نتایج جستجو
از الکتاب
- طوع طوف طوى طير ظلل ظنن ظهر عاد عبد عبر عبس عبقر عجل عدد عذب عذر عرب عرض عرف عزى عسر عشر عصر عصف عصو عصى عطو عظم عقب عقر علق علم علو على عمد عمل عمى عن۲ کیلوبایت (۲٬۷۸۷ واژه) - ۲۴ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۱۴
- کلمات مشتق شده در حال بارگیری... انس ما نفق من سئل لا خير هم انن سوم ب ف عرف الله عفف اله وله۱ کیلوبایت (۲۹ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۹
- هو ان الو ى الى على الا ندو هم ندى سوم دبب صرط من ه کما قوم کلا جرم ما کم عرف۲ کیلوبایت (۵۱ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۴۷
- فتح ضرر فتو مير لعل رئى بعد لما ربب ذا کيل امر سبع صدق بشر عمل شرى فعل هو عرف بقر ذکر ها قبل شطن حفظ على مسس عزز اذا اخو۲ کیلوبایت (۸۴ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۴۷
- جهنم جرى بنو لقى قوم دين لو ايى فتح عزز رجل مع ائى مريم اهل ذى صلح تحت بين عرف وفى ظلم طلق ابراهيم قبل بعد رزق ارض۳ کیلوبایت (۱۱۲ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۷
- کذب زوج اجل لو حقق هو قرر حتى رحم نن شىء نعم غرر غير امن ابو فلح قدر بعض عرف جعل نور اولاء بل رجع کن لقى وجد مول ا سئل لما اذ جىء ارض سمو فرض سبق هؤلاء۶ کیلوبایت (۱۱۲ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۱
- وله ذا بلغ جور حبب اذا او الله کتب هى نسو فعل أما هن الذى اله سغب انس رسل عرف اوى بلو ظلم دعع اسر کرم لعل طيب عن ى اما رزق صلح ذوى غلم يوم غنى اول مدن اللاتى۴ کیلوبایت (۲۴۱ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۳
- معنى آيه در «ختم» ديده شود. ف ب ه هن ل ان على لا من ما وله اله الله فى رحم عرف او ها سمو انن نا الا هم قد کم ک الى زول ا ارض اذا ى بل رزق سرح عرو قول ذلک۵ کیلوبایت (۲۶۵ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۷
- البقرة ١٨٠ (رده عرف و دین)ثروتمندان ۱۴ خویشاوندان: حقوق خویشاوندان ۱۴ خیر: موارد خیر ۳ عرف: عرف و دین ۶; عرف و قوانین ۶; عرف و موضوع شناسى ۵; ملاکهاى عرفى ۶ فرزند: مسؤولیت فرزند ۱۴ مالکیت:۵۰ کیلوبایت (۴٬۳۵۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
- اصرار و پافشارى مى کند و طبق آنچه در روایات اهل بیت(علیهم السلام) آمده: ما عرف اللّه حق معرفته من لم یعرفه بالبداء «آن کس که خدا را با بداء نشناسد او را۳ کیلوبایت (۱۹۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۴۴
- النساء ٦ (رده ارزش عرف)تصرف در مال: شرایط تصرف در مال ۶ خدا: حسابرسى خدا ۱۶، ۱۷ ; هشدار خدا ۱۸ عرف: ارزش عرف ۱۳ عمل: حسابرسى عمل ۱۶ ; عمل صالح ۱۱ کار: ارزش کار ۱۳ کودک: تصرفات کودک۶۱ کیلوبایت (۵٬۰۳۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
- البقرة ٢٦٣ (رده اهمیت عرف)رازدارى: اهمیّت رازدارى ۳، ۵ سخن: ارزش سخن ۵ شخصیت: ارزش شخصیت ۶، ۷ عرف: اهمیّت عرف ۴ عفو: اهمیّت عفو ۳ ; فضیلت عفو ۱ فقیر: برخورد با فقیر ۱۳ ; معاشرت با۲۹ کیلوبایت (۲٬۲۳۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
- ربب الذين لا ثم توب جوب سوء ها على رئى عمل لکن فى بغى الى انتم برج حمى ا عرف ذلک نن اول عرض نا سلم امر ن بيت بعد ارض ظنن هدى کثر هن عذب جعل يا قد حکم انس۱۱ کیلوبایت (۱٬۰۷۶ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۳
- مشتق شده در حال بارگیری... ذکر حرم عند وله ه اله ک الله ف ما کم عرفات هدى ان عرف کون من۱ کیلوبایت (۲۹ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۸:۰۰
- بارگیری... هم ب لما جهز ف ه نکر جعل عمل قول ل اتى کون سقى اخو ما فى ن رحل ى بئس عرف لا ثم کم اذن۱ کیلوبایت (۳۸ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۸:۰۲
- مشتق شده در حال بارگیری... فى على هم ها ل نعم وکء نظر ثوب کفر لا هل ما فکه عرف ضحک من رئى ظلل حسن ضرب رفق وجه حرير برر امن کون قرب نضر انن الذين جنن شمس۲ کیلوبایت (۵۸ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۴۹
- هو انن ان الا هم الو سوم ى دبب على من ندو الى ندى ما کلا صرط جرم رئى قوم عرف کم۲ کیلوبایت (۵۰ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۸:۰۲
- آمده است معنى آيه در «ختم» گذشت. ختم فى من سقى ه نعم مسک نضر وجه ذلک هم ف ل عرف۲ کیلوبایت (۶۸ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۵۶
- بار) کم (۲۲۹۱ بار) رفاقت. ملازمت. صاحب يعنى رفيق ملازم. راغب گويد آن در عرف زياد باشد. [يوسف:39]، [جنّ:3]. مراد از صاحبه زن است [نجم:2] و منظور از صاحب۲ کیلوبایت (۱۴۱ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۲۱
- زنبور عسل آمده [نحل:69] مىدانيم كه اكثر استفاده زنبور عسل از گلهاست. در عرف عرب ثمره در غير ثمره درخت نيز بكار مىرود گويند: ثمره علم، عمل صالح و ثمره۲ کیلوبایت (۱۴۴ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۰۹
- انس الا بل فعل مول انتم فرج رجع عذب نکر جزى قلب عرض الم رود نهى قدم يقن او عرف ولد هما وحى کفر خوف سبل۴ کیلوبایت (۱۱۲ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۵۸
- الذين عين موت قد ام اهل انث عدل بقر نسو معز حيى ربب طوف ربع ضئن ابل الى وحد عرف شهر صدق نن خرج غور حجر سبق نور غشو هو هدى أما حين وصى بين خلق صدر عطف جعل۳ کیلوبایت (۱۱۲ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۲
- هن ل اذا ه من وله ها لا ب ى اله نسو الى على الله حتى علم طلق کذب هم ما کون عرف بلغ حکم شىء عزز کم انن مسس عدد غفر رحم قبل نبو امن ن سمع حقق اجل متع کن ايى۳ کیلوبایت (۱۱۲ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۷
- مناعت زينت فقر است. ل من غنى ب ان کون هم الله ف علم لا اله وله هن خير وسع عرف الذين زين جهل سوم وجد برج کبر حسب غير نکح فقر اکل ه فضل حتى بدر سئل ارض سمع۲ کیلوبایت (۱۳۳ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۹
- نَزَلْنا الذِكْرِ...» و امثال آن. نگارنده گويد: ظاهرا قرآن در اين باره معمول عرف را در نظر گرفته كه گاهى من و گاهى ما مىگويند ولى درعين حال آنچه راغب نقل۳ کیلوبایت (۱۸۲ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۵۲
- اقرب الموارد گويد: يقطين گياهى است كه ساق ندارد مثل بوته حنظل و خيار ولى در عرف در كدوى گرد مانند خربوزه به كار رود طبرسى فرمايد: آن كدو است و به قولى هر۲ کیلوبایت (۱۶۶ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۵۳
- جدث حلل حشر اثم هذا دعو کان عدو کثر ارض نهى صلح على حجج صبر نصب خرج عذب بلغ عرف شقق نجو وعد خشى ازف کتم اکل الذى الا نحن رغب اذ قبل صير کتب سوء بحر بل لن۴ کیلوبایت (۲۲۹ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۷
- اذ عبد سلط سحر عن حتى کلل اخذ يا قرء شطن نور کذب بغى فتح ذکر غفر نحن بنو عرف انا لقى بشر۱۱ کیلوبایت (۱۱۲ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۳
- اطلاق مىشود و به اسب سوار و خر سوار فارس گفته مىشود. راغب گويد: راكب در عرف مختص به شتر سوار است. ركب جمع راكب است در اقرب شتر سواران گفته [انفال:42]۳ کیلوبایت (۲۸۴ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۴۵
- زنبور عسل آمده [نحل:69] مىدانيم كه اكثر استفاده زنبور عسل از گلهاست. در عرف عرب ثمره در غير ثمره درخت نيز بكار مىرود گويند: ثمره علم، عمل صالح و ثمره۴ کیلوبایت (۲۰۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۵۷
- اشك جارى است زيرا گوئى چشم خودش اشك روان است . من ما فيض هم عين حزن ان لا عرف وجد حقق رئى ولى ه نفق قول انن رسل ربب الى على نا کم نزل امن حمل۳ کیلوبایت (۲۶۲ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۴۳
- طمن مسس يى موه داود حلم صير تبع عن کثر طمئن لکن بعد طغى غيب وقى جرم برک ذا عرف فتن يوم رزق بشر طغو جمع خلص کرس فضل بهج فى ايى خول بصر وهب لوط ذوق دنو۴ کیلوبایت (۲۳۳ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۴۷
- ل ف الف جزى جعل اذن اخو شتو وجد سقى لعل صيف عبد قريش ها من هو ثم جهز بضع عرف قول ربب کذب ايى ذلک ذا ب اذا فتى ک قلب کون عير الى فتو لما انن اهل ظلم۳ کیلوبایت (۲۷۵ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۴۷
- مول انن سير وقع قول ک يوم عرج عن قدر قتل او رشد سمو الذين وعد ان ليس امن عرف شىء کم ربب سوى اکل جبل ذى کفر سلم سبل شهد تبع بشر نا نحن فى رئى هدى عذب ى۴ کیلوبایت (۳۱۹ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۸
- اگر بار سوم طلاق بدهد ديگر بر او حلال نيست . هن جمل ها ف سرح کن ب متع ان عرف او کون يا مسک حين کم ايى عدد لا رود نبو الله علو حمل ثقل حلل اله ل حسن روح۴ کیلوبایت (۳۱۸ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۷
- عکف اذن يا بغى فى نسى ابراهيم انتم حمد رئى وحى قنت طهر ها فضل عظم بين مريم عرف توب انن رحم فعل نهى حجج فوز جعل رسل هو عن حقق رجع خير ذا کفر الى على کتم فتن۴ کیلوبایت (۳۱۷ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۱
- ندو تحت مسس جعل وعد فوز ضيق کبر فيض نصارى عدو دمع رضو ذلک عظم جرم يهود قتل عرف شطن لقى اکل علو بثث فزع ربو قوم ن وهن نعم عن حضر وعظ عزز۵ کیلوبایت (۲۸۹ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۱
- فرج رمى الله کون رحم خدن وله اله ه غفر اجر حلل کتب نا نفخ او لم بئس ملک ورى عرف دنو قرى خشع غفل مول نکح رود عذب فحش منع نسو نصف قبل عمران لعن لبس ظنن قلل۵ کیلوبایت (۳۷۰ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۴۱
- (اطرافیان یوسف) گفتند: اگر شما دروغ بگوئید، سزای آن (کسی که دزدی کرده باشد در عرف شما) چیست؟ گفتند: «پس، اگر دروغگو بودهاید کیفرش چیست؟» گفتند پس چیست کیفر۲۸ کیلوبایت (۲٬۳۷۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۵
- زیبا و پسندیده مشورت کنید (و اجرتی متناسب با مقدار و زمان شیر دادن، بر حسب عرف و عادت، تعیین کرده، و به نوزادان و کودکان از هر نظر عنایت شود). اگر هم بر۵۷ کیلوبایت (۴٬۶۵۷ واژه) - ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۱۷
- ذلک مثل شهد حلل کتب صلو خلل جىء حرم بشر بکر قبل ذلکم بعض اذ يدى علم صمع وذر عرف هو ضرر سجد تحت تجر هدم على خير شجر غفر قول فوز عصى رجل لهو عظم نبو سبح شرک۵ کیلوبایت (۴۵۰ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۸
- الله اله وله وسع ک من ب ل ه ما امن علم ان هن نا فى سبق هو صير هم انا صلح قسط عرف ذکر اتى الى عمل حرض وزن اجر الذين اول لدى کسو خير ظلم ربب کيل اذا سبل ضرر۵ کیلوبایت (۴۶۲ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۷
- طوفانى است مثل [انبیاء:81]. مشروح سخن در «رسل» گذشت. ف روح نشر ب فرق هم ها من عرف رسل عصف جىء ه ک فى الى يوم ذو لا جرى ايى اکل امر ل کمم حبب قدر جعل سجيل ذات۵ کیلوبایت (۴۳۰ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۴۶
- فقط لفظ «منه» در آن نيامده است. تيمم چنانكه گفته شد به معنى قصد است و در عرف شرع نام قصد به خصوصى است و آن اينكه زمين پاك را قصد كنند و خاك را در پيشانى۵ کیلوبایت (۴۸۸ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۹
- فقط لفظ «منه» در آن نيامده است. تيمم چنانكه گفته شد به معنى قصد است و در عرف شرع نام قصد به خصوصى است و آن اينكه زمين پاك را قصد كنند و خاك را در پيشانى۵ کیلوبایت (۴۶۳ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۳۵
- غَنِمْتُمْ...» در بيان «اللغة» آن را غنيمت جنگى گفته در ذيل «المعنى» فرموده: در عرف لغت به هر فائده غنم وغنيمت گفته مىشود. در المنار ذيل آيه فوق گفته: غنم، مغنم۶ کیلوبایت (۵۶۸ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۵۴
- را. ايضاً [طه:54]. عن ل ه ان ما اله هم کم ف ب الله وله انن من نکر قول لم عرف لا امر الذين ربب کون ک ا ها صلو الى عبد فى قوم الا ى کما رئى اول عود خير نجو۸ کیلوبایت (۴۶۷ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۶
- حكمت معنى كرده است لازم بود ميان زبور مخصوص است به كتاب حكمتها و كتاب در عرف قرآن آن است كه حاوى احكام و شرايع باشد. در صافى نيز زبر را كتاب مواعظ و حكم۵ کیلوبایت (۴۵۸ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۰۰
- تحيّت و سلام. *** اِلْقاء: انداختن هر چيز است به محلى كه مىبينى آنگاه در عرف به هر انداختن اسم شده است (راغب). [اعراف:107]. [يوسف:96]. كه در هر دو مطلق۶ کیلوبایت (۵۵۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۴۳
- واگذارى مطلق)... اجبار در اصل، آن است كه كسى را بر اجبار كسى مجبور كنند ولى در عرف به اجبار مجرد گفته مىشود گويند: فلانى را بر فلان كار اجبار كردم. جبّار در۷ کیلوبایت (۶۵۳ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۱۹