نتایج جستجو
از الکتاب
- آیات شامل این کلمه «جِمَالَتٌ» جمع «جمل» به معناى «شتر» است (مانند حجر و حِجارة). جمل (۱۱ بار) وَيْل صُفْر کَأَنّه کَالْقَصْر يَوْمَئِذ بِشَرَر هٰذَا۱ کیلوبایت (۳۵ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۴۵
- اند. ولى بیشتر مفسران اسلامى معناى اول را ترجیح داده اند، و حق با آنها است. جمل (۱۱ بار) شتر نر. ايضاً طناب كشتى(قاموس - اقرب الموارد) در صحاح آن را مطلق۴ کیلوبایت (۳۴۱ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۱۵
- ترک تسع تلک تين ثبر ثجج ثلث ثلل ثمود جبل جحم جرم جرى جزى جعل جلل جلو جمع جمل جنب جنن جنى جهر جهنم جوب جوع جىء حبب حجر حدث حدق حرث حرم حرک حسب حسن حشر حصى۲ کیلوبایت (۲٬۷۸۷ واژه) - ۲۴ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۱۴
- سوء نا خسر غفر ورد حتى همز زهق هذا الذين لقى دلو غير بصر شطن حضر حقق عند جمل قتل هو جعل قدم هى ولد بعض حلل شرر جرم اذا بنو التى صبر انتم۳ کیلوبایت (۲۳۹ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۴۴
- رسل اصل نفس امر قوم ذلک ذکر لا مثل سوء ى لو خلل نبء وحد دنو امم زلل سمو انن جمل وحى فرغ کود خير رتل تعس مکر هدى رضو س قتل سرف ارض شجر بغى اخر اکل قرء لدن۵ کیلوبایت (۳۰۳ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۸
- که همين نحو عذاب ميكنيم آخرين را در جنگ بدر و حنين و احزاب و جمل و صفين و خوارج تا در زمان ظهور حضرت بقية اللّه و دوره رجعت، اينها۲۱ کیلوبایت (۱٬۷۸۱ واژه) - ۲۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۷:۲۱
- که همين نحو عذاب ميكنيم آخرين را در جنگ بدر و حنين و احزاب و جمل و صفين و خوارج تا در زمان ظهور حضرت بقية اللّه و دوره رجعت، اينها۲۱ کیلوبایت (۱٬۸۴۹ واژه) - ۲۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۷:۲۸
- [اعراف:40]. داخل بهشت نشوند تا ريسمان كشتى در سوراخ سوزن وارد شود معنى آيه در «جمل» گذشت [طور:27]، [واقعة:41-42]. مراد از سموم در هر دو آيه عذاب نافذ است [حجر:27]۲ کیلوبایت (۱۷۶ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۴۵
- آیات شامل این کلمه بعر (۲ بار) بَعير:مطلق شتر است اعمّ از نرو مادّه، چنانكه جَمَل شتر نر و ناقّه شتر ماده است. [يوسف:72] هر كه آن را بياورد براى اوست بار يك۲ کیلوبایت (۷۶ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۴۵
- يا صبر هدى انن موسى صدق بصر ملو کذب نبذ دمى دمو ذهب ان بين منن من ما دمم جمل على کون رسل فى اثر بعد ه الله عسى قمص قبض۲ کیلوبایت (۶۰ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۴۷
- [اعراف:40]. داخل بهشت نشوند تا ريسمان كشتى در سوراخ سوزن وارد شود معنى آيه در «جمل» گذشت [طور:27]، [واقعة:41-42]. مراد از سموم در هر دو آيه عذاب نافذ است [حجر:27]۲ کیلوبایت (۱۴۳ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۱۵
- دئب تيه مئى ثلث زيد ملک برق نقص اذا الى تسع فرعون بعث زرع هو متع سجن لو ذهب جمل ن س التى او عوم وعد مدن اول خلق ثمر انس زحزح وحد حصد مدين شدد حرم ذکر بعض۳ کیلوبایت (۱۱۲ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۵۹
- نيز گفتهاند. طباقاً حال است از سموات. بعضى آن را جمع طبق دانستهاند مثل جمل و جمال (شترشتران). راجع به طبقات آسمان رجوع شود به «سماء» بند چهارم. ل ما۴ کیلوبایت (۳۱۰ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۵۵
- رجوع مىكند و در صورت رجوع اگر بار سوم طلاق بدهد ديگر بر او حلال نيست . هن جمل ها ف سرح کن ب متع ان عرف او کون يا مسک حين کم ايى عدد لا رود نبو الله علو۴ کیلوبایت (۳۱۸ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۷
- عائشه و أهل بصره که خروج بر امام زمان امير المؤمنين كردند در جنگ جمل، و معاويه و اهل شام در جنگ صفين، و خوارج نهروان و لشگر كربلا، و۳۰ کیلوبایت (۲٬۳۷۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۸
- ارض صبح اذا عذب سمو انن حيى کون قوم مسو لا روح وقى دخل بئس لم سرح رحم حمل جمل فتو الذين ظهر اکل ثوب قرر ثقل الا خرج او ى شىء اول عشو فتى حضر اتى نن اذ ولى۵ کیلوبایت (۳۵۸ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۱
- هستند، و ممكن است گفته شود که اينکه جمله بمنزله نتيجه و ثمرات جمل سابقه است که صالح كسيست که داراي اينکه صفات باشد. 322 ] (آیه۳۲ کیلوبایت (۲٬۴۵۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۷
- رها كنيد چنانچه دستورات رسول خدا در غزوات و امير مؤمنان در جنگ جمل و صفين و خوارج چنين بوده است. إِنَّ اللّهَ لا يُحِبُّ المُعتَدِينَ۳۶ کیلوبایت (۲٬۸۶۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
- آيه 23، و يكي خوارج که خروج بر امام زمان خود كردند مثل اصحاب جمل و صفين و خوارج، و يكي مبدع در دين و منكر ضروري، و ملحق بكفار هستند۳۴ کیلوبایت (۲٬۸۰۲ واژه) - ۱۱ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۰:۴۳
- كنند كه این آیه درباره طلحة و زبیر نازل گردیده است و منظور از جمل، جمل آنهاست. (در جنگ جمل) Tabber requires Javascript to function. آيات ۳۷ - ۵۴، سوره اعراف۴۶ کیلوبایت (۳٬۶۳۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۵
- قوم لبث عمل عند دور رئى زجو کفر ى هو نصر سکن رقب يقطين عبد روح ذلک عوم قول جمل صبح احد زحزح غرم خرج وعد ردف غيب حکم ودد ايد يا فقر رکم۵ کیلوبایت (۳۰۲ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۴
- عايشه و زنان ديگر آن حضرت را در زيارت حج و غيره چيزى نگفتهاند ولى در جنگ جمل چون نامه عايشه به زيد بن صوحان رسيد كه از وى يارى خواسته بود گفت: عايشه مأمور۱۰ کیلوبایت (۱٬۰۰۲ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۵۰
- صلّي اللّه عليه و آله و سلّم و در بعض اخبار بطلحه و زبير و جنگ جمل تفسير شده و معلوم است اينكه اينکه اخبار بيان اهم مصاديق است۴۴ کیلوبایت (۳٬۹۲۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
- معناى سايه دائم و «ظل لا ظليل» يعنى سايه غير مفيد و غير خنك. «جِمالَتٌ» جمع «جمل» به معناى شتر و «صُفْرٌ» جمع «اصفر» به معناى زرد است. خداوند زمين را از نظر۳۰ کیلوبایت (۲٬۶۵۵ واژه) - ۲۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۷:۳۶
- معناى سايه دائم و «ظل لا ظليل» يعنى سايه غير مفيد و غير خنك. «جِمالَتٌ» جمع «جمل» به معناى شتر و «صُفْرٌ» جمع «اصفر» به معناى زرد است. خداوند زمين را از نظر۲۹ کیلوبایت (۲٬۵۱۲ واژه) - ۲۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۷:۳۶
- المؤمنين علي عليه السّلام که با مارقين و ناكثين و قاسطين جنگ فرمود جمل، صفين، خوارج. و ديگر حضرت بقية اللّه قائم آل محمّد صلّي اللّه عليه۸۹ کیلوبایت (۷٬۶۵۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
- معناى سايه دائم و «ظل لا ظليل» يعنى سايه غير مفيد و غير خنك. «جِمالَتٌ» جمع «جمل» به معناى شتر و «صُفْرٌ» جمع «اصفر» به معناى زرد است. خداوند زمين را از نظر۳۳ کیلوبایت (۲٬۹۴۷ واژه) - ۲۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۷:۳۵
- نر است، در مجمع اضافه كرده: در جنس گاو اسم مذكر غير از مؤنث است چنان كه در جمل و ناقه و رجل و مرأة و جدى و عناق نيز چنين است. [انعام:146] از مطلق گاو و گوسفند۲۰ کیلوبایت (۲٬۲۰۵ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۵۹
- صيحه آسمانى يا زلزله زمينى يا بدنى بود كه در سور سابقه مفصلا ذكر شده است و جمل اخيره مفسّره در قصص سابقه است و باغراضى كه اخيرا بيان شد در ذيل هر قصه تكرار۱۸ کیلوبایت (۱٬۴۴۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
- صيحه آسمانى يا زلزله زمينى يا بدنى بود كه در سور سابقه مفصلا ذكر شده است و جمل اخيره مفسّره در قصص سابقه است و باغراضى كه اخيرا بيان شد در ذيل هر قصه تكرار۱۹ کیلوبایت (۱٬۶۱۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
- را بغيّ ميگويند و بر ظلم ميشود و بر خروج بر امام مثل اصحاب جمل و صفين و غير اينها فئة باغيه بر حسود ميشود و امثال اينها (يعظكم)۶۴ کیلوبایت (۵٬۵۴۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۹
- باعث عذاب و خسران شما باشد قرار نداديم. و ممكن است اشاره بجميع جمل مذكوره در اينکه دو آيه باشد از احكام خمر و ميسر و انفاق و يتامي۶۲ کیلوبایت (۵٬۱۳۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۵
- صيحه آسمانى يا زلزله زمينى يا بدنى بود كه در سور سابقه مفصلا ذكر شده است و جمل اخيره مفسّره در قصص سابقه است و باغراضى كه اخيرا بيان شد در ذيل هر قصه تكرار۱۸ کیلوبایت (۱٬۴۸۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
- صيحه آسمانى يا زلزله زمينى يا بدنى بود كه در سور سابقه مفصلا ذكر شده است و جمل اخيره مفسّره در قصص سابقه است و باغراضى كه اخيرا بيان شد در ذيل هر قصه تكرار۱۸ کیلوبایت (۱٬۴۶۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
- صيحه آسمانى يا زلزله زمينى يا بدنى بود كه در سور سابقه مفصلا ذكر شده است و جمل اخيره مفسّره در قصص سابقه است و باغراضى كه اخيرا بيان شد در ذيل هر قصه تكرار۲۰ کیلوبایت (۱٬۶۷۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
- صيحه آسمانى يا زلزله زمينى يا بدنى بود كه در سور سابقه مفصلا ذكر شده است و جمل اخيره مفسّره در قصص سابقه است و باغراضى كه اخيرا بيان شد در ذيل هر قصه تكرار۲۲ کیلوبایت (۱٬۸۲۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
- صيحه آسمانى يا زلزله زمينى يا بدنى بود كه در سور سابقه مفصلا ذكر شده است و جمل اخيره مفسّره در قصص سابقه است و باغراضى كه اخيرا بيان شد در ذيل هر قصه تكرار۲۲ کیلوبایت (۱٬۷۷۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
- شتر سياه مايل بزردى است و جمالات نيز قرائت شده و آن جمع جمال است كه آن جمع جمل است يعنى شتر نر و بنابر اين وجه شبه، زيادى هم هست واى بحال كسانيكه آتش جهنّم۲۵ کیلوبایت (۲٬۱۴۳ واژه) - ۲۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۷:۴۰
- شتر سياه مايل بزردى است و جمالات نيز قرائت شده و آن جمع جمال است كه آن جمع جمل است يعنى شتر نر و بنابر اين وجه شبه، زيادى هم هست واى بحال كسانيكه آتش جهنّم۲۴ کیلوبایت (۲٬۱۰۹ واژه) - ۲۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۷:۴۰
- صيحه آسمانى يا زلزله زمينى يا بدنى بود كه در سور سابقه مفصلا ذكر شده است و جمل اخيره مفسّره در قصص سابقه است و باغراضى كه اخيرا بيان شد در ذيل هر قصه تكرار۲۳ کیلوبایت (۱٬۹۱۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
- صيحه آسمانى يا زلزله زمينى يا بدنى بود كه در سور سابقه مفصلا ذكر شده است و جمل اخيره مفسّره در قصص سابقه است و باغراضى كه اخيرا بيان شد در ذيل هر قصه تكرار۲۲ کیلوبایت (۱٬۸۸۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
- صيحه آسمانى يا زلزله زمينى يا بدنى بود كه در سور سابقه مفصلا ذكر شده است و جمل اخيره مفسّره در قصص سابقه است و باغراضى كه اخيرا بيان شد در ذيل هر قصه تكرار۲۳ کیلوبایت (۱٬۸۷۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
- صيحه آسمانى يا زلزله زمينى يا بدنى بود كه در سور سابقه مفصلا ذكر شده است و جمل اخيره مفسّره در قصص سابقه است و باغراضى كه اخيرا بيان شد در ذيل هر قصه تكرار۲۳ کیلوبایت (۱٬۸۰۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
- صيحه آسمانى يا زلزله زمينى يا بدنى بود كه در سور سابقه مفصلا ذكر شده است و جمل اخيره مفسّره در قصص سابقه است و باغراضى كه اخيرا بيان شد در ذيل هر قصه تكرار۲۶ کیلوبایت (۲٬۲۱۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
- صيحه آسمانى يا زلزله زمينى يا بدنى بود كه در سور سابقه مفصلا ذكر شده است و جمل اخيره مفسّره در قصص سابقه است و باغراضى كه اخيرا بيان شد در ذيل هر قصه تكرار۲۷ کیلوبایت (۲٬۳۶۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
- صيحه آسمانى يا زلزله زمينى يا بدنى بود كه در سور سابقه مفصلا ذكر شده است و جمل اخيره مفسّره در قصص سابقه است و باغراضى كه اخيرا بيان شد در ذيل هر قصه تكرار۲۱ کیلوبایت (۱٬۷۴۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
- صيحه آسمانى يا زلزله زمينى يا بدنى بود كه در سور سابقه مفصلا ذكر شده است و جمل اخيره مفسّره در قصص سابقه است و باغراضى كه اخيرا بيان شد در ذيل هر قصه تكرار۲۴ کیلوبایت (۱٬۹۷۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
- صيحه آسمانى يا زلزله زمينى يا بدنى بود كه در سور سابقه مفصلا ذكر شده است و جمل اخيره مفسّره در قصص سابقه است و باغراضى كه اخيرا بيان شد در ذيل هر قصه تكرار۲۶ کیلوبایت (۲٬۰۵۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
- صيحه آسمانى يا زلزله زمينى يا بدنى بود كه در سور سابقه مفصلا ذكر شده است و جمل اخيره مفسّره در قصص سابقه است و باغراضى كه اخيرا بيان شد در ذيل هر قصه تكرار۲۶ کیلوبایت (۲٬۱۷۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
- ذُرِّيَّةِ آدَمَ نوع مفسرين بلكه جميع آنها اينکه جمله را با جمل بعد بيان اينکه مذكورات در آيات قبل که انبياء مذكورين ميدانند،۶۹ کیلوبایت (۵٬۵۰۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۴
- صيحه آسمانى يا زلزله زمينى يا بدنى بود كه در سور سابقه مفصلا ذكر شده است و جمل اخيره مفسّره در قصص سابقه است و باغراضى كه اخيرا بيان شد در ذيل هر قصه تكرار۳۰ کیلوبایت (۲٬۴۴۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
- اوست، شما از آنان شنواتر نيستيد. «2» 5. حضرت على عليه السلام در پايان جنگ جمل فرمود: لاشهى كعببن سور را بنشانند، سپس به او كه هلاك شده بود فرمود: واى۳۹ کیلوبایت (۳٬۳۳۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
- باشد. و مراد به تكرار، تكرار يك جمله و يك مطلب است، نه تكرار الفاظ مفرده يا جمل ندائيه. وَ إِذْ يُرِيكُمُوهُمْ إِذِ الْتَقَيْتُمْ فِي أَعْيُنِكُمْ قَلِيلاً۳۷ کیلوبایت (۲٬۹۴۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۸
- غذا به معده است، با آب شيرين كه در هضم غذا مؤثر است، مرطوب مىشود. در جنگ جمل، يك عرب صحرانشين درباره معناى توحيد از حضرت على عليه السلام سؤال كرد. ديگر۵۹ کیلوبایت (۵٬۹۴۴ واژه) - ۱۴ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۳:۵۴
- ايمان متكبر در بهشت مطلقا موجود نيست !. جمل در لغت به معنى شترى است كه تازه دندان برآورده ، ولى يكى از معانى جمل طنابهاى محكمى كه كشتى ها را با آن مهار۴۱ کیلوبایت (۴٬۸۱۱ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۱۵
- فرمود: به راستى ابو طالب اسلام آورد به حساب جمل، فرمود: يعنى به هر زبان. و فرمود: همانا ابو طالب بحساب جمل اسلام آورد، يعنى بهر زبان. على بن محمد بن عبداللَّه۴ کیلوبایت (۲۷۹ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۱۶
- قال : فرمود: ابو طالب اسلام آورد به حساب جمل و به دستش عدد شصت و سه را متشكل كرد. و فرمود: ابو طالب بحساب جمل اسلام آورد و با دستش عدد شصت و سه را متشكل۴ کیلوبایت (۲۷۹ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۱۶
- «اللّهمّ السّماء لك و الأرض و ما بينهما لك فاجعل ما بينهما أضيق على فلان من جلد جمل حتّى تردّه علىّ و تظفرنى به» پروردگارا آسمان و زمين از آن توست و ميان آن دو۴ کیلوبایت (۱۴۲ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۵:۲۹
- فُحُولَةِ اَلْإِبِلِ اَلْمَسَانِّ فَإِنْ لَمْ يَكُنْ إِبِلٌ فَمَكَانَ كُلِّ جَمَلٍ عِشْرُونَ مِنْ فُحُولَةِ اَلْغَنَمِ۲ کیلوبایت (۱۵ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۳:۴۹
- لاَ يَبِيعُ رَاحِلَةً عَاجِلاً بِعَشَرَةِ مَلاَقِيحَ مِنْ أَوْلاَدِ جَمَلٍ فِي قَابِلٍ۲ کیلوبایت (۲۷ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۳:۱۳
- مَرَّ مُوسَى اَلنَّبِيُّ ع بِصِفَاحِ اَلرَّوْحَاءِ عَلَى جَمَلٍ أَحْمَرَ خِطَامُهُ مِنْ لِيفٍ عَلَيْهِ عَبَاءَتَانِ قَطَوَانِيَّتَانِ وَ هُوَ يَقُولُ۳ کیلوبایت (۲۳ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۳:۰۲
- مِنْ فُحُولَةِ اَلْإِبِلِ اَلْمَسَانِ فَإِنْ لَمْ يَكُنْ فَمَكَانَ كُلِّ جَمَلٍ عِشْرُونَ مِنْ فُحُولَةِ اَلْغَنَمِ۲ کیلوبایت (۵۵ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۱۱:۵۰
- أَنَ مُوسَى ع مَرَّ بِصَفَائِحِ اَلرَّوْحَاءِ عَلَى جَمَلٍ أَحْمَرَ خِطَامُهُ مِنْ لِيفٍ عَلَيْهِ عَبَاءَتَانِ قَطَوَانِيَّتَانِ وَ هُوَ يَقُولُ لَبَّيْكَ۵ کیلوبایت (۱۴۹ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۵:۲۲
- سَأَلْتُ أَبَا جَعْفَرٍ ع عَنْ رَجُلٍ خَرَجَ حَاجّاً وَ مَعَهُ جَمَلٌ لَهُ وَ نَفَقَةٌ وَ زَادٌ فَمَاتَ فِي اَلطَّرِيقِ قَالَ إِنْ كَانَ صَرُورَةً ثُمَّ۵ کیلوبایت (۱۹ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۳:۰۳
- سَأَلْتُ أَبَا جَعْفَرٍ ع عَنْ رَجُلٍ خَرَجَ حَاجّاً وَ مَعَهُ جَمَلٌ لَهُ وَ نَفَقَةٌ وَ زَادٌ فَمَاتَ فِي اَلطَّرِيقِ قَالَ إِنْ كَانَ صَرُورَةً ثُمَّ۷ کیلوبایت (۲۲۸ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۵:۱۷
- المعيشة عنوان : حدیث در کتاب الكافي جلد ۵ كِتَابُ الْمَعِيشَة بَابٌ فِيهِ جُمَلٌ مِنَ الْمُعَاوَضَات موضوعات :۱۴ کیلوبایت (۱۳ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۳:۱۳
- ثِيَابِي وَ نَشَرْتُ طَيْلَسَاناً جَدِيداً كُنْتُ مُعْجَباً بِهِ فَزَحَمَنِي جَمَلٌ فِي بَعْضِ اَلطَّرِيقِ فَتَمَزَّقَ مِنْ كُلِّ وَجْهٍ فَاغْتَمَمْتُ لِذَلِكَ۵ کیلوبایت (۳۴ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۳:۲۱
- عليه السّلام فرمود: هنگامى كه امير المؤمنين عليه السّلام از مبارزه اهل بصره (جمل) فارغ گشت هفتاد تن از زطّىها (يعنى سودانى و يا هندىها) نزد او آمده و سلام۹ کیلوبایت (۵۷۲ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۵:۲۹
- سخن بدست گرفت و فرمود: اى عايشه! يك روز بر استر مينشينى و يك روز (در جنگ جمل) بر شتر مينشينى؟! تو بعلت دشمنى و عداوتى كه با بنى هاشم دارى، نه مالك نفس۳۷ کیلوبایت (۲٬۴۹۸ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۲۴
- كنم. على (ع) دعا كرد و لختى نشد كه برگشت خدمت آن حضرت و با او بود روز جنگ جمل كشته شد، رحمه الله. امام صادق عليه السلام فرمود: طلحه و زبير مردى از طايفه۶۴ کیلوبایت (۴٬۶۰۸ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۲۶
- ). و نيز ثعلبى خود از عايشه چنين نقل مى كند: هنگامى كه از او در باره جنگ جمل و دخالت او در آن جنگ ويرانگر سؤ ال كردند (با تاسف ) گفت : اين يك تقدير الهى۴۱ کیلوبایت (۴٬۸۹۱ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۵۷
- و خود را از افتخارات بزرگ اين آيه محروم ساختند، همانند كسانى كه آتش جنگ «جمل » را در بصره و «صفين » را در شام روشن ساختند، و در برابر خليفه رسول الله كه۴۷ کیلوبایت (۵٬۳۶۴ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۶:۴۸
- وَ يُحِجَ إِسْمَاعِيلَ مَعَهُ وَ يُسْكِنَهُ اَلْحَرَمَ فَحَجَّا عَلَى جَمَلٍ أَحْمَرَ وَ مَا مَعَهُمَا إِلاَّ جَبْرَئِيلُ ع فَلَمَّا بَلَغَا اَلْحَرَمَ۳۱ کیلوبایت (۴۴ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۳:۰۲
- را نفرمودند و مىتواند كه ظلمات دويم، بدل آن باشد. و مىتواند ... كه جنگ جمل را بر پا كردند). «وَ مَنْ لَمْ يَجْعَلِ اللَّهُ لَهُ نُوراً»، يعنى: «و هر۲۴ کیلوبایت (۱٬۸۵۰ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۲۲
- اهتمام خود آن مرد به زودتر رسيدن و خبر دادن به موسى «عليه السلام» است. و لذا جملّ «يَسعَى» را به عنوان حال، مؤخّر آورد. به خلاف آيه مورد بحث، كه اهتمام در۳۷ کیلوبایت (۴٬۲۶۸ واژه) - ۲۴ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۸
- شنيدهام بتو بگويم؟ گفت: چرا، فرمود: شنيدم پدرت عليه السلام روز جنگ بصره (جنگ جمل) ميفرمود: كسى كه ميخواهد در دنيا و آخرت بمن نيكى كند، بايد بپسرم محمد نيكى۳۶ کیلوبایت (۲٬۶۰۳ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۲۴
- نسبت به زنان بعد از پيامبر (صلى اللّه عليه و آله و سلّم ) مخصوصا داستان جنگ «جمل » نيز نشان داد كه اين معنى نه تنها در عصر آن حضرت (صلى اللّه عليه و آله و۳۵ کیلوبایت (۴٬۱۰۷ واژه) - ۲۰ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۱۷
- اشاره كند به اين كه امت اسلام تا آخر دهر باقى مى ماند و منقرض نمى شود. حساب جمل هم، كه نوعى محاسبه است، بر اين معنا دلالت دارد. ۹ - مراد از اين حروف، همان۴۰ کیلوبایت (۴٬۶۶۰ واژه) - ۱۳ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۴۸
- (عليه السلام ) را در نهج البلاغه مورد توجه قرار دهيم : هنگامى كه در ميدان جنگ جمل بر ياغيان آتش افروز پيروز شد، و ياران على (عليه السلام ) از اين پيروزى كه۴۰ کیلوبایت (۴٬۷۶۸ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۰:۱۲