نتایج جستجو

از الکتاب
نتایج ۱۰۱ - ۲۰۰ از ۳۱۰
جستجوی پیشرفته

جستجو در فضاهای نام:

  • دانشمندان اين خبر باو نرسيده كه در الواح تورية و صحف ابراهيم كه تمام كرد وظيفه عبوديّت و خلّت را بانجام اوامر و نواهى حق و ذبح فرزند خود چنانچه قمّى ره نقل فرموده
    ۲۸ کیلوبایت (۲٬۷۴۹ واژه) - ‏۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۲۹
  • دانشمندان اين خبر باو نرسيده كه در الواح تورية و صحف ابراهيم كه تمام كرد وظيفه عبوديّت و خلّت را بانجام اوامر و نواهى حق و ذبح فرزند خود چنانچه قمّى ره نقل فرموده
    ۲۸ کیلوبایت (۲٬۵۴۵ واژه) - ‏۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۳۱
  • اركان دين حق و راه سعادت، در بیان مؤمن آل فرعون اشاره به مقامات سه گانه عبوديت: «توكل»، «تفويض» و «تسليم» نكاتى درباره كيفيت عذاب آل فرعون، در برزخ و قيامت
    ۲۷ کیلوبایت (۱٬۹۵۵ واژه) - ‏۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۵۵
  • خاطر كرامت ما فرمان سجده صادر كرد، پس مسجود قرار گرفتن آدم، براى خداوند عبوديّت بود و براى آدم احترام، زيرا ما در صلب او بوديم! «1» 1- انسان تنها موجودى
    ۲۸ کیلوبایت (۲٬۳۳۰ واژه) - ‏۲۴ دی ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۲۵
  • إِلَّا الْفاسِقِینَ). منظور از «الْفاسِقِینَ» کسانی هستند که از راه و رسم عبودیت و بندگی پا بیرون نهاده‌اند زیرا «فسق» از نظر لغت به معنی خارج شدن هسته از
    ۸۲ کیلوبایت (۶٬۸۷۰ واژه) - ‏۳ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۳:۲۱
  • است فرق بين دعا و سؤ ال و سخن در معناى عبوديت نزديك بودن خداى سبحان به بندگان ، مقتضاى مالكيت مطلقه الهى و عبوديت عباد است شرط استجابت دعا و اشاره به تقسيم
    ۵۹ کیلوبایت (۵٬۳۴۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
  • قبله از نظر فردى و اجتماعى ) روح و مغز عبادت ، عبوديت درونى است و افعال عبادى قالبهاى تحقق خارجى آن عبوديت است آيه ۱۴۵ آيه و ترجمه تفسير: آنها به هيچ قيمت
    ۵۱ کیلوبایت (۳٬۷۷۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
  • دقائقى كه در دعاى عيسى (ع ) براىنزول مائده وجود دارد و حكايت مى كند از ادب عبوديت او در برابر خداوند سبحان او وعده صريح خداوند به انزال مائده (انى منزلها
    ۲۶ کیلوبایت (۱٬۷۹۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
  • كانُوا قَوْماً فاسِقِينَ‌: بدرستى كه قبطيان بودند گروهى بيرون رفتگان از دايره عبوديت خدا و فرمانبردارى او بلكه خارج از طريق عقل كه به سبب مال و زخارف دنيا فرعون
    ۲۷ کیلوبایت (۲٬۱۸۸ واژه) - ‏۹ مهر ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۱۳
  • كلّا يعنى نبايد كفران نعمت خدا را نمود همانا انسان تجاوز ميكند از وظيفه عبوديت و سركشى مينمايد از فرامين صادره از مقام ربوبيّت وقتى كه خود را مستغنى و
    ۳۲ کیلوبایت (۳٬۱۴۱ واژه) - ‏۱۲ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۵:۰۷
  • كردن نفس سركش و تسليم وجود انسان در برابر خدا مرتبه چهارم از اسلام : مرحله عبوديت و بندگى معناى عمل صالح و آثار آن معناى صلاح نفس و صلاح ذات و مراد از ((صالحين
    ۲۵ کیلوبایت (۱٬۷۶۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
  • شما رسانم، زيرا حقيقت ضارّ و نافع، با خدا است. اين كلام متضمن اعتراف به عبوديت، و اضافه حول و قوه به او سبحانه. قُلْ إِنِّي لا أَمْلِكُ لَكُمْ ضَرًّا وَ
    ۳۳ کیلوبایت (۳٬۰۰۵ واژه) - ‏۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۲:۰۴
  • اركان دين حق و راه سعادت، در بیان مؤمن آل فرعون اشاره به مقامات سه گانه عبوديت: «توكل»، «تفويض» و «تسليم» نكاتى درباره كيفيت عذاب آل فرعون، در برزخ و قيامت
    ۳۰ کیلوبایت (۲٬۱۲۳ واژه) - ‏۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۵۵
  • پناه جستن قبلى است استعاذه به خدا توكل به خدا است و ايمان وتوكل دو ملاك صدق عبوديت هستند گروهى كه شيطان بر آنان مسلط است اشاره به مساءله نسخ و حكمت آن و پاسخ
    ۳۰ کیلوبایت (۲٬۵۰۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۹
  • تمكين‌ و قبول‌ خلافة اللّه‌ ‌است‌ و اطاعت‌ و فرمانبرداري‌ ‌است‌ نه‌ سجده عبوديّت‌ ‌که‌ مخصوص‌ ذات‌ اقدس‌ حق‌ ‌است‌ ‌که‌ الوهيت‌ مختص‌ بذات‌ ‌او‌ ‌است‌ بعين‌
    ۲۸ کیلوبایت (۲٬۳۲۴ واژه) - ‏۲۴ دی ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۲۴
  • مي‌فرمايد: وَ مَن‌ يَعش‌ُ عَن‌ ذِكرِ الرَّحمن‌ِ ‌که‌ ‌خود‌ ‌را‌ ‌از‌ تحت‌ عبوديت‌ حق‌ خارج‌ كرد شيطان‌ ‌بر‌ ‌او‌ مسلط مي‌شود ‌که‌ مفاد. نُقَيِّض‌ لَه‌ُ شَيطاناً
    ۲۸ کیلوبایت (۲٬۳۰۷ واژه) - ‏۹ مهر ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۰۲
  • ضلالت راه ندارد و بقاء آن مشروط به شكر، كه عبارتست ازعمل به لوازم توحيد و عبوديت مى باشد. معانى (( حكم )) و بيان مراد از دادن كتاب و حكم و نبوت به پيامبران
    ۳۱ کیلوبایت (۲٬۲۷۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۴
  • كلّا يعنى نبايد كفران نعمت خدا را نمود همانا انسان تجاوز ميكند از وظيفه عبوديت و سركشى مينمايد از فرامين صادره از مقام ربوبيّت وقتى كه خود را مستغنى و
    ۳۱ کیلوبایت (۲٬۹۹۲ واژه) - ‏۱۲ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۵:۰۱
  • كلّا يعنى نبايد كفران نعمت خدا را نمود همانا انسان تجاوز ميكند از وظيفه عبوديت و سركشى مينمايد از فرامين صادره از مقام ربوبيّت وقتى كه خود را مستغنى و
    ۳۲ کیلوبایت (۳٬۰۲۰ واژه) - ‏۱۲ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۵:۱۹
  • هستند و اينها ‌در‌ نظر ‌ما پست‌ترين‌ افراد بشر هستند و نسبت‌ ‌به‌ ‌ما مقام‌ عبوديت‌ و بندگي‌ دارند قبطي‌ها ‌به‌ نظر حقارت‌ ‌به‌ بني‌ اسرائيل‌ نگاه‌ ميكردند
    ۲۷ کیلوبایت (۲٬۱۱۸ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۹
  • كلّا يعنى نبايد كفران نعمت خدا را نمود همانا انسان تجاوز ميكند از وظيفه عبوديت و سركشى مينمايد از فرامين صادره از مقام ربوبيّت وقتى كه خود را مستغنى و
    ۳۶ کیلوبایت (۳٬۴۱۱ واژه) - ‏۱۲ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۵:۰۶
  • كلّا يعنى نبايد كفران نعمت خدا را نمود همانا انسان تجاوز ميكند از وظيفه عبوديت و سركشى مينمايد از فرامين صادره از مقام ربوبيّت وقتى كه خود را مستغنى و
    ۳۵ کیلوبایت (۳٬۳۵۹ واژه) - ‏۱۲ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۵:۰۸
  • كلّا يعنى نبايد كفران نعمت خدا را نمود همانا انسان تجاوز ميكند از وظيفه عبوديت و سركشى مينمايد از فرامين صادره از مقام ربوبيّت وقتى كه خود را مستغنى و
    ۳۵ کیلوبایت (۳٬۳۸۹ واژه) - ‏۱۲ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۵:۰۹
  • كلّا يعنى نبايد كفران نعمت خدا را نمود همانا انسان تجاوز ميكند از وظيفه عبوديت و سركشى مينمايد از فرامين صادره از مقام ربوبيّت وقتى كه خود را مستغنى و
    ۳۲ کیلوبایت (۳٬۰۷۳ واژه) - ‏۱۲ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۵:۱۴
  • ‌غير‌ تو ‌را‌ پرستش‌ كنند تو ولي‌ و صاحب‌ اختيار ‌ما هستي‌، ‌ما ‌از‌ تخت‌ عبوديت‌ تو خارج‌ نشده‌ايم‌ و ‌از‌ اطاعت‌ تو بيرون‌ نرفته‌ايم‌ ‌از‌ ‌غير‌ ‌آنها‌
    ۳۵ کیلوبایت (۲٬۷۷۸ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۳۱
  • پناه جستن قبلى است استعاذه به خدا توكل به خدا است و ايمان وتوكل دو ملاك صدق عبوديت هستند گروهى كه شيطان بر آنان مسلط است اشاره به مساءله نسخ و حكمت آن و پاسخ
    ۳۳ کیلوبایت (۲٬۶۴۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۹
  • اركان دين حق و راه سعادت، در بیان مؤمن آل فرعون اشاره به مقامات سه گانه عبوديت: «توكل»، «تفويض» و «تسليم» نكاتى درباره كيفيت عذاب آل فرعون، در برزخ و قيامت
    ۳۳ کیلوبایت (۲٬۶۲۶ واژه) - ‏۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۴۷
  • صفحه 43 1- به ايمان و عمل صالح خود مغرور نشويم كه تسليم مطلق بودن، شرط عبوديّت است. «آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ وَ أَخْبَتُوا إِلى‌ رَبِّهِمْ» 2-
    ۲۹ کیلوبایت (۲٬۱۱۱ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۲
  • توهمات و تفكرات سلاطين را به صدمت «لمن الملك» درهم شكند و همه را جز اظهار عبوديت و اقرار به عجز و بيچارگى چاره‌اى نباشد، و ملكيت و مالكيت مخصوص گردد به حضرت
    ۳۰ کیلوبایت (۲٬۳۳۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۸
  • پناه جستن قبلى است استعاذه به خدا توكل به خدا است و ايمان وتوكل دو ملاك صدق عبوديت هستند گروهى كه شيطان بر آنان مسلط است اشاره به مساءله نسخ و حكمت آن و پاسخ
    ۳۴ کیلوبایت (۲٬۸۷۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۹
  • پناه جستن قبلى است استعاذه به خدا توكل به خدا است و ايمان وتوكل دو ملاك صدق عبوديت هستند گروهى كه شيطان بر آنان مسلط است اشاره به مساءله نسخ و حكمت آن و پاسخ
    ۳۴ کیلوبایت (۲٬۹۳۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۹
  • عنايت محمد و آل اطهار او خود را از وساوس شيطان و نفس امّاره محفوظ و در مقام عبوديّت و فرمان بردارى از معبود حقيقى ثابت قدم بدارد تا لغزش و فتور و خللى برايش
    ۳۷ کیلوبایت (۳٬۴۹۶ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۵
  • كلّا يعنى نبايد كفران نعمت خدا را نمود همانا انسان تجاوز ميكند از وظيفه عبوديت و سركشى مينمايد از فرامين صادره از مقام ربوبيّت وقتى كه خود را مستغنى و
    ۳۲ کیلوبایت (۲٬۹۱۲ واژه) - ‏۱۲ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۵:۰۳
  • كلّا يعنى نبايد كفران نعمت خدا را نمود همانا انسان تجاوز ميكند از وظيفه عبوديت و سركشى مينمايد از فرامين صادره از مقام ربوبيّت وقتى كه خود را مستغنى و
    ۳۴ کیلوبایت (۳٬۳۸۴ واژه) - ‏۱۲ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۵:۰۵
  • در هر حد و پایه‌ای از علم و در هر شرائط و سن و سال. ب) جوهره علم الهی از عبودیت و بندگی خدا سر چشمه می‌گیرد. ج) همواره علم را برای عمل باید آموخت چنانکه
    ۹۰ کیلوبایت (۸٬۲۲۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۲
  • احكامي‌، مواعظ و نصايح‌ ‌است‌. وَ اعبُدُوا اللّه‌َ عبادت‌ بندگيست‌ و حقيقت‌ عبوديت‌ اينست‌ ‌که‌ ‌خود‌ ‌را‌ بنده‌ ‌او‌ بداند و ‌از‌ تحت‌ فرمان‌ ‌او‌ بيرون‌
    ۷۱ کیلوبایت (۶٬۲۹۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۹
  • دقائقى كه در دعاى عيسى (ع ) براىنزول مائده وجود دارد و حكايت مى كند از ادب عبوديت او در برابر خداوند سبحان او وعده صريح خداوند به انزال مائده (انى منزلها
    ۳۳ کیلوبایت (۲٬۳۱۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
  • اشاره بآنكه بنده نبايد هيچگاه مغرور و مطمئن بعمل خود باشد بلكه بايد بوظيفه عبوديّت رفتار نمايد و خدا را بخواند و عبادت كند و اميد اجابت و ثواب و مغفرت داشته
    ۳۵ کیلوبایت (۳٬۱۲۸ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۳
  • اشاره بآنكه بنده نبايد هيچگاه مغرور و مطمئن بعمل خود باشد بلكه بايد بوظيفه عبوديّت رفتار نمايد و خدا را بخواند و عبادت كند و اميد اجابت و ثواب و مغفرت داشته
    ۳۵ کیلوبایت (۳٬۰۵۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۳
  • كلّا يعنى نبايد كفران نعمت خدا را نمود همانا انسان تجاوز ميكند از وظيفه عبوديت و سركشى مينمايد از فرامين صادره از مقام ربوبيّت وقتى كه خود را مستغنى و
    ۳۶ کیلوبایت (۳٬۳۲۸ واژه) - ‏۱۲ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۵:۱۳
  • كردن نفس سركش و تسليم وجود انسان در برابر خدا مرتبه چهارم از اسلام : مرحله عبوديت و بندگى معناى عمل صالح و آثار آن معناى صلاح نفس و صلاح ذات و مراد از ((صالحين
    ۳۹ کیلوبایت (۳٬۰۳۸ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
  • اركان دين حق و راه سعادت، در بیان مؤمن آل فرعون اشاره به مقامات سه گانه عبوديت: «توكل»، «تفويض» و «تسليم» نكاتى درباره كيفيت عذاب آل فرعون، در برزخ و قيامت
    ۳۵ کیلوبایت (۲٬۷۹۶ واژه) - ‏۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۵۳
  • حضرت خضر نسبت اراده معيوب نمودن كشتى را بخود داده براى آن بوده كه در مقام عبوديّت مراعات ادب شده باشد و نقص را اگر چه در ظاهر باشد نسبت بخدا ندهد و اينكه
    ۳۸ کیلوبایت (۳٬۵۱۶ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۲
  • دردناك‌ ‌را‌ جلد 11 - صفحه 36 أَن‌ لا تَعبُدُوا إِلَّا اللّه‌َ زيرا استحقاق‌ عبوديت‌ متفرع‌ ‌بر‌ الوهيت‌ ‌است‌ و الوهيت‌ منحصر بذات‌ مقدّس‌ ‌او‌ ‌است‌ و ‌اينکه‌
    ۳۱ کیلوبایت (۲٬۴۹۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۲
  • كلّا يعنى نبايد كفران نعمت خدا را نمود همانا انسان تجاوز ميكند از وظيفه عبوديت و سركشى مينمايد از فرامين صادره از مقام ربوبيّت وقتى كه خود را مستغنى و
    ۳۴ کیلوبایت (۳٬۱۰۱ واژه) - ‏۱۲ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۵:۰۴
  • كمترين‌ توجهي‌ بغير حق‌ داشته‌ ‌باشد‌ ‌از‌ تحت‌ عبوديت‌ مطلقه‌ حق‌ خارج‌ ‌شده‌ ‌است‌ بنا ‌بر‌ ‌اينکه‌ عبوديت‌ مطلقه‌ عين‌ مقام‌ عصمت‌ ‌است‌ بلكه‌ اعلي‌ مراتب‌
    ۴۲۸ کیلوبایت (۳۹٬۴۴۵ واژه) - ‏۲۶ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۰۴:۵۶
  • قبله از نظر فردى و اجتماعى ) روح و مغز عبادت ، عبوديت درونى است و افعال عبادى قالبهاى تحقق خارجى آن عبوديت است آيه ۱۴۴ آيه و ترجمه تفسير: همه جا رو به سوى
    ۷۳ کیلوبایت (۵٬۹۱۸ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
  • اشاره بآنكه بنده نبايد هيچگاه مغرور و مطمئن بعمل خود باشد بلكه بايد بوظيفه عبوديّت رفتار نمايد و خدا را بخواند و عبادت كند و اميد اجابت و ثواب و مغفرت داشته
    ۳۸ کیلوبایت (۳٬۴۰۸ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۳
  • اركان دين حق و راه سعادت، در بیان مؤمن آل فرعون اشاره به مقامات سه گانه عبوديت: «توكل»، «تفويض» و «تسليم» نكاتى درباره كيفيت عذاب آل فرعون، در برزخ و قيامت
    ۳۶ کیلوبایت (۲٬۵۵۹ واژه) - ‏۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۵۴
  • پناه جستن قبلى است استعاذه به خدا توكل به خدا است و ايمان وتوكل دو ملاك صدق عبوديت هستند گروهى كه شيطان بر آنان مسلط است اشاره به مساءله نسخ و حكمت آن و پاسخ
    ۴۱ کیلوبایت (۳٬۴۳۱ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۹
  • عنايت محمد و آل اطهار او خود را از وساوس شيطان و نفس امّاره محفوظ و در مقام عبوديّت و فرمان بردارى از معبود حقيقى ثابت قدم بدارد تا لغزش و فتور و خللى برايش
    ۴۱ کیلوبایت (۳٬۹۵۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۵
  • الهى و تعصب دينى كه عين مزيّت و فضيلت است و اقرار بگناه از آداب دعا و شعار عبوديّت در پيشگاه الهى و از لوازم قصور ممكن در مقابل واجب الوجود است و بهيچ وجه
    ۴۰ کیلوبایت (۳٬۲۶۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
  • پناه جستن قبلى است استعاذه به خدا توكل به خدا است و ايمان وتوكل دو ملاك صدق عبوديت هستند گروهى كه شيطان بر آنان مسلط است اشاره به مساءله نسخ و حكمت آن و پاسخ
    ۳۹ کیلوبایت (۳٬۲۰۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۹
  • عنايت محمد و آل اطهار او خود را از وساوس شيطان و نفس امّاره محفوظ و در مقام عبوديّت و فرمان بردارى از معبود حقيقى ثابت قدم بدارد تا لغزش و فتور و خللى برايش
    ۴۰ کیلوبایت (۳٬۴۸۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۵
  • عنايت محمد و آل اطهار او خود را از وساوس شيطان و نفس امّاره محفوظ و در مقام عبوديّت و فرمان بردارى از معبود حقيقى ثابت قدم بدارد تا لغزش و فتور و خللى برايش
    ۳۹ کیلوبایت (۳٬۶۴۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۵
  • انسان را مى‌داند، امّا در دعا و ناله، بركاتى مانند آرامش روحى، تواضع و عبوديّت دعاكننده و مدح و ستايش خداوند نهفته است. إِنِّي وَهَنَ الْعَظْمُ‌ ... فَهَبْ
    ۴۰ کیلوبایت (۳٬۵۰۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۳
  • عنايت محمد و آل اطهار او خود را از وساوس شيطان و نفس امّاره محفوظ و در مقام عبوديّت و فرمان بردارى از معبود حقيقى ثابت قدم بدارد تا لغزش و فتور و خللى برايش
    ۴۳ کیلوبایت (۳٬۷۷۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۵
  • فرزند آدم هر آينه به طريق اولى بايد كه شب و روز به عبادت اشتغال، و اظهار عبوديت را نسبت به معبود خود بنمايد. اين تعريض است به مشركان و تنبيه مردمان، و لهذا
    ۴۲ کیلوبایت (۳٬۷۷۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
  • الهى و تعصب دينى كه عين مزيّت و فضيلت است و اقرار بگناه از آداب دعا و شعار عبوديّت در پيشگاه الهى و از لوازم قصور ممكن در مقابل واجب الوجود است و بهيچ وجه
    ۳۸ کیلوبایت (۳٬۲۹۶ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
  • قضا و تسليم و رضا بدرستى كه ما مملوك و مخلوق او هستيم، اين اقرار است به عبوديت، پس هر چه از مولى به بنده رسد جز رضا و تسليم چاره‌اى نباشد. وَ إِنَّا إِلَيْهِ
    ۴۷ کیلوبایت (۳٬۹۱۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
  • پناه جستن قبلى است استعاذه به خدا توكل به خدا است و ايمان وتوكل دو ملاك صدق عبوديت هستند گروهى كه شيطان بر آنان مسلط است اشاره به مساءله نسخ و حكمت آن و پاسخ
    ۴۱ کیلوبایت (۳٬۷۰۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۹
  • كلّا يعنى نبايد كفران نعمت خدا را نمود همانا انسان تجاوز ميكند از وظيفه عبوديت و سركشى مينمايد از فرامين صادره از مقام ربوبيّت وقتى كه خود را مستغنى و
    ۴۱ کیلوبایت (۳٬۸۷۴ واژه) - ‏۱۲ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۴:۵۹
  • اشاره بآنكه بنده نبايد هيچگاه مغرور و مطمئن بعمل خود باشد بلكه بايد بوظيفه عبوديّت رفتار نمايد و خدا را بخواند و عبادت كند و اميد اجابت و ثواب و مغفرت داشته
    ۳۹ کیلوبایت (۳٬۳۲۸ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۳
  • اشاره بآنكه بنده نبايد هيچگاه مغرور و مطمئن بعمل خود باشد بلكه بايد بوظيفه عبوديّت رفتار نمايد و خدا را بخواند و عبادت كند و اميد اجابت و ثواب و مغفرت داشته
    ۴۳ کیلوبایت (۳٬۹۰۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۳
  • پناه جستن قبلى است استعاذه به خدا توكل به خدا است و ايمان وتوكل دو ملاك صدق عبوديت هستند گروهى كه شيطان بر آنان مسلط است اشاره به مساءله نسخ و حكمت آن و پاسخ
    ۴۵ کیلوبایت (۳٬۸۵۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۹
  • اركان دين حق و راه سعادت، در بیان مؤمن آل فرعون اشاره به مقامات سه گانه عبوديت: «توكل»، «تفويض» و «تسليم» نكاتى درباره كيفيت عذاب آل فرعون، در برزخ و قيامت
    ۳۶ کیلوبایت (۲٬۹۷۰ واژه) - ‏۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۴۶
  • ضلالت راه ندارد و بقاء آن مشروط به شكر، كه عبارتست ازعمل به لوازم توحيد و عبوديت مى باشد. معانى (( حكم )) و بيان مراد از دادن كتاب و حكم و نبوت به پيامبران
    ۴۵ کیلوبایت (۳٬۵۰۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۴
  • پناه جستن قبلى است استعاذه به خدا توكل به خدا است و ايمان وتوكل دو ملاك صدق عبوديت هستند گروهى كه شيطان بر آنان مسلط است اشاره به مساءله نسخ و حكمت آن و پاسخ
    ۴۲ کیلوبایت (۳٬۵۳۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۹
  • استحقاق‌ عذاب‌ دارد و ‌لو‌ تمام‌ عمر عبادت‌ كرده‌ ‌باشد‌ زيرا ‌آنها‌ وظيفه‌ عبوديت‌ ‌او‌ بوده‌ چنانچه‌ ‌شما‌ ‌اگر‌ غلامي‌ نوكري‌ كلفتي‌ داشته‌ باشيد يك‌ روز
    ۴۲ کیلوبایت (۳٬۶۱۱ واژه) - ‏۱۹ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۲۶
  • ۲ آنچه از سرگذشت موسى كه در قرآن آمده است ۳ - مقام هارون نزد خدا و پايه عبوديت او ۴ - داستان موسى (عليه السلام ) در تورات عصر حاضر تفسیر آیات فَلَمَّا
    ۴۳ کیلوبایت (۳٬۵۳۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
  • «1» تنبيه: از اين حديث شريف معلوم شود وضع «خدّ» «2» بر ارض نهايت مرتبه ذلت عبوديت و مرغوب درگاه الهى است. «1» اصول كافى، جلد دوّم، كتاب الايمان و الكفر، باب
    ۴۱ کیلوبایت (۳٬۳۹۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۶
  • حضرت خضر نسبت اراده معيوب نمودن كشتى را بخود داده براى آن بوده كه در مقام عبوديّت مراعات ادب شده باشد و نقص را اگر چه در ظاهر باشد نسبت بخدا ندهد و اينكه
    ۴۲ کیلوبایت (۳٬۸۵۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۲
  • آتَيناه‌ُ الإِنجِيل‌َ يكي‌ فِيه‌ِ هُدي‌ً ‌که‌ راه‌ سعادت‌ و رستگاري‌ و طريقه‌ عبوديت‌ و اطاعت‌ و بندگي‌ ‌را‌ نشان‌ ميدهد (و نور) طريقه‌ معرفت‌ و خداشناسي‌ ‌را‌
    ۴۱ کیلوبایت (۳٬۱۶۸ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۱
  • و خلاف ظاهر آيه شريفه است چون تقرّب بخداوند در طاعت و اعمال صالحه وظيفه عبوديّت و حق الوهيّت است كه بايد بنده ادا نمايد ربطى باجر رسالت و حق تبليغ احكام
    ۴۶ کیلوبایت (۴٬۳۳۴ واژه) - ‏۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۳۸
  • لغو و بيهوده است، به خلاف استكبار از عبوديت كه با عبوديت جمع نمی شود. ترجمه تفسير الميزان جلد ۱ صفحه : ۴۰ و عبوديت ميان بندگان و موالى آنان، تنها در برابر
    ۴۳ کیلوبایت (۵٬۱۷۹ واژه) - ‏۱ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۶:۲۴
  • قريب‌ المعني‌ ‌است‌. و مراد ‌از‌ طغيان‌ ‌در‌ ‌آيه‌ شريفه‌ تجاوز ‌از‌ حدّ عبوديت‌ و خروج‌ ‌از‌ تحت‌ اطاعت‌ مولي‌ ‌است‌ چه‌ مولي‌ حقيقي‌ ‌که‌ ذات‌ مقدس‌ حق‌
    ۵۹ کیلوبایت (۴٬۹۴۰ واژه) - ‏۲۸ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۷:۰۴
  • اركان دين حق و راه سعادت، در بیان مؤمن آل فرعون اشاره به مقامات سه گانه عبوديت: «توكل»، «تفويض» و «تسليم» نكاتى درباره كيفيت عذاب آل فرعون، در برزخ و قيامت
    ۴۵ کیلوبایت (۳٬۵۶۲ واژه) - ‏۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۴۸
  • اركان دين حق و راه سعادت، در بیان مؤمن آل فرعون اشاره به مقامات سه گانه عبوديت: «توكل»، «تفويض» و «تسليم» نكاتى درباره كيفيت عذاب آل فرعون، در برزخ و قيامت
    ۴۷ کیلوبایت (۳٬۸۶۸ واژه) - ‏۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۴۹
  • سنت جارى الهى درباره حق و باطل در جهان حال مقربان درگاه الهى (استغراق در عبوديت و استمرار در عبادت ) از آثار مالكيت مطلقه الهى است اشاره به معتقد بودن بت
    ۶۰ کیلوبایت (۵٬۴۴۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
  • مورداستعمال ، يا اراده گوينده است بحث علمى سرگذشت ابراهيم (ع ) يك دوره كامل از سير عبوديت را در بردارد درباره حج و اشاره به اسرار و حكمت آن عباداتى كه توسط انبياء
    ۴۷ کیلوبایت (۳٬۸۶۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۳
  • اركان دين حق و راه سعادت، در بیان مؤمن آل فرعون اشاره به مقامات سه گانه عبوديت: «توكل»، «تفويض» و «تسليم» نكاتى درباره كيفيت عذاب آل فرعون، در برزخ و قيامت
    ۴۶ کیلوبایت (۳٬۶۶۳ واژه) - ‏۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۴۵
  • حسن‌ جلد 2 صفحه 260 طينت و صفاى سريرت و خلوص نيت و كمال شوق و حضور در مقام عبوديت و امتثال و تقرب بخداوند متعال است و اما خطاب و عتاب براى بروز لطف و ظهور
    ۴۹ کیلوبایت (۴٬۱۸۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
  • به اضافه به جهت تعظيم ايشان، و تنبيه بر آنكه ايشانند اقامه كنندگان حقوق عبوديت، يُقِيمُوا الصَّلاةَ: بپا دارند نماز را. تحقيق: محققين جملات انشائيه كه
    ۵۰ کیلوبایت (۴٬۰۵۶ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۶
  • حضرت خضر نسبت اراده معيوب نمودن كشتى را بخود داده براى آن بوده كه در مقام عبوديّت مراعات ادب شده باشد و نقص را اگر چه در ظاهر باشد نسبت بخدا ندهد و اينكه
    ۵۱ کیلوبایت (۴٬۴۴۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۲
  • كردن نفس سركش و تسليم وجود انسان در برابر خدا مرتبه چهارم از اسلام : مرحله عبوديت و بندگى معناى عمل صالح و آثار آن معناى صلاح نفس و صلاح ذات و مراد از ((صالحين
    ۴۷ کیلوبایت (۳٬۵۷۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
  • پروردگار از خلقت انسان همان عبوديت است ، وقتى خداى سبحان از كسى - نه تنها از عملش - خوشنود مى شود كه نفس او مثل اعلاى عبوديت باشد. يعنى خود را بنده كسى
    ۴۱ کیلوبایت (۴٬۹۷۷ واژه) - ‏۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۰:۱۲
  • قبله از نظر فردى و اجتماعى ) روح و مغز عبادت ، عبوديت درونى است و افعال عبادى قالبهاى تحقق خارجى آن عبوديت است آيه ۱۴۳ آيه و ترجمه تفسير: امت وسط نكته ها
    ۱۲۱ کیلوبایت (۱۰٬۷۰۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
  • مملوك است درباره مولاى مالكش ، يعنى دائما مشغول انجام وظيفه عبوديت است ، آنهم بطور شايسته ، و عبوديت شايسته همان تسليم صرف بودن در برابر اراده مولى و محبوب
    ۴۳ کیلوبایت (۴٬۷۶۵ واژه) - ‏۱ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۳:۱۴
  • اركان دين حق و راه سعادت، در بیان مؤمن آل فرعون اشاره به مقامات سه گانه عبوديت: «توكل»، «تفويض» و «تسليم» نكاتى درباره كيفيت عذاب آل فرعون، در برزخ و قيامت
    ۵۱ کیلوبایت (۴٬۱۰۵ واژه) - ‏۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۴۸
  • مستقيم‌ و اينكه‌ (فَأَرسِل‌ مَعَنا بَنِي‌ إِسرائِيل‌َ) و ‌آنها‌ ‌را‌ ‌از‌ عبوديت‌ ‌خود‌ نجات‌ ده‌ و ‌از‌ اعمال‌ شاقه‌ رها نما. (وَ لا تُعَذِّبهُم‌) بكشتن‌
    ۵۳ کیلوبایت (۴٬۲۹۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۵
  • سنت جارى الهى درباره حق و باطل در جهان حال مقربان درگاه الهى (استغراق در عبوديت و استمرار در عبادت ) از آثار مالكيت مطلقه الهى است اشاره به معتقد بودن بت
    ۶۱ کیلوبایت (۵٬۶۸۱ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
  • بحال اول باقى و ثابت نماند بعد از آنكه عالم شده است بقبح عمل و خلاف وظيفه عبوديت. جلد 1 صفحه 499 وَ الَّذِين‌َ إِذا فَعَلُوا فاحِشَةً أَو ظَلَمُوا أَنفُسَهُم‌
    ۶۳ کیلوبایت (۵٬۸۵۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
  • ايشان مؤثر شود از شوق بهشت و ترس جهنّم و خوف خدا كه شايد در اداء وظائف عبوديّت كوتاهى كرده باشند ثانيا روى نياز بدرگاه كريم كارساز بر زمين ميگذارند در
    ۶۰ کیلوبایت (۵٬۵۵۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۱
  • ايشان مؤثر شود از شوق بهشت و ترس جهنّم و خوف خدا كه شايد در اداء وظائف عبوديّت كوتاهى كرده باشند ثانيا روى نياز بدرگاه كريم كارساز بر زمين ميگذارند در
    ۶۳ کیلوبایت (۵٬۹۶۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۱
  • ضلالت راه ندارد و بقاء آن مشروط به شكر، كه عبارتست ازعمل به لوازم توحيد و عبوديت مى باشد. معانى (( حكم )) و بيان مراد از دادن كتاب و حكم و نبوت به پيامبران
    ۴۸ کیلوبایت (۳٬۴۴۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۴
  • خليلش كرد، چون بحكم آيه : انى جاعلك للناس اماما ابراهيم بعد از آنكه خالص در عبوديت ، و سپس داراى نبوت ، آنگاه رسالت ، و در آخر خلت شده بود، تازه خدا او را
    ۴۱ کیلوبایت (۴٬۵۸۹ واژه) - ‏۱ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۵۲
  • پيروى كنيم و حدود عبوديتش را رعايت نماييم، و ناگزير اسرافكاران كه از زىّ عبوديت تجاوز مى كنند - همين شما مردم هستيد - اصحاب دوزخ اند. پس آن خدايى كه من،
    ۴۶ کیلوبایت (۵٬۲۰۸ واژه) - ‏۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۴۷
  • الهيه، بسيار ناسپاس در حق منعم حقيقى خود كه منكر وحدانيت او باشد و جاحد اخلاص عبوديت. بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ‌ تَنْزِيلُ الْكِتابِ مِنَ اللَّهِ
    ۶۲ کیلوبایت (۴٬۹۲۸ واژه) - ‏۱۶ دی ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۰۲
  • مورداستعمال ، يا اراده گوينده است بحث علمى سرگذشت ابراهيم (ع ) يك دوره كامل از سير عبوديت را در بردارد درباره حج و اشاره به اسرار و حكمت آن عباداتى كه توسط انبياء
    ۵۵ کیلوبایت (۴٬۲۴۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۳
  • پناه جستن قبلى است استعاذه به خدا توكل به خدا است و ايمان وتوكل دو ملاك صدق عبوديت هستند گروهى كه شيطان بر آنان مسلط است اشاره به مساءله نسخ و حكمت آن و پاسخ
    ۶۴ کیلوبایت (۵٬۵۴۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۹