نتایج جستجو

از الکتاب
نتایج ۲۱ - ۱۲۰ از ۲۹۱
جستجوی پیشرفته

جستجو در فضاهای نام:

  • نکته‌ها 1- چرا خدا مردم را آزمایش می‌کند؟ در زمینه مسأله آزمایش الهی بحث فراوان است، نخستین سؤالی که به ذهن می‌رسد این است که مگر آزمایش برای این نیست که اشخاص
    ۳۷ کیلوبایت (۲٬۹۵۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
  • آیات ۱ - سلیمان(ع)، مورد آزمایش خداوند قرار گرفت. (و لقد فتّنا سلیمن) ۲ - افکندن جسم بى جان انسانى بر تخت سلیمان، وسیله آزمایش ایشان از سوى خداوند بود.
    ۳۱ کیلوبایت (۲٬۹۱۷ واژه) - ‏۲۴ دی ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۵۱
  • شوند. و لایق قرب خدا گردند. به این ترتیب عالم میدان آزمایش بزرگی است برای همه انسانها و وسیله آزمایش، مرگ و حیات، و هدف این آزمون بزرگ رسیدن به حسن عمل،
    ۴۹ کیلوبایت (۴٬۱۰۳ واژه) - ‏۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۶
  • خواهید کرد. سپس شما را بعد از آنان در زمین جانشین قرار دادیم تا [بر پایه سنّت آزمایش] بنگریم، چگونه عمل می کنید؟ آنگاه شما را در روى زمين جانشين آنها گردانيديم
    ۱۹ کیلوبایت (۱٬۳۶۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۰
  • مسأله امتحان و آزمایش است، خدا هرگز در عذاب عجله نمی‌کند، تا خلق را آزمایش کافی کند و اتمام حجت نماید. دوم این که افرادی هستند که آزمایش آنها تمام شده و
    ۳۹ کیلوبایت (۳٬۶۳۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۷
  • مردم زيانكار [كسى‌] خود را از مكر خدا ايمن نمى‌داند. آیا از مکر خدا (یعنی آزمایش و مجازات خدا) غافل و ایمن گردیده‌اند؟ که از آن مکر و انتقام البته کسی غافل
    ۲۹ کیلوبایت (۲٬۲۶۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۶
  • disclosed. ترتیل: ترجمه: «تُبْلی»: مورد امتحان و آزمایش قرار می‌گیرد. نمایان و هویدا می‌شود. از آنجا که به هنگام آزمایش، حقیقت اشیاء ظاهر و آشکار می‌شود، این ماده
    ۳۰ کیلوبایت (۲٬۸۸۲ واژه) - ‏۱ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۳۷
  • منافقان) و (همگان اعم از دینداران و بی‌دینان) ایشان را به نیکیها و بدیها آزمایش کردیم تا این که (پشیمان شوند و از خواب غفلت بیدار و به سوی کردگار) باز گردند
    ۳۹ کیلوبایت (۳٬۲۸۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
  • آنان رد كرديد بر ايشان گواه بگيريد، خداوند حسابرسى را كافى است. یتیمان را آزمایش کنید تا هنگامی که بالغ شده و قدرت بر نکاح پیدا کنند آن‌گاه اگر آنها را دانا
    ۶۱ کیلوبایت (۵٬۰۳۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
  • ممتاز و چهارپایان و زراعت، در نظر مردم جلوه داده شده است؛ (تا در پرتو آن، آزمایش و تربیت شوند؛ ولی) اینها (در صورتی که هدف نهایی آدمی را تشکیل دهند،) سرمایه
    ۷۱ کیلوبایت (۵٬۸۹۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
  • و دینهای باطل گرویدند) و اگر کلمه‌ای که در ازل از حق سبقت یافته (که برای آزمایش مهلت یابند) نبود البته اختلافاتشان خاتمه یافته و حکم به هلاکت کافران داده
    ۳۹ کیلوبایت (۳٬۱۴۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۰
  • معیّن و ناروائی را) درخواست کنید که پیش از این، (از جانب بنی‌اسرائیل برای آزمایش و عناد) از موسی خواسته می‌شد. (در پشت سر چنین درخواستی، بهانه‌جوئی و کفرگرائی
    ۴۳ کیلوبایت (۳٬۴۸۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۳
  • راه عدل و راستی، و بعضی راهها جور و ناراستی است. و اگر خدا می‌خواست (بدون آزمایش بلکه به جبر) شما را همگی به راه هدایت (و جنّت) می‌کشید (لیکن این خلاف مصلحت
    ۴۳ کیلوبایت (۳٬۹۴۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۸
  • موسی کتاب آسمانی دادیم؛ سپس در آن اختلاف شد؛ و اگر فرمان قبلی خدا (در زمینه آزمایش و اتمام حجّت بر آنها) نبود، در میان آنان داوری می‌شد! و آنها (هنوز) در شکّ‌اند،
    ۴۳ کیلوبایت (۳٬۵۱۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
  • و مهربان است. (خداوند این امانت را به انسانها داد، تا ایشان را در بوته‌ی آزمایش قرار دهد) و سرانجام خداوند مردان و زنان منافق، و مردان و زنان مشرک را کیفر
    ۴۸ کیلوبایت (۴٬۲۱۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۳۰
  • خوردند بی‌چون صبحگاهان برخیزند و (میوه‌ی) آن (باغ) را همواره برچینند- مورد آزمایش قرار دادیم. حال آنکه (این اموال را برای بینوایان) استثنا نکنند. پس در حالی
    ۱۶ کیلوبایت (۶۵۵ واژه) - ‏۲۲ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۲:۳۸
  • جَزاؤُکُمْ جَزاءً مَوْفُوراً). به این وسیله اعلام آزمایش کرده و سر انجام پیروزی و شکست در این آزمایش بزرگ الهی را بیان فرموده. ج2، ص653 تفسیر آیات ۱- خداوند،
    ۲۹ کیلوبایت (۲٬۳۴۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
  • چگونگى رفتار و کردار حکومت مداران (و یستخلفکم فى الأرض فینظر کیف تعملون) ۱۲- آزمایش بنى اسرائیل، از اهداف امدادهاى الهى براى حاکمیت بخشیدن به آنان پس از پیروزى
    ۴۲ کیلوبایت (۳٬۰۸۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۶
  • ایمان آورده‌اید! هنگامی که زنان باایمان بعنوان هجرت نزد شما آیند، آنها را آزمایش کنید -خداوند به ایمانشان آگاهتر است- هرگاه آنان را مؤمن یافتید، آنها را
    ۱۰۵ کیلوبایت (۸٬۷۳۷ واژه) - ‏۴ تیر ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۳۰
  • ترجمه: «یَغُضُّونَ»: پائین می‌آورند. آهسته برمی‌آورند. «إِمْتَحَنَ»: در بوته آزمایش آزموده است و پیراسته و پاکیزه کرده است. امتحان خدا نسبت به دل بنده، آن است
    ۴۳ کیلوبایت (۳٬۶۷۸ واژه) - ‏۱۳ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۳۶
  • نيست كه آفريد دنيا و اهلش را براى آزمايش آنها در آن كه كدام يك از ايشان براى آخرتشان بهتر عمل ميكنند و مقصود از آزمايش الهى مكرّر ذكر شد كه اتمام حجّت و
    ۲۴ کیلوبایت (۱٬۹۵۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۱
  • (تخت) را نزد خود ثابت و پابرجا دید گفت: «این از فضل پروردگار من است، تا مرا آزمایش کند که آیا شکر او را بجا می‌آورم یا کفران می‌کنم؟! و هر کس شکر کند، به نفع
    ۸۰ کیلوبایت (۷٬۱۹۱ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
  • پیرامون زنان مهاجر و آزمایش و امتحان آنها و احکام دیگری در این رابطه بحث می‌کند. انتخاب نام «ممتحنه» برای این سوره نیز به خاطر مسأله آزمایش و امتحان می‌باشد
    ۴۶ کیلوبایت (۳٬۹۹۰ واژه) - ‏۱۱ تیر ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۰۹
  • بیمارم؟ سخنان ابراهيم«ع»، با بت ها! فصلى ديگر از داستان حضرت ابراهيم«ع» آزمایش بزرگ ابراهيم«ع» و قربانی فرزندش اسماعيل«ع» بحث روايتى تفسیر آیات فَتَوَلَّوْا
    ۲۵ کیلوبایت (۲٬۳۷۱ واژه) - ‏۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۴۵
  • بیمارم؟ سخنان ابراهيم«ع»، با بت ها! فصلى ديگر از داستان حضرت ابراهيم«ع» آزمایش بزرگ ابراهيم«ع» و قربانی فرزندش اسماعيل«ع» بحث روايتى تفسیر آیات فَتَوَلَّوْا
    ۲۴ کیلوبایت (۲٬۱۸۰ واژه) - ‏۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۴۶
  • لِأَجَلٍ مَعْدُودٍ). آن هم برای مصلحتی که روشن است تا مردم جهان میدانهای آزمایش و پرورش را ببینند، و آخرین برنامه انبیاء پیاده شود. تفسیر آیات ۱- خداوند
    ۲۸ کیلوبایت (۲٬۵۶۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
  • بیمارم؟ سخنان ابراهيم«ع»، با بت ها! فصلى ديگر از داستان حضرت ابراهيم«ع» آزمایش بزرگ ابراهيم«ع» و قربانی فرزندش اسماعيل«ع» بحث روايتى تفسیر آیات فَتَوَلَّوْا
    ۲۶ کیلوبایت (۲٬۳۷۷ واژه) - ‏۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۴۵
  • لِيَعْبُدُونِ» «1» ب) انتخاب راه صواب از ناصواب و رسيدن به رشد و كمال در سايه آزمايش‌هاى الهى: «خَلَقَ الْمَوْتَ وَ الْحَياةَ لِيَبْلُوَكُمْ» ج) رحمت بر مردم
    ۳۲ کیلوبایت (۲٬۸۰۶ واژه) - ‏۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۵
  • مداراها كند ] (آیه 4)- فرار از حوزه قدرت خدا ممکن نیست! در آیات گذشته سخن از آزمایش عمومی مؤمنان بود، و این آیه تهدید شدیدی برای کفار و گنهکاران است، تا گمان
    ۳۰ کیلوبایت (۲٬۴۰۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۶
  • مفسران در معناى آيه: «رُدّوهَا عَلَىّ فَطَفِقَ مَسحاً بِالسّوقِ وَ الأعنَاق» آزمایش و امتحان سلیمان «ع»، با مرگ فرزندش شياطين جنّ، در تسخير و خدمت سليمان «ع»
    ۲۵ کیلوبایت (۲٬۲۶۳ واژه) - ‏۲۴ دی ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۴۹
  • مفسران در معناى آيه: «رُدّوهَا عَلَىّ فَطَفِقَ مَسحاً بِالسّوقِ وَ الأعنَاق» آزمایش و امتحان سلیمان «ع»، با مرگ فرزندش شياطين جنّ، در تسخير و خدمت سليمان «ع»
    ۲۶ کیلوبایت (۲٬۲۷۹ واژه) - ‏۲۴ دی ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۴۸
  • عین حال بردبار است و در مجازات و کیفر عجله نمی‌کند تا مؤمنان در این میدان آزمایش پرورش یابند و آزموده شوند. تفسیر آیات ۱ - خدا، عهده دار پاداش مؤمنان مهاجر
    ۲۷ کیلوبایت (۲٬۲۸۶ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۸
  • do. ترتیل: ترجمه: «تَکُونَ»: به صورت تامّه به کار رفته است. «فِتْنَةٌ»: آزمایش. بلا و عذاب. «عَمُوا»: کور شدند. «صَمُّوا»: کر شدند. «کَثِیرٌ»: بدل از ضمیر
    ۵۰ کیلوبایت (۳٬۸۹۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
  • یعنى، خدا انسانها را آفرید تا آنان را به وسیله تکلیف به طاعت و عبادت خود آزمایش کند. البته نه براى امتحان و کشف مجهول; زیرا از ازل به همه چیز آگاه بوده
    ۸۱ کیلوبایت (۷٬۳۱۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۲
  • و مفاد سوره عنكبوت و اشاره به مكى بودن آن بيان سنت الهى مبنى بر امتحان و آزمايش امت ها علت فتنه و امتحان الهى : تمايز راستگويان از دروغ گويان در ادعاى ايمان
    ۳۳ کیلوبایت (۲٬۸۴۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۶
  • ‌يعني‌ ‌خود‌ ‌را‌ حاضر كند. (آیه 28)- روشن است که قوم ثمود در اینجا در برابر آزمایش بزرگی قرار گرفتند، لذا در این آیه می‌افزاید: «و (به صالح گفتیم) به آنها
    ۲۶ کیلوبایت (۲٬۲۴۴ واژه) - ‏۲۵ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۳۵
  • شایسته‌ای او را باز گردانید زیرا ممکن است سؤال کننده «فرشته‌ای» باشد که مأمور آزمایش شما است تا ببیند در برابر نعمتهایی که خداوند به شما ارزانی داشته چگونه عمل
    ۲۹ کیلوبایت (۲٬۲۳۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
  • تفسير: جهان صحنه آزمايش الهى است نكته ها نكته : ۱- چرا خدا مردم را آزمايش مى كند ؟ نكته : ۲ آزمايش خدا همگانى است نكته : ۳ طرق آزمايش نكته : ۴ رمز پيروزى
    ۴۷ کیلوبایت (۳٬۹۱۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
  • کانَتْ ظالِمَةً). «و بعد از آنها قوم و جمعیت دیگری را به روی کار (و به میدان آزمایش) آوردیم» (وَ أَنْشَأْنا بَعْدَها قَوْماً آخَرِینَ). تفسیر آیات ۱- خداوند،
    ۳۲ کیلوبایت (۲٬۷۱۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
  • بیمارم؟ سخنان ابراهيم«ع»، با بت ها! فصلى ديگر از داستان حضرت ابراهيم«ع» آزمایش بزرگ ابراهيم«ع» و قربانی فرزندش اسماعيل«ع» بحث روايتى تفسیر آیات فَنَظَرَ
    ۳۳ کیلوبایت (۳٬۰۸۸ واژه) - ‏۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۴۴
  • مقدّر. چکیده معنی آیه این است که: به بهشت دست نخواهید یافت مگر آن گاه که آزمایش خود را بدهید و خداوند جهاد در راه خود و استقامت با دشمنان دین را از شما
    ۳۲ کیلوبایت (۲٬۵۳۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
  • شناخت سنّتهاى الهى (ام حسبتم ان تدخلوا الجنة و لمّا یأتکم مثل الذین) ۷ - آزمایش مردم با مصائب و مشکلات، از سنّتهاى الهى براى کلیّه امّتها (ام حسبتم ان تدخلوا
    ۶۱ کیلوبایت (۴٬۹۵۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۵
  • اگر به فوریت آنها را مجازات نمی‌کند به خاطر آن است که این جهان میدان و محل آزمایش و پرورش انسانهاست، و این هدف بدون آزادی ممکن نیست. سپس می‌گوید: «خدا مجازات
    ۳۵ کیلوبایت (۲٬۶۷۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۷
  • مفسران در معناى آيه: «رُدّوهَا عَلَىّ فَطَفِقَ مَسحاً بِالسّوقِ وَ الأعنَاق» آزمایش و امتحان سلیمان «ع»، با مرگ فرزندش شياطين جنّ، در تسخير و خدمت سليمان «ع»
    ۳۲ کیلوبایت (۲٬۷۸۰ واژه) - ‏۲۴ دی ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۵۰
  • مفسران در معناى آيه: «رُدّوهَا عَلَىّ فَطَفِقَ مَسحاً بِالسّوقِ وَ الأعنَاق» آزمایش و امتحان سلیمان «ع»، با مرگ فرزندش شياطين جنّ، در تسخير و خدمت سليمان «ع»
    ۳۵ کیلوبایت (۳٬۲۸۴ واژه) - ‏۲۴ دی ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۵۰
  • نکنند، در این جهان از قبضه قدرت خداوند خارجند، خود او می‌خواهد آنها را برای آزمایش و اتمام حجت و مقاصدی دیگر آزاد بگذارد. تفسیر آیات ۱ - بهره ورى کافران از
    ۳۴ کیلوبایت (۲٬۷۴۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۸
  • مي‌افزايد. حافظ وظيفه‌ تو دعا گفتن‌ ‌است‌ و بس‌ (آیه 6)- غصه مخور جهان میدان آزمایش است: از آنجا که در آیات گذشته سخن از رسالت و رهبری پیامبر صلّی اللّه علیه
    ۳۳ کیلوبایت (۲٬۶۳۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۱
  • کافرید و گروهی مؤمن» (فمنکم کافر و منکم مؤمن). و به این ترتیب بازار امتحان و آزمایش الهی داغ شد و در این میان «خداوند نسبت به آنچه انجام می‌دهید بیناست» (و
    ۳۳ کیلوبایت (۲٬۸۳۲ واژه) - ‏۲ تیر ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۵۴
  • «عبودیت» است که در آیه فوق به آن اشاره شده، و مسأله «علم و دانش» و «امتحان و آزمایش» اهدافی هستند که در مسیر عبودیت قرار می‌گیرند، و «رحمت واسعه خداوند» نتیجه
    ۳۹ کیلوبایت (۳٬۳۰۰ واژه) - ‏۲ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۰۸:۵۰
  • در دنیا مُطّرد و همگانی نیست، و استثناهائی وجود دارد. بلاها برای بعضیها آزمایش الهی است، و گاهی در فراسوی آنها حکمتهائی نهفته است که از دید انسانها پنهان
    ۳۴ کیلوبایت (۳٬۰۵۶ واژه) - ‏۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۴۹
  • فرموده كه ما بعضى از شما را مايه امتحان و آزمايش بعضى ديگر قرار داديم مثلا فقير را مايه آزمايش غنىّ و غنى را مايه آزمايش فقير براى معلوم شدن مقام شكر و صبرشان
    ۳۵ کیلوبایت (۳٬۱۱۱ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۱
  • بیرون است. ۳- خداوند ، با اعطاى نعمت به انسانها و نیز سلب آن نعمت، ایشان را آزمایش مى کند. (لیبلوکم أیّکم أحسن عملاً ... و لئن أذقنا الإنسن منا رحمة ثم نزعنها
    ۳۶ کیلوبایت (۲٬۹۶۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۲
  • حكايت زبان حال نوع آدمى كه آزمايش خدا با اكرام و نعمت دادن را به حساب ممتاز بودن خود از ديگران مى گذارد حکایت انسانی که آزمايش خدا با فقر و تنگدستى را، اهانت
    ۳۴ کیلوبایت (۳٬۵۴۳ واژه) - ‏۲۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۲:۰۲
  • آزمايشند، نه كاميابى و لذّت‌جويى. «لِيَبْلُوَنِي أَ أَشْكُرُ» 14- انبيا نيز آزمايش مى‌شوند. «لِيَبْلُوَنِي» 15- انسان، مختار است، نه مجبور. مَنْ شَكَرَ ..
    ۴۵ کیلوبایت (۴٬۱۶۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
  • کرد طبق فرمان الهی بود، و نقشه‌ای بود برای حفظ برادر، و تکمیل آزمایش پدرش یعقوب، و آزمایش برادران دیگر! ج2، ص440 و در پایان اضافه می‌کند: «ما درجات هر کس
    ۷۳ کیلوبایت (۶٬۱۷۶ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۵
  • انسان، موجودى مسئول و مكلّف است. (آزمايش كردن نشانه تكليف است.) «نَبْتَلِيهِ» 9- همه انسان‌ها در طول تاريخ مورد آزمايش الهى واقع مى‌شوند. «نَبْتَلِيهِ»
    ۳۸ کیلوبایت (۳٬۵۱۴ واژه) - ‏۲۷ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۶:۴۰
  • حكايت زبان حال نوع آدمى كه آزمايش خدا با اكرام و نعمت دادن را به حساب ممتاز بودن خود از ديگران مى گذارد حکایت انسانی که آزمايش خدا با فقر و تنگدستى را، اهانت
    ۳۶ کیلوبایت (۳٬۴۶۳ واژه) - ‏۲۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۲:۰۳
  • الاوتاد)) حكايت زبان حال نوع آدمى كه آزمايش خدا با اكرام و نعمت دادن را به حساب ممتاز بودنخود از ديگران مى گذارد و آزمايش خدا با فقر و تنگدستى را اهانت و خوارى
    ۳۵ کیلوبایت (۳٬۳۶۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۵۴
  • عامۀ مردم، شوم و نحس است مقصود از تكذيب قوم ثمود به «نُذُر» ناقه صالح و آزمايش الهى قوم ثمود سرگذشت قوم لوط و عذابى كه دامنگيرشان شد بحث روایتی: (چند روايت
    ۲۳ کیلوبایت (۱٬۸۱۷ واژه) - ‏۲۵ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۳۴
  • عامۀ مردم، شوم و نحس است مقصود از تكذيب قوم ثمود به «نُذُر» ناقه صالح و آزمايش الهى قوم ثمود سرگذشت قوم لوط و عذابى كه دامنگيرشان شد بحث روایتی: (چند روايت
    ۲۱ کیلوبایت (۱٬۷۰۸ واژه) - ‏۲۵ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۳۳
  • قبل، اموال به عنوان وسيله امتحان الهى معرّفى شد، در اين آيه، راه پيروزى در آزمايش مال، انفاق و دورى از بخل معرفى شده است. هم در مبارزه با نفس و خواسته‌هاى
    ۵۱ کیلوبایت (۴٬۵۰۱ واژه) - ‏۲ تیر ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۳۰
  • و مفاد سوره عنكبوت و اشاره به مكى بودن آن بيان سنت الهى مبنى بر امتحان و آزمايش امت ها علت فتنه و امتحان الهى : تمايز راستگويان از دروغ گويان در ادعاى ايمان
    ۲۸ کیلوبایت (۲٬۳۰۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۶
  • حكايت زبان حال نوع آدمى كه آزمايش خدا با اكرام و نعمت دادن را به حساب ممتاز بودن خود از ديگران مى گذارد حکایت انسانی که آزمايش خدا با فقر و تنگدستى را، اهانت
    ۳۸ کیلوبایت (۳٬۷۳۲ واژه) - ‏۲۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۲:۰۵
  • الاوتاد)) حكايت زبان حال نوع آدمى كه آزمايش خدا با اكرام و نعمت دادن را به حساب ممتاز بودنخود از ديگران مى گذارد و آزمايش خدا با فقر و تنگدستى را اهانت و خوارى
    ۴۲ کیلوبایت (۳٬۷۷۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۵۴
  • الاوتاد)) حكايت زبان حال نوع آدمى كه آزمايش خدا با اكرام و نعمت دادن را به حساب ممتاز بودنخود از ديگران مى گذارد و آزمايش خدا با فقر و تنگدستى را اهانت و خوارى
    ۴۱ کیلوبایت (۳٬۶۷۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۵۴
  • کهف گفتیم که گروهی از قریش به این فکر افتادند که پیامبر اسلام را به اصطلاح آزمایش کنند، پس از مشاوره با یهود مدینه سه مسأله طرح کردند. اکنون نوبت داستان ذو
    ۴۵ کیلوبایت (۴٬۳۵۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۲
  • عامۀ مردم، شوم و نحس است مقصود از تكذيب قوم ثمود به «نُذُر» ناقه صالح و آزمايش الهى قوم ثمود سرگذشت قوم لوط و عذابى كه دامنگيرشان شد بحث روایتی: (چند روايت
    ۲۵ کیلوبایت (۲٬۰۵۲ واژه) - ‏۲۵ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۳۴
  • بپوشانيد پس همانا خدا آمرزنده مهربانست‌ جز اين نيست كه مالها و فرزندانتان آزمايش است براى شما و خدا نزد او مزد بزرگ است‌ پس بترسيد از خداوند هر قدر ميتوانيد
    ۳۰ کیلوبایت (۲٬۶۸۰ واژه) - ‏۲ تیر ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۲۷
  • عامۀ مردم، شوم و نحس است مقصود از تكذيب قوم ثمود به «نُذُر» ناقه صالح و آزمايش الهى قوم ثمود سرگذشت قوم لوط و عذابى كه دامنگيرشان شد بحث روایتی: (چند روايت
    ۲۶ کیلوبایت (۲٬۱۹۷ واژه) - ‏۲۵ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۳۳
  • «ما أَصابَكُمْ مِنْ مُصِيبَةٍ فَبِما كَسَبَتْ أَيْدِيكُمْ» «1» و يا اسباب آزمايش و امتحان براى رشد و كمال. «فَأَخَذْناهُمْ بِالْبَأْساءِ وَ الضَّرَّاءِ لَعَلَّهُمْ
    ۴۳ کیلوبایت (۳٬۸۸۴ واژه) - ‏۲ تیر ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۱۲
  • حكايت زبان حال نوع آدمى كه آزمايش خدا با اكرام و نعمت دادن را به حساب ممتاز بودن خود از ديگران مى گذارد حکایت انسانی که آزمايش خدا با فقر و تنگدستى را، اهانت
    ۴۱ کیلوبایت (۳٬۸۳۰ واژه) - ‏۲۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۲:۰۴
  • كردند) و بدانيد كه خداوند سخت كيفر است. «فتنه»، به معناى شرك، كفر، بلا و آزمايش، شكنجه و عذاب است و در اين آيه به معناى بلا و مصيبت‌هاى اجتماعى است. «1»
    ۴۴ کیلوبایت (۳٬۹۲۱ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
  • بساز زیرا خداوند گاهى بندگان خود را به انواع و اقسام بدى ها و مکاره در معرض آزمایش و امتحان درآورد و در عین حال مواهب و عطایاى خداوند بزرگ و احسان او زیاد
    ۴۷ کیلوبایت (۴٬۳۹۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۸
  • حكايت زبان حال نوع آدمى كه آزمايش خدا با اكرام و نعمت دادن را به حساب ممتاز بودن خود از ديگران مى گذارد حکایت انسانی که آزمايش خدا با فقر و تنگدستى را، اهانت
    ۴۶ کیلوبایت (۴٬۵۳۸ واژه) - ‏۲۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۲:۰۶
  • بپوشانيد پس همانا خدا آمرزنده مهربانست‌ جز اين نيست كه مالها و فرزندانتان آزمايش است براى شما و خدا نزد او مزد بزرگ است‌ پس بترسيد از خداوند هر قدر ميتوانيد
    ۳۲ کیلوبایت (۲٬۹۸۸ واژه) - ‏۲ تیر ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۳۲
  • بپوشانيد پس همانا خدا آمرزنده مهربانست‌ جز اين نيست كه مالها و فرزندانتان آزمايش است براى شما و خدا نزد او مزد بزرگ است‌ پس بترسيد از خداوند هر قدر ميتوانيد
    ۳۱ کیلوبایت (۲٬۶۰۶ واژه) - ‏۲ تیر ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۲۶
  • و مفاد سوره عنكبوت و اشاره به مكى بودن آن بيان سنت الهى مبنى بر امتحان و آزمايش امت ها علت فتنه و امتحان الهى : تمايز راستگويان از دروغ گويان در ادعاى ايمان
    ۳۲ کیلوبایت (۲٬۴۴۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۶
  • مقابله‌ى دو گروه (كفر و ايمان در احد) به شما وارد شد، به اذن خدا بود (تا شما را آزمايش كند) و مؤمنان را مشخّص كند. خداوند براى هر كارى، علّتى را مقرّر كرده است
    ۲۷ کیلوبایت (۲٬۰۹۸ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
  • اين آيه آمده است ولى يكى ديگر از سنّت‌هاى الهى رشد مردم در لابلاى حوادث و آزمايش‌هاى پى در پى است. لذا حوادث تلخ كه براى معصومين رخ مى‌دهد براى رشد معنوى
    ۲۸ کیلوبایت (۲٬۲۷۱ واژه) - ‏۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۴۹
  • عامۀ مردم، شوم و نحس است مقصود از تكذيب قوم ثمود به «نُذُر» ناقه صالح و آزمايش الهى قوم ثمود سرگذشت قوم لوط و عذابى كه دامنگيرشان شد بحث روایتی: (چند روايت
    ۳۰ کیلوبایت (۲٬۴۸۰ واژه) - ‏۲۵ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۳۳
  • الاوتاد)) حكايت زبان حال نوع آدمى كه آزمايش خدا با اكرام و نعمت دادن را به حساب ممتاز بودنخود از ديگران مى گذارد و آزمايش خدا با فقر و تنگدستى را اهانت و خوارى
    ۴۹ کیلوبایت (۴٬۹۶۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۵۴
  • ماجرای اصحاب کهف: در آیات گذشته ترسیمی از زندگی این جهان، و چگونگی این میدان آزمایش انسانها و مسیر زندگی آنان، از نظر گذشت، از آنجا که قرآن مسائل کلی حساس را
    ۵۸ کیلوبایت (۵٬۶۸۸ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۱
  • ثواب شوند مانند كسيكه خواسته باشد جمعى را آزمايش كند و هر كسيرا بفراخور حال و رفتارش اجر و مزد دهد و آزمايش الهى چنانچه مكرّر بيان شده است براى حصول علم
    ۵۸ کیلوبایت (۵٬۳۱۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۲
  • ثواب شوند مانند كسيكه خواسته باشد جمعى را آزمايش كند و هر كسيرا بفراخور حال و رفتارش اجر و مزد دهد و آزمايش الهى چنانچه مكرّر بيان شده است براى حصول علم
    ۵۹ کیلوبایت (۵٬۰۷۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۲
  • نَذِل‌َّ وَ نَخزي‌ طه‌ ‌آيه‌ ] (آیه 164)- این جمعیت از بنی اسرائیل در برابر این آزمایش بزرگ که با زندگی آنان کاملا آمیخته بود به سه گروه تقسیم شدند: «گروه اول»
    ۵۱ کیلوبایت (۴٬۱۸۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
  • تعفوا و تصفحوا ...» ناظر به همین معنی است. تفسیر: اموال و فرزندانتان وسیله آزمایش شما هستند! از آنجا که در آیات گذشته فرمان به اطاعت بی‌قید و شرط خدا و رسولش
    ۵۹ کیلوبایت (۵٬۲۶۹ واژه) - ‏۲ تیر ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۲۸
  • احكام شرعيه حجيت ندارند نقد رواياتى كه صداى گوساله سامرى را مستند به خدا و آزمايش الهى مى دانند آيه و ترجمه تفسير: نكته ها: ۱ - شوق ديدار! ۲ - حركتهاى ضد
    ۳۷ کیلوبایت (۳٬۲۷۸ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۵
  • بپوشانيد پس همانا خدا آمرزنده مهربانست‌ جز اين نيست كه مالها و فرزندانتان آزمايش است براى شما و خدا نزد او مزد بزرگ است‌ پس بترسيد از خداوند هر قدر ميتوانيد
    ۴۰ کیلوبایت (۳٬۴۵۵ واژه) - ‏۲ تیر ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۳۲
  • دادن به مرفّهان نيز يك سنّت است كه براى آزمايش بكار مى‌رود. پس قانون عمومى و كلى، كنترل رزق است ولى گاهى براى آزمايش مردم توسعه‌اى داده مى‌شود. «1» ناگفته
    ۴۰ کیلوبایت (۳٬۴۲۵ واژه) - ‏۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۴۷
  • بیت المقدس بعد از عادت کردن به قبله نخست. مسلمانان به این وسیله در بوته آزمایش قرار گرفتند، تا آنچه از آثار شرک در وجودشان است در این کوره داغ بسوزد، و
    ۱۲۱ کیلوبایت (۱۰٬۷۰۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
  • و مفاد سوره عنكبوت و اشاره به مكى بودن آن بيان سنت الهى مبنى بر امتحان و آزمايش امت ها علت فتنه و امتحان الهى : تمايز راستگويان از دروغ گويان در ادعاى ايمان
    ۴۵ کیلوبایت (۳٬۸۶۰ واژه) - ‏۱۸ آذر ۱۴۰۰، ساعت ۰۴:۰۷
  • سنت ابتلاء به سختى ها (باءساء و ضرّاء) و سنتعطاء نعمت ، دو سنت الهى براى آزمايش امت ها است . مكر خدا به عنوان مجازات صحيح و مكر ابتدائى از خداوند ممتنع
    ۳۶ کیلوبایت (۲٬۷۵۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۶
  • چه به نحوحقيقى وچه به نحومجازباطل وممنوع است هدف از خلق زينت بر روى زمين آزمايش انسان ها وتميز نيك وبد بر اساس اعتقادوعمل است بحث روايتى (رواياتى در تفسير
    ۲۲ کیلوبایت (۱٬۸۶۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۱
  • چه به نحوحقيقى وچه به نحومجازباطل وممنوع است هدف از خلق زينت بر روى زمين آزمايش انسان ها وتميز نيك وبد بر اساس اعتقادوعمل است بحث روايتى (رواياتى در تفسير
    ۲۲ کیلوبایت (۱٬۸۱۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۱
  • عامۀ مردم، شوم و نحس است مقصود از تكذيب قوم ثمود به «نُذُر» ناقه صالح و آزمايش الهى قوم ثمود سرگذشت قوم لوط و عذابى كه دامنگيرشان شد بحث روایتی: (چند روايت
    ۱۹ کیلوبایت (۱٬۵۶۱ واژه) - ‏۲۵ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۳۲
  • و خونش بر زمين ريخته شود، امّا بعداً ظاهر شد كه اراده‌ى الهى از اين امر، آزمايش پدر بوده است نه كشته شدن پسر. 2. ما از وعده خداوند با حضرت موسى عليه السلام
    ۵۳ کیلوبایت (۵٬۳۶۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۶
  • عامۀ مردم، شوم و نحس است مقصود از تكذيب قوم ثمود به «نُذُر» ناقه صالح و آزمايش الهى قوم ثمود سرگذشت قوم لوط و عذابى كه دامنگيرشان شد بحث روایتی: (چند روايت
    ۲۳ کیلوبایت (۱٬۹۳۴ واژه) - ‏۲۵ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۳۲
  • که طلا در کوره خالص می‌شود هر کس می‌خواهد این حقیقت را بداند، قلب خود را آزمایش کند اگر چیزی از محبت دشمنان ما در قلبش با محبت ما آمیخته است از ما نیست
    ۷۱ کیلوبایت (۶٬۳۴۳ واژه) - ‏۴ آذر ۱۴۰۰، ساعت ۰۵:۴۹
  • «رَحْمَةً مِنْ عِنْدِنا» 13- بلاها داراى ابعاد گوناگونى است، گاهى براى آزمايش است، گاهى براى رشد فكرى و علمى، و زمانى براى عبرت آموزى به ديگران. «ذِكْرى‌
    ۴۸ کیلوبایت (۴٬۰۹۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۷
  • «فَنَظرَ نَظرَةً فى النُّجُومِ * فَقَالَ إِنّى سقِيمٌ»: شكى نيست در اين كه ظاهر اين دو آيه، اين است كه خبر دادن ابراهيم «عليه السلام» از مريضى خود، مربوط
    ۴۱ کیلوبایت (۴٬۷۱۰ واژه) - ‏۲۱ دی ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۵۶