نتایج جستجو

از الکتاب
نتایج ۱ - ۱۰۰ از ۱۸۷
جستجوی پیشرفته

جستجو در فضاهای نام:

  • الزخرف ٥٣ (رده نشانه هاى ریاست در دوران فرعون)
    فرعون ۴ انبیا: بینش مخالفان انبیا ۵ دستبندطلایى: نقش دستبندطلایى ۲ ریاست: نشانه هاى ریاست در دوران فرعون ۲ زینت: آثار زینت با طلا ۳ طلا: نقش طلا ۴ عقیده:
    ۲۶ کیلوبایت (۲٬۰۱۵ واژه) - ‏۹ مهر ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۱۲
  • ص ٦ (رده تهمت ریاست طلبى به محمد)
    و نگهداری معبودانتان ایستادگی کنید زیرا از این دعوت [به سوی خدای یگانه] ریاست و آقایی بر اراده شده است. مهترانشان به راه افتادند و گفتند: برويد و بر پرستش
    ۳۰ کیلوبایت (۲٬۴۷۸ واژه) - ‏۲۴ دی ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۱۹
  • ابراهيم ٣٠ (رده ریاست طلبی رهبران شرک)
    و کفر و منحرف ساختن افکار مردم از آیین و طریق حق بهره‌ای از زندگی مادی و ریاست و حکومت بر مردم ببرند. ای پیامبر! «به آنها بگو: (از این زندگی دنیا و بی‌ارزش
    ۳۸ کیلوبایت (۳٬۱۳۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۶
  • جايگاه‌هاى پر ناز و نعمت بيرون كرديم. و نیز از گنج‌ها و ثروتها و مقامات عالیه ریاست بیرون آوردیم (و به دریای هلاک افکندیم). واز گنج ها ومکان های نیکو [وقصرهای
    ۲۳ کیلوبایت (۱٬۸۲۶ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
  • بلکه او بسیار دروغگو و خودخواه است (و با تکبّر و جاه‌طلبی می‌خواهد بر ما ریاست کند). «آیا از میان ما این یادواره (تنها) بر او القا شده است‌؟ (نه،) بلکه
    ۲۵ کیلوبایت (۲٬۰۵۲ واژه) - ‏۲۵ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۳۴
  • اين كس كه خود بى‌مقدار است و نمى‌تواند درست بيان كند بهترم؟ بلکه من (به ریاست و سلطنت) بهترم تا چنین مرد فقیر خواری که هیچ منطق و بیان روشنی ندارد؟ مگر
    ۲۸ کیلوبایت (۲٬۴۵۲ واژه) - ‏۹ مهر ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۱۲
  • نبوّت خاتم‌الانبیاء و اطّلاع از ظهور اسلام. «بَغْیاً بَیْنَهُمْ»: به سبب حبّ ریاست و برتری‌جوئی و عداوت و حسادت میان خود (نگا: بقره / آل‌عمران / ، شوری / )
    ۴۴ کیلوبایت (۳٬۳۵۹ واژه) - ‏۵ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۳۶
  • او جمع آوری می‌کنیم که ثروتمندترین مرد قریش شود، و حتّی حاضریم او را به ریاست برگزینیم. ابو طالب این پیام را به رسول اللّه صلّی اللّه علیه و اله عرض کرد
    ۳۲ کیلوبایت (۲٬۶۴۱ واژه) - ‏۲۴ دی ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۱۸
  • الناقة فتنة لهم) ۵ - اعطاى معجزه به پیامبران، در جهت رفع اتهام کذب و یا ریاست خواهى از ایشان (بل هو کذّاب أشر . سیعلمون غدًا من الکذّاب الأشر . إنّا مرسلوا
    ۳۵ کیلوبایت (۲٬۹۲۹ واژه) - ‏۲۵ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۳۵
  • پس از آن كه به سوى شما آمد بازداشتيم؟ بلكه خودتان گناهكار بوديد كسانى كه [رياست و] برترى داشتند، به كسانى كه زيردست بودند، مى‌گويند: «مگر ما بوديم كه شما
    ۳۰ کیلوبایت (۲٬۲۲۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۳۰
  • فرمانفرمائى. تصور نمودند كه ادعاى نبوت كاشف است از حب رياست دنيوى، و حال آنكه مقام منيع رسالت رياست الهيه، منصب خاصه‌اى است كه خدا به بندگان خاص خود افاضه
    ۳۹ کیلوبایت (۲٬۸۵۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۸
  • گفتند جلد 3 صفحه 636 اين آدمى است مانند شما ميخواهد بر شما برترى و مزيّت و رياست پيدا كند اگر خدا خواسته باشد پيغمبرى بفرستد از ملائكه پيغمبرانى مبعوث ميفرمايد
    ۲۰ کیلوبایت (۱٬۶۷۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۸
  • گفتند جلد 3 صفحه 636 اين آدمى است مانند شما ميخواهد بر شما برترى و مزيّت و رياست پيدا كند اگر خدا خواسته باشد پيغمبرى بفرستد از ملائكه پيغمبرانى مبعوث ميفرمايد
    ۲۲ کیلوبایت (۱٬۷۰۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۸
  • صحّت آن؛ این کار هم) به سبب ستمگری و سرکشی میان خودشان بود (و انگیزه‌ای جز ریاست‌خواهی و انحصارطلبی نداشت). و کسی که به آیات خدا (اعم از آیات دیدنی در آفاق
    ۴۶ کیلوبایت (۳٬۶۱۱ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
  • تعبیرهاى «ادخلوا» و «لایحطمنّکم» - که به صورت امر و نهى آمده - بیانگر نوعى ریاست است; به ویژه اگر تنکیر «نملة» براى تفخیم باشد. ۵ - وجود شعور، نظام رهبرى
    ۴۶ کیلوبایت (۳٬۸۰۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
  • همين‌ جهت‌ زيرا ‌آنها‌ انبياء ‌را‌ مخالف‌ رياست‌ و سلطنت‌ ‌خود‌ مي‌پنداشتند و اما عاقر ناقه‌ نه‌ طمع‌ رياست‌ داشت‌ و نه‌ ناقه صالح‌ مزاحم‌ ‌او‌ ‌بود‌ بلكه‌
    ۴۰ کیلوبایت (۳٬۶۷۸ واژه) - ‏۱۸ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۳:۲۷
  • خودشان اندک نبوده است ; چون با کتمان حقانیّت پیامبر (ص)، به خواسته هاى دنیوى، ریاست بر مردم و ... مى رسیدند ; ولى در عین حال خداوند همه آنها را به بى ارزشى و
    ۴۱ کیلوبایت (۳٬۲۴۸ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
  • روز قيامت. 12- مغرورين به مال. تفسير اثنا عشرى، ج‌2، ص: 584 13- مغرورين به رياست و جاه. 14- مغرورين به اولاد و احفاد. 15- جماعتى كه بعضى نامشروعات را عبادت
    ۱۸ کیلوبایت (۱٬۳۷۱ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۰
  • صداقت از او استمداد بطلبد» استفاده مى شود که اعمال آدمى در معرض ابتلا به ریاست. ۱۱- همه انسانها، حتى پیامبر(ص) براى داشتن اخلاص و صداقت در عمل، به امداد
    ۴۵ کیلوبایت (۳٬۹۲۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۱
  • يكديگر زندگى ميكنند و اخيرا تصريح كردند كه او كذّاب است و براى خودخواهى و رياست و تكبّر نمودن بر ما اين ادّعا را نموده لذا خداوند فرموده فرداى قيامت معلومشان
    ۲۳ کیلوبایت (۱٬۸۱۷ واژه) - ‏۲۵ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۳۴
  • آنان با برخى [ديگر جدل و] گفتگو مى‌كنند؛ كسانى كه زيردست بودند به كسانى كه [رياست و] برترى داشتند، مى‌گويند: «اگر شما نبوديد قطعاً ما مؤمن بوديم.» و کافران
    ۵۳ کیلوبایت (۳٬۸۷۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۳۰
  • همچنين طالب رياست ممكن است خودش و دنيائى را آتش بزند و بسوزاند و ملتفت نباشد ميسوزد و ادراك عذاب خود را نكند چنانچه در اين زمان ميبينيم چند نفر رياست طلب عالمى
    ۴۹ کیلوبایت (۴٬۶۸۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۳
  • بى‌نيازى از كسب و تجارت هميشه در مكّه نزد او براى انجام خدماتش حاضرند و بساط رياست و جاه و جلال را براى او گستردم گستردنى كه ملقّب بريحانه قريش و وحيد عصر شد
    ۳۳ کیلوبایت (۳٬۳۳۵ واژه) - ‏۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۴۶
  • و افکار مردم (ذلک بان منهم قسیسین و رهباناً) به عالمان دینى که عهده دار ریاست مذهبى مسیحیان هستند، قسیسین (کشیش) گفته مى شود و رهبان جمع راهب است و راهب
    ۶۱ کیلوبایت (۴٬۷۶۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
  • مشاهده‌ كرده‌ بودند ايمان‌ آوردند سلطنت‌ فرعون‌ متزلزل‌ شد ولي‌ حب‌ جاه‌ و رياست‌ و دعوي‌ الوهيت‌ و قساوت‌ قلب‌ و كبر و نخوت‌ ‌او‌ مانع‌ شد ‌از‌ اينكه‌ ايمان‌
    ۳۷ کیلوبایت (۳٬۳۵۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۲
  • بى‌نيازى از كسب و تجارت هميشه در مكّه نزد او براى انجام خدماتش حاضرند و بساط رياست و جاه و جلال را براى او گستردم گستردنى كه ملقّب بريحانه قريش و وحيد عصر شد
    ۳۷ کیلوبایت (۳٬۶۶۱ واژه) - ‏۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۴۵
  • بى‌نيازى از كسب و تجارت هميشه در مكّه نزد او براى انجام خدماتش حاضرند و بساط رياست و جاه و جلال را براى او گستردم گستردنى كه ملقّب بريحانه قريش و وحيد عصر شد
    ۳۵ کیلوبایت (۳٬۵۴۹ واژه) - ‏۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۴۷
  • براى آنستكه بعضى از آنها گوش ميدهند و ميفهمند و ميدانند ولى تكبر و عناد و رياست دو روزه دنيا آنها را از قبول حق باز ميدارد و اينها حال و مئالشان بمراتب بدتر
    ۳۶ کیلوبایت (۳٬۲۹۶ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۱
  • و براى حفظ عنوان و رياست خود دست و پا ميزدند كه شايد تفرقه و اختلافى بين مسلمين پيدا شود و دين اسلام رواج پيدا نكند و رسوم و رياست آنها محفوظ بماند و ميدانستند
    ۳۳ کیلوبایت (۲٬۶۳۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۷
  • كه متجاوز از حدّ خود و دروغگو باشد اگر اين شخص از مردم عادى باشد و براى رياست چنين ادّعائى را نموده چگونه او را قادر بر چنين معجزاتى مينمايد اى قوم من
    ۴۶ کیلوبایت (۳٬۶۶۳ واژه) - ‏۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۴۵
  • گردن‌هاى كسانى كه كافر شدند غل‌ها مى و كسانى كه زيردست بودند به كسانى كه [رياست و] برترى داشتند، مى‌گويند: «[نه،] بلكه نيرنگ شب و روز [شما بود] آنگاه كه
    ۶۱ کیلوبایت (۴٬۵۳۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۳۰
  • بى‌نيازى از كسب و تجارت هميشه در مكّه نزد او براى انجام خدماتش حاضرند و بساط رياست و جاه و جلال را براى او گستردم گستردنى كه ملقّب بريحانه قريش و وحيد عصر شد
    ۴۰ کیلوبایت (۳٬۹۸۰ واژه) - ‏۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۴۳
  • بى‌نيازى از كسب و تجارت هميشه در مكّه نزد او براى انجام خدماتش حاضرند و بساط رياست و جاه و جلال را براى او گستردم گستردنى كه ملقّب بريحانه قريش و وحيد عصر شد
    ۳۸ کیلوبایت (۳٬۷۴۰ واژه) - ‏۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۴۶
  • بى‌نيازى از كسب و تجارت هميشه در مكّه نزد او براى انجام خدماتش حاضرند و بساط رياست و جاه و جلال را براى او گستردم گستردنى كه ملقّب بريحانه قريش و وحيد عصر شد
    ۳۸ کیلوبایت (۳٬۶۸۳ واژه) - ‏۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۴۷
  • كاسته و بر توجه آنها بآخرت بيفزايد ميفرمايد كه آنچه بشما داده شده است از رياست و مال و اولاد و غيرها بهره چند روزه دنيوى است و بالاخره نابود ميشود ولى آنچه
    ۳۹ کیلوبایت (۳٬۱۲۷ واژه) - ‏۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۵۲
  • ‌که‌ ‌در‌ ‌او‌ ‌است‌ تمايل‌ بلذائذ دنيوي‌ دارد ‌از‌ لباس‌ و خوراك‌ و حب‌ رياست‌ و مال‌ و جاه‌، و نفس‌ ‌او‌ رغبت‌ ميكند و شيطان‌ ‌هم‌ اغوا ميكند و غرق‌ دنيا
    ۲۰ کیلوبایت (۱٬۷۴۵ واژه) - ‏۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۶:۱۲
  • كردند و حقانيت‌ پيغمبر اسلام‌ ‌را‌ فهميدند و ‌از‌ روي‌ لجاج‌ و عصبيت‌ و حب‌ّ رياست‌ و علاقه‌ بزخارف‌ دنيوي‌ انكار كردند. ] (آیه 82)- در این آیه قرآن مجید پیمان
    ۲۰ کیلوبایت (۱٬۶۵۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۷
  • است قرآن بر او، مِنْ بَيْنِنا: از ميان جماعت، يعنى چون او از ما در شرف و رياست پست‌تر است، چرا وحى به او اختصاص يافته. اين كلام دال است بر آنكه منشأ تكذيب
    ۳۶ کیلوبایت (۲٬۹۹۲ واژه) - ‏۲۴ دی ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۲۰
  • اللّه عليه و آله و سلّم را ساحر و گاه شاعر و گاه مجنون خوانند و امام را گاه رياست طلب گاه شوخ و گاه بى‌سياست دانند قرآن را گاه سحر و گاه شعر و گاه افسانه نامند
    ۲۰ کیلوبایت (۱٬۶۴۶ واژه) - ‏۲ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۰۱
  • اللّه عليه و آله و سلّم را ساحر و گاه شاعر و گاه مجنون خوانند و امام را گاه رياست طلب گاه شوخ و گاه بى‌سياست دانند قرآن را گاه سحر و گاه شعر و گاه افسانه نامند
    ۲۰ کیلوبایت (۱٬۶۴۱ واژه) - ‏۲ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۰۲
  • گواهى از كتب سماوى و اقوال پيغمبران خدا ميفرمايد نيست در ضميرشان مگر هواى رياست و بزرگى و سركشى از احكام الهى و وسائط ابلاغ آن ولى باين آرزو نخواهند رسيد
    ۲۳ کیلوبایت (۱٬۸۹۶ واژه) - ‏۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۳:۰۱
  • اللّه عليه و آله و سلّم را ساحر و گاه شاعر و گاه مجنون خوانند و امام را گاه رياست طلب گاه شوخ و گاه بى‌سياست دانند قرآن را گاه سحر و گاه شعر و گاه افسانه نامند
    ۲۳ کیلوبایت (۲٬۰۹۵ واژه) - ‏۲ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۰۴
  • مصلحت‌ ‌است‌ ‌با‌ ‌اينکه‌ ‌که‌ نه‌ توقع‌ اجرت‌ داشته‌ ‌باشد‌ و نه‌ خيال‌ رياست‌ داشته‌ ‌باشد‌ البته‌ عقل‌ سليم‌ اطاعت‌ ‌او‌ ‌را‌ واجب‌ ميداند. 392 ] (آیه
    ۲۲ کیلوبایت (۱٬۶۱۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۹
  • نقیباً) «نقیب» به کسى گفته مى شود که از سوى والى و حاکم، بر گروه و طائفه اى ریاست و سرپرستى مى کند. ۳- سرپرست و رهبر هر جامعه، باید از میان خود آنان گزینش
    ۷۱ کیلوبایت (۵٬۳۱۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۱
  • ندارد آنچه بايد بسر ما بيايد خواهد آمد اين گرفتارى براى ما خواسته شده يا اين رياست خواسته هر كسى است اختصاص بمحمّد ندارد چنانچه در تفسير انّ هذا لشي‌ء يراد
    ۲۲ کیلوبایت (۱٬۶۷۱ واژه) - ‏۲۴ دی ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۲۰
  • ‌که‌ ‌در‌ ‌او‌ ‌است‌ تمايل‌ بلذائذ دنيوي‌ دارد ‌از‌ لباس‌ و خوراك‌ و حب‌ رياست‌ و مال‌ و جاه‌، و نفس‌ ‌او‌ رغبت‌ ميكند و شيطان‌ ‌هم‌ اغوا ميكند و غرق‌ دنيا
    ۲۳ کیلوبایت (۱٬۹۵۵ واژه) - ‏۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۶:۱۲
  • اللّه عليه و آله و سلّم را ساحر و گاه شاعر و گاه مجنون خوانند و امام را گاه رياست طلب گاه شوخ و گاه بى‌سياست دانند قرآن را گاه سحر و گاه شعر و گاه افسانه نامند
    ۲۵ کیلوبایت (۲٬۱۹۶ واژه) - ‏۲ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۰۳
  • اللّه عليه و آله و سلّم را ساحر و گاه شاعر و گاه مجنون خوانند و امام را گاه رياست طلب گاه شوخ و گاه بى‌سياست دانند قرآن را گاه سحر و گاه شعر و گاه افسانه نامند
    ۲۲ کیلوبایت (۱٬۸۷۸ واژه) - ‏۲ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۰۰
  • يكديگر زندگى ميكنند و اخيرا تصريح كردند كه او كذّاب است و براى خودخواهى و رياست و تكبّر نمودن بر ما اين ادّعا را نموده لذا خداوند فرموده فرداى قيامت معلومشان
    ۲۱ کیلوبایت (۱٬۷۰۸ واژه) - ‏۲۵ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۳۳
  • كه متجاوز از حدّ خود و دروغگو باشد اگر اين شخص از مردم عادى باشد و براى رياست چنين ادّعائى را نموده چگونه او را قادر بر چنين معجزاتى مينمايد اى قوم من
    ۲۴ کیلوبایت (۱٬۹۷۵ واژه) - ‏۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۴۶
  • اللّه عليه و آله و سلّم را ساحر و گاه شاعر و گاه مجنون خوانند و امام را گاه رياست طلب گاه شوخ و گاه بى‌سياست دانند قرآن را گاه سحر و گاه شعر و گاه افسانه نامند
    ۲۶ کیلوبایت (۲٬۲۹۸ واژه) - ‏۲ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۰۴
  • اللّه عليه و آله و سلّم را ساحر و گاه شاعر و گاه مجنون خوانند و امام را گاه رياست طلب گاه شوخ و گاه بى‌سياست دانند قرآن را گاه سحر و گاه شعر و گاه افسانه نامند
    ۲۵ کیلوبایت (۲٬۰۹۰ واژه) - ‏۲ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۰۵
  • خودشان را فاسد نمودند و آنچه پيدا كردند در دنيا بخيال خودشان از دولت و ثروت و رياست از دستشان رفت و جز حسرت و ندامت براى آنها باقى نماند ناچار در آخرت هم در
    ۲۷ کیلوبایت (۲٬۱۹۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۲
  • يكديگر زندگى ميكنند و اخيرا تصريح كردند كه او كذّاب است و براى خودخواهى و رياست و تكبّر نمودن بر ما اين ادّعا را نموده لذا خداوند فرموده فرداى قيامت معلومشان
    ۲۶ کیلوبایت (۲٬۲۴۴ واژه) - ‏۲۵ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۳۵
  • ندارد آنچه بايد بسر ما بيايد خواهد آمد اين گرفتارى براى ما خواسته شده يا اين رياست خواسته هر كسى است اختصاص بمحمّد ندارد چنانچه در تفسير انّ هذا لشي‌ء يراد
    ۲۸ کیلوبایت (۲٬۳۲۰ واژه) - ‏۲۴ دی ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۲۱
  • ميكرديم‌. فَهَل‌ أَنتُم‌ مُغنُون‌َ عَنّا نَصِيباً مِن‌َ النّارِ ‌با‌ ‌اينکه‌ رياست‌ ‌خود‌ ‌که‌ ميگفتيد جلد 15 - صفحه 384 ‌ما ‌هر‌ چه‌ بخواهيم‌ ميتوانيم‌ و قدرت‌
    ۲۵ کیلوبایت (۱٬۷۷۷ واژه) - ‏۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۵۴
  • ‌بود‌ حضرت‌ داود و سليمان‌ علاوه‌ ‌از‌ مقام‌ نبوت‌ و رسالت‌ مقام‌ سلطنت‌ و رياست‌ ‌هم‌ داشتند جلد 15 - صفحه 241 ‌حتي‌ ‌بر‌ طايفه جن‌ و طيور و حيوانات‌ و زبان‌
    ۲۶ کیلوبایت (۲٬۲۷۹ واژه) - ‏۲۴ دی ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۴۸
  • ننمودند و فرقه فرقه نشدند مگر بعد از آنكه عالم شدند بحق و حقيقت براى طلب رياست و اعمال عداوت بين خودشان و ساير اغراض فاسده و خدا حكم ميكند ميان آنها بتميز
    ۲۷ کیلوبایت (۲٬۱۰۷ واژه) - ‏۵ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۴۳
  • خودشان را فاسد نمودند و آنچه پيدا كردند در دنيا بخيال خودشان از دولت و ثروت و رياست از دستشان رفت و جز حسرت و ندامت براى آنها باقى نماند ناچار در آخرت هم در
    ۲۶ کیلوبایت (۲٬۰۵۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۲
  • اللّه بگوئيد و بعد از فراغت الحمد للّه حقّ آنرا ادا نموده‌ايد جبرئيل كه رياست بر سايرين داشت بآنها توجّه فرمود و گفت حقّ خدا اين است كه چنين كسى را خليل
    ۲۶ کیلوبایت (۲٬۲۱۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۳
  • جان‌ و مال‌ اظهار اسلام‌ و ايمان‌ كردند، و اما منافقين‌ ‌که‌ بطمع‌ مال‌ و رياست‌ اظهار اسلام‌ و ايمان‌ كردند اينها فرار نميكنند و دشمن‌ داخلي‌ هستند مثل‌
    ۲۶ کیلوبایت (۱٬۹۰۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۹
  • پيشينيان و من نيز مثل آن دارم. گرچه قائل اين قول «نضر بن حرث» بود، لكن به سبب رياست او، همه تابع او بودند در اين امر، لذا اسناد به جميع ايشان فرمود، اين غايت
    ۲۹ کیلوبایت (۲٬۲۴۸ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۸
  • گردانند، و به هيچ وجهى من الوجوه به ماديات از قبيل مال و جاه و جلال و شوكت و رياست، نظر نداشتند و خيرخواه عموم بودند. و اين دستور براى مبلغين اسلامى مى‌باشد
    ۲۶ کیلوبایت (۲٬۰۵۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
  • يكديگر زندگى ميكنند و اخيرا تصريح كردند كه او كذّاب است و براى خودخواهى و رياست و تكبّر نمودن بر ما اين ادّعا را نموده لذا خداوند فرموده فرداى قيامت معلومشان
    ۲۶ کیلوبایت (۲٬۱۹۷ واژه) - ‏۲۵ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۳۳
  • پيشنهاد اعطاى مسئوليّت براى خود را مطرح كرد؟ يا به تعبير ديگر؛ چرا يوسف طلب رياست كرد؟ پاسخ: او از خواب پادشاه مصر، احساس خطر و ضرر براى مردم كرد و خود را
    ۵۸ کیلوبایت (۵٬۵۰۱ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۵
  • باشد وقتى كه رسول خدا صلى الله عليه و آله مبعوث گرديد. اينان از ترس زوال رياست خود صفات رسول خدا را تغيير دادند و گفتند اين پيامبر آن رسول معهود در تورات
    ۵۲ کیلوبایت (۳٬۹۴۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
  • خارق عادت و كلام سبحانى است. پس اعتراضات و ايراد شبهات به جهت دوستى دنيا و رياست و جاه‌طلبى است، لذا مبالغه فرمايد در زجر و تهديد ايشان. وَ كَمْ قَصَمْنا
    ۳۲ کیلوبایت (۲٬۷۱۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
  • نمودند و از منافع ايمان در دنيا و آخرت محروم شدند و براى اين بود كه ميخواستند رياست و تكبّر كنند در دنيا و تمكين ننمايند از احكام خدا و پيغمبر و عاقبت در دنيا
    ۳۲ کیلوبایت (۳٬۰۱۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
  • باشند بهمان‌ معاصي‌ و لهويات‌ و زخارف‌ دنيوي‌ و حب‌ مال‌ و جاه‌ و عزت‌ و رياست‌ و ظلم‌ و جور ‌که‌ ‌هر‌ كدام‌ اينها زهر قتالست‌ ‌هم‌ ‌در‌ دنيا بعقوبات‌ ‌آن‌
    ۳۱ کیلوبایت (۲٬۶۰۱ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
  • موافق‌ ‌با‌ طبع‌ ‌است‌ فقط ‌اينکه‌ چهار روزه‌ دنيا ‌از‌ خورد و مسكن‌ و لبس‌ و رياست‌ ثروت‌ جلد 12 - صفحه 140 و تناكح‌ و لذّة نظر و سمع‌ و روح‌ و امثال‌ اينها
    ۳۰ کیلوبایت (۲٬۴۹۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۸
  • ندارد آنچه بايد بسر ما بيايد خواهد آمد اين گرفتارى براى ما خواسته شده يا اين رياست خواسته هر كسى است اختصاص بمحمّد ندارد چنانچه در تفسير انّ هذا لشي‌ء يراد
    ۳۰ کیلوبایت (۲٬۵۳۰ واژه) - ‏۲۴ دی ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۱۹
  • 5 صفحه 413 أَن‌ رَآه‌ُ استَغني‌ «7» اينكه‌ فريب‌ مال‌ و دولت‌ و ثروت‌ و رياست‌ و عشيره‌ و اتباع‌ ‌را‌ بخورد و ‌خود‌ ‌را‌ مستغني‌ بداند ‌از‌ ‌خدا‌ و بگويد
    ۳۲ کیلوبایت (۳٬۱۴۱ واژه) - ‏۱۲ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۵:۰۷
  • ‌که‌ تصور يك‌ بزرگي‌ ‌در‌ ‌خود‌ ميكند مثل‌ نسب‌ و حسب‌ و دولت‌ و ثروت‌ و رياست‌ و نحو اينها تكبر ‌اينکه‌ صفت‌ خبيثه‌ ‌را‌ ظاهر ميكند و آثار ‌آن‌ ‌را‌ بار
    ۲۷ کیلوبایت (۲٬۲۵۴ واژه) - ‏۱۶ دی ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۱
  • گواهى از كتب سماوى و اقوال پيغمبران خدا ميفرمايد نيست در ضميرشان مگر هواى رياست و بزرگى و سركشى از احكام الهى و وسائط ابلاغ آن ولى باين آرزو نخواهند رسيد
    ۲۸ کیلوبایت (۲٬۱۶۵ واژه) - ‏۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۳:۰۰
  • گواهى از كتب سماوى و اقوال پيغمبران خدا ميفرمايد نيست در ضميرشان مگر هواى رياست و بزرگى و سركشى از احكام الهى و وسائط ابلاغ آن ولى باين آرزو نخواهند رسيد
    ۲۸ کیلوبایت (۲٬۲۴۴ واژه) - ‏۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۳:۰۰
  • مردانيرا كه ما آنها را از اشرار مى‌شمرديم در دنيا و ميگفتيم اينها با هم براى رياست و اغراض شخصى سازش نمودند كه ما را از دين آباء خود باز دارند آيا ما آنها را
    ۳۰ کیلوبایت (۲٬۶۳۸ واژه) - ‏۲۴ دی ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۲۳
  • حيوانات‌ و جبال‌ و مزارع‌ و انهار و بيوتات‌ و قصور و اعتباريات‌ ‌از‌ سلطنت‌ و رياست‌ و جاه‌ و منصب‌ و رتبه‌ و مقام‌ (و مثله‌ معه‌) و مثل‌ آنچه‌ ‌در‌ زمين‌ ‌است‌
    ۲۸ کیلوبایت (۲٬۱۳۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۱
  • دعوت‌ بردار و متعرض‌ آلهه‌ ‌ما نباش‌ ‌ما تو ‌را‌ محترم‌ ميداريم‌ و تحت‌ رياست‌ تو ميرويم‌ و همه‌ نوع‌ خدمت‌ و محبت‌ ميكنيم‌ خداوند ‌براي‌ رفع‌ طمع‌ ‌آنها‌
    ۳۴ کیلوبایت (۳٬۲۶۶ واژه) - ‏۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۳:۲۴
  • يكديگر زندگى ميكنند و اخيرا تصريح كردند كه او كذّاب است و براى خودخواهى و رياست و تكبّر نمودن بر ما اين ادّعا را نموده لذا خداوند فرموده فرداى قيامت معلومشان
    ۳۰ کیلوبایت (۲٬۴۸۰ واژه) - ‏۲۵ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۳۳
  • ‌که‌ ‌بر‌ حسب‌ ظاهر ‌آنها‌ ‌را‌ خوش‌ آيد مثل‌ اقبال‌ دنيا ‌از‌ سلطنت‌ و رياست‌ و جاه‌ و مقام‌ و مكنت‌ و دولت‌ ولي‌ ‌در‌ حقيقت‌ عين‌ عقوبت‌ ‌است‌ لذا ميفرمايد
    ۳۱ کیلوبایت (۲٬۷۱۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
  • «لَیَسْتَخْلِفَنَّهُمْ»: قطعاً ایشان را جانشین و جایگزین دیگران می‌سازیم و حکومت و ریاست را به دست آنان می‌سپاریم. مراد این است که در هر عصر و زمان پایه‌های ایمان
    ۹۶ کیلوبایت (۸٬۴۱۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۰
  • امر را تأكيدى دانسته‌اند و اختصاص اهل تنعم و تعيّش را بامر گفته‌اند براى رياست آنها و تبعيّت سايرين است و بعضى مأمور به را احكام اوليّه گرفته‌اند و گفته‌اند
    ۳۵ کیلوبایت (۳٬۱۴۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
  • ‌است‌ ‌که‌ آخر مملكتش‌ ‌را‌ ميبيند چنانچه‌ اول‌ ‌آن‌ ‌را‌ بيند، و ‌از‌ حيث‌ رياست‌ ملائكه‌ داخل‌ مملكت‌ ‌او‌ نميشوند، بدون‌ اذن‌ ‌او‌ ‌با‌ اينكه‌ ملائكه‌ ‌بر‌
    ۳۴ کیلوبایت (۳٬۰۰۰ واژه) - ‏۲۷ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۶:۵۲
  • اصحاب آن حضرت آن دو را ناگهانى كشته بود و چون وارد شد بر كعب بن اشرف كه رياست بر آنها داشت او قصد نمود قتل حضرت و همراهانش را و جبرئيل او را آگاه نمود
    ۳۰ کیلوبایت (۲٬۵۶۷ واژه) - ‏۱۱ تیر ۱۴۰۱، ساعت ۰۱:۵۴
  • اصحاب آن حضرت آن دو را ناگهانى كشته بود و چون وارد شد بر كعب بن اشرف كه رياست بر آنها داشت او قصد نمود قتل حضرت و همراهانش را و جبرئيل او را آگاه نمود
    ۳۳ کیلوبایت (۲٬۷۹۱ واژه) - ‏۱۱ تیر ۱۴۰۱، ساعت ۰۱:۵۵
  • و خواهان آن بوديد و بطور استهزاء سؤال از وقتش مينموديد و بعدا هم هر وقت رياست طلبان اين امّت آنحضرت را در اماكن رفيعه مانند روى دست پيغمبر و روى شانه آنسرور
    ۳۳ کیلوبایت (۲٬۸۵۴ واژه) - ‏۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۱۷
  • و فساد و معاصي‌ ‌است‌ و منشأ ‌آن‌ كبر و نخوت‌ و بزرگ‌ منشي‌ و حب‌ جاه‌ و رياست‌ و مال‌ و منال‌ و رتبه‌ و مقام‌ و هواي‌ نفس‌ و شهوتراني‌ و سبب‌ تمام‌ اينها
    ۳۶ کیلوبایت (۳٬۴۱۱ واژه) - ‏۱۲ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۵:۰۶
  • و خواهان آن بوديد و بطور استهزاء سؤال از وقتش مينموديد و بعدا هم هر وقت رياست طلبان اين امّت آنحضرت را در اماكن رفيعه مانند روى دست پيغمبر و روى شانه آنسرور
    ۴۰ کیلوبایت (۳٬۲۰۱ واژه) - ‏۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۱۱
  • ‌با‌ لشگر هايشان‌ هلاك‌ كند بغرق‌ و بني‌ اسرائيل‌ ‌را‌ نجات‌ دهد و سلطنت‌ و رياست‌ ‌را‌ نصيب‌ ‌آنها‌ كند ‌که‌ مفاد وَ نُمَكِّن‌َ لَهُم‌ فِي‌ الأَرض‌ِ ‌است‌
    ۳۱ کیلوبایت (۲٬۳۷۱ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
  • ننمودند و فرقه فرقه نشدند مگر بعد از آنكه عالم شدند بحق و حقيقت براى طلب رياست و اعمال عداوت بين خودشان و ساير اغراض فاسده و خدا حكم ميكند ميان آنها بتميز
    ۳۰ کیلوبایت (۲٬۲۷۶ واژه) - ‏۵ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۳۷
  • تُلهِكُم‌ باز ندارد و غفلت‌ پيدا نكنيد. أَموالُكُم‌ ‌از‌ باب‌ مثال‌ ‌است‌ رياست‌ اسم‌ عنوان‌ هوي‌ پرستي‌ شهوت‌راني‌ جاه‌ مقام‌ زخارف‌ دنيوي‌ ‌از‌ عمارات‌
    ۳۵ کیلوبایت (۲٬۸۹۶ واژه) - ‏۲۹ خرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۱۴
  • ‌است‌ زيرا تكبر يك‌ چيزي‌ ‌در‌ ‌خود‌ ‌از‌ حيث‌ حسب‌ و نسب‌ و قوه‌ و قدرت‌ و رياست‌ و سلطنت‌ مي‌بيند تصور بزرگي‌ ميكند و استكبار هيچ‌ منشأي‌ ندارد باصطلاح‌
    ۳۰ کیلوبایت (۲٬۳۹۰ واژه) - ‏۲۴ دی ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۲۵
  • اللّه عليه و آله و سلّم را ساحر و گاه شاعر و گاه مجنون خوانند و امام را گاه رياست طلب گاه شوخ و گاه بى‌سياست دانند قرآن را گاه سحر و گاه شعر و گاه افسانه نامند
    ۳۲ کیلوبایت (۲٬۸۴۴ واژه) - ‏۲ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۰۲
  • ‌غير‌ اينها) رها نموده‌ و ‌خود‌ ‌را‌ بضلالت‌ و گمراهي‌ افكندند و ‌براي‌ رياست‌ چند روزه‌ دنيا و حب‌ مال‌ و جاه‌ دين‌ ‌خود‌ ‌را‌ بدنيا فروختند و معني‌ اشتراء
    ۲۶ کیلوبایت (۱٬۸۵۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
  • عمل‌ صالح‌ طرف‌ نميكنيد ‌هر‌ ‌که‌ دنياي‌ ‌او‌ معمور ‌است‌ غني‌ و ثروت‌ و رياست‌ و اسم‌ و عنوان‌ دارد ‌او‌ ‌را‌ عزت‌ ميگذارند خواه‌ مؤمن‌ ‌باشد‌ جلد 17 -
    ۳۳ کیلوبایت (۳٬۱۴۸ واژه) - ‏۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۶:۵۱
  • ‌او‌ ‌است‌ لكن‌ ‌در‌ دنيا بسياري‌ دعوي‌ ملكيّت‌ ميكنند يكي‌ سلطنت‌ يكي‌ رياست‌ يكي‌ دولت‌ يكي‌ ثروت‌ و نحو اينها لكن‌ ‌در‌ قيامت‌ تمام‌ ضعيف‌ «لا يَقدِرُون‌َ
    ۳۰ کیلوبایت (۲٬۳۳۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۸
  • كاسته و بر توجه آنها بآخرت بيفزايد ميفرمايد كه آنچه بشما داده شده است از رياست و مال و اولاد و غيرها بهره چند روزه دنيوى است و بالاخره نابود ميشود ولى آنچه
    ۳۵ کیلوبایت (۳٬۱۷۱ واژه) - ‏۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۵۴
  • اختصاص نزول آيات در باره دوّمى و ساير غصب‌كنندگان حق آل اطهار ظاهرا براى رياست دومى و همكارانش بر اهل نفاق باشد و در مجمع‌ جلد 5 صفحه 169 نقل نموده كه مسلمانان
    ۳۳ کیلوبایت (۲٬۷۶۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۴۶
  • ثالثا معناي‌ رب‌ ‌را‌ نميدانست‌ خيال‌ ميكرد معناي‌ رب‌ مملكت‌ داريست‌ و رياست‌ منشي‌ ‌است‌ چنانچه‌ اطلاق‌ رب‌ ‌بر‌ مالك‌ شي‌ء ميكنند مي‌گويي‌ «رب‌ الدار»
    ۳۷ کیلوبایت (۳٬۳۰۸ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۲
  • آنان از اشراف و برجستگان نجران محسوب می‌شدند، سه نفر از این چهارده نفر سمت ریاست داشتند و مسیحیان آن سامان در کارها و مشکلات خود به آن سه نفر مراجعه می‌کردند
    ۱۱۰ کیلوبایت (۱۰٬۱۳۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
نمایش (۱۰۰تای قبلی | ) (۲۰ | ۵۰ | ۱۰۰ | ۲۵۰ | ۵۰۰)