نتایج جستجو
از الکتاب
- ملائکه وحى رده:نقش منى رده:نقش نطفه رده:نقش وحى رده:نقش کتب آسمانى رده:نقش کعبه رده:نواهى خدا رده:نیازهاى انسان رده:هدایت انسان ها رده:هدایت فرعون رده:هدایتهاى۲ کیلوبایت (۲٬۷۸۷ واژه) - ۲۴ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۱۴
- البقرة ١٢٧ (رده ابراهیم وبناى کعبه)کیفیت درخواست قبولى عمل ۶ کعبه: بانیان کعبه ۱، ۳; بناى کعبه ۱، ۳، ۴، ۵، ۸، ۱۶، ۱۸; تاریخ کعبه ۲، ۳، ۱۶; فضایل کعبه ۱۸; قدمت کعبه ۲ مقربان: ۵ تفسیر قمى، ج۴۷ کیلوبایت (۳٬۸۶۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۳
- الحج ٢٦ (رده ذکر بناى کعبه)احترام کعبه ۹; بانیان کعبه ۱; بنیانگذار کعبه ۴; تاریخ کعبه ۱، ۴; تطهیر کعبه ۱۰; عبادت در کعبه ۲، ۳; فضیلت کعبه ۵، ۹; قداست کعبه ۹; متولیان کعبه ۱۰; منشأ۶۲ کیلوبایت (۵٬۷۶۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۸
- قريش ٣ (رده فضیلت کعبه)۴; کوچ زمستانى قریش ۴; نعمتهاى قریش ۶ کعبه: فضیلت کعبه ۸; مالک کعبه ۲، ۳، ۸; مالکیت کعبه ۸; مدبر کعبه ۲، ۳; نقش کعبه ۷ لطف خدا: مشمولان لطف خدا ۴ نعمت: نعمت۲۴ کیلوبایت (۲٬۰۲۶ واژه) - ۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۲:۰۱
- الفيل ٥ (رده تاریخ کعبه)قرآن: تشبیهات قرآن ۳، ۴ کعبه: تاریخ کعبه ۶; شرافت کعبه ۶; عظمت کعبه ۶; کعبه در جاهلیت ۶; کیفر حرمت شکنى کعبه ۷; کیفر هجوم به کعبه ۷۳۲ کیلوبایت (۲٬۹۵۷ واژه) - ۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۴:۱۳
- الأنفال ٣٥ (رده کافران مکه و کعبه)کافران مکه: دعاى کافران مکه ۳ ; عبادت کافران مکه ۲، ۳ ; کافران مکه و کعبه ۳ کعبه: اهمیت کعبه ۳ کفر: اصرار بر کفر ۷ ; نشانه هاى کفر ۴ لغو: موارد لغو ۳ مؤمنان:۲۹ کیلوبایت (۲٬۲۲۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۸
- قريش ٤ (رده آثار امنیت کعبه)منشأ رفع ترس قریش ۸; منشأ نجات قریش ۱; نجات قریش ۱ کعبه: آثار امنیت کعبه ۳، ۱۰; فضیلت کعبه ۱۵; نقش کعبه ۱۰ گرسنگى: عوامل رفع گرسنگى ۵; نجات از گرسنگى ۱ مشرکان:۳۸ کیلوبایت (۳٬۲۸۰ واژه) - ۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۲:۰۲
- قريش ٢ (رده احترام کعبه)قریش ۵; نعمتهاى قریش ۳; نیازهاى قریش ۲; ییلاق نشینى قریش ۱ کعبه: احترام کعبه ۶; حمایت از کعبه ۶ مکه: احترام اهل مکه ۶; هجوم اصحاب فیل به مکه ۴ نعمت: مشمولان۲۷ کیلوبایت (۲٬۴۱۳ واژه) - ۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۲:۰۰
- این مراسم «قصد زیارت خانه خدا» مى کنند و به همین دلیل اضافه به «بیت» (خانه کعبه) شده است. حجج (۳۳ بار) مَن وَ النّاس الْبَيْت عَلَى لِلّه اسْتَطَاع إِلَيْه۲ کیلوبایت (۱۰۹ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۴۲
- الفيل ١ (رده هشدار به دشمنان کعبه)تخریب کعبه به سوی مکّه حرکت کردند و فیلهائی را به همراه داشتند. علّت حمله این بود که حبشیها که بر یمن فرمانروائی میکردند، چون توجّه مردم را به کعبه دیدند،۵۴ کیلوبایت (۵٬۱۱۵ واژه) - ۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۴:۰۹
- آل عمران ٩٧ (رده ابراهیم و کعبه)عبادت ۱۱ عمره: شرایط وجوب عمره ۲۱ قیامت: ذکر قیامت ۲۴ کعبه: ۴، ۵ امنیت در کعبه ۷، ۸ ; اهمیّت کعبه ۱ ; قدمت کعبه۲ کافران: ۲۵ کفر: ۱۲ مرگ: ۲۴ مسجدالحرام:۸۱ کیلوبایت (۷٬۷۱۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۷
- ماهتاب انجام مى شود ـ چنان که نقل کرده اند مشرکان عرب شب هاى ماهتابى در اطراف کعبه جمع مى شدند و بر ضد پیامبر(صلى الله علیه وآله) سخن مى گفتند ـ این واژه در۳ کیلوبایت (۲۷۲ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۲۷
- القصص ٥٧ (رده بینش اهالى جزیرة العرب و کعبه)العرب ۲۲ علایق: آثار علاقه به وطن ۷ قرآن: هدایتگرى قرآن ۶ کعبه: آثار قداست کعبه ۱۳; تاریخ کعبه ۱۳ محمد(ص): آثار پیروى از محمد(ص) ۲۲; پیروى محمد(ص) از دین۵۵ کیلوبایت (۴٬۵۷۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۶
- البقرة ١٤٧ (رده قبله شدن کعبه)حقانیت تغییر قبله ۳; مسیحیان و تغییر قبله ۷; یهود و تغییر قبله ۷ کعبه: قبله شدن کعبه ۳ محمّد(ص): ایمان محمّد(ص) ۹; نبوت محمّد(ص) ۹ مسیحیان: تبلیغ مسیحیان۲۴ کیلوبایت (۱٬۸۱۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
- خانه کعبه را خراب کنند، به این امید که به کلیسای یمن مرکزیت بخشند، اما آنها نه تنها به مقصود خود نرسیدند، بلکه این ماجرا بر عظمت مکه و خانه کعبه افزود۲۴ کیلوبایت (۲٬۱۶۵ واژه) - ۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۴:۱۰
- البقرة ١٤٦ (رده قبله شدن کعبه)حقانیت تغییر قبله ۶، ۷; حقانیت قبله مسلمانان ۸ قرآن: تشبیهات قرآن ۱ کعبه: قبله شدن کعبه ۶ محمّد(ص): تاریخ محمّد(ص) ۵; محمّد(ص) در انجیل ۲، ۱۲; محمّد(ص) در۳۴ کیلوبایت (۲٬۴۴۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
- قريش ١ (رده نقش کعبه)منشأ اتحاد قریش ۵; منشأ نجات قریش ۵; نظم زندگى قریش ۲; نعمتهاى قریش ۹ کعبه: نقش کعبه ۸ لطف خدا: مشمولان لطف خدا ۶ مکه: تاریخ مکه ۴، ۷; حاکمان مکه ۴ نعمت:۳۳ کیلوبایت (۳٬۰۰۷ واژه) - ۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۲:۰۲
- آل عمران ٩٨ (رده بناى کعبه)عمل ۶ کافران: شیوه برخورد با کافران ۴ ; گمراهى کافران ۳ کتمان حق: ۵ کعبه: ۵ بناى کعبه ۲ گمراهى: ۳ موانع گمراهى ۸ محمّد (ص): مسؤولیت محمّد (ص) ۱ مسلمانان:۲۷ کیلوبایت (۲٬۱۱۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۷
- مسجد کعبه محترم). قسم می خورم به این شهر، قسم به اين شهر. سوگند به این شهر میخورم سوگند ياد مىكنم به اين شهر- مكه-. سوگند به این شهر (مکّه که کعبه در۲۷ کیلوبایت (۲٬۶۵۶ واژه) - ۲۰ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۲:۵۵
- البقرة ١٤٤ (رده قبله شدن کعبه)نماز، لازم نیست به خط مستقیم رو به مسجد و یا کعبه قرار گرفت; بلکه کافى است به سمت و جهتى ایستاد که مسجد و یا کعبه در آن جهت قرار دارد. ۱۶ - عالمان اهل کتاب۷۳ کیلوبایت (۵٬۹۱۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
- الحج ٢٥ (رده فضیلت کعبه)عذاب: عذاب دردناک ۱۵; مراتب عذاب ۱، ۱۵; موجبات عذاب اخرو ۱، ۱۵ کعبه: فضیلت کعبه ۴; قداست کعبه ۴ کفر: آثار کفر به خدا ۱; گناه کفر به خدا ۱ گناهان کبیره :۱۴۷۶ کیلوبایت (۶٬۹۳۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۸
- البقرة ١٤٥ (رده قبله بودن کعبه)۱۴; منشأ تغییر قبله ۱۴; وحیانیت تغییر قبله ۱۴ قرآن: پیشگویى قرآن ۸ کعبه: قبله بودن کعبه ۵ گناه: گناه آگاهانه ۲۰; ظلم گناه ۲۰ محمّد(ص): محمّد(ص) و قبله اهل۵۱ کیلوبایت (۳٬۷۷۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
- پرتحمّل، و مرکبها و وسائل خوب دیگری) که راههای فراخ و دور را طی کنند، به حجّ کعبه بیایند (و ندای تو را پاسخ گویند). «و در میان مردمان برای (ادای) حج اعلان۵۷ کیلوبایت (۵٬۶۰۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۸
- کوههای اطراف پناهنده شوند، و خودش با جمعی کنار خانه کعبه آمد تا دعا کند و یاری طلبد. دست در حلقه خانه کعبه کرد و اشعار معروفش را خواند، از جمله: «خداوندا!۴۵ کیلوبایت (۴٬۷۶۰ واژه) - ۷ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۱:۰۸
- التوبة ٣٦ (رده فضیلت کعبه)نفرموده که براى او محبوب تر از این باشد - و با دست خویش به کعبه اشاره فرمود - [و افزود]به احترام این کعبه، خداوند در قرآن ماههاى حرام را محترم شمرد. سه ماه متوالى۷۵ کیلوبایت (۶٬۵۰۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۹
- خدا حق شناس و داناست. سعی صفا و مروه از شعائر دین خداست، پس هر کس حجّ خانه کعبه یا اعمال مخصوص عمره به جای آورد باکی بر او نیست که سعی صفا و مروه نیز به۶۸ کیلوبایت (۶٬۵۰۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
- هنگام به سوی کعبه قدیمیترین مرکز توحید و پرسابقهترین کانون انبیاء بازگشتند. بدیهی است هم نماز خواندن به سوی بیت المقدس برای آنها که خانه کعبه را سرمایه۱۲۱ کیلوبایت (۱۰٬۷۰۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
- تين و زيتون، قسم به تین و زیتون (دو میوه معروف انجیر و زیت یا دو معبد بزرگ کعبه و بیت المقدس). سوگند به انجیر و زیتون سوگند به انجير و زيتون، سوگند به [سرزمین۳۲ کیلوبایت (۳٬۰۰۶ واژه) - ۱۵ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۹:۱۸
- (کوه) طور. و به کتابی نگاشته شده در طوماری گسترده. سوگند به آن خانهی آباد [:کعبه و قلب حضرت محمدص] سوگند به بام بلند [:آسمان و آسمان قلب محمدص] و به دریای۱۵ کیلوبایت (۶۳۳ واژه) - ۲۲ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۲:۳۸
- فرمود: این على برادر من است که نزد شما آمده سپس رو به طرف کعبه نمود و فرمود: قسم به خداى این کعبه که او و شیعیانش از رستگارانند سپس فرمود: بدانید که او نخستین۳۱ کیلوبایت (۲٬۷۵۳ واژه) - ۱۱ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۰:۴۳
- مشارالیه «هذا» زمینهاى اطراف کعبه باشد. بر این مبنا جمله «اجعل ...» حاکى از دو درخواست است: ۱- شهر شدن زمینهاى اطراف کعبه; ۲- برقرار بودن امنیت در آن شهر۵۵ کیلوبایت (۴٬۲۴۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۳
- از توجه به كعبه جدا مىشود. الميزان مىخواهد از آيه اول قبله بودن كعبه استفاده كند بدين بيان: شطر به معنى بعض است و بعض مسجدالحرام همان كعبه است و اينكه۱۱ کیلوبایت (۱٬۰۸۶ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۴
- این آیه مربوط به تغییر قبله است، هنگامی که قبله مسلمانان از بیت المقدس به کعبه تغییر یافت یهود در مقام انکار برآمدند و به مسلمانان ایراد کردند که مگر میشود۳۸ کیلوبایت (۳٬۲۹۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۳
- علیهالسلام نظر افکند و فرمود: یا على بر روى شانه من سوار شو تا این که از پشت خانه کعبه آن بت بزرگ را بشکنى. على گفت: یا رسول اللّه شما پاى خود را بر پشت من بگذارید۳۷ کیلوبایت (۳٬۴۶۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۱
- آیه چنین بوده که رسول خدا صلى الله علیه و آله در ابتداى وحى روزى بر در خانه کعبه ایستاده بود و سوره والنجم را قرائت مینمود. بعضى از کفار نیز حاضر بودند چون۴۱ کیلوبایت (۳٬۷۰۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۹
- صلّی اللّه علیه و آله را به هنگامی که در شب تلاوت قرآن میکرد و در کنار خانه کعبه نماز میگذارد آزار میدادند، و او را با سنگ میزدند و مانع دعوت مردم به اسلام۳۹ کیلوبایت (۳٬۲۳۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
- بود وارد كعبه ابرهه شد و در آنجا كثافت كارى كرد، ابرهه چون وارد آنجا شد و كثافت را ديد گفت: كه اين كار را كرده؟! به نصرانيتم قسم آن خانه (كعبه مسلمين) را۷ کیلوبایت (۷۳۵ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۵۳
- [انفال:35]. نماز و عبادت مشركان در كنار كعبه جز صفيرزدن و كف زدن نبود. از ابن عباس نقل است كه قريش عريان و كف زنان و صفيرزنان كعبه را طواف مىكردند. ظاهرا مراد آن۲ کیلوبایت (۹۰ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۲۴
- جسارت كرد. او لشكرى فيل سوار را تا نزديك مكه آورد تا به انتقام آن جسارت، كعبه را خراب كند. جلد 10 - صفحه 595 خداوند نيز پرندگانى را كه در منقارشان سنگريزهاى۲۳ کیلوبایت (۲٬۰۹۱ واژه) - ۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۴:۱۱
- است كه تراشيده به صورت و نقشى در مىآوردند بلكه انصاب سنگهايى بودند دراطراف كعبه. راغب گفته: آن سنگها را پرستش كرده و روى آنها قربانى مىكردند. فرق مابين۱۰ کیلوبایت (۸۱۰ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۷
- جسارت كرد. او لشكرى فيل سوار را تا نزديك مكه آورد تا به انتقام آن جسارت، كعبه را خراب كند. جلد 10 - صفحه 595 خداوند نيز پرندگانى را كه در منقارشان سنگريزهاى۲۹ کیلوبایت (۲٬۳۸۵ واژه) - ۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۴:۱۱
- [بقره:196]. وآن چنين است كه شخص از ميقات احرام بسته وارد مكّه مىشود هفت بار كعبه را طواف كرده در مقام ابراهيم«عليهالسلام»نماز طواف مىخواند آنگاه ميان دو۶ کیلوبایت (۵۵۵ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۵۵
- «حراض» را كه «سقام» نام داشت بست و پناهگاه آن ساخته بودند و آن را با حرم كعبه برابر مىنهادند و آن بت قربانگاهى داشت كه ذبايح را در آن سر مىبريدند و نام۷ کیلوبایت (۷۱۴ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۲۲
- جمرات منى به آنها هم بّكه گفته مىشود. در الميزان فرموده: مراد از بّكه زمين كعبه است به واسطه ازدحام مردم، بّكه ناميده شده است. طبرسى از امام باقر «عليه السلام»۷ کیلوبایت (۶۹۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۵۹
- قربانگاه خود برسد (همان جائی که حاجی در آن از انجام مراسم حجّ بازمانده، و یا کعبه است)، و اگر کسی از شما بیمار شد، یا ناراحتی در سر داشت (به سبب زخمی بودن۱۱۳ کیلوبایت (۱۰٬۰۰۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۵
- لَمْ يَدْخُلِ الْكَعْبَةَ حَتَّى اَمَرَ بِالزُّخْرُفِ فَنَحَّى» آن حضرت وارد كعبه نشد تا فرمود كه تصاوير و نقوش را از آن كنار كردند. در مجمع گويد: «زُخْرُفاً»۳ کیلوبایت (۲۲۴ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۳۳
- ندارند[بقره:127]. آن در آيه جمع قاعده به معنى پايه هاست يعنى آنگاه كه ابراهيم پايههاى كعبه را بالا مىبرد. وَ الّذِين لَهُم کَذَبُوا لِيُؤْذَن اللّه الْأَعْرَاب مِن۳ کیلوبایت (۲۰۸ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۳۰
- ادب آن بود كه موسى در آن جا بى كفش باشد لذا امر به خلع نعل شد، مقدّس بودن كعبه شريف و مساجد و مشاهد مشرفه همه از اين باب است، شرافت مكان به سبب عبادت مخصوص۳ کیلوبایت (۲۵۲ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۱۲
- كتاب، تورات موسى است كه در صفحه گسترده نوشته شده بود و منظور از بيت معمور كعبه و از سقف مرفوع آسمان است [انبياء:32]. و از بحر مسجور (درياى گداخته) مطلق۲ کیلوبایت (۱۹۰ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۲۰
- ندارند[بقره:127]. آن در آيه جمع قاعده به معنى پايه هاست يعنى آنگاه كه ابراهيم پايههاى كعبه را بالا مىبرد. وَ کُنّا مِنْهَا أَنّا مَقَاعِد شُهُبا لِلسّمْع فَمَن شَدِيدا۳ کیلوبایت (۲۱۰ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۴۰
- آیه قبل به شهر «مکّه» سوگند یاد شده و میدانیم ابراهیم و فرزندش بنیانگذار «کعبه» و شهر «مکّه» بودند این تفسیر بسیار مناسب به نظر میرسد بخصوص این که عرب۳۳ کیلوبایت (۳٬۲۰۱ واژه) - ۲۰ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۳:۰۳
- جوامع الجامع فرمود: بقولى لات و عزى و منات بتهايى بودند از سنگ، آنها را در كعبه گذاشته وعبادت مىكردند. ممكن است لفظ «اَلْاُخْرى» اشاره باشد به اينكه مقام۴ کیلوبایت (۳۳۳ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۲۲
- جَنُوبٌ وَ شَمالٌ» كه مراد باد جنوب و شمال است. ايضاً شمال بادى است كه از شمال كعبه مىوزد (راغب) در آقرب آمده: آن بادى است كه از طرف حجر اسماعيل ما بين مشرق۴ کیلوبایت (۴۰۵ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۳۷
- مَثَلًا» نازل گردید. و نیز گویند: صنا دید قریش در حطیم حاضر بودند و اطراف خانه کعبه ۳۶. بت نهاده و آن را مى پرستیدند، پیامبر آیه ۱.۱ را قرائت فرمود. کفار از۳۷ کیلوبایت (۳٬۳۱۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۷
- مثل [فصّلت:40]، [طور:13]، [نوح:25]. * [طور:4-7]. ظاهراً مراد از بيت المعمور كعبه است به «عمر» رجوع شود. مراد از سقف مرفوع به قرينه [انبياء:32]. آسمان است۴ کیلوبایت (۴۲۹ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۴۷
- [اعراف:96] هر آينه مىگشاديم بر آنها فايدههاى ثابت از آسمان. قرآن مجيد و كعبه و باران و عيسى از آن جهت در آيات شريفه، مبارك خوانده شدهاند كه در آنها بركت۴ کیلوبایت (۳۷۹ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۱۷
- بوده و این آیه پس از گفتار او نازل شده است. ابن عباس گوید: مشرکین دور خانه کعبه طواف میکردند و مى گفتند: غفرانک غفرانک یعنى آمرزش و بخشش تو را اى خداوند۴۷ کیلوبایت (۴٬۳۹۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۸
- است كه بر اطراف محلى سنگ بچينند محل تحجير شده را حجر (بر وزن علم) گويند حجر كعبه (حجر اسماعيل) از آن است طبرسى گويد علّت اين تسميه ممنوع الدخول بودن آن در۷ کیلوبایت (۶۷۹ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۱۸
- مىآورند و نعمت خدا را كفران مىكنند؟ آیا ندانستهاند که ما حرمی امن [از کعبه] قرار دادهایم، و حال آنکه مردمان را در پیرامونشان تاراج میکردند و میربودند،۴۰ کیلوبایت (۳٬۲۷۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- بودند كه توليت كعبه و مسجد الحرام حق آنها است و ميگفتند نحن ولاة البيت و الحرم يعنى ما اختيار دار خانه كعبه و حرميم با آنكه توليت خانه كعبه و حرم نمىشود۴۵ کیلوبایت (۳٬۷۰۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۸
- پر فیض و برکت تو چنان عظمتی به خود گرفته که شایسته این سوگند شده است. ای کعبه را ز یمن قدوم تو صد شرف وی مرده را ز مقدم پاک تو صد صفا بطحا ز نور طلعت تو۳۷ کیلوبایت (۳٬۷۲۹ واژه) - ۲۰ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۳:۰۱
- بن ابراهيم عليهم السلام صبر نمود به بلد بىآب و علف، و قيام نمود به بناء كعبه معظمه. اما ادريس عليه السلام صبر نمود بر دعوت به خدا، و اول كسى بود كه مبعوث۲۵ کیلوبایت (۲٬۱۷۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۷
- انصاب چنانكه در «نصب» خواهد آمد سنگهائى بود كه به آنها عبادت كرده و در اطراف كعبه نگهدارى مىكردند و قربانيهائى براى آنها و بر روى آنها را رنگين مىنمودند۸ کیلوبایت (۸۲۰ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۴۲
- نزول آن براى رفع محذور مذكور بوده است. * [حج:29]. مراد طواف معمولى به دور كعبه است كه هفت شوط با شرايط مخصوصى است. * [بقره:125]، [حج:26]. به قرينه «تِلْعاكِفينَ»۸ کیلوبایت (۸۲۶ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۵
- بذكر شمّهئى از تشريفات خانه كعبه باين تقريب كه ياد كن وقتى را كه مرجع قرار داديم و تعيين نموديم براى ابراهيم محلّ خانه كعبه را كه در آن خانهئى بنا كند۷۲ کیلوبایت (۶٬۷۲۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۸
- نموده به بيت المعمور كه معبد ملائكه است در آسمان محاذى جلد 5 صفحه 74 خانه كعبه و در هر روز هفتاد هزار ملك داخل در آن ميشوند و ديگر معاودت بآن نمينمايند۲۱ کیلوبایت (۱٬۷۵۹ واژه) - ۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۱۰
- است كه تراشيده به صورت و نقشى در مىآوردند بلكه انصاب سنگهايى بودند دراطراف كعبه. راغب گفته: آن سنگها را پرستش كرده و روى آنها قربانى مىكردند. فرق مابين۸ کیلوبایت (۸۰۲ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۹
- ج5، ص303 و به این ترتیب پاسخی است به اعمال مشرکان عرب و مانند آنها که خانه کعبه را بتکده ساخته بودند، و به اعمال مسیحیان منحرف که به سراغ «تثلیث» رفته و۴۵ کیلوبایت (۴٬۲۱۵ واژه) - ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۲:۰۳
- میانشان نبود که بیانگر قوانین آسمانی باشد. این است که در عصر نزول قرآن بت در کعبه پرستش میشد (نگا: قصص / ، سبأ / ). Tabber requires Javascript to function۳۹ کیلوبایت (۳٬۱۷۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۸
- پرداخته ایم، روا نباشد كه با آن به طواف خانه كعبه پردازیم سپس خداوند این آیه را فرستاد و آنان را از طواف خانه كعبه با برهنه بودن بازداشته و به آنها فهمانید۵۲ کیلوبایت (۴٬۴۲۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۵
- خير است. به قرينه آيات سابق روشن مىشود كه مراد از «حرمات» حج، مسجد الحرام، كعبه و غيره آنها است كه بزرگداشتن آنها سبب خير است. و ميشود گفت: كه «حرمات» اعمّ۱۲ کیلوبایت (۸۸۳ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۴
- اين آيه زمينه تحويل قبله را فراهم آورد كه اگر روزى قبله از بيت المقدس به كعبه برگردانده شد نبايد وحشت كرد و غيرممكن دانست زيرا همه جهات مال خدا است و بهركجا۱۰ کیلوبایت (۱٬۰۲۰ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۲
- نزول آن براى رفع محذور مذكور بوده است. * [حج:29]. مراد طواف معمولى به دور كعبه است كه هفت شوط با شرايط مخصوصى است. * [بقره:125]، [حج:26]. به قرينه «تِلْعاكِفينَ»۹ کیلوبایت (۹۲۰ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۲۲
- نموده به بيت المعمور كه معبد ملائكه است در آسمان محاذى جلد 5 صفحه 74 خانه كعبه و در هر روز هفتاد هزار ملك داخل در آن ميشوند و ديگر معاودت بآن نمينمايند۲۳ کیلوبایت (۲٬۰۲۳ واژه) - ۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۰۹
- نموده به بيت المعمور كه معبد ملائكه است در آسمان محاذى جلد 5 صفحه 74 خانه كعبه و در هر روز هفتاد هزار ملك داخل در آن ميشوند و ديگر معاودت بآن نمينمايند۲۳ کیلوبایت (۱٬۸۹۹ واژه) - ۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۱۰
- [اعراف:96] هر آينه مىگشاديم بر آنها فايدههاى ثابت از آسمان. قرآن مجيد و كعبه و باران و عيسى از آن جهت در آيات شريفه، مبارك خوانده شدهاند كه در آنها بركت۷ کیلوبایت (۶۲۰ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۱۵
- رو کنند. میتوان واژههای رائج در زبان فارسی همچون «حضرت والا، قبله عالم، کعبه آمال» را مفاهیمی از واژه «صمد» دانست. وَ قَالُوا اتَّخَذَ اللَّهُ وَلَداً۴۸ کیلوبایت (۴٬۹۹۲ واژه) - ۲۸ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۲:۲۱
- میشمردند، و به سوی آن نماز میخواندند، ولی پیامبر اسلام از آن قبله روی گردانده و کعبه را قبلهگاه خود انتخاب کرده است؟! آیه مورد بحث به ایراد اول پاسخ گفته و دروغ۴۷ کیلوبایت (۳٬۸۸۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۷
- چنانكه دليل نامگذارى يَمَن و شام، آن است كه يمن، در سمت راست كعبه و شام، در سمت چپ كعبه واقع شده است. «ثُلَّةٌ» به معناى گروه و جماعت است كه به قرينه۲۶ کیلوبایت (۲٬۲۳۲ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۱۳
- چنانكه دليل نامگذارى يَمَن و شام، آن است كه يمن، در سمت راست كعبه و شام، در سمت چپ كعبه واقع شده است. «ثُلَّةٌ» به معناى گروه و جماعت است كه به قرينه۲۷ کیلوبایت (۲٬۳۲۴ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۱۳
- روایت شده است که فرمود: جابربن عبدالله به من خبر داد که مشرکان هرگاه در اطراف کعبه از کنار رسول خدا(ص) مى گذشتند، بعضى از آنان سر و پشت خود را خم مى کرد بدین۴۷ کیلوبایت (۳٬۸۸۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۲
- فقط يك ملاحظه از حضرت ابي طالب ميكردند عاقبت طومار نوشتند و در كعبه ميان لوله گذاردند که ديگر به حضرتش و اصحابش چيز نفروشند و آن قدر۲۸ کیلوبایت (۲٬۳۶۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۹
- شده است ، نقل شده و اشكال وارد بر آن وجوه اشاره به اينكه متروك ماندن خانه كعبه ، مؤ اخذه و عذاب الهى در پى دارد توضيح معناى آيه شريفه : (( ليميز الله الخبيث۲۹ کیلوبایت (۲٬۲۴۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۸
- عبد المطلب نشسته بودم، در خانه كعبه نظر مىكردم، وقت زوال بود. ناگاه جوانى ديدم به آسمان نگاه كرد. پس برخاست روى به خانه كعبه آورد، آنگاه ديدم تفسير اثنا۲۴ کیلوبایت (۲٬۰۷۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۲
- مى بینم کسى که این آیه براى او نازل گردیده ظهور نماید و به حجرالاسود خانه کعبه تکیه کند و حمد و ستایش پروردگار نماید. سپس گوید اى گروه مردم اگر هر کسى بخواهد۵۳ کیلوبایت (۴٬۷۱۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
- مسجدالحرام و تهديد كساين كه در راه خدا و مسجدالحرام را مى بندند معبد شدن كعبه براى مردم مقصود از دستور الهى به ابراهيم (عليه السلام ): ((وطهر بيتى للطائفين۶۳ کیلوبایت (۵٬۶۲۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۸
- میداشت، این رنج در برابر آنچه در مقصد در انتظارشان بود قابل توجه نبود که: وصال کعبه چنان میدواندم بشتاب که خارهای مغیلان حریر میآید! هر چه بود گذشت، و آبادیهای۵۷ کیلوبایت (۴٬۶۴۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۵
- است که مسجد ملائكه است و دارد مطابق كعبه است که اگر سنگي رها كنند مستقيما ميآيد روي طاق كعبه و فاصله بين اينکه دو كره عطارد و زهره۳۸ کیلوبایت (۳٬۲۴۰ واژه) - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۴۹
- را دلالت كنيم به خانه در مكه كه در آن گنجى باشد، قصد آنها اين بود كه اراده كعبه كند و هلاك شود. «تبع» قصه گنج را به احبار گفت، او را منع كردند، چه آن شريفترين۳۴ کیلوبایت (۲٬۹۵۳ واژه) - ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۲۹
- شده است ، نقل شده و اشكال وارد بر آن وجوه اشاره به اينكه متروك ماندن خانه كعبه ، مؤ اخذه و عذاب الهى در پى دارد توضيح معناى آيه شريفه : (( ليميز الله الخبيث۳۷ کیلوبایت (۲٬۹۹۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۸
- هميشه بيتالمقدس است، ولى آيات تغيير قبله براى ما ظاهر كرد كه قبلهى دائمى، كعبه بوده است. 4. وقتى نشانههاى قهر خدا پديد آمد، حتّى حضرت يونس عليه السلام۵۳ کیلوبایت (۵٬۳۶۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۶
- ابوسفيان مقدم او را گرامى داشت، كعب گفت: سى نفر از ما و سى نفر از شما به خانه كعبه مى رويم و با هم سوگند ياد مى كنيم كه محمد را از بين ببريم. ابوسفيان به كعب۴۲ کیلوبایت (۳٬۳۱۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۹
- سخن جديد و تازه است كه از ديگران سابقه ندارد. حضرت ابراهيم پس از تجديد بناى كعبه از خداوند خواست تا فقط به اهل ايمان روزى دهد. «وَ ارْزُقْ أَهْلَهُ مِنَ الثَّمَراتِ۲۳ کیلوبایت (۱٬۹۰۲ واژه) - ۲۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۷:۴۳
- ميگويد يك الهه بيش نيست که مفاد: أَ جَعَلَ الآلِهَةَ که 360 بت در كعبه داشتند. إِلهاً واحِداً اينکه ديوانه شده زيرا: إِنَّ هذا لَشَيءٌ عُجابٌ۲۲ کیلوبایت (۱٬۸۷۵ واژه) - ۲۴ دی ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۱۸
- فرمود: «این پیمانِ (ویژهی) من به بیدادگران(شان) در نرسد.» و چون خانه [:کعبه] را برای مردم جایگاه و پناهگاه امنی قرار دادیم (و فرمودیم): «از مقام ابراهیم،۲۳۴ کیلوبایت (۱۳٬۲۷۰ واژه) - ۲۲ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۲:۳۶
- سخن جديد و تازه است كه از ديگران سابقه ندارد. حضرت ابراهيم پس از تجديد بناى كعبه از خداوند خواست تا فقط به اهل ايمان روزى دهد. «وَ ارْزُقْ أَهْلَهُ مِنَ الثَّمَراتِ۲۵ کیلوبایت (۱٬۹۶۷ واژه) - ۲۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۷:۴۳
- خداي تمام آنها بود و هر طايفه يك بت براي خود گرفتند و در كعبه معظمه نصب كردند و هر فردي يك بت مخصوص خود داشت و در فتح مكه۲۷ کیلوبایت (۲٬۱۵۲ واژه) - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۲۹
- آيه در باره ايشان نازل شده و اينجا قمّى ره فرموده مراد معاهده آنها است در كعبه كه نگذارند امارت باهل بيت پيغمبر صلّى اللّه عليه و اله و سلّم برسد ولى غافلند۲۸ کیلوبایت (۲٬۳۹۶ واژه) - ۹ مهر ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۳۱
- آيه در باره ايشان نازل شده و اينجا قمّى ره فرموده مراد معاهده آنها است در كعبه كه نگذارند امارت باهل بيت پيغمبر صلّى اللّه عليه و اله و سلّم برسد ولى غافلند۲۵ کیلوبایت (۲٬۱۰۲ واژه) - ۹ مهر ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۳۱
- ساعات شب. مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرامِ: از مسجد الحرام كه محيط است به حرم كعبه. و نزد اكثر از خانه ام هانى كه حريم مسجد حرم است. إِلَى الْمَسْجِدِ الْأَقْصَى:۱۲۷ کیلوبایت (۱۲٬۹۹۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰