نتایج جستجو
از الکتاب
- مسير حق ياباطل قرار دهدلذا فرموده: [شمس:10-9]. ايضا در [قيامه:2]. كه ظاهرا وجدان و درك آدمى مراد است و نيز در آياتى نظير [نازعات:40]. همين معنى به نظر مىآيد۱۱ کیلوبایت (۵۸۹ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۱۴
- آیات شامل این کلمه «تَجِدَ» از مادّه «وجدان» به معناى «یافتن» ضد فقدان و نابودى است. وجد (۱۰۷ بار) وَ اللّه مِن فَلَن لا لَن لِسُنّة مَن لَه يُضْلِل تَبْدِيلا۴ کیلوبایت (۱۲۲ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۳۸
- البقرة ٢٦٧ (رده ارزش وجدان)مؤمنان: مسؤولیّت مؤمنان ۲، ۵ نظام اخلاقى: ۱۴ نیّت: نقش نیّت ۶ وجدان: ارزش وجدان ۹ ; قضاوت وجدان ۷، ۸ طبرسی، مجمع البيان في تفسير القرآن، ج ۱، ص ۱۱۱. محمدباقر۵۳ کیلوبایت (۴٬۳۶۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
- النحل ١٧ (رده نقش وجدان)موجودات: بی نظیرى خالق موجودات ۲; خالق موجودات ۱; عبرت از موجودات ۶ وجدان: نقش وجدان ۷ هوشیارى: آثار هوشیارى ۵; زمینه هوشیارى ۷; ناهماهنگى هوشیارى با شرک۳۰ کیلوبایت (۲٬۵۷۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۸
- آل عمران ٢٩ (رده وجدان مذهبى)علم: ۴، ۵، ۸ عمل: علم و عمل ۴، ۵، ۸ قلب: ۱ کافران: ولایت کافران ۶، ۱۳ وجدان: وجدان مذهبى ۱۲۲۹ کیلوبایت (۲٬۱۴۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
- مريم ٤٤ (رده قضاوت وجدان)اصرار بر عصیان ۱۲ عمل: عمل ناپسند ۹، ۱۲ کفران: کفران نعمت ۶، ۸، ۹ وجدان: قضاوت وجدان ۱۱۳۵ کیلوبایت (۳٬۰۵۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۳
- آل عمران ١٦٢ (رده وجدان انسان)افترا: کیفر افترا ۱۲ امانتدارى: آثار امانتدارى ۳ انسان: فرجام انسان ۱۳، ۱۴ ; وجدان انسان ۱۰ انگیزش:۱۰ تربیت: روش تربیت ۱۰ جامعه: گروههاى اجتماعى ۱ جنگ: فرار۲۸ کیلوبایت (۲٬۱۳۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
- در ذيل برخى آيات گذشته) آيه ۱ - ۶ آيه و ترجمه تفسير: نكته ها: ۱ - ((محكمه وجدان )) يا ((قيامت صغرى )) ۲ - نامهاى قيامت در قرآن مجيد لا أُقْسِمُ بِيَوْمِ۳۶ کیلوبایت (۳٬۴۵۶ واژه) - ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۵۷
- کشتن برادرش را در نظرش آراست و او را مصمّم به کشتن کرد، و (عاقبت به ندای وجدان گوش فرا نداد و) او را کشت! و از زیانکاران شد (و هم ایمان خود را و هم برادرش۲۷ کیلوبایت (۲٬۰۳۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۱
- باشم و جسد برادرم را دفن کنم؟!» و سرانجام (از ترس رسوایی، و بر اثر فشار وجدان، از کار خود) پشیمان شد. سپس خداوند زاغى را برانگيخت كه زمين را [به جستجو]۴۸ کیلوبایت (۳٬۹۸۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۱
- چیزی، یعنی کسب آزادی برای انجام گناهان، و گریز از مسؤولیّتها، و اقناع کاذب وجدان است. وگرنه کسی برای نفی مبدأ و معاد، ادلّه و براهینی در دست ندارد، و از درون۳۵ کیلوبایت (۳٬۳۴۳ واژه) - ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۵۶
- است هيچ يك از اين اقوال براى من قانع كننده نيست خود نيز چيزى كه آرام كننده وجدان باشد نمىدانم. در بعضى آيات هست كه خدا به شما از آسمان و زمين روزى مىدهد۱۷ کیلوبایت (۱٬۴۳۶ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۲۶
- المجامع) به نظر من احتمال اول قوى است. كه ذيل آيه مطلب را روشن مىكند و قيد عدم وجدان آب در سفر نيز ذيل معلوم مىشود. فِي وَ إِن ذٰلِک لِأُولِي لَکُم نُسْقِيکُم۵ کیلوبایت (۴۳۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۳۸
- المجامع) به نظر من احتمال اول قوى است. كه ذيل آيه مطلب را روشن مىكند و قيد عدم وجدان آب در سفر نيز ذيل معلوم مىشود. وَ الْمُؤْمِنِين يَا أَيْدِي أُولِي الْأَبْصَار۴ کیلوبایت (۴۳۴ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۲۹
- به روز قیامت سوگند ندارم! و نه سوگند به نفس لوامه [:وجدان بیدار و ملامتگر]. آیا انسان میپندارد که هرگز استخوانهایش را جمع نخواهیم کرد؟! آری! قادریم۱۰ کیلوبایت (۳۸۸ واژه) - ۲۲ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۲:۳۸
- نَجْعَلِ الْأَرْضَ مِهاداً ... 2- انسان در دادگاه عقل و وجدان خدا پرست است و مىتوان از وجدان او درباره قدرت الهى سوال كرد. «أَ لَمْ نَجْعَلِ» 3- از قدرت۲۲ کیلوبایت (۱٬۹۰۷ واژه) - ۲۲ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۳۲
- در ذيل برخى آيات گذشته) آيه ۱ - ۶ آيه و ترجمه تفسير: نكته ها: ۱ - ((محكمه وجدان )) يا ((قيامت صغرى )) ۲ - نامهاى قيامت در قرآن مجيد لا أُقْسِمُ بِيَوْمِ۳۵ کیلوبایت (۳٬۲۲۱ واژه) - ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۵۶
- درک و) فهم کنند، و گوشهائی داشته باشند که بدانها (اخبار جبّاران، و ندای وجدان، و فرمان یزدان را) بشنوند؟ چرا که این چشمها نیستند که کور میگردند، و بلکه۴۴ کیلوبایت (۳٬۴۸۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۸
- است (چگونه خویشتن را از هدایت کتابهای یزدان و راهنمائی خرد و فطرت و ندای وجدان به دور داشتهاند و) به بتان و شیطان ایمان میآورند (و به دنبال اوهام و خرافات۴۲ کیلوبایت (۳٬۳۱۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۹
- آنان دوزخيانند و در آن جاودانند آری! هر کس مرتکب گناه شود، و گناه (احساس و وجدان و سراسر وجود) او را احاطه کند، این چنین افرادی یاران آتش بوده و جاودانه در۴۹ کیلوبایت (۴٬۶۸۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۳
- تكوينى هدايت تكوينى و عمومى آن است كه خداوند به وسيله عقل و فهم و فكر و وجدان و غرائز كه در وجود انسان و حيوانات نهاده آنها را به راههاى زندگى و تدبير۱۳ کیلوبایت (۱٬۲۷۳ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۴
- امنيّت انسان را مغرور مىكند، هشدار لازم است. «لِرَبِّهِ لَكَنُودٌ» 10- وجدان انسان آگاه است؛ حتى در مواردى كه عذر و بهانه مىآورد خود مىداند كه چه كاره۲۸ کیلوبایت (۲٬۵۴۶ واژه) - ۸ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۶:۱۹
- نه دستورات الهى را به رسميّت مىشناسد، نه استدلال مىپذيرد و نه به نداى وجدان و ناله مظلومان گوش مىدهد. مراد از عبدى كه نماز مىخواند «عَبْداً إِذا صَلَّى»۳۲ کیلوبایت (۳٬۱۴۱ واژه) - ۱۲ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۵:۰۷
- آیات شامل این کلمه وجد (۱۰۷ بار) وَجد - جِدَة وُجْد - وُجُود - وِجْدان به معنى پيداكردن، رسيدن، دست يافتن وغيره است. آن درخدا چنانكه راغب گفته به معنى۲ کیلوبایت (۱۰۹ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۱۷
- اثر خواهد كرد. 8. امر و نهى، وجدان انسان را آرام مىكند، انسان با خود مىگويد كه من به وظيفهام، عمل كردم، اين آرامش وجدان با ارزش است، گرچه ديگران گوش۵۱ کیلوبایت (۴٬۱۸۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
- مىكند. «أَ لا تَتَّقُونَ أَ تَدْعُونَ بَعْلًا» 5- مقايسه ميان بت و خدا، هر وجدان خفتهاى را بيدار مىكند. «أَ تَدْعُونَ بَعْلًا وَ تَذَرُونَ أَحْسَنَ الْخالِقِينَ»۲۰ کیلوبایت (۱٬۷۶۰ واژه) - ۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۵۲
- محذوف در «يُدْخِلَنا» كلمه «الجنة» باشد) 6- يكى از راههاى كمال، بازگشت به وجدان خويش وسؤال از خود است. وَ ما لَنا ... فَأَثابَهُمُ اللَّهُ بِما قالُوا در۲۰ کیلوبایت (۱٬۴۴۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
- كه غير را شريك او سازند، يعنى دليل كفران نعمت، شرك آنهاست. تنبيه: عقل و وجدان هر ذى شعورى حاكمست به آنكه شكر و سپاسدارى منعم واجب است و كفران و ناسپاسى۴۰ کیلوبایت (۳٬۲۷۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- عدالت است. «أَ فَنَجْعَلُ الْمُسْلِمِينَ كَالْمُجْرِمِينَ» 4- عدالت را هر وجدان و فطرت سالمى مىپسندد. «أَ فَنَجْعَلُ الْمُسْلِمِينَ كَالْمُجْرِمِينَ» 5-۲۵ کیلوبایت (۲٬۰۶۵ واژه) - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۳:۴۶
- او و به پيروى از او انجام مىدهند، به عهده دارد. «قَدَّمَ وَ أَخَّرَ» 5- وجدان انسان بهترين شاهد عليه او در دادگاه قيامت است. «بَلِ الْإِنْسانُ عَلى نَفْسِهِ۲۴ کیلوبایت (۲٬۲۱۵ واژه) - ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۵۷
- أَ أَنْتُمْ ... 5- در تبليغ و مجادله، با استفاده از شيوه سؤال و پرسش، وجدان مخاطبان را بيدار و به يارى فراخوانيم. أَ فَرَأَيْتُمْ ... أَ أَنْتُمْ۲۶ کیلوبایت (۲٬۳۰۰ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۳۷
- عدالت است. «أَ فَنَجْعَلُ الْمُسْلِمِينَ كَالْمُجْرِمِينَ» 4- عدالت را هر وجدان و فطرت سالمى مىپسندد. «أَ فَنَجْعَلُ الْمُسْلِمِينَ كَالْمُجْرِمِينَ» 5-۲۸ کیلوبایت (۲٬۳۵۹ واژه) - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۳:۴۵
- عدالت است. «أَ فَنَجْعَلُ الْمُسْلِمِينَ كَالْمُجْرِمِينَ» 4- عدالت را هر وجدان و فطرت سالمى مىپسندد. «أَ فَنَجْعَلُ الْمُسْلِمِينَ كَالْمُجْرِمِينَ» 5-۲۹ کیلوبایت (۲٬۳۴۷ واژه) - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۳:۴۶
- بنا به فرمايش مخبر صادق، مكافات هر عمل بدى، مرجعش به خود نفس است. پس عقل و وجدان حكم مىكند به اينكه انسان عاقل تفسير اثنا عشرى، ج2، ص: 566 حتى المقدور۲۶ کیلوبایت (۲٬۱۶۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۰
- طبق مقررات و قانون منطقه كنعان ونظر حضرت يعقوب اظهار نظر خواهند كرد. 1- وجدان مجرم را براى تعيين كيفرش، به قضاوت بخوانيد. فَما جَزاؤُهُ ... قالُوا فَما۲۸ کیلوبایت (۲٬۳۷۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۵
- توجّه مسيحيان است. 1- كسانى كه در برابر آفريدگار خود بندگى نكنند در دادگاه وجدان محكومند. «وَ ما لِيَ لا أَعْبُدُ» 2- يكى از راههاى دعوت ديگران، بيان اعتقادات۳۰ کیلوبایت (۲٬۶۴۰ واژه) - ۲۴ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۲۱
- امنيّت انسان را مغرور مىكند، هشدار لازم است. «لِرَبِّهِ لَكَنُودٌ» 10- وجدان انسان آگاه است؛ حتى در مواردى كه عذر و بهانه مىآورد خود مىداند كه چه كاره۳۱ کیلوبایت (۲٬۸۵۰ واژه) - ۸ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۶:۲۰
- باطل را در لباس حقّ مطرح سازيم. «لا تَلْبِسُوا الْحَقَّ، لا تكتموا الحق» 2- وجدان وفطرت، بهترين گواه بر حقّ پوشى انسان است. «وَ أَنْتُمْ تَعْلَمُونَ»* وَ لا۲۷ کیلوبایت (۲٬۲۴۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۲
- 4- اگر كسى مسئوليّتى را بپذيرد و خوب انجام ندهد، سرمايه، شخصيّت، آبرو و وجدان خود را در معرض خطر قرار داده و زيانكار خواهد بود. «لَخاسِرُونَ» 5- ظاهر فريبى۳۱ کیلوبایت (۲٬۶۰۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
- یعمل سوءاً ... ثم یستغفر اللّه یجداللّه غفوراً رحیماً) کلمه «یجد»، از مصدر وجدان به معناى دریافتن و احساس کردن است; یعنى در وجود خود رحمت و مغفرت الهى را۲۸ کیلوبایت (۲٬۱۶۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۰
- آيات قرآن. بيان: تشبيه بليغى فرموده براى فهم مطلب به دو عنوان: 1- عقل و وجدان حكم نمايد به اينكه نابينا و بينا مساوى نيستند، همچنين كافرى كه كور است از۲۸ کیلوبایت (۲٬۲۴۴ واژه) - ۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۳:۰۰
- در حسابرسى اعمال (و کفى باللّه حسیبا) ۱۷- اعتقاد به حسابرسى دقیق خداوند (وجدان دینى)، پشتوانه رعایت حقوق دیگران (و کفى باللّه حسیبا) ۱۸- هشدار خداوند به۶۱ کیلوبایت (۵٬۰۳۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
- اینجا نیز آن را تعقیب میکند، و از دو راه مختلف (راه استدلال و برهان- و راه وجدان و درون) در این موضوع وارد بحث میشود. نخست به توحید استدلالی اشاره کرده،۳۴ کیلوبایت (۲٬۵۷۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
- مراد از «نُطْفَةٍ أَمْشاجٍ»، اختلاط نطفه مرد با زن است. «3» براى بيدار كردن وجدان خفته، گاهى مسائل قطعى در قالب سؤال مطرح مىشود. چنانكه مادر از فرزند خود۳۸ کیلوبایت (۳٬۵۱۴ واژه) - ۲۷ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۶:۴۰
- نه دستورات الهى را به رسميّت مىشناسد، نه استدلال مىپذيرد و نه به نداى وجدان و ناله مظلومان گوش مىدهد. مراد از عبدى كه نماز مىخواند «عَبْداً إِذا صَلَّى»۳۶ کیلوبایت (۳٬۴۱۱ واژه) - ۱۲ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۵:۰۶
- نه دستورات الهى را به رسميّت مىشناسد، نه استدلال مىپذيرد و نه به نداى وجدان و ناله مظلومان گوش مىدهد. مراد از عبدى كه نماز مىخواند «عَبْداً إِذا صَلَّى»۳۵ کیلوبایت (۳٬۳۵۹ واژه) - ۱۲ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۵:۰۸
- نه دستورات الهى را به رسميّت مىشناسد، نه استدلال مىپذيرد و نه به نداى وجدان و ناله مظلومان گوش مىدهد. مراد از عبدى كه نماز مىخواند «عَبْداً إِذا صَلَّى»۳۵ کیلوبایت (۳٬۳۸۹ واژه) - ۱۲ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۵:۰۹
- نه دستورات الهى را به رسميّت مىشناسد، نه استدلال مىپذيرد و نه به نداى وجدان و ناله مظلومان گوش مىدهد. مراد از عبدى كه نماز مىخواند «عَبْداً إِذا صَلَّى»۳۶ کیلوبایت (۳٬۶۱۰ واژه) - ۱۲ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۵:۱۰
- نه دستورات الهى را به رسميّت مىشناسد، نه استدلال مىپذيرد و نه به نداى وجدان و ناله مظلومان گوش مىدهد. مراد از عبدى كه نماز مىخواند «عَبْداً إِذا صَلَّى»۳۶ کیلوبایت (۳٬۳۴۲ واژه) - ۱۲ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۵:۱۱
- نه دستورات الهى را به رسميّت مىشناسد، نه استدلال مىپذيرد و نه به نداى وجدان و ناله مظلومان گوش مىدهد. مراد از عبدى كه نماز مىخواند «عَبْداً إِذا صَلَّى»۳۶ کیلوبایت (۳٬۳۲۸ واژه) - ۱۲ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۵:۱۳
- نه دستورات الهى را به رسميّت مىشناسد، نه استدلال مىپذيرد و نه به نداى وجدان و ناله مظلومان گوش مىدهد. مراد از عبدى كه نماز مىخواند «عَبْداً إِذا صَلَّى»۳۲ کیلوبایت (۳٬۰۷۳ واژه) - ۱۲ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۵:۱۴
- الْفَرِيقَيْنِ كَالْأَعْمى ... وَ الْبَصِيرِ 2- در تبليغ، با شيوهى سؤال، وجدان افراد را به قضاوت بطلبيم. «هَلْ يَسْتَوِيانِ» مَثَلُ الْفَرِيقَيْنِ كَالْأَعْمى۳۲ کیلوبایت (۲٬۴۷۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۲
- امنيّت انسان را مغرور مىكند، هشدار لازم است. «لِرَبِّهِ لَكَنُودٌ» 10- وجدان انسان آگاه است؛ حتى در مواردى كه عذر و بهانه مىآورد خود مىداند كه چه كاره۴۲ کیلوبایت (۳٬۲۴۱ واژه) - ۸ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۶:۲۱
- امنيّت انسان را مغرور مىكند، هشدار لازم است. «لِرَبِّهِ لَكَنُودٌ» 10- وجدان انسان آگاه است؛ حتى در مواردى كه عذر و بهانه مىآورد خود مىداند كه چه كاره۴۱ کیلوبایت (۳٬۲۸۹ واژه) - ۸ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۶:۲۱
- پيامبر و امّت او آموزش مىدهد. «قُلْ يا أَيُّهَا الَّذِينَ هادُوا» 2- با منطق وجدان، شبهات و برداشتهاى پوچ را پاسخ دهيد. «إِنْ زَعَمْتُمْ أَنَّكُمْ أَوْلِياءُ۳۷ کیلوبایت (۳٬۱۹۸ واژه) - ۲۹ خرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۲۰
- مردمان، لا يَشْكُرُونَ: شكر گزارى و سپاسدارى منعم ننمايند؛ و حال آنكه عقل و وجدان حاكم است به اينكه حق شناسى و سپاس گزارى منعم، واجب، و ناسپاسى و حق ناشناسى۳۵ کیلوبایت (۲٬۸۰۳ واژه) - ۲۸ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۳۹
- ديگر درآمدهاى دولتى، موارد ذيل است: 1. افراد، با اراده و انتخاب و بر اساس وجدان دينى مىپردازند. 2. بدون ترس و با قصد قربت مىپردازند. 3. پرداختهاى مالى۳۷ کیلوبایت (۲٬۸۳۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۹
- امنيّت انسان را مغرور مىكند، هشدار لازم است. «لِرَبِّهِ لَكَنُودٌ» 10- وجدان انسان آگاه است؛ حتى در مواردى كه عذر و بهانه مىآورد خود مىداند كه چه كاره۴۴ کیلوبایت (۳٬۶۲۰ واژه) - ۸ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۶:۲۲
- هستى و نمونههايى از سرنوشت شوم كسانى كه تكذيب مىكردند، بيان شد. اين آيات، وجدان و عقل مردم را مخاطب قرار داده كه مگر ما در آفرينش اول عاجز جلد 9 - صفحه 216۴۱ کیلوبایت (۳٬۷۵۶ واژه) - ۱۹ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۰۸
- حافظ جان و مال مردم باشد، و امر به معروف و نهی از منکر کند، و از سوی دیگر وجدان انسانی او اجازه نمیداد در برابر چنین کار خلافی سکوت اختیار کند تعهدی را۳۶ کیلوبایت (۳٬۱۳۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۲
- كسى كه مشورت از او شود بايد امين باشد «2». مطلب سوم: اين مطلب مسلم و عقل و وجدان منصف حاكم است به آنكه پس از آمدن شريعت جامع كافى وافى كه تمام جزئيات ممكن۴۱ کیلوبایت (۳٬۴۴۶ واژه) - ۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۵۳
- نعمت. تبصره: آيه شريفه آگاهى است از ناسپاسى و حقناشناسى آدمى، و حال آنكه وجدان و عقل حكم نمايد به شكران نعمت و كفران را به مذمت. بنابراين روا نباشد از منعم۴۰ کیلوبایت (۳٬۱۸۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
- مَنْ يُرْسِلُ» 2- حركت بادها با تدبير اوست. «يُرْسِلُ الرِّياحَ» 3- اگر وجدان خود را قاضى كنيم، در مىيابيم كه جز او خدايى نيست. «أَ إِلهٌ مَعَ اللَّهِ»۴۱ کیلوبایت (۳٬۳۵۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
- بايد به خود فرد گفته شود. «يا أَبَتِ» 6- در نهى از منكر، با ايجاد سؤال، وجدان افراد را به قضاوت گيريم. «لِمَ تَعْبُدُ» 7- در نهى از منكر، از منكرهاى اعتقادى۴۳ کیلوبایت (۳٬۹۰۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۳
- «يَوْمَئِذٍ تُحَدِّثُ أَخْبارَها» «4» در قيامت زمين اخبار خود را بازگو مىكند و: وجدان. «اقْرَأْ كِتابَكَ كَفى بِنَفْسِكَ الْيَوْمَ عَلَيْكَ حَسِيباً» «5» نامهى۴۷ کیلوبایت (۳٬۶۳۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۲
- لِلْمُكَذِّبِينَ أَ لَمْ نُهْلِكِ الْأَوَّلِينَ» 2- با طرح تاريخ گذشتگان، وجدانهاى خفته را بيدار كنيد. «أَ لَمْ نُهْلِكِ الْأَوَّلِينَ» 3- تكذيب دين سابقه۲۱ کیلوبایت (۱٬۷۸۱ واژه) - ۲۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۷:۲۱
- لِلْمُكَذِّبِينَ أَ لَمْ نُهْلِكِ الْأَوَّلِينَ» 2- با طرح تاريخ گذشتگان، وجدانهاى خفته را بيدار كنيد. «أَ لَمْ نُهْلِكِ الْأَوَّلِينَ» 3- تكذيب دين سابقه۲۱ کیلوبایت (۱٬۸۴۹ واژه) - ۲۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۷:۲۸
- شناخت منافقين در هر جامعه ۳ وسعت معنى نفاق ۴ كارشكنى هاى منافقان ۵ فريب دادن وجدان ۶ تجارت پر زيان «15» اللَّهُ يَسْتَهْزِئُ بِهِمْ وَ يَمُدُّهُمْ فِي طُغْيانِهِمْ۵۹ کیلوبایت (۴٬۹۴۰ واژه) - ۲۸ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۷:۰۴
- نرسد. ترجمه تفسير الميزان جلد ۱۱ صفحه ۲۲۴ و اين حرف به دليل وجدان مردود است ، چون ما با وجدان خود اين معنا را درك مى كنيم كه در اعمال خير و شر هيچ سببى كه۴۸ کیلوبایت (۵٬۷۷۶ واژه) - ۴ فروردین ۱۴۰۲، ساعت ۱۶:۲۵
- لِلْمُكَذِّبِينَ أَ لَمْ نُهْلِكِ الْأَوَّلِينَ» 2- با طرح تاريخ گذشتگان، وجدانهاى خفته را بيدار كنيد. «أَ لَمْ نُهْلِكِ الْأَوَّلِينَ» 3- تكذيب دين سابقه۲۳ کیلوبایت (۱٬۸۴۰ واژه) - ۲۷ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۷:۲۶
- بار دیگر در تاریکی وحشتزا سرگردان میشوند. این نور مختصر، یا اشاره به فروغ وجدان و فطرت توحیدی است و یا اشاره به ایمان نخستین آنهاست که بعدا بر اثر تقلیدهای۶۶ کیلوبایت (۵٬۵۶۸ واژه) - ۲۸ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۷:۰۲
- هذِهِ التَّماثِيلُ» 8- يكى از شيوههاى موفّق در نهى از منكر، مخاطب قرار دادن وجدانهاست. «ما هذِهِ التَّماثِيلُ» 9- باطلها و منكرات را تحقير كنيم. «ما هذِهِ۲۷ کیلوبایت (۲٬۱۳۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
- همه آنها، جز بزرگشان را كاملًا خرد كرد تا شايد آنها به سراغ آن بيايند (و وجدانهاى خفتهى آنها بيدار شود). فَجَعَلَهُمْ جُذاذاً إِلاَّ كَبِيراً لَهُمْ لَعَلَّهُمْ۳۰ کیلوبایت (۲٬۵۳۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
- مشكلات، وسيلهى توجّه به خدا و پيدايش حالت روحى و معنوى و آماده نمودن دل و وجدان انسان است. مانند زنان باردار كه چون از تقدير الهى بىخبرند دائم در اضطراب۵۶ کیلوبایت (۴٬۷۰۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
- مادر همراه با مهر مادرى، مادرى كه بيست و چهار ساعته در خدمت او بود. آيا هيچ وجدان بيدارى اجازه مىدهد كه بعد از رسيدن به آن همه نعمت، قدرت و آگاهى، سرسپردهى۵۶ کیلوبایت (۴٬۸۴۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۸
- خود نمىپسنديم، براى ديگران هم نپسنديم. هَلْ لَكُمْ ... مِنْ شُرَكاءَ 3- وجدان خود را قاضى كنيد و بيانديشيد؛ شما كه انسانهاى مشابه امّا زيردست خود را شريك۶۲ کیلوبایت (۵٬۳۱۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- ارادهى الهى صورت مىگيرد، اين گرفتارىها به خداوند نسبت داده مىشود. 1- وجدانها را با طرح سؤال بيدار كنيد. قُلْ مَنْ ... يَعْصِمُكُمْ مِنَ اللَّهِ 2-۳۳ کیلوبایت (۲٬۶۳۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۹
- «فَتَقْعُدَ مَذْمُوماً مَخْذُولًا» 3- مشرك، مورد نكوهش خدا، فرشتگان، مؤمنين، وجدانهاى بيدار و خردمندان جهان است. «مَذْمُوماً مَخْذُولًا» زيرا نامى از مذمّت۳۵ کیلوبایت (۳٬۱۴۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
- یَأْخُذُونَ عَرَضَ هذَا الْأَدْنی). سپس اضافه میکند: هنگامی که آنها در کشمکش وجدان از یک سو، و منافع مادی از سوی دیگر قرار میگیرند، دست به دامن امیدهای کاذب۷۱ کیلوبایت (۵٬۸۱۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
- مدارى است كه براى ما مفيد باشد. «1» 1- با طرح سؤال در مورد مبدأ هستى، هم وجدانها را بيدار كنيم و هم ميزان ايمان و عقيدهى مردم را بهتر بشناسيم. «وَ لَئِنْ۴۰ کیلوبایت (۳٬۴۱۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- يَوْمَئِذٍ بَعْضُهُمْ لِبَعْضٍ عَدُوٌّ إِلَّا الْمُتَّقِينَ» 3- در قيامت، وجدانها بيدار مىشوند. «إِنْ كُنَّا لَفِي ضَلالٍ» 4- هركس وهر چيز را در كنار خدا۴۸ کیلوبایت (۴٬۵۱۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
- مىدهد. «لِأَبِيهِ وَ قَوْمِهِ- نَعْبُدُ أَصْناماً» 10- در شيوهى تبليغ، وجدانها را با سؤال بيدار كنيد. «ما تَعْبُدُونَ» (با آنكه ابراهيم عليه السلام مىديد۵۰ کیلوبایت (۴٬۶۴۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
- بُهت و حيرت است. «شاخِصَةٌ أَبْصارُ الَّذِينَ» 5- قيامت، روز بيدارى و تأسف وجدانهاى خفته است. «يا وَيْلَنا» 6- غفلت از قيامت، از نشانههاى بارز كفر و كافران۴۱ کیلوبایت (۳٬۴۶۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۷
- كرده است ». و چگونه چنين مقاماتى رفيع و درجاتى عالى جز براى انسانى كه صاحب وجدان پاك و منزّه در اركان ، و صالح در اعمال و مستقيم در احوال ميسر مى شود؟ و اما۴۳ کیلوبایت (۵٬۲۶۱ واژه) - ۴ فروردین ۱۴۰۲، ساعت ۱۶:۰۴
- و آله مأمور به گفتگو با مخالفان بود. «قُلْ» جلد 7 - صفحه 508 2- با سؤال، وجدانها را بيدار كنيد. «أَ رَأَيْتُمْ- أَرُونِي ما ذا خَلَقُوا» 3- اسلام دين۴۶ کیلوبایت (۳٬۵۰۸ واژه) - ۲۷ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۵۳
- است تمام عيار، و در عين حال ساده و همه كس فهم، و هر انسانى كه با فطرت و وجدان خود بفهمد كه اين عالم مشهود و محسوس، حقيقت و واقعيتى داشته، و آن طور كه سوفسطائيان۴۱ کیلوبایت (۴٬۹۷۴ واژه) - ۲۷ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۵۹
- نيست ، و اتفاقا اخبار بسيارى است كه شايد به حد تواتر هم برسد، ليكن به شهادت وجدان و ضرورت اين اخبار دلالت بر يكسان بودن در همه جهات ندارد. پس ناگزير بايد بپذيريد۴۱ کیلوبایت (۵٬۱۳۰ واژه) - ۲۶ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۳۶
- برگرداند. «يَبْدَؤُا- يُعِيدُهُ» 2- معاد، جسمانى است. «يُعِيدُهُ» 3- با سؤال، وجدانها را بيدار كنيد. «أَمَّنْ يَبْدَؤُا الْخَلْقَ- مَنْ يَرْزُقُكُمْ- أَ إِلهٌ»۴۶ کیلوبایت (۳٬۸۱۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
- 19. «3». اعراف، 156. جلد 5 - صفحه 176 6- عذابهاى دنيوى، بيدارباشى براى وجدانهاى خفته و دلهاى غافل است. أُحِيطَ بِثَمَرِهِ ... يَقُولُ يا لَيْتَنِي۴۴ کیلوبایت (۳٬۷۵۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۲
- طريق وحى و كتب آسمانى و ارسال پيامبران و اوصياى آنها، و همچنين درك عقل و وجدان صورت گرفته است ، اما پيمودن راه در تمام مراحل بر عهده خود انسان است . البته۴۲ کیلوبایت (۵٬۰۲۸ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۵:۰۳
- جا ارزش نيست. «أَراكَ وَ قَوْمَكَ فِي ضَلالٍ» 6- بتپرستى، انحرافى است كه وجدانهاى سالم و عقل، از آن انتقاد مىكنند. أَ تَتَّخِذُ أَصْناماً ... ضَلالٍ مُبِينٍ۵۵ کیلوبایت (۴٬۴۸۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۳
- حقيقتى را حتى از خودش كتمان كند و بر وجدان و فطرت خويش سرپوش بگذارد، تا به آرامش كاذبى دست يابد. مسئله فريب وجدان و مخفى كردن حقائق از خويش از مسائل قابل۴۵ کیلوبایت (۵٬۲۴۴ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۰۲
- بر او دلالت دارد و اين دلالت يقينى است ، كه وجدان اهل يقين آن را درك مى كند، اهل يقينى كه جز با برهان و وجدان سر و كارى ندارند. حال اگر بگويى فرعون از موسى۴۱ کیلوبایت (۴٬۹۱۶ واژه) - ۱۲ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۵۲
- آيات گذشته مطرح بود عنوان ميكند، اين دليل نيز به صورت سؤ ال و جواب است تا وجدان خفته آنها را از اين طريق بيدار سازد، و از پاسخى كه از درونشان ميجوشد به اشتباه۴۴ کیلوبایت (۵٬۲۶۵ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۴:۰۳
- شناخت منافقين در هر جامعه ۳ وسعت معنى نفاق ۴ كارشكنى هاى منافقان ۵ فريب دادن وجدان ۶ تجارت پر زيان «9» يُخادِعُونَ اللَّهَ وَ الَّذِينَ آمَنُوا وَ ما يَخْدَعُونَ۲۰۳ کیلوبایت (۱۸٬۴۵۳ واژه) - ۲۷ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۳:۳۳
- پاداشى براى نيكوكاران باشد در غفلتند، و وقتى انبيا ايشان را به شنيدن نداى وجدان و عقل دعوت نموده متوجهشان مى كنند، آن وقت اعراض مى نمايند، و گوش خود گرفته۴۲ کیلوبایت (۴٬۹۶۶ واژه) - ۶ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۱۴:۵۵
- حيله ها يا پوشيدن چهره زشت باطنى خود در افكار عمومى است ، و يا فريب دادن وجدان و كسب آرامش كاذب درونى . درست است كه ماهى گرفتن از دريا براى ساحل نشينان۴۲ کیلوبایت (۴٬۶۹۷ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۲۱
- خير و شر هدايت كرديم . و به تعبير ديگر: خداوند آنچنان قدرت تشخيص و عقل و وجدان بيدار، به او داده كه فجور و تقوى را از طريق عقل و فطرت در مى يابد. و لذا۵۴ کیلوبایت (۶٬۵۰۵ واژه) - ۲۰ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۴۱
- داند كه الوهيت و ربوبيت منحصر در او است و مساءله نبوت و معاد و غير آن را به وجدان خود درك مى كند، پس اين كليات ودائعى است كه در فطرت هر انسانى سپرده شده ،۴۱ کیلوبایت (۴٬۹۷۷ واژه) - ۸ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۴۸
- كنند. نه خدا را بنده اند، نه احكام او را به رسميت مى شناسند، نه به نداى وجدان گوش فرا مى دهند، و نه حق و عدالت را رعايت مى كنند. انسان و هيچ مخلوق ديگر۲۹ کیلوبایت (۳٬۴۷۷ واژه) - ۲۰ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۴۴