نتایج جستجو
از الکتاب
- الكهف ٧٨ (رده تحصیل دانش تحلیل حوادث)اولیاءالله ۵; مراتب اولیاءالله ۵ حوادث: تحصیل دانش تحلیل حوادث ۷; روش تحصیل دانش تحلیل حوادث ۸; شرایط تحصیل دانش تحلیل حوادث ۱۰ خضر(ع): اعتراض به خضر(ع) ۲; تعلم۴۲ کیلوبایت (۳٬۸۵۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۲
- الأعراف ١١٠ (رده تحلیل کارگزاران فرعون)۱، ۲، ۵ ; تحلیل کارگزاران فرعون ۱ ; شوراى کارگزاران فرعون ۵ ; فرعون و موسى(ع) ۲ ; مشاوره در حکومت فرعون ۶ ; نظام سیاسى فرعون ۶ فرعونیان: تحلیل فرعونیان۲۰ کیلوبایت (۱٬۴۵۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۶
- يوسف ٢١ (رده اهمیت دانش تحلیل حوادث)». ۱۵- خداوند ، آموزگار یوسف در تفسیر و تحلیل حوادث و تعبیر رؤیاها (و لنعلّمه من تأویل الأحادیث) ۱۶- آموزش تحلیل رخدادها و تأویل رؤیاها ، هدف تقدیر الهى۵۸ کیلوبایت (۴٬۶۱۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
- الأعراف ٩٥ (رده تحلیل نادرست آسایش)قد مس ءاباءنا الضراء و السراء) ۸- تحلیل سختیهاى بیدارکننده و هدفدار به حوادثى برخاسته از عوامل طبیعى و بدون هدف، تحلیل نادرست منکران رسالت پس از رسیدن به۳۶ کیلوبایت (۲٬۷۵۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۶
- الزمر ١٨ (رده اهمیت تحلیل سخن)گزینش بهترین آنها (الذین یستمعون القول فیتّبعون أحسنه) ۸ - انسان، داراى توان تحلیل افکار و عقاید گوناگون و تشخیص و انتخاب بهترین آنها (الذین یستمعون القول فیتّبعون۴۶ کیلوبایت (۳٬۷۴۱ واژه) - ۱۶ دی ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۱۳
- المائدة ٨٧ (رده تحلیل محرمات)۱۸ محرّمات: آثار ارتکاب محرّمات ۲۰ ; اجتناب از محرّمات ۱۵ ; تحلیل محرّمات ۱۳ ; حرمت تحلیل محرّمات ۲ مصرف: آثار افراط در مصرف ۱۹ ; آثار تفریط در مصرف ۱۹ ;۴۹ کیلوبایت (۴٬۱۸۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
- التوبة ٣٧ (رده تحلیل حرمت ماههاى حرام)۲، ۵، ۸; تبدیل ماههاى حرام ۱، ۶، ۷، ۱۱، ۱۲; تحلیل حرمت ماههاى حرام ۶; ماههاى حرام در جاهلیت ۷ محرمات: تحلیل محرمات ۸ نسىء: آثار نسىء ۲، ۵; مراد از نسىء۴۹ کیلوبایت (۳٬۹۱۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۹
- الأعراف ١٢٣ (رده تحلیل فرعون)فوق بر اساس احتمال اول است. ۸- بیرون راندن و آواره ساختن مردم پایتخت مصر، تحلیل فرعون از داستان مبارزه ساحران با موسى و ایمان آوردن آنان (إن هذا لمکر مکرتموه۳۳ کیلوبایت (۲٬۵۴۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۶
- الفرقان ٩ (رده اهمیت تحلیل سیاسى)أسطیرالأوّلین ... رجلاً مسحورًا... فضلّوا فلایستطیعون سبیلاً) تحلیل سیاسى: اهمیت تحلیل سیاسى ۲ تعقل: تعقل در روش مبارزه دشمنان قرآن ۱، ۲; تعقل در روش۴۱ کیلوبایت (۳٬۶۲۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۱
- به طور سربسته در مفهوم رسول افتاده، به صورت مستقل و روشن به عنوان تجزیه و تحلیل صفات او ذکر شده است. «رسول» در اصل، به معناى کسى است که مأموریت و رسالتى۱۳ کیلوبایت (۵۳۵ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۴
- النساء ٨٣ (رده تحلیل اطلاعات)الى اولى الامر منهم لعلمه الّذین یستنبطونه منهم) ۸- رهبرى جامعه، باید توان تحلیل و ریشه یابى اخبار و اطلاعات را داشته باشد. (و لو ردّوه الى الرسول ... لعلمه۵۳ کیلوبایت (۴٬۳۴۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۰
- يوسف ٨٣ (رده دانش تحلیل حوادث یعقوب)أنفسکم أمرًا) ۴- یعقوب(ع) برخوردار از نگرشى عمیق و بهره مند از فراستى خاص در تحلیل حوادث و به دور از زودباورى (قال بل سوّلت لکم أنفسکم أمرًا) ۵- یعقوب(ع) ،۶۰ کیلوبایت (۵٬۱۷۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۵
- درستی کردار خود ندارید در این که میگوئید: خدا به کفر و شرک ما راضی و به تحلیل و تحریم ما خوشنود است! آری) اگر خدا میخواست همگی شما را (از راه اجبار به۲۷ کیلوبایت (۲٬۱۲۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۴
- برای شما حلال نموده است) بخورید و از گامهای اهریمن پیروی مکنید (و با افتراء تحلیل و تحریم، در راه او گام برندارید) بیگمان اهریمن دشمن آشکار شما است (و هرگز۳۴ کیلوبایت (۲٬۶۱۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۴
- تقدير «بِوَصْفِهِمْ» يا «جَزاءَ وَصْفِهِمْ» است يعنى در مقابل اين توصيف و تحليل و تحريم كه از خود در آوردهاند خدا كيفرشان مىدهد. ما عن هم ل وله اله ه الله۳ کیلوبایت (۲۳۹ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۴۴
- منظور از حيلهها، زنان پسران صلبى است كه بر شخص حراماند. * [تحريم:2] تحلّ و تحليل هر دو مصدراند (مجمع) يعنى خدا باز كردن سوگندها را براى شما معيّن كرده است۲ کیلوبایت (۱۷۳ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۱۳
- پشتيبانى از ظلم در اسلام روا نيست، اين مطلب را در كتاب «مرد مافوق انسان» كه در تحليل قيام مقدس كربلا نوشتهام در فصل «قيام امام و تقيه» بطور مشروح آوردهام هر۵ کیلوبایت (۴۸۰ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۹
- داشته و فعلِ هدفدار، حکایت از قانونمندى آن دارد. ۱۱- بینش توحیدىِ قرآن در تحلیل حوادث تاریخى (و تلک الایّام نداولها بین النّاس) مستفاد از انتساب گردش حوادث۵۹ کیلوبایت (۵٬۰۰۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
- بود؟» ۲ - عظمت کوه ها و استحکام آن، زمینه ساز استبعاد متلاشى شدن آن در نظر تحلیل گران فرجام جهان (و یسئَلونک عن الجبال فقل ینسفها ربّى ) ۳ - تعدادى از مردم۳۳ کیلوبایت (۲٬۹۰۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۵
- در معرض سستى است. (و من نعمّره ننکّسه فى الخلق) ۳ - انسان، در جلوگیرى از تحلیل و سستى قواى خویش به هنگام پیرى، ناتوان است. (و من نعمّره ننکّسه فى الخلق)۳۲ کیلوبایت (۲٬۷۳۹ واژه) - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۲۶
- امور دینی مورد اختلاف و محلّ کشمکش مردمان است. از قبیل: توحید، نبوّت، معاد، تحلیل و تحریم حیوانات و اشیاء، و غیره ... «هُدیً وَ رَحْمَةً»: مفعولله و عطف بر۳۴ کیلوبایت (۲٬۶۹۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۸
- پشتيبانى از ظلم در اسلام روا نيست، اين مطلب را در كتاب «مرد مافوق انسان» كه در تحليل قيام مقدس كربلا نوشتهام در فصل «قيام امام و تقيه» بطور مشروح آوردهام هر۱۲ کیلوبایت (۵۵۵ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۲۵
- ج2، ص588 یعنی، با چشم کنجکاو و حقیقت جو، این امور را مینگرند و به تجزیه و تحلیل آن میپردازند و در پرتو آن ایمانشان قویتر و راسختر میگردد. تفسیر آیات ۱-۳۷ کیلوبایت (۳٬۰۶۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۹
- قلب مىشود و شخص را به رفع احتياج و نقيصه طرف وادار مىكند اين معنى به حسب تحليل به عطاء و فيض بر مىگردد و بهمين معنى خداوند سبحان با رحمت در خدا به معنى۱۶ کیلوبایت (۷۲۲ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۵
- و قضاوت میان مردم تفسیر کرده اند و مراد از «علم» را، دانش تعبیر رؤیاها ، تحلیل حوادث و درک مصالح و مفاسد دانسته اند. ۵- رسیدن یوسف(ع) به سن رشد ، زمینه ساز۴۱ کیلوبایت (۳٬۴۱۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
- است سه ظلم لا يدعه اللّه ظلم بعباد. ] (آیه 33)- بار دیگر به تجزیه و تحلیل، پیرامون طرز فکر و برنامه مشرکان و مستکبران پرداخته و با زبان تهدید میگوید:۴۴ کیلوبایت (۳٬۴۳۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۸
- نتیجه، رنج مصیبت احد را نادیده انگارند. ۵- پندار ناصواب برخى پیکارگران احد در تحلیل عوامل شکست آن نبرد (انّى هذا قل هو من عند انفسکم) جمله «انّى هذا» به این۳۸ کیلوبایت (۳٬۲۱۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
- ولیّهما) «فشل» به معناى ضعف به همراه ترس است. (مفردات راغب). ۳- لزوم یادآورى و تحلیل حوادث تاریخى (نبرد احد) و عبرت از آن (اذ همّت طائفتان منکم ان تفشلا) بنابر۴۷ کیلوبایت (۴٬۱۳۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۷
- قبلك ) استواء خداوند بر عرش كنيه از مقام تدبير موجودات بعد از خلقت آنها است تحليل معناى شعاعت و اينكه جز خداوند ولى و شفيعى نيست معناى ديگرى كه مفسرين براى۱۵ کیلوبایت (۱٬۱۶۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۸
- الْكَذِبَ: پس هر كه افترا كند و نسبت دهد بر خداى تعالى دروغ را در تحريم و تحليل، مِنْ بَعْدِ ذلِكَ: بعد از آنكه ظاهر شد كه تحريم از اسرائيل بوده نه از ملك۱۵ کیلوبایت (۱٬۰۵۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۷
- نماز بوده است و چنین فراموشی و غفلتی موجب اضاعه فریضهای یا تحریم حلال و تحلیل حرام نگشته است (نگا: کهف / و ، یوسف / ). «الذِّکْرَی»: به یاد آوردن. متوجّه۵۵ کیلوبایت (۴٬۳۱۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۳
- نیز دزدى کرده بود پس دزدى آنان ریشه مادرى دارد. ۸- فرزندان یعقوب با این تحلیل که دزدى بنیامین ریشه مادرى دارد ، درصدد پیراستن خویش از عار و ننگ دزدى او۵۱ کیلوبایت (۴٬۵۱۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۵
- استنکاف خصم از پذیرش آن (فان تولّوا فقولوا اشهدوا بانّا مسلمون) ۱۶ - پذیرش تحلیل و تحریم (قانونگذراى) دیگران، پذیرش آنان به عنوان ربّ است. (و لا یتّخذ بعضنا۵۵ کیلوبایت (۴٬۳۹۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۷
- اشد الناس عدوة للذین ءامنوا الیهود ... الذین قالوا إنّا نصرى) ۱۷- ضرورت تحلیل و دستیابى به علل و عوامل جهت گیریهاى گوناگون جوامع و پیروان ادیان در برابر۶۱ کیلوبایت (۴٬۷۶۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
- آنكه اگر اين اشكال وارد باشد در دنيا هم وارد است زيرا بتدريج گوشت و پوست تحليل ميرود و بدل آن تركيب ميشود بطوريكه پس از مدتى هيچ جزء از اجزاء سابق براى۳۶ کیلوبایت (۲٬۷۷۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۹
- گذشت; در حد مشاهده بوده است. ۲۱ - عبرت گیرى و پندآموزى، هدفى براى نقل و تحلیل تاریخ در قرآن (قد کان لکم ... انّ فى ذلک لعبرة لاولى الابصار) ۲۲ - بصیرت۶۳ کیلوبایت (۵٬۲۵۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
- بى احترامى به پیامبر(ص) و رهبرى الهى، داراى آثار ویرانگر و فراتر از درک و تحلیل خود انسان * (لاترفعوا أصوتکم ... و لاتجهروا له بالقول ... أن تحبط أعملکم۶۴ کیلوبایت (۵٬۹۰۴ واژه) - ۱۳ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۳۵
- سرعت به طلاق. وَ تِلْكَ حُدُودُ اللَّهِ: و اينكه مذكور شد از احكام تحريم و تحليل حدود مقرره حق تعالى است، يُبَيِّنُها لِقَوْمٍ يَعْلَمُونَ: بيان مىفرمايد۵۶ کیلوبایت (۴٬۵۸۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۵
- قبلك ) استواء خداوند بر عرش كنيه از مقام تدبير موجودات بعد از خلقت آنها است تحليل معناى شعاعت و اينكه جز خداوند ولى و شفيعى نيست معناى ديگرى كه مفسرين براى۲۱ کیلوبایت (۱٬۷۹۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۹
- مىگذارد. «يُقَلِّبُ كَفَّيْهِ» 5- دنياطلبان، ابتدا از حوادث تحليل اقتصادى مىكنند، سپس تحليل معنوى. (در اين آيه ابتدا حسرت بر پولهاى خرج شده است، سپس غصّه۴۴ کیلوبایت (۳٬۷۵۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۲
- «بِالْبَاطِلِ»: به ناحق. بیهوده. مثلاً از راه گناه بخشی و بهشتفروشی و تحریم حلال و تحلیل حرام. «یَکْنِزُونَ»: اندوخته میکنند. گنجینه میسازند. مراد از کنز، ثروتاندوزیِ۷۰ کیلوبایت (۵٬۸۷۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۹
- «يُوبِقْهُنَ- يَعْفُ» 5- كسانى كه به جاى توجّه به قدرت الهى، امور طبيعت را تفسير و تحليل مادى مىكنند، به هنگام فرارسيدن قهر الهى گريزى نخواهند داشت. يُجادِلُونَ۲۲ کیلوبایت (۱٬۶۹۷ واژه) - ۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۵۱
- و قدم كلام (در ذيل آيه :((و ما ياءتيهم من ذكر من ربهم محدث ...(( تجزيه و تحليل حقيقت و واقعيت ((كلام -سخن (( و بيان اينكه قديم بودن كلام متصورنيست آيا كلام۲۷ کیلوبایت (۲٬۲۶۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
- و قدم كلام (در ذيل آيه :((و ما ياءتيهم من ذكر من ربهم محدث ...(( تجزيه و تحليل حقيقت و واقعيت ((كلام -سخن (( و بيان اينكه قديم بودن كلام متصورنيست آيا كلام۲۵ کیلوبایت (۲٬۰۴۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
- قبلك ) استواء خداوند بر عرش كنيه از مقام تدبير موجودات بعد از خلقت آنها است تحليل معناى شعاعت و اينكه جز خداوند ولى و شفيعى نيست معناى ديگرى كه مفسرين براى۲۳ کیلوبایت (۱٬۸۶۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۸
- قبلك ) استواء خداوند بر عرش كنيه از مقام تدبير موجودات بعد از خلقت آنها است تحليل معناى شعاعت و اينكه جز خداوند ولى و شفيعى نيست معناى ديگرى كه مفسرين براى۲۵ کیلوبایت (۲٬۱۵۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۹
- اللَّيْلِ إِذا سَجى ما وَدَّعَكَ رَبُّكَ» 3- به قضاوتها و پيش داورىها و تحليلهاى نادرست، صريحاً جواب بدهيد. «ما وَدَّعَكَ رَبُّكَ» 4- مربّى نبايد كسى۲۴ کیلوبایت (۲٬۴۰۳ واژه) - ۱۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۳:۰۲
- مزوجه غير نباشد که بر مولي حلال است يا بر كسي که مولي تحليل كرده. فَإِنَّهُم غَيرُ مَلُومِينَ بلكه بسا واجب ميشود يا مستحبّ۳۴ کیلوبایت (۳٬۰۸۸ واژه) - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۵
- امروز حاضر به شنيدن شدند. قالَ أَوْسَطُهُمْ أَ لَمْ أَقُلْ لَكُمْ ... 9- در تحليل و بررسى ناگوارى ها به كوتاهىهاى خودمان اعتراف كنيم و خداوند را منزّه بدانيم۲۹ کیلوبایت (۲٬۶۴۱ واژه) - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۳:۳۱
- امروز حاضر به شنيدن شدند. قالَ أَوْسَطُهُمْ أَ لَمْ أَقُلْ لَكُمْ ... 9- در تحليل و بررسى ناگوارى ها به كوتاهىهاى خودمان اعتراف كنيم و خداوند را منزّه بدانيم۳۱ کیلوبایت (۲٬۷۵۱ واژه) - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۳:۳۲
- امروز حاضر به شنيدن شدند. قالَ أَوْسَطُهُمْ أَ لَمْ أَقُلْ لَكُمْ ... 9- در تحليل و بررسى ناگوارى ها به كوتاهىهاى خودمان اعتراف كنيم و خداوند را منزّه بدانيم۳۰ کیلوبایت (۲٬۷۵۵ واژه) - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۳:۳۲
- مَا اعْتَدى عَلَيْكُمْ» «5» 1- رهبران الهى نبايد با تهمتها و تحقيرها و تحليلهاى نارواى دشمنان، در راه خود سست شوند. «اتَّبِعْ ما أُوحِيَ إِلَيْكَ» 2-۲۴ کیلوبایت (۱٬۷۳۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۴
- و قدم كلام (در ذيل آيه :((و ما ياءتيهم من ذكر من ربهم محدث ...(( تجزيه و تحليل حقيقت و واقعيت ((كلام -سخن (( و بيان اينكه قديم بودن كلام متصورنيست آيا كلام۲۶ کیلوبایت (۱٬۹۸۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
- اللَّيْلِ إِذا سَجى ما وَدَّعَكَ رَبُّكَ» 3- به قضاوتها و پيش داورىها و تحليلهاى نادرست، صريحاً جواب بدهيد. «ما وَدَّعَكَ رَبُّكَ» 4- مربّى نبايد كسى۲۸ کیلوبایت (۲٬۸۶۱ واژه) - ۱۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۳:۰۳
- و دفع مىكند مانند شاه تره؛ و ديگرى بادها را دفع نمايد؛ و ديگرى ورمها را تحليل مىبرد؛ و اغلب معالجات مرضهاى انسانى در ساقه يا برگ يا گل يا ريشه نباتات۲۴ کیلوبایت (۱٬۹۹۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۲
- قبلك ) استواء خداوند بر عرش كنيه از مقام تدبير موجودات بعد از خلقت آنها است تحليل معناى شعاعت و اينكه جز خداوند ولى و شفيعى نيست معناى ديگرى كه مفسرين براى۲۷ کیلوبایت (۲٬۲۶۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۸
- و قدم كلام (در ذيل آيه :((و ما ياءتيهم من ذكر من ربهم محدث ...(( تجزيه و تحليل حقيقت و واقعيت ((كلام -سخن (( و بيان اينكه قديم بودن كلام متصورنيست آيا كلام۳۲ کیلوبایت (۲٬۷۱۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
- مزوجه غير نباشد که بر مولي حلال است يا بر كسي که مولي تحليل كرده. فَإِنَّهُم غَيرُ مَلُومِينَ بلكه بسا واجب ميشود يا مستحبّ۳۸ کیلوبایت (۳٬۴۷۴ واژه) - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۹
- جلد 12 - صفحه 123 فِيهِ در باب توحيد و شرك و تصديق و تكذيب انبياء و تحليل و تحريم اشياء و كيفيت عبادات و معاملات و حدود و ديات و ساير احكام۳۱ کیلوبایت (۲٬۳۸۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۸
- اللَّيْلِ إِذا سَجى ما وَدَّعَكَ رَبُّكَ» 3- به قضاوتها و پيش داورىها و تحليلهاى نادرست، صريحاً جواب بدهيد. «ما وَدَّعَكَ رَبُّكَ» 4- مربّى نبايد كسى۲۹ کیلوبایت (۲٬۸۸۴ واژه) - ۱۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۳:۰۵
- گاه و بيگاه از رندى خود و سادگى مردم سوء استفاده كرده و براساس تخمينها و تحليلها، پيشگويى مىكنند، از حساب اولياى خدا جداست. اصل سوم. بهرهگيرى اولياى۳۴ کیلوبایت (۳٬۰۴۸ واژه) - ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۲:۰۷
- ربى و رزقنى منه رزقًا حسنًا) سخنان شعیب(ع) در آیه مورد بحث ، پاسخى است به تحلیل استهزاآمیز قومش (أصلوتک). شعیب(ع) با جمله «أرءیتم ...» بیان مى دارد که منشأ۸۰ کیلوبایت (۶٬۹۴۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۳
- و قدم كلام (در ذيل آيه :((و ما ياءتيهم من ذكر من ربهم محدث ...(( تجزيه و تحليل حقيقت و واقعيت ((كلام -سخن (( و بيان اينكه قديم بودن كلام متصورنيست آيا كلام۳۳ کیلوبایت (۲٬۷۹۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
- مزوجه غير نباشد که بر مولي حلال است يا بر كسي که مولي تحليل كرده. فَإِنَّهُم غَيرُ مَلُومِينَ بلكه بسا واجب ميشود يا مستحبّ۳۹ کیلوبایت (۳٬۵۱۷ واژه) - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۰۰
- مزوجه غير نباشد که بر مولي حلال است يا بر كسي که مولي تحليل كرده. فَإِنَّهُم غَيرُ مَلُومِينَ بلكه بسا واجب ميشود يا مستحبّ۴۱ کیلوبایت (۳٬۶۵۸ واژه) - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۰۰
- مزوجه غير نباشد که بر مولي حلال است يا بر كسي که مولي تحليل كرده. فَإِنَّهُم غَيرُ مَلُومِينَ بلكه بسا واجب ميشود يا مستحبّ۴۰ کیلوبایت (۳٬۶۶۸ واژه) - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۶
- مزوجه غير نباشد که بر مولي حلال است يا بر كسي که مولي تحليل كرده. فَإِنَّهُم غَيرُ مَلُومِينَ بلكه بسا واجب ميشود يا مستحبّ۴۰ کیلوبایت (۳٬۶۶۸ واژه) - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۷
- مزوجه غير نباشد که بر مولي حلال است يا بر كسي که مولي تحليل كرده. فَإِنَّهُم غَيرُ مَلُومِينَ بلكه بسا واجب ميشود يا مستحبّ۳۸ کیلوبایت (۳٬۴۵۷ واژه) - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۸
- مزوجه غير نباشد که بر مولي حلال است يا بر كسي که مولي تحليل كرده. فَإِنَّهُم غَيرُ مَلُومِينَ بلكه بسا واجب ميشود يا مستحبّ۳۹ کیلوبایت (۳٬۴۸۷ واژه) - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۹
- قبلك ) استواء خداوند بر عرش كنيه از مقام تدبير موجودات بعد از خلقت آنها است تحليل معناى شعاعت و اينكه جز خداوند ولى و شفيعى نيست معناى ديگرى كه مفسرين براى۳۶ کیلوبایت (۲٬۶۰۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۹
- و قدم كلام (در ذيل آيه :((و ما ياءتيهم من ذكر من ربهم محدث ...(( تجزيه و تحليل حقيقت و واقعيت ((كلام -سخن (( و بيان اينكه قديم بودن كلام متصورنيست آيا كلام۳۰ کیلوبایت (۲٬۲۷۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
- و قدم كلام (در ذيل آيه :((و ما ياءتيهم من ذكر من ربهم محدث ...(( تجزيه و تحليل حقيقت و واقعيت ((كلام -سخن (( و بيان اينكه قديم بودن كلام متصورنيست آيا كلام۳۱ کیلوبایت (۲٬۴۴۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
- رسانيد، حضرت در غضب شد و قسم ياد نمود كه او را صد چوب بزند «2»؛ حق تعالى تحليل سوگند او را فرمود به اينكه: وَ اذْكُرْ عَبْدَنا أَيُّوبَ إِذْ نادى رَبَّهُ۳۰ کیلوبایت (۲٬۵۵۰ واژه) - ۲۴ دی ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۰۲
- غير اينصورت صدور ذيل آيه با هم مناسبتي ندارد پس آيه بحسب تحليل منطقي مشتمل بر دو مقدمه (صغري و كبري) و يك نتيجه است باين ترتيب۳۶ کیلوبایت (۲٬۹۷۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۳
- مزوجه غير نباشد که بر مولي حلال است يا بر كسي که مولي تحليل كرده. فَإِنَّهُم غَيرُ مَلُومِينَ بلكه بسا واجب ميشود يا مستحبّ۴۱ کیلوبایت (۳٬۸۰۹ واژه) - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۷
- قبلك ) استواء خداوند بر عرش كنيه از مقام تدبير موجودات بعد از خلقت آنها است تحليل معناى شعاعت و اينكه جز خداوند ولى و شفيعى نيست معناى ديگرى كه مفسرين براى۳۸ کیلوبایت (۳٬۲۳۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۹
- خوب خدا كه آنرا براى اهل ايمان خلق فرموده و بترسيد از خدا در تحريم حلال و تحليل حرام چون مقتضاى ايمان التزام باحكام الهى است خواه حلال باشد خواه حرام و سيره۳۴ کیلوبایت (۲٬۸۴۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
- گاه و بيگاه از رندى خود و سادگى مردم سوء استفاده كرده و براساس تخمينها و تحليلها، پيشگويى مىكنند، از حساب اولياى خدا جداست. اصل سوم. بهرهگيرى اولياى۴۰ کیلوبایت (۳٬۴۴۳ واژه) - ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۲:۰۸
- اللَّيْلِ إِذا سَجى ما وَدَّعَكَ رَبُّكَ» 3- به قضاوتها و پيش داورىها و تحليلهاى نادرست، صريحاً جواب بدهيد. «ما وَدَّعَكَ رَبُّكَ» 4- مربّى نبايد كسى۳۵ کیلوبایت (۳٬۴۰۱ واژه) - ۱۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۳:۰۴
- قبلك ) استواء خداوند بر عرش كنيه از مقام تدبير موجودات بعد از خلقت آنها است تحليل معناى شعاعت و اينكه جز خداوند ولى و شفيعى نيست معناى ديگرى كه مفسرين براى۳۵ کیلوبایت (۲٬۹۵۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۸
- مخفيانه پشت خانهى پيامبر حاضر مىشدند تا در تاريكى، صوت قرآن را بشنوند وسپس تحليل كنند. گاهى هم در تاريكى به هم برمىخوردند ويكديگر را شناخته ملامت مىكردند۳۸ کیلوبایت (۲٬۹۱۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
- سوى خشكى رساند و نجات داد، باز ناگاه به شرك بر مىگردند. سؤال: مادّيون در تحليل خود، براى ريشهى ايمان، مسألهى ترس را مطرح مىكنند و مىگويند: سرچشمهى۳۶ کیلوبایت (۳٬۰۵۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- نمىدانم مراد بميل مسافت زمين است يا ميلى كه سرمه در چشم كشند). پس آفتاب تحليل رطوبات ايشان كند و به طريق عرق از بدن ايشان بيرون آيد و اين به قدر اعمال۳۷ کیلوبایت (۳٬۱۶۶ واژه) - ۶ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۴۱
- قبلك ) استواء خداوند بر عرش كنيه از مقام تدبير موجودات بعد از خلقت آنها است تحليل معناى شعاعت و اينكه جز خداوند ولى و شفيعى نيست معناى ديگرى كه مفسرين براى۳۹ کیلوبایت (۳٬۲۲۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۹
- قبلك ) استواء خداوند بر عرش كنيه از مقام تدبير موجودات بعد از خلقت آنها است تحليل معناى شعاعت و اينكه جز خداوند ولى و شفيعى نيست معناى ديگرى كه مفسرين براى۳۷ کیلوبایت (۳٬۰۱۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۹
- و قدم كلام (در ذيل آيه :((و ما ياءتيهم من ذكر من ربهم محدث ...(( تجزيه و تحليل حقيقت و واقعيت ((كلام -سخن (( و بيان اينكه قديم بودن كلام متصورنيست آيا كلام۳۷ کیلوبایت (۲٬۹۰۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
- يَهْدِي إِلَى الرُّشْدِ 6- قدرت شنيدن «سَمِعْنا»، گفتن «فَقالُوا» و تجزيه و تحليل «يَهْدِي إِلَى الرُّشْدِ» در جنّ وجود دارد. «1». توبه، 86. «2». محمّد، 20۴۱ کیلوبایت (۳٬۶۲۹ واژه) - ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۱:۴۴
- فرمود براى او، در كتاب و اقامه نماز با دين و امر به معروف و نهى از منكر و تحليل حرام و تحريم حلال، و نازل فرمود براى او در انجيل، مواعظ و امثال و حدود؛ و۴۳ کیلوبایت (۳٬۳۳۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
- اللَّيْلِ إِذا سَجى ما وَدَّعَكَ رَبُّكَ» 3- به قضاوتها و پيش داورىها و تحليلهاى نادرست، صريحاً جواب بدهيد. «ما وَدَّعَكَ رَبُّكَ» 4- مربّى نبايد كسى۳۶ کیلوبایت (۳٬۵۸۱ واژه) - ۱۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۳:۰۶
- قبلك ) استواء خداوند بر عرش كنيه از مقام تدبير موجودات بعد از خلقت آنها است تحليل معناى شعاعت و اينكه جز خداوند ولى و شفيعى نيست معناى ديگرى كه مفسرين براى۳۹ کیلوبایت (۳٬۱۷۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۸
- «يَفْرَحُونَ ... يُحِبُّونَ ... فَلا تَحْسَبَنَّهُمْ بِمَفازَةٍ» 2- قرآن، هرگونه تحليل و تفسير نابجا را نسبت به هر كس و هر موردى محكوم مىكند. «لا تَحْسَبَنَّ۳۸ کیلوبایت (۳٬۰۲۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
- و قدم كلام (در ذيل آيه :((و ما ياءتيهم من ذكر من ربهم محدث ...(( تجزيه و تحليل حقيقت و واقعيت ((كلام -سخن (( و بيان اينكه قديم بودن كلام متصورنيست آيا كلام۳۸ کیلوبایت (۳٬۱۳۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
- يَهْدِي إِلَى الرُّشْدِ 6- قدرت شنيدن «سَمِعْنا»، گفتن «فَقالُوا» و تجزيه و تحليل «يَهْدِي إِلَى الرُّشْدِ» در جنّ وجود دارد. «1». توبه، 86. «2». محمّد، 20۴۳ کیلوبایت (۳٬۹۵۵ واژه) - ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۱:۴۰
- روایت:من لايحضره الفقيه جلد ۲ ش ۱۳۱ (رده أبواب الزكاة-باب ثواب تحليل الميت)آدرس: من لا يحضره الفقيه، جلد ۲، أَبْوَابُ الزَّكَاة-بَابُ ثَوَابِ تَحْلِيلِ الْمَيِّت قيل للصادق ع : به امام صادق عليه السّلام گفتند: عبد الرّحمن بن سيابه۳ کیلوبایت (۸۹ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۵:۱۷
- درونى آنهاست، نه قدرت و ثروت. «حَتَّى يُغَيِّرُوا ما بِأَنْفُسِهِمْ» 9- در تحليل سرنوشت جوامع، محور، روحيّهى مردم است، نه شانس، خرافات، نظامهاى حاكم، جبر۴۳ کیلوبایت (۳٬۲۴۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۸
- قبلك ) استواء خداوند بر عرش كنيه از مقام تدبير موجودات بعد از خلقت آنها است تحليل معناى شعاعت و اينكه جز خداوند ولى و شفيعى نيست معناى ديگرى كه مفسرين براى۴۲ کیلوبایت (۳٬۷۱۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۹
- قبلك ) استواء خداوند بر عرش كنيه از مقام تدبير موجودات بعد از خلقت آنها است تحليل معناى شعاعت و اينكه جز خداوند ولى و شفيعى نيست معناى ديگرى كه مفسرين براى۴۳ کیلوبایت (۳٬۳۷۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۹
- بدون علم، گواهى دادن بدون علم، موضعگيرى، ستايش يا انتقاد بدون علم، تفسير و تحليل و نوشتن و فتوا دادن بدون علم، نقل «1». نور، 24؛ يس، 65؛ فصّلت، 20. «2».۴۶ کیلوبایت (۴٬۲۷۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
- گاه و بيگاه از رندى خود و سادگى مردم سوء استفاده كرده و براساس تخمينها و تحليلها، پيشگويى مىكنند، از حساب اولياى خدا جداست. اصل سوم. بهرهگيرى اولياى۵۵ کیلوبایت (۵٬۲۱۶ واژه) - ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۲:۰۸
- با پرداخت مزد از زحمات او تقدير كرد.) 9- حوادث را براى اهلخبره، تفسير و تحليل و بازگو كنيم. «قَصَّ عَلَيْهِ الْقَصَصَ» 10- عاقبت اهل ايمان، نجات و رستگارى۴۴ کیلوبایت (۳٬۸۲۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵