نتایج جستجو
از الکتاب
- گذاشتن بار به زمين. [حج:2]. هر باردار بارش را مىگذارد. [رحمن:10].مراد از وضع چنانكه گفتهاند ايجاد است مثل [آل عمران:96]. كه به معنى احداث و ساخته شدن۵ کیلوبایت (۲۳۸ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۹
- ولام تعريف در نون ادغام شده است. در اقرب الموارد گويد: بقولى الناس براى جمع وضع شده مثل رهط و قوم، واحد آن انسان است از غيرلفظش. [بقره:8]. از مردم كسى است۲۷ کیلوبایت (۳۲۲ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۱۴
- آیات شامل این کلمه وضع (۲۶ بار) مِن وَ ثِيَابَکُم حِين صَلاَة الْفَجْر الظّهِيرَة قَبْل بَعْد مَرّات ثَلاَث الْعِشَاء مِنْکُم در حال بارگیری...۱ کیلوبایت (۲۳ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۳۱
- آیات شامل این کلمه ه (۳۵۷۶ بار) وضع (۲۶ بار) وَ کُرْها حَمْلُه أُمّه حَمَلَتْه فِصَالُه إِحْسَانا ثَلاَثُون بِوَالِدَيْه شَهْرا الْإِنْسَان وَصّيْنَا۱ کیلوبایت (۲۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۱۳
- آیات شامل این کلمه وضع (۲۶ بار) أَسْلِحَتَکُم أَن وَ مَرْضَى کُنْتُم خُذُوا حِذْرَکُم أَو إِن مَطَر اللّه مِن أَعَدّ أَذًى لِلْکَافِرِين بِکُم عَذَابا۱ کیلوبایت (۲۸ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۵۵
- این کلمه ه (۳۵۷۶ بار) وضع (۲۶ بار) گذاشتن. مثل گذاشتن بار به زمين. [حج:2]. هر باردار بارش را مىگذارد. [رحمن:10].مراد از وضع چنانكه گفتهاند ايجاد است۳ کیلوبایت (۱۷۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۵۱
- و درك است. [كهف:19]. اشعار به معنى اعلام است يعنى ناشناسى كند و كسى را به وضع شما با خبر ننمايد. شعائر: جمع شعيره است به معنى علامت و نشانه [بقره:158].۱۴ کیلوبایت (۱٬۲۸۸ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۱۴
- مصداق حقيقت است و امّا شمول العالمين از باب وضع است چون جمع محلّي بالف و لام بالاتفاق وضع بر عموم شده و تحقيق اينکه مقام مربوط بعلم۱۷۰ کیلوبایت (۱۵٬۱۹۰ واژه) - ۲۴ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۰:۳۱
- بيغيرتي و بيهمه چيزي است از دستشان بر ميآيد ميكنند آن وضع ساز و آواز و آن وضع لباس و آن طرز بيرون آمدن و ترك فرائض مثل نماز و روزه۳۰ کیلوبایت (۲٬۴۰۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۶
- بايد انفاق كنيد بر آنها تا مادامي که وضع حمل آنها شود که مدت عده آنها است و پس از وضع حمل طفل شما را اگر شير دادند و ارضاع۵۷ کیلوبایت (۴٬۶۵۷ واژه) - ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۱۷
- مصداق حقيقت است و امّا شمول العالمين از باب وضع است چون جمع محلّي بالف و لام بالاتفاق وضع بر عموم شده و تحقيق اينکه مقام مربوط بعلم۱۸۴ کیلوبایت (۱۶٬۸۴۸ واژه) - ۲۴ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۰:۳۹
- وتد وتر وجد وجف وجه وحد وحى ودد ودع ودى وذر ورى وزر وزن وسق وسم وسوس وصد وضع وضن وعد وعى وفق وقت وقد وقع وقى ولد وله ولى وهج ويل وکء ى ياقوت يتم يدى يسر۲ کیلوبایت (۲٬۷۸۷ واژه) - ۲۴ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۱۴
- اينکه حروف است نه در بيان اينكه اينکه حروف بحسب وضع براي اينکه معاني وضع شده باشد و ميتوان گفت چنانچه معمول در جميع محاورات۶۷ کیلوبایت (۶٬۱۷۷ واژه) - ۲۵ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۰۴:۴۶
- قرأ هذه السورة حاسبه اللّه حسابا يسيرا) و اخبار ديگري براي سهولت وضع حمل و براي رضيع در قبولي رضع و غير اينها روايت كردهاند بدون۲۰ کیلوبایت (۱٬۷۱۶ واژه) - ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۳:۵۱
- اُكُلَها وَ لَمْ تَظْلِمْ مِنْهُ شَيئاً» يعنى ناقص نكرد و به قولى اصل آن وضع شيىء در غير موضعش است «مَنْ اَشْبَهَ اَباهُ فَما ظَلَمَ» هر كه به پدرش شبيه۱۴ کیلوبایت (۶۷۵ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۲۸
- را گم كرده بود در بيابان و هوا هم سرد بود و عيالش هم گرفتار وضع حمل بود ناگاه از وادي ايمن بيابان که گفتند زمين كربلا بوده طرف۴۳ کیلوبایت (۳٬۸۷۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
- و جاده پيدا نبود و هوا هم سرد بود و بر عيالش دختر شعيب هم آثار وضع حمل ظاهر شد بسيار مضطرب شد ناگاه. (إِذ رَأي ناراً) آتشي را مشاهده۴۲ کیلوبایت (۳٬۷۵۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۴
- گفت رب العالمين غير از تو كسي را نداشت که با لباس پشمينه و وضع ناهنجار فرستاده موسي در غضب شد و عصا بدرب زد درب باز شد و يك يك۲۲ کیلوبایت (۱٬۶۲۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۶
- تري فقلت كيف ذلک جعلني اللّه فداك، فقال: فبسط كفه اليسري ثم وضع اليمني عليها فقال: هذه ارض الدنيا و السماء الدنيا فوقها قبة و الارض۲۶ کیلوبایت (۲٬۲۹۸ واژه) - ۲ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۰۴
- تري فقلت كيف ذلک جعلني اللّه فداك، فقال: فبسط كفه اليسري ثم وضع اليمني عليها فقال: هذه ارض الدنيا و السماء الدنيا فوقها قبة و الارض۲۵ کیلوبایت (۲٬۰۹۰ واژه) - ۲ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۰۵
- عرض انن ربب فعل سوء بعد نکح شىء بيض الذين بنو نذر ميل ذلل وکل ثنى قرب اکل وضع رسل قصر الا يدى حلل ولد عشر خبر رضع رود ى ثلث حلم رضو کتب عزل دنو رجع صلو۳ کیلوبایت (۱۱۲ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۶
- آسمان و بلكه زيادتر است و لفظ «وَضَعَ» ظاهر در لزوم دين و شريعت است يعنى خداوند آسمان را بالا برد و ميزان حق و باطل را وضع كرد تا در ميزان طغيان نكنيد. و۲۰ کیلوبایت (۲٬۰۶۸ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۴۴
- از چهار ماه و ده روز طول بكشد بايد تا وضع حمل عده نگهدارد ولي اگر قبل از اينکه مدت وضع حمل كند لازم است اينکه مدت را رعايت۵۵ کیلوبایت (۴٬۳۵۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۵
- دلالت بر تأخير ما بعد از ما قبل را دارد با لذّات باشد يا در رتبه و يا در وضع چنانكه در قبل و اوّل نيز اين سه اعتبار هست. قاموس تصريح مىكند كه «ثمّ» گاهى۹ کیلوبایت (۲۸۴ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۰
- «انتظار» از مادّه «نَظَر» معمولاً به حالت کسى گفته مى شود که از وضع موجود ناراحت است و براى ایجاد وضع بهترى تلاش مى کند. فى المثل بیمارى که انتظار بهبودى مى کشد،۹ کیلوبایت (۶۶۹ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۹
- رسول صلى اللّه عليه و آله وسلم اصرار كردند كه آنها را نكشند و فديه بگيرد تا وضع ماليشان بهتر شود ولى حق آن بود كه اسيران كشته شوند تا ديگران به جنگ مسلمين۴ کیلوبایت (۳۴۴ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۴۶
- تهدید مى کرد و خداوند در پرتو نور اسلام آنها را از آن وضع نجات داد و مسلماً با نجات یافتن از وضع خطرناک گذشته از آتش سوزان دوزخ نیز نجات یافتند. نور (۱۹۴۵ کیلوبایت (۱۹۲ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۳۵
- الأَحمالِ أَجَلُهُنَّ أَن يَضَعنَ حَملَهُنَّ«1» تا وضع حمل است، بلي هر گاه وضع حمل پيش از مدت عده غير حامل باشد ملاك انقضاء۹۲ کیلوبایت (۷٬۹۰۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۵
- نمل آيه 12 غاية الامر مجرد دخول كافي نيست بايد بپهلو هم الصاق كند و وضع نمايد و هم چنين منطبق ميشود (اسلُك يَدَكَ فِي جَيبِكَ تَخرُج بَيضاءَ۲۹ کیلوبایت (۲٬۴۹۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۴
- امکان دارد در واقع زن باردار باشد، و ترک عده، و ازدواج با مرد دیگر، سبب شود وضع فرزند نامشخص گردد، و حق مرد در این زمینه پایمال شود. عدد (۵۷ بار) ها (۱۳۹۹۲ کیلوبایت (۸۶ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۵۱
- از هلاك داشتند؟ *[مائده:12]. نقيب القوم كسى است كه از احوال و از وضع قوم مطلع است وضع آنها را جستجو مىكند، گويى اسرار آنها را سوراخ كرده و پى مىبرد راغب۴ کیلوبایت (۳۹۳ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۵۸
- کنایه از تمایل به جهان ماده و چسبیدن به زرق و برق دنیا است. در هر صورت این وضع گروهى از مسلمانان ضعیف الایمان بود، نه همه آنها و نه مسلمانان راستین و عاشقان۲ کیلوبایت (۹۵ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۲۸
- گونه که سابقاً هم اشاره کرده ایم، آزمایش هاى الهى براى کشف حال و پى بردن به وضع درونى و روحى و فکرى افراد نیست، بلکه به معناى پرورش دادن و تربیت نمودن است۲ کیلوبایت (۱۱۴ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۰۱
- دست مى دهد که توأم با سرور و زیبایى و نورانیت است، یعنى رنگ رخساره آنها از وضع حالشان خبر مى دهد که چگونه غرق نعمت هاى الهى شده اند. نضر (۳ بار) نضر و نضارت۲ کیلوبایت (۱۵۶ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۴۳
- «عُرُب» از مادّه «عَرَب» جمع «عَروبة» (بر وزن ضرورة) به معناى زنى است که وضع حالش حکایت از محبتش نسبت به همسر، و مقام عفت و پاکیش مى کند; زیرا «إِعراب»۲ کیلوبایت (۱۴۳ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۲۶
- است كسى بگويد: پس چرا اسلام سبت ندارد؟ جواب اين است كه: سبت بر عليه يهود وضع شد و گرنه از اول نبود. اصحاب سبت آنها قومى از يهود بودند، در كنار دريا سكنى۱۴ کیلوبایت (۱٬۴۷۵ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۳
- «مفاعله» و به معناى سرعت براى پیشى گرفتن از یکدیگر است، تعبیر جالبى است که وضع حال مؤمنان را در یک مسابقه که به سوى مقصدى بزرگ و پر ارزش انجام مى شود، مشخص۳ کیلوبایت (۱۵۴ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۴۲
- ايمان نياوردند و اخبار در اينکه باب بسيار است که نقل آنها از وضع اينکه تفسير خارج است رجوع به برهان كنيد ما را كافي است همين۳۷ کیلوبایت (۳٬۵۸۰ واژه) - ۲۵ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۱۶
- رسل مورث كفر است زيرا جمله فَإِنَّ اللّهَ عَدُوٌّ لِلكافِرِينَ که وضع اسم ظاهر بجاي ضمير شده مشعر باين معني است براي اينكه تقدير جمله۳۶ کیلوبایت (۲٬۹۷۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۳
- عبادتکار و خدمتگزار» است و از آنجا که این نامگذارى به وسیله مادرش، بعد از وضع حمل انجام شد، نهایت عشق و علاقه این مادر با ایمان را براى وقف فرزندش در مسیر۱۵ کیلوبایت (۱٬۰۸۱ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۰
- آشكار را برخود بار كرده است . ه من ها ما ف على هم ل حمل نا ب لا کم ان فى ک وضع هن انن قوم الذين قد قول مثل اول يوم وزر کون انس ثقل کلل لم ربب الله الى رئى۱۰ کیلوبایت (۶۲۱ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۸
- اُكُلَها وَ لَمْ تَظْلِمْ مِنْهُ شَيئاً» يعنى ناقص نكرد و به قولى اصل آن وضع شيىء در غير موضعش است «مَنْ اَشْبَهَ اَباهُ فَما ظَلَمَ» هر كه به پدرش شبيه۶ کیلوبایت (۵۸۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۰۴
- اَعمال خود در قیامت، بیم و هراس نخواهند داشت. (و وضع الکتب فترى المجرمین مشفقین ممّا فیه) جمله «وضع الکتاب» وضع و مشاهده کتاب را به مجرمان اختصاص نداده است،۶۱ کیلوبایت (۵٬۰۸۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۲
- گروهی سرنوشت جداگانهای برای خود در جهان ابدی خواهد داشت و حال و وضع کافران، جدای از حال و وضع مؤمنان خواهد بود). و روزی که رستاخیز بر پا گردد، در آن هنگام۲۳ کیلوبایت (۱٬۹۳۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- قال: الذي عقر الناقة و الذي يضربك بالسيف يا علي علي هذه- و وضع يده علي قرنه- حتي تبل منها هذه- و اخذ بلحيته و عاقر ناقه گفتند:۴۰ کیلوبایت (۳٬۶۷۸ واژه) - ۱۸ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۳:۲۷
- اصل براى عقد است سپس به طور استعاره به جماع گفته شده، محال است كه اول جماع وضع شده سپس در عقد به استعاره باشد زيرا نامهاى جماع همه كنايات اند و عرب تصريح۵ کیلوبایت (۴۴۰ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۳۱
- اصل براى عقد است سپس به طور استعاره به جماع گفته شده، محال است كه اول جماع وضع شده سپس در عقد به استعاره باشد زيرا نامهاى جماع همه كنايات اند و عرب تصريح۵ کیلوبایت (۴۶۳ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۳۰
- ترجمه Tabber requires Javascript to function. (این وضع همچنان ادامه مییابد) تا زمانی که دری از عذاب شدید به روی آنان بگشاییم، (و چنان گرفتار میشوند که)۲۸ کیلوبایت (۲٬۳۹۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۹
- كاملا احساس مىكرد و ظاهرا «أَنْقَضَ ظَهْرَكَ» اشاره به احساس كامل آن است و وضع وزر همان شرح صدر و انفاذ دين و توفيق پيشرفت آن است يعنى آيا سينه ات را وسيع۶ کیلوبایت (۴۷۱ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۸:۰۱
- اصل براى عقد است سپس به طور استعاره به جماع گفته شده، محال است كه اول جماع وضع شده سپس در عقد به استعاره باشد زيرا نامهاى جماع همه كنايات اند و عرب تصريح۵ کیلوبایت (۵۰۸ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۲۹
- آن حضرت پيش آمد و بر دو زانو نشست! ابو حارثه كه اُسقف نصارى بود از ديدن آن وضع گفت: به خدا مانند انبیاء به زانو نشست گويند اسقف گفت: صورتهائى مىبينم كه۱۰ کیلوبایت (۱٬۰۷۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۴۰
- آیات شامل این کلمه عيب (۱ بار) ها (۱۳۹۹ بار) نقص. آنچه از خلقت و وضع اصلى كم يا زياد است. [كهف:79]. خواستم آن را معيوب كنم. آن همان خرق و سوراخ كردن كشتى۲ کیلوبایت (۷۲ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۰۷
- نقل اينکه آيات جلد 15 - صفحه 392 و اخبار يك كتاب مفصّلي ميشود از وضع تفسير خارج است و ما در آيه شريفه به چند نكته قناعت ميكنيم: يكي۴۱ کیلوبایت (۳٬۶۰۱ واژه) - ۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۳:۰۱
- سيف الامه متجاوز از شصت مورد نقل كرده که شرح و بسط آنها از وضع تفسير خارج است بهمين كتب مخصوصا بكلم الطيب رجوع فرمائيد که در۳۸ کیلوبایت (۳٬۳۵۹ واژه) - ۱۱ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۴:۳۷
- الواحِدِ القَهّارِ (48) روزي که تبديل ميشود زمين و تغير پيدا ميكند بغير وضع امروزه و همچنين آسمانها و بارز و ظاهر و حاضر ميشوند جميع ملائكه و جن۳۹ کیلوبایت (۳٬۴۲۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۷
- ۱(بار) لیست کلمات مشتق شده در حال بارگیری... ل ب برک هدى علم الذى فى ه انس وضع اوى ائى بيت اول انن۱ کیلوبایت (۲۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۸:۰۱
- ثلث ولد زوج حمل اول کلل انن عدد نسو ريب ف وله قول ه اجل اله الله جوف نکر فى وضع قلب دعو۱ کیلوبایت (۵۲ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۵۲
- يئس قرب کم ک اجل شهر ثلث ريب عدد طهر قدر ذکر سئل هم شىء حتى لعل کلل حيض اذا وضع انس وله اتى۱ کیلوبایت (۵۳ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۷
- مثل من انث نسى ذو کم الذين فى ب وله اتى اله بين الله انن لا قول نسو الا کون وضع ها اخر جعل وثق ک علم لقى نزغ عن ولد اخذ نن عذب قارون کلم غرو ويل صبر حرف رجل۲ کیلوبایت (۷۵ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۸:۰۱
- سوره درباره جنّ و انس است احتمال قوى آنست كه مطلق جن و انس مراد باشد. ها ل وضع فى وزن ارض فکه خسر نخل لا ذات کمم قسط ب۲ کیلوبایت (۸۵ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۵۴
- ائى الى ه ا کم هبو زربيه شکو سمو اوى صفف حزن صحب لا عهن موت فرش الله نمرق وضع ثلث ميد رفع انس بعد رجل نظر انن کوب امن نفش يمن اما ان هلک اله کثر قول رجج۲ کیلوبایت (۹۷ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۶
- که سه مرتبه حيض شود و طاهر گردد که سه طهر لازم است، طلاق حامل وضع حمل است. و بالجمله احكام طلاق بسيار است بايد در فقه بيان شود۱۰۵ کیلوبایت (۹٬۶۳۹ واژه) - ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۱۴
- و آیات و پیمبران مرا استهزاء کردند به آتش دوزخ کیفر خواهند یافت. این است [وضع و حال زیانکاران] به سبب آنکه کفر ورزیدند و آیات من و پیامبرانم را به مسخره۳۱ کیلوبایت (۲٬۵۸۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۳
- پنج معنى دارد، اِبهام، تخيير، اباحه و تفصيل. اِبهام: مثل [توبه:106] یعنی وضع و آینده آنها مبهم است یا خدا عذاب مىکند و یا مىبخشد. تخییر: مثل [كهف:86]۵ کیلوبایت (۱۹۰ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۰۷
- وجد برج کبر حسب غير نکح فقر اکل ه فضل حتى بدر سئل ارض سمع فى انس سرف ثوب وضع ها ضرب لحف ما طوع۲ کیلوبایت (۱۳۳ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۹
- لاحق شده و متجاوز به آنها برمى گردد، نمارق فقط يكبار در قرآن مجيد آمده است. وضع زربيه صفف رفع کوب ا سرر بثث ها ف فى لا نظر۲ کیلوبایت (۱۵۵ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۵۶
- اعتراف به توحید و پذیرفتن اسلام] روی گرداندند، [بدانند که] یقیناً خدا به [وضع و حال] مفسدان آگاه است. اگر رويگردان شوند، خداوند مفسدان را مىشناسد. و اگر۲۰ کیلوبایت (۱٬۴۰۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۷
- مؤمنين و اخبار در اينکه باب مفصّل است در برهان نقل كرده از وضع اينکه تفسير خارج است بِأَعيُنِنا وَ وَحيِنا و تعبير بجميع در اعين۴۶ کیلوبایت (۳٬۷۸۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۲
- كعبه نسبت بسائر ابنيه نيست جز اينكه گفته شود مراد اول بيت از جهت وضع براي عبادت است. و نيز آيه شريفه رَبَّنا إِنِّي أَسكَنتُ مِن ذُرِّيَّتِي۴۷ کیلوبایت (۳٬۸۶۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۳
- آنچه را که حمل ميكنند و حامله و آبستن ميشوند هر انثايي و چه موقع وضع حمل او ميشود چه مدت حمل كم باشد و چه زياد از متعارف و هر چيزي۴۳ کیلوبایت (۳٬۸۸۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۶
- روي اطلاق ولي چون مدخول کل واقع شده دلالت بر عموم از روي وضع است و احتياج بمقدمات حكمت که براي اطلاق ذكر ميكنند ندارد. كانَ۴۷ کیلوبایت (۳٬۸۸۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۷
- اول كلم الطيب در بحث نبوت بيان كردهايم و نقلش در اينجا از وضع خارج است بآنجا مراجعه فرمائيد. و مثل نصاري که بعيسي معتقد و چهار۴۷ کیلوبایت (۴٬۰۰۸ واژه) - ۱۱ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۰:۳۸
- [طور:10] باتفعيل و باء متعدى مىشود مثل [كهف:47]. و نحو [قصص:29]. سيرت: حالت و وضع طبيعى است. [طه:21]. عصا را بگير و نترس حتماً آن را به حالت اول بر مىگردانيم۳ کیلوبایت (۲۵۰ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۴۲
- كه مفر اخصّ از طغيان مىباشد. وَ لا الْمِيزَان أَلاّ إِنّه فِيه فِي مَن وَضَع بِمَا فَيَحِل رَزَقْنَاکُم أَقِيمُوا عَلَيْکُم مَعَک تَعْمَلُون غَضَبِي تَاب۴ کیلوبایت (۲۷۹ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۴۰
- در ايام حمل و چه در ايام رضاع که چه اندازه مادر در حمل و وضع و رضاع بايد زحمت بكشد تا اينکه بچه از شير باز شود. وَ حَملُهُ وَ۸۶ کیلوبایت (۷٬۲۶۲ واژه) - ۵ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۲۰
- لم هو سجيل ان عرض عند تبر اوى اله جعل ک اذى قد رئى مرض عقب ذا ما عجز جرم وضع سمو ائى حقق عجل نضد سلح سوم شرق ودى وله ايى الى مدن امر سلم صيح اهل جىء روح۳ کیلوبایت (۲۴۲ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۸:۰۱
- ويل ذلک عن يوسف حصد صنع دين قلب قلل حظظ نسى اتى قرع خمد الم او ايانا عند وضع۳ کیلوبایت (۲۱۳ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۷
- آموخت، چیست؟ مراد از سجده گياه و درخت براى خداوند منظور از برافراشتن آسمان و وضع ميزان مقصود از دو مشرق و دو مغرب در آيه مراد از فانی شدن هر كه بر روی زمين۲۴ کیلوبایت (۲٬۱۸۴ واژه) - ۲۶ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۵۵
- جابه جا مىكردند، شايد هر دو تحريف را انجام مي دادهاند. ه من کلم هم وله اله وضع عن الله ل بعد ان سمع ف اتى قسو على قتل قول الا ما ک ثم هود الذين او دبر لم۴ کیلوبایت (۳۴۷ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۳
- القَدرِ «1» كلام در اينکه آيه شريفه بسيار مبسوط و مفصل است و از وضع اينکه تفسير خارج است و ما بطور اختصار در چند مقام صحبت ميكنيم:۵۱ کیلوبایت (۵٬۰۹۷ واژه) - ۱۱ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۵:۵۱
- كاملا احساس مىكرد و ظاهرا «أَنْقَضَ ظَهْرَكَ» اشاره به احساس كامل آن است و وضع وزر همان شرح صدر و انفاذ دين و توفيق پيشرفت آن است يعنى آيا سينه ات را وسيع۴ کیلوبایت (۴۰۱ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۰۵
- إلّا المُطَهّرُون» اگر قيامتى در كار نيست، پس چرا جلوی مرگ را نمی گیرید؟! وضع سه گروه «مقربان»، «اصحاب يمين» و «اصحاب شمال»، به هنگام مرگ بحث روایتی: (رواياتى۲۱ کیلوبایت (۱٬۸۳۴ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۴۰
- کار خویشتن است، و هول و هراس بیش از آن است که کسی بتواند به دیگری بیندیشد. وضع چنان است که) شخص گناهکار آرزو میکند کاش میشد برای رهائی خود از عذاب آن روز،۳۶ کیلوبایت (۳٬۱۰۴ واژه) - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۴۱
- شىء اول عشو فتى حضر اتى نن اذ ولى بعد نا صدق سجن صبر نذر عتو صلو ثنى امن وضع قلب وکل عجب انس لقى نحن غفل وصى ضرر غشو نظر مع نفس نزل احد اذن کلل۵ کیلوبایت (۳۵۸ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۱
- البقرة ١٤٤ (رده منشأ وضع قوانین)براي كعبه ميباشد زيرا كعبه اولين خانه است که براي عبادت مردم وضع شد و مطابق بيت المعمور که براي طواف ملائكه است اينکه خانه براي۷۳ کیلوبایت (۵٬۹۱۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
- إلّا المُطَهّرُون» اگر قيامتى در كار نيست، پس چرا جلوی مرگ را نمی گیرید؟! وضع سه گروه «مقربان»، «اصحاب يمين» و «اصحاب شمال»، به هنگام مرگ بحث روایتی: (رواياتى۲۳ کیلوبایت (۲٬۰۸۳ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۴۰
- داديم [فرقان:53] اقرب الموارد گويد: بين ظرف است به معناى وسط. راغب گويد: بين وضع شده براى تخلّل و وسط ميان دو چيز. اين كلمه هم اسم و هم ظرف زمان و مكان به۹ کیلوبایت (۵۸۵ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۵۰
- مىشود كه از مراد متخلّف باشد، احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مىشود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد۲۶ کیلوبایت (۴۸۰ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۱۵
- بردن مريم به خدا و آگاهانيدن او به دارا شدن پسر شدن پسرى توسط جبرئيل حكايت وضع حمل مريم و اندوه و نگرانى او در اين خصوص حضرت عيسى (ع ) مادر خود را تسلى و۵۸ کیلوبایت (۵٬۱۴۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۳
- شريف احتياج بشرح مبسوطي دارد هر جزء جزء آن و جلد 11 - صفحه 215 از وضع تفسير خارج است و آن را در عهده علماء اعلام ميگذاريم و رد ميشويم۵۱ کیلوبایت (۴٬۴۷۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۵
- السلام، علماء حقه، عقلاء تجربه كرده هستند و علم اخلاق بر همين امراض وضع شده، و مراد در اينکه آيه كساني که بوعدههاي الهي اعتماد ندارند۴۶ کیلوبایت (۳٬۲۲۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
- حضرت و چه خارجي که بسيار است و قبلا تذكر دادهايم و ذكر آنها از وضع تفسير خارج است حواله ميدهيم بمجلد اول كلم الطيب صفحه 304 و نقل۵۱ کیلوبایت (۴٬۵۷۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۶
- بزراعت سعادت را به شقاوت ايمان را بكفر نعمت را ببلاء و تغيير تغيير وضع و صورت است صحت و مرض حسن، و قبح رنگ برنگ و چون اشتباه و خطا و۵۰ کیلوبایت (۴٬۲۴۷ واژه) - ۲۷ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۵۵
- جایگاه خود، رضایت کامل داشته و هیچ تمایلى به جابه جایى از آن و یا تغییرى در وضع موجود ندارند. (لایبغون عنها حولاً) «بغى» به معناى «طلب» است. «بغى عنه» حاوى۲۵ کیلوبایت (۲٬۱۲۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۳
- آسمان و بلكه زيادتر است و لفظ «وَضَعَ» ظاهر در لزوم دين و شريعت است يعنى خداوند آسمان را بالا برد و ميزان حق و باطل را وضع كرد تا در ميزان طغيان نكنيد. و۲۲ کیلوبایت (۲٬۳۱۸ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۱۲
- [انبیاء:91]. چون مريم حامله شد با حمل خويش در مكانى دور گوشه گرفت و چون وقت وضع حمل رسيد درد زادن او را سوى تنه درخت نخل كشيد فكر اتّهام مردم و ترس لكّه دار۲۹ کیلوبایت (۳٬۰۴۱ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۰
- داشته شدهاند در حالی که هر کدام گناه خود را به گردن دیگری میاندازد (از وضع آنها تعجّب میکنی)! مستضعفان به مستکبران میگویند: «اگر شما نبودید ما مؤمن۵۳ کیلوبایت (۳٬۸۷۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۳۰
- حسن ه کفر رود على کبر ربب اتى کون فى ب ثوب ما علم قوم صلح لا رئى امن غشى وضع سندس خضر ضرب ارک غشو حين نعم استبرق ذلک الذين ان هن انن برق جعل غمم هل صلو۶ کیلوبایت (۴۲۱ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۴
- جثث کلم کثر عجب لو ذکر خرج سوى مول فوق کم وقى التى لعل الا يمم بدل عن عمل وضع الذى قول علم حتى کتم حرم ربب نفق اول ليس رکم اصر اکل نکد الى قوم قرى حشر انتم۶ کیلوبایت (۵۰۱ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۹
- است و اللّه العالم. من ذکر ه ل ب ما کم ف هم انن ان او رحم الا ام على علم وضع عبد خلق شىء انث هو زوج ملک جعل أما الله قول اذا شمل ها شهد لئک عمل اله حمل۷ کیلوبایت (۵۹۰ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۶