نتایج جستجو
از الکتاب
- آیات شامل این کلمه انن (۱۸۳۵ بار) (بفتح الف) حرفى است بر چهار وجه باشد: حرف مصدرى ناصب مضارع مثل [بقره:184]، يعنى «صومكم خيرلكم». مخفّف از ثقيله مثل [مزّمل:20]،۷۴ کیلوبایت (۱۵۹ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۱۵
- آیات شامل این کلمه انن (۱۸۳۵ بار) (بكسر الف) بر چهار وجه باشد: 1- حرف شرط كه دو (شرط و جزاء) را جزم دهد، مثل «اِنْ يَنْتَهُوا يُغْفَرْلَهُمْ». 2- مخفف۱۰۶ کیلوبایت (۲۵۵ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۱۴
- نکل ه ها هبو هدى هذا هل هلک هم هما همز هن هنء هو هوى هيم وتد وتر وجد وجف وجه وحد وحى ودد ودع ودى وذر ورى وزر وزن وسق وسم وسوس وصد وضع وضن وعد وعى وفق وقت۲ کیلوبایت (۲٬۷۸۷ واژه) - ۲۴ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۱۴
- [مائده:6]. [ص:33]. شروع كرد و بساقها و گردنهاى اسبان دست مىكشيد. کم ف ب وجه يدى طيب صعد يمم الى رفق سوق طفق رئس موه عنق قد ى ل على رجل وجد ها فتن لم انن۲ کیلوبایت (۸۶ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۴۱
- وسم ل قتل هلک رحم نکف نصارى کون لن وکل امم سمو حقق رود ربب امر الذين ف کلم وجه دون شىء ذلک قد خلو دنو ملک عظم کفر عزير کفى اخر ارض بهت رهب ک جمع يهود قبل۲ کیلوبایت (۱۱۳ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۴۰
- کسب الا الذين او عفو لو جعل يوم صوب بيض اذ ذلک اول حقق ثم هى سوء اخذ نزل وجه بصر ن جزى عبد جيب مع حرق ويل ليس تبب عند لعن عبر ذوق کبر ثعب۶ کیلوبایت (۱۱۲ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۳
- لولو مثل موسى فضل عمل على بين جعل کلل سود الک قوم وقد ربب خور اخذ علو لئک وجه اجج ک صلح ملح ضرب شرب ما لم طهر امن هذا الله ربو۲ کیلوبایت (۱۴۸ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۴۵
- آنها در هر دو آيه وجه خدا را ذات خدا گفتهاند مؤيد آن لفظ «ذُوالجلال» در آيه اول است كه وصف «وجه» آمده نه وصف «ربك» و اين مىرساند كه وجه ذوالجلال ذات ذوالجلال۱۰ کیلوبایت (۱٬۰۲۰ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۲
- آیات شامل این کلمه «وَجْه» در لغت به معناى «صورت» است و گاهى به معناى «ذات» به کار برده مى شود. بنابراین «وجه اللّه» یعنى ذات خدا. یعنى از آنجا که صورت۵ کیلوبایت (۳۵۱ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۲
- بلغ زيت بتل غرب برک لون عين خلف ولى کم برر قوم حمء کما حتى الو کذب ورى ايى وجه هدى بهت جنب کود اذ قرض بحث لکن سود اين هذا التى على يمن نا قضى بين سوء انس۵ کیلوبایت (۳۳۱ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۵
- موت هدى اوى ولى ها او دبر ايى مثل نذر ربب توب انن ان کم ل کثر قول ندى ندو وجه ائى فتن خرر فرق وحى هل جهنم کلل لم شرک سوى عند الا خلد وهب دبب شىء علم عذب۵ کیلوبایت (۴۲۷ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۲۸
- عبوديت عبد در برابر مولى و عبوديت بندگان نسبت به خدا وجه تقدم مفعول در «إياك نعبد» و «إياك نستعين» وجه التفات و تغيير سياق آيه «إياك نعبد» از سياق غيبت به۱۷۰ کیلوبایت (۱۵٬۱۹۰ واژه) - ۲۴ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۰:۳۱
- قضا و قدر الهى با توجه به روايات وارده عالم هستى داراى دو وجه است : وجه ضرورت و تقدير و وجه امكان و اختيار معناى فرمايش پيامبر (ص ): ((كل ميسر لما خلق۲۸ کیلوبایت (۲٬۵۶۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
- اينطور جمع هست كه گويند: مسامعه و مَهالبه كه غرض اولاد مسمع و اولاد مهلب باشد وجه ديگر آنست كه: الياس و الياسين دو لغت اند و مراد يكنفر است مثل ميكال و ميكائيل۵ کیلوبایت (۵۴۷ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۵۳
- نمودهاند و بعضى گفتهاند مراد از وجه شىء خود و ذات آنست چون عرب از خود چيزى بوجه آن تعبير ميكند و ميگويد وجه الرّأى و وجه التّدبير و اراده ميكند رأى و تدبير۳۶ کیلوبایت (۳٬۲۳۹ واژه) - ۲۶ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۵:۰۳
- باشید، در همان جا وجه خداست; یعنى، او در همه مکانها حضور دارد. ۵ - هستى، وجه و پرتوى از خداوند است. (و للّه المشرق و المغرب فأینما تولوا فثم وجه اللّه) تفریع۳۸ کیلوبایت (۳٬۲۹۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۳
- [كهف:8]، [كهف:40]. صحاح آن را خاك گفته و از ثعلب روى زمين (وجه الارض) نقل مىكند. قاموس گويد: خاك، يا وجه الارض. راغب گفته: صعيد به روى زمين گفته مىشود و به۷ کیلوبایت (۷۰۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۸:۰۱
- قضا و قدر الهى با توجه به روايات وارده عالم هستى داراى دو وجه است : وجه ضرورت و تقدير و وجه امكان و اختيار معناى فرمايش پيامبر (ص ): ((كل ميسر لما خلق۳۳ کیلوبایت (۳٬۰۳۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
- كرامت است مىماند رجوع شود به «وجه». آيه [قصص:88]. از آيه ما نحن فيه اعم است. و در «وجه» خواهد آمد. وَ عَلَيْهَا يَبْقَى وَجْه مَن تُکَذّبَان کُل رَبّک رَبّکُمَا۲ کیلوبایت (۱۱۸ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۲۴
- قضا و قدر الهى با توجه به روايات وارده عالم هستى داراى دو وجه است : وجه ضرورت و تقدير و وجه امكان و اختيار معناى فرمايش پيامبر (ص ): ((كل ميسر لما خلق۴۷ کیلوبایت (۴٬۳۰۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴