نتایج جستجو
از الکتاب
- روایت:الاستبصار فيما اختلف من الاخبار جلد ۲ ش ۶۳۰ (رده ابن ابي شجره)فيما اختلف من الاخبار، جلد ۲ الحسين بن سعيد عن عثمان بن عيسي عن ابن ابي شجره عمن ذكره عن ابي عبد الله ع :۲ کیلوبایت (۲۶ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۰۲
- چرا كدو را بسيار دوست مىدارى؟ فرمود: درخت برادر من يونس است «1». از ابن عباس و ابن مسعود نقل شده: چون يونس از شكم ماهى بيرون آمد، مانند جوجه مرغ كه پر۲۲ کیلوبایت (۲٬۰۰۲ واژه) - ۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۰۴
- ذيل آيه : ((و لقد عهدنا الى آدم ...(( و برخى ديگر از آيات گذشته ) استناد ابن عباس در گفتگويش با عمر به ((و لم نجد له عزما(( وحمل آن بر عزم بر معصيت روايت۳۴ کیلوبایت (۲٬۷۶۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
- را در شجره منهيه اقوالى است: 1- گندم. 2- انگور. 3- كافور. 4- عناب. 5- زنجبيل. 6- شجره علم. تفسير برهان- از حضرت رضا عليه السّلام سؤال شد آن شجره چيست،۳۹ کیلوبایت (۳٬۳۲۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۵
- تابعين نيز نقل شده كه مراد از آيه متعه است ازجمله ابن عباس، ابن مسعود، ابى بن كعب، قتاده، سدى، مجاهد، ابن جبير، حسن و غير آنها. اهل سنت در اينكه متعه در اسلام۱۷ کیلوبایت (۱٬۷۸۳ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۴۵
- تابعين نيز نقل شده كه مراد از آيه متعه است ازجمله ابن عباس، ابن مسعود، ابى بن كعب، قتاده، سدى، مجاهد، ابن جبير، حسن و غير آنها. اهل سنت در اينكه متعه در اسلام۲۱ کیلوبایت (۲٬۰۲۵ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۱۶
- اقدام بر اكل شجره كردند که فاء تفريع دلالت دارد که اكل آنها متفرّق بر همان وساوس شيطاني بود که خيال كردند شجره خلد است و بقاء۵۷ کیلوبایت (۴٬۹۷۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
- ذيل آيه : ((و لقد عهدنا الى آدم ...(( و برخى ديگر از آيات گذشته ) استناد ابن عباس در گفتگويش با عمر به ((و لم نجد له عزما(( وحمل آن بر عزم بر معصيت روايت۴۱ کیلوبایت (۳٬۹۵۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۵
- روایت:الکافی جلد ۴ ش ۳۱۵ (رده ابن ابي الصهبان)۴، كِتَابُ الصِّيَام احمد بن محمد عن ابن ابي الصهبان عن محمد بن بكر بن جناح عن علي بن شجره عن بشير النبال عن ابي عبد الله ع قال :۲ کیلوبایت (۳۲ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۵۹
- جرم مشرکان ۵ ; کراهت مشرکان ۴ تفاسیر برهان و على بن ابراهیم. تفاسیر ابن ابىحاتم و ابن مردویه. تفسیر جامع البیان. تفسیر عیاشى، ج ۲، ص ۵۰، ح ۲۴ ; نورالثقلین،۳۸ کیلوبایت (۳٬۷۰۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
- امور مبتدعه. نزد ابن عباس: سؤال كرده شود از كلمه توحيد (لا اله الا اللّه). در مصحف ابن مسعود نوشته: (وقفوهم انهم مسئولون عن ولاية على بن أبي طالب) «عليه السلام»۲۴ کیلوبایت (۲٬۰۵۲ واژه) - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۰۳
- آدمیان اعلان داشت، و سرانجام آدم و حوا را به پاى شجره نهى شده کشاند و با دروغ و نیرنگ آنان را به خوردن از آن شجره ترغیب کرد. ۷- زمین، محل سکونت و قرارگاه موقت۳۳ کیلوبایت (۲٬۶۵۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۵
- ذيل آيه : ((و لقد عهدنا الى آدم ...(( و برخى ديگر از آيات گذشته ) استناد ابن عباس در گفتگويش با عمر به ((و لم نجد له عزما(( وحمل آن بر عزم بر معصيت روايت۳۰ کیلوبایت (۲٬۴۸۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۵
- «1». و در روايت ديگر از عبد اللّه بن مسعود يا ابن عباس همين مضمون به اختلاف الفاظ زيادتى نقل شده. ايضا از ابن عباس، فرمود حضرت پيغمبر: لو كانت البحار مدادا۴۲ کیلوبایت (۳٬۶۵۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۳
- راه (راهوار) بیافریدیم. و از آفرینش و آفریدگان غافل نبودهایم. و از آسمان آبی به اندازهای (معین) فرود آوردیم. پس آن را در زمین جای دادیم. و ما همچنان بر۴۷ کیلوبایت (۲٬۰۷۸ واژه) - ۲۲ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۲:۳۷
- ذيل آيه : ((و لقد عهدنا الى آدم ...(( و برخى ديگر از آيات گذشته ) استناد ابن عباس در گفتگويش با عمر به ((و لم نجد له عزما(( وحمل آن بر عزم بر معصيت روايت۲۹ کیلوبایت (۲٬۵۷۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
- الهى، طالب زيادتى حريص گرديده خود را به زحمت و سختى اندازد. دوم- قول ابن عباس و ابن مسعود مراد عذاب قبر است كه چنان قبر بر او تنگ شود كه استخوانهاى پهلوهاى۴۱ کیلوبایت (۳٬۶۶۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
- اختلافى ميان آن دو نيست - دقت فرمائيد. و در الدّرالمنثور است كه ابن جرير و ابن منذر، از ابن جريح روايت كرده اند كه در ذيل جمله «و هم يكفرون بالرحمن» گفته۵۱ کیلوبایت (۶٬۱۸۵ واژه) - ۳ فروردین ۱۴۰۲، ساعت ۱۸:۰۲
- بَلَى مَنْ أَسْلَمَ وَجْهَهُ... (۰) شأن نزول آیات ۴ تا ۷: طریف بن ابى طلحه از ابن عباس روایت کند که این آیات درباره منافقین نازل شده که وقتى که با مؤمنین۳۲ کیلوبایت (۲٬۹۱۵ واژه) - ۴ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۶:۰۳
- ذيل آيه : ((و لقد عهدنا الى آدم ...(( و برخى ديگر از آيات گذشته ) استناد ابن عباس در گفتگويش با عمر به ((و لم نجد له عزما(( وحمل آن بر عزم بر معصيت روايت۳۳ کیلوبایت (۲٬۷۷۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
- ((رؤ يا(( و((شجره ملعونه (( در آيه : ((وما جعلنا الرؤ يا التى اريناك ...(( معناى اصطلاحى ((شجره (( وتطبيق آن با فرقه خاصى در صدر اسلام شجره ملعونه اى كه۵۵ کیلوبایت (۴٬۷۳۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
- مشرکان مکه: جنگ با مشرکان مکه ۶ تفاسیر برهان و على بن ابراهیم. تفاسیر ابن ابىحاتم و ابن مردویه. تفسیر جامع البیان. تفسیر عیاشى، ج ۲، ص ۵۰، ح ۲۴ ; نورالثقلین،۷۲ کیلوبایت (۶٬۸۱۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
- از جمله: مثال حقّ، به آب و باطل به كفِ روى آب. «1» مثال حقّ به شجرهى طيّبه و باطل به شجرهى خبيثه. «2» تشبيه اعمال كفّار به خاكسترى در برابر تندباد. «3»۶۶ کیلوبایت (۵٬۵۶۸ واژه) - ۲۸ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۷:۰۲
- ذيل آيه : ((و لقد عهدنا الى آدم ...(( و برخى ديگر از آيات گذشته ) استناد ابن عباس در گفتگويش با عمر به ((و لم نجد له عزما(( وحمل آن بر عزم بر معصيت روايت۵۱ کیلوبایت (۴٬۱۰۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
- و ۴ درباره آنان نازل شده است. محمد بن الحسن البرائى بعد از دو واسطه از ابن ابىعمیر و او از کسى که از محمد بن على بن موسى الرضا درباره این آیات سؤال کرده۳۶ کیلوبایت (۳٬۳۳۱ واژه) - ۲۷ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۴:۴۵
- و ۴ درباره آنان نازل شده است. محمد بن الحسن البرائى بعد از دو واسطه از ابن ابىعمیر و او از کسى که از محمد بن على بن موسى الرضا درباره این آیات سؤال کرده۳۵ کیلوبایت (۳٬۲۲۰ واژه) - ۲۷ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۴:۴۴
- بَلَى مَنْ أَسْلَمَ وَجْهَهُ... (۰) شأن نزول آیات ۴ تا ۷: طریف بن ابى طلحه از ابن عباس روایت کند که این آیات درباره منافقین نازل شده که وقتى که با مؤمنین۳۶ کیلوبایت (۳٬۳۹۸ واژه) - ۴ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۶:۰۳
- ۵ - «عن ابن عباس قال: کان رسول اللّه(ص) إذا انتهى إلى معدبن عدنان أمسک ثمّ یقول: کذب النسّابون قال اللّه تعالى «و قروناً بین ذلک کثیراً»; از ابن عباس روایت۵۶ کیلوبایت (۵٬۷۳۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۱
- نميتوانند اگر چه پشت بپشت هم دهند و با يكديگر كمك كنند در خرائج نقل نموده كه ابن ابى العوجاء و سه نفر از دهريه در مكّه متّفق شدند كه هر يك يك چهارم مانند قرآن۵۱ کیلوبایت (۴٬۷۲۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۱
- بودند كه داراى زنان بسيارى بوده اند. و نيز ابن شهر آشوب بعد از چند واسطه از كلبى، او از ابوصالح و او از ابن عباس نقل كند كه درباره رسول خدا صلى الله عليه۴۲ کیلوبایت (۳٬۶۳۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۹
- است، و ضريع چيزي است که پر از تيغ و شوك باشد و حديثي از إبن عباس روايت كردهاند: قال: قال رسول اللّه (ص): الضريع شيء يکون۳۵ کیلوبایت (۳٬۲۲۰ واژه) - ۲۷ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۴:۴۳
- و ۴ درباره آنان نازل شده است. محمد بن الحسن البرائى بعد از دو واسطه از ابن ابىعمیر و او از کسى که از محمد بن على بن موسى الرضا درباره این آیات سؤال کرده۴۰ کیلوبایت (۳٬۷۸۸ واژه) - ۲۷ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۴:۴۴
- معني جلد 1 - صفحه 280 اخبار بسيار از ائمه اطهار عليهم السلام رسيده: إبن بابويه ره باسناد خود از حضرت رضا عليه السّلام روايت كرده که۱۲۸ کیلوبایت (۱۱٬۳۶۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۲
- نميتوانند اگر چه پشت بپشت هم دهند و با يكديگر كمك كنند در خرائج نقل نموده كه ابن ابى العوجاء و سه نفر از دهريه در مكّه متّفق شدند كه هر يك يك چهارم مانند قرآن۴۵ کیلوبایت (۳٬۸۱۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۱
- حضرت استر را نهيب، و به دشمن حمله نمود مىفرمود: «انا النّبىّ لا كذب انا ابن عبد المطلب» عباس با ابو سفيان بن حارث، ركاب و لجام حضرت را گرفته، نمىگذاشتند۵۵ کیلوبایت (۴٬۹۰۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۸
- نميتوانند اگر چه پشت بپشت هم دهند و با يكديگر كمك كنند در خرائج نقل نموده كه ابن ابى العوجاء و سه نفر از دهريه در مكّه متّفق شدند كه هر يك يك چهارم مانند قرآن۳۹ کیلوبایت (۳٬۳۶۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۱
- نميتوانند اگر چه پشت بپشت هم دهند و با يكديگر كمك كنند در خرائج نقل نموده كه ابن ابى العوجاء و سه نفر از دهريه در مكّه متّفق شدند كه هر يك يك چهارم مانند قرآن۳۲ کیلوبایت (۲٬۸۴۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۱
- 3، روايت 6، ص 83 و 84 به نقل از ابن بابويه، چاپ دار الكتب العلميه. «2». تفسير برهان، ج 3، روايت 2، ص 84 به نقل از ابن ابى عمير، چاپ دار الكتب العلميه قم۷۶ کیلوبایت (۶٬۹۳۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۸
- بريان بعد از مدت دراز زنده شود و در دريا برود و از رفتن او راهى پيدا شود. ابن زيد گويد: نصف ماهى بوده. وهب گفته: از رفتن ماهى به دريا راهى پيدا شد مانند۴۷ کیلوبایت (۴٬۲۷۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۲
- ۲; علم به قیامت ۱، ۹; وقت قیامت ۱ مرگ: مکان مرگ ۷ تفاسیر جامع البیان و ابن ابى حاتم. تفاسیر کشف الاسرار و روض الجنان. تفسیر قمى، ج ۲، ص ۱۶۷; نورالثقلین،۶۱ کیلوبایت (۵٬۶۳۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۸
- قرآن ۵ مؤمنان: توصیه به مؤمنان ۱، ۵، ۷، ۸ البرهان فی تفسیر القرآن. تفسیر ابن ابى حاتم.۵۱ کیلوبایت (۴٬۵۰۱ واژه) - ۲ تیر ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۳۰
- منقبت و فضيلتي نبود و چرا در شب نوزدهم بمحراب مسجد رفت تا مورد ضرب إبن ملجم قرار گيرد و چرا ائمه عليهم السلام اقدام بخوردن سمّ مينمودند۶۷ کیلوبایت (۵٬۸۶۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۲
- من ثلاث جنان في ملكوت السموات و الارض الفردوس و جنّه عدن و طوبي شجره تخرج في جنّة عدن غرسها ربّنا بيده» (كسي که سه نفر از مسلمانان۴۲۸ کیلوبایت (۳۹٬۴۴۵ واژه) - ۲۶ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۰۴:۵۶
- به وجوب حج دعوت كن كه سواره و پياده خواهند آمد. سعيد بن جبير نقل نموده كه ابن عباس به پسران خود گفت: اى پسران، حج نمائيد پياده در حالت آمدن و بازگشتن كه۵۷ کیلوبایت (۵٬۶۰۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۸
- در كوهها و مرغان خلق مىكرد در وقت ذكر نمودن آن حضرت، مانند ايجاد صوت در شجره طور سينا. 2- خداى تعالى ايشان را در آن وقت شعور و زبان عطا مىفرمود كه با۵۰ کیلوبایت (۴٬۹۲۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۳۰
- الدر المنثور است كه: بخارى (در تاريخ خود)، ترمذى، دارمى، ابن جرير، ابن منذر، ابن ابى حاتم، حاكم و ابن مردويه، همگى از انس رواىت كرده اند كه گفت: رسول خدا «صلّى۴۰ کیلوبایت (۴٬۳۹۶ واژه) - ۲۱ دی ۱۴۰۱، ساعت ۰۱:۳۹
- روایت:الکافی جلد ۳ ش ۹۱۴ (رده درست بن ابي منصور)الْجَنَائِز سهل بن زياد عن اسماعيل بن مهران عن درست بن ابي منصور عن ابن مسكان عن ابي بصير عن ابي عبد الله ع قال :۳ کیلوبایت (۳۰ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۵۲
- روایت:من لايحضره الفقيه جلد ۲ ش ۱۰۰۴ (رده ابن فضال)آدرس: من لا يحضره الفقيه، جلد ۲، كِتَابُ الْحَج و روي ابن فضال عن يونس بن يعقوب قال : و ابن فضّال از يونس بن يعقوب روايت كرده است كه گفت: بقصد عمره از۵ کیلوبایت (۱۴۰ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۵:۱۵
- الدّرالمنثور است كه ترمذى ، (وى روايت را حسن دانسته ) بزار، ابن جرير، ابن منذر، ابو الشيخ ، و ابن مردويه از ابو هريره از رسول خدا (صلى اللّه عليه و آله و سلم۴۶ کیلوبایت (۵٬۵۸۱ واژه) - ۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۲:۳۷
- الميزان جلد ۱۷ صفحه ۱۸۹ و در همان كتاب، از پدرش و از يعقوب بن يزيد، از ابن ابى عمير، از بعضى از راويان شيعه، از امام صادق «عليه السلام» روايت كرده كه فرمود۳۹ کیلوبایت (۴٬۳۰۵ واژه) - ۱۹ دی ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۱۲
- المنثور، در ذيل آيه «لَقَد رَضِىَ اللّهُ عَنِ المُؤمِنين...» آمده: ابن جرير و ابن ابى حاتم و ابن مردويه، از سلمه بن اكوع روايت كرده اند كه گفت: روزى، در بينى۴۵ کیلوبایت (۵٬۰۶۸ واژه) - ۲ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۳۷
- روایت:الکافی جلد ۱ ش ۱۳۸۷ (رده ابي عبد الله)عن مسعده بن زياد عن ابي عبد الله و محمد بن الحسين عن ابراهيم عن ابي يحيي المدايني عن ابي هارون العبدي عن ابي سعيد الخدري قال : از ابى سعيد خدرى گويد: من۲۵ کیلوبایت (۱٬۶۰۸ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۱۹
- عصمت نبوت نمى سازد. و در الدر المنثور است كه فاريابى ، ابن جرير، ابن منذر، ابن ابى حاتم ، و ابن مردويه ، همگى از حسن روايت كرده اند كه گفت : مردى زنش را۴۲ کیلوبایت (۵٬۰۲۸ واژه) - ۷ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۲۹
- در ذيل جمله «إنّا فَتَحنَا لَكَ فَتحاً مُبِيناً» مى گويد: پدرم، از ابن ابى عمير، از ابن سنان، از امام صادق «عليه السلام» روايت كرده كه فرمود: سبب نزول اين۴۵ کیلوبایت (۵٬۳۷۶ واژه) - ۱ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۳۲
- علاقه بى مورد نيست .» تفسير نمونه جلد ۵ صفحه ۱۹۶ ابن ابى الحديد پس از نقل قسمت زيادى از اشعار ابوطالب (كه ابن شهر آشوب در متشابهات القرآن آنها را سه هزار بيت۴۵ کیلوبایت (۵٬۲۴۴ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۰۲
- قضا و قدر را تكذيب مى كند ۴ - كسى كه بر شرب خمر عادت كرده است . و در امالى ابن الشيخ به سند خود از امام صادق (عليه السلام ) از رسول خدا (صلى الله عليه و۴۲ کیلوبایت (۵٬۰۵۸ واژه) - ۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۷:۳۱