نتایج جستجو
از الکتاب
- التين ٨,الرحمن ١,الرحمن ١٠,الرحمن ١١,الرحمن ١٢,الرحمن ١٣,الرحمن ١٤,الرحمن ١٥,الرحمن ١٦,الرحمن ١٧,الرحمن ١٨,الرحمن ١٩,الرحمن ٢,الرحمن ٢٠,الرحمن ٢١,الرحمن ٢٢۲ کیلوبایت (۲٬۷۸۷ واژه) - ۲۴ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۱۴
- رحیمیت او و مالکیتش بر روز قیامت، دلیل شایستگى او براى پرستش رب العلمین. الرحمن الرحیم. ملک یوم الدین. إیاک نعبد ۳ - باور به ربوبیت خدا، رحمت آفرینى و مالکیتش۱۷۰ کیلوبایت (۱۵٬۱۹۰ واژه) - ۲۴ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۰:۳۱
- است قدرى فكر لازم دارد. بِسمِ اللّهِ الرَّحمنِ الرَّحِيمِ «1» الحَمدُ لِلّهِ رَبِّ العالَمِينَ «2» الرَّحمنِ الرَّحِيمِ «3» مالِكِ يَومِ الدِّينِ۱۸۴ کیلوبایت (۱۶٬۸۴۸ واژه) - ۲۴ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۰:۳۹
- درباره گنج مدفون در زير ديوار درذيل ((واما الجدار فكان لغلامين ...(( آيه ۷۹ ـ ۸۲ تفسير: نكته ها: ۱ - ماموريت خضر در نظام تشريع بود يا۵۱ کیلوبایت (۴٬۴۴۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۲
- [نور:32].در كشّاف گويد:بعضى آن را «عبيدكم» خوانده است و نيز در آيه [آل عمران:79]. اين كلمه گاهى بر جمادات نيز اطلاق شده مثل [اعراف:194]. شايد مراد از آن مملوكيّت۱۱ کیلوبایت (۱٬۲۱۹ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۱۰
- ادعوا الرحمن) ۲- پیامبر(ص)، مأمور ابلاغ پیام الهى در دفع شبهات مطرح شده از سوى مشرکان درباره اسما و صفات حضرت بارى (قل ادعوا الله أو ادعوا الرحمن) ۳- صفات۶۰ کیلوبایت (۵٬۵۵۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۱
- أَطِيعُونِ» «1». نوح، 26. «2». صافات، 79. «3». كنز العمال، حديث 32391. تفسير نور(10جلدى)، ج10، ص: 230 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ إِنَّا أَرْسَلْنا۲۹ کیلوبایت (۲٬۴۴۶ واژه) - ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۱۸
- موى جلوى پيشانى است كه براى تحقير، آن را گرفته و مىكشند. هنگامى كه سوره الرحمن نازل شد پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله پرسيد: چه كسى آن را براى رؤساى قريش۳۲ کیلوبایت (۳٬۰۲۰ واژه) - ۱۲ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۵:۱۹
- نیز وجود دارد (نگا: أضواءالبیان، جلد ششم، صفحه به آیات سوره نمل، و سوره الرحمن، و سوره فاطر جهت اطّلاع بیشتر مراجعه گردد. «عَذْبٌ»: شیرین و خوشگوار. «فُراتٌ»:۵۱ کیلوبایت (۴٬۹۶۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۱
- الحجرات، سوره ق، سوره و الذاريات، سوره الطور، سوره النجم، سوره القمر، سوره الرحمن، سوره الواقعه. جلد سيزدهم. مشتمل بر بيست و يك سوره: سوره الحديد، سوره المجادله،۳۱ کیلوبایت (۲٬۶۵۲ واژه) - ۹ مهر ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۳۴
- بسمله قرائت نمود پيغمبر (ص) فرمود نمازترا قطع كردى مگر نميدانى بسم اللّه الرحمن الرحيم جزء سوره حمد است و حمد جزء نماز است حال تصور كنيد وجوه محتمله در۲۲۰ کیلوبایت (۲۰٬۹۶۶ واژه) - ۲۴ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۶:۴۰
- داده شده است. «1» «1». تفسير نورالثقلين. جلد 10 - صفحه 609 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ به نام خداوند بخشنده مهربان فَوَيْلٌ لِلْمُصَلِّينَ «4» فَوَيْلٌ۳۲ کیلوبایت (۲٬۹۱۵ واژه) - ۴ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۶:۰۳
- موى جلوى پيشانى است كه براى تحقير، آن را گرفته و مىكشند. هنگامى كه سوره الرحمن نازل شد پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله پرسيد: چه كسى آن را براى رؤساى قريش۵۵ کیلوبایت (۵٬۳۶۰ واژه) - ۱۲ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۵:۲۰
- هدايت يافته خدا بود [انعام:84]. خداوند به وى علم و حكمت آموخته بود [انبياء:79]. او زبان پرندگان را مىدانست و از قضيّه وادى نمل كه از سخن گفتن مورچه خبر۳۱ کیلوبایت (۳٬۳۹۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۱
- برخوردار خواهد شد، نه آنها که فقط به خواندن الفاظ قناعت میکنند. بسم الله الرحمن الرحیم به نام خداوند بخشنده بخشایشگر تفسیر آیات ۱ - خداوند، انسان ها را۵۱ کیلوبایت (۴٬۴۴۱ واژه) - ۲۲ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۹:۰۷
- بيدارى «1». طلاق، 7. «2». حجر، 21. «3». مؤمنون، 18. «4». رعد، 8. «5». الرّحمن، 5. «6». دخان، 4. «7». وسائلالشيعه، ج 3، ص 307. «8». بحار الانوار، ج 95،۳۵ کیلوبایت (۳٬۶۷۳ واژه) - ۱۱ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۵:۵۲
- ناصِرٍ: و نه يارى كه به مددكارى او عقاب از خود دفع نمايد. بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ وَ السَّماءِ وَ الطَّارِقِ «1» وَ ما أَدْراكَ مَا الطَّارِقُ۲۶ کیلوبایت (۲٬۴۱۳ واژه) - ۱ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۳۷
- توجّه به لفظ و معنی (مَنْ) است. Tabber requires Javascript to function. آيات ۷۹ - ۸۹ سوره زخرف وجوه مختلف در معناى آيه: «قُل إن كَانَ لِلرّحمَانِ وَلَدٌ فَأنَا۲۸ کیلوبایت (۲٬۲۱۲ واژه) - ۹ مهر ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۳۳
- خداوند حكيم قبيح باشد. جلد 7 - صفحه 78 جلد 7 - صفحه 79 (سوره پانزدهم) (حجر) بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ اين سوره مباركه مكى است نزد مجاهد و قتاده۴۴ کیلوبایت (۳٬۹۰۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۷
- حال كيف يطمئنّ اليها. آن گنج، لوحى بود از طلا، در آن نوشته بود: بسم اللّه الرحمن الرحيم، نيست خدائى بجز ذات احديت بارى تعالى و محمد صلّى اللّه عليه و آله۹۰ کیلوبایت (۸٬۲۲۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۲
- أَنْ أَعِيبَها وَ كانَ وَراءَهُمْ مَلِكٌ يَأْخُذُ كُلَّ سَفِينَةٍ غَصْباً (79) وَ أَمَّا الْغُلامُ فَكانَ أَبَواهُ مُؤْمِنَيْنِ فَخَشِينا أَنْ يُرْهِقَهُما۴۲ کیلوبایت (۳٬۸۵۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۲
- است، چه ساعت به ساعت بر درجه رفعت و مرتبت تو اضافه شود. بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ وَ الضُّحى «1» وَ اللَّيْلِ إِذا سَجى «2» ما وَدَّعَكَ رَبُّكَ۲۹ کیلوبایت (۲٬۸۸۴ واژه) - ۱۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۳:۰۵
- نهايتِ هنر مردم اين است كه از خاك و گل، خشت و آجر بسازند! بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ الم «1» علماء و مفسرين را در فواتح سورهها اقوالى است: 1-۶۷ کیلوبایت (۶٬۱۷۷ واژه) - ۲۵ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۰۴:۴۶
- طبيعتاً حكمت اقتضا مىكند كه دو گروه يكسان ديده نشوند. بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ به نام خداوند بخشنده مهربان فَإِذا فَرَغْتَ فَانْصَبْ «7»۳۹ کیلوبایت (۳٬۹۴۶ واژه) - ۱۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۹:۱۵
- بيدارى «1». طلاق، 7. «2». حجر، 21. «3». مؤمنون، 18. «4». رعد، 8. «5». الرّحمن، 5. «6». دخان، 4. «7». وسائلالشيعه، ج 3، ص 307. «8». بحار الانوار، ج 95،۴۵ کیلوبایت (۴٬۷۳۳ واژه) - ۱۱ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۵:۵۲
- دنيا نجات يافتند، از عذاب آخرت ناجى نخواهند شد. (آيه 4) بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ سَبَّحَ لِلَّهِ ما فِي السَّماواتِ وَ ما فِي الْأَرْضِ وَ۳۰ کیلوبایت (۲٬۵۶۷ واژه) - ۱۱ تیر ۱۴۰۱، ساعت ۰۱:۵۴
- متصرف در امور بندگان خدا است كه داراى حيات و ملك و علم مطلق است معناى جمله ((الرحمن فسئل به خبيرا)) و اقوال مختلف مفسرين در اين باره حكايت استكبار مشركين از۳۶ کیلوبایت (۳٬۲۹۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۱
- أَنْ أَعِيبَها وَ كانَ وَراءَهُمْ مَلِكٌ يَأْخُذُ كُلَّ سَفِينَةٍ غَصْباً (79) وَ أَمَّا الْغُلامُ فَكانَ أَبَواهُ مُؤْمِنَيْنِ فَخَشِينا أَنْ يُرْهِقَهُما۳۸ کیلوبایت (۳٬۵۱۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۲
- خطرات) كِتابٌ ... مُبارَكٌ لِيَدَّبَّرُوا «1». محمّد، 24. «2». آل عمران، 79. «3». مريم، 12. «4». فرقان، 30. «5». كافى، ج 2، ص 602. «6». نهجالبلاغه، خطبه۳۴ کیلوبایت (۲٬۷۶۳ واژه) - ۲۴ دی ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۴۴
- فَعَقَرُوهَا فَدَمْدَمَ... (۲) Tabber requires Javascript to function. آيات ۷۳ - ۷۹، سوره اعراف بيان آيات مربوط به رسالت صالح (عليه السلام ) و داستان ناقه فقط۳۶ کیلوبایت (۳٬۱۸۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۶
- متصرف در امور بندگان خدا است كه داراى حيات و ملك و علم مطلق است معناى جمله ((الرحمن فسئل به خبيرا)) و اقوال مختلف مفسرين در اين باره حكايت استكبار مشركين از۴۲ کیلوبایت (۳٬۹۴۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۱
- نامتناهى، نه چشمى ديده و نه گوشى شنيده نه به قلب بشرى خطور كرده. جلد 12 - صفحه 79 أُولئِكَ الَّذِينَ نَتَقَبَّلُ عَنْهُمْ أَحْسَنَ ما عَمِلُوا وَ نَتَجاوَزُ۳۶ کیلوبایت (۲٬۷۳۸ واژه) - ۵ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۲۱
- متصرف در امور بندگان خدا است كه داراى حيات و ملك و علم مطلق است معناى جمله ((الرحمن فسئل به خبيرا)) و اقوال مختلف مفسرين در اين باره حكايت استكبار مشركين از۴۲ کیلوبایت (۳٬۹۲۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۱
- و متفرق نشدند، يعنى اختلاف نكردند «1» سوره فصلت آيه 42. «2» سوره واقعه آيه 79. «3» سوره مائده، آيه 48. جلد 14 - صفحه 298 آنان كه داده شدند كتاب تورات و۳۸ کیلوبایت (۳٬۳۵۹ واژه) - ۱۱ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۴:۳۷
- آدابى دارد. «لا تَعْجَلْ بِالْقُرْآنِ» «1». كهف، 66. «2». بقره، 31. «3». الرحمن، 1- 3. «4». تفسير نورالثقلين. جلد 5 - صفحه 397 6- نهىها وعتابهاى قرآن۶۲ کیلوبایت (۵٬۶۵۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۵
- متصرف در امور بندگان خدا است كه داراى حيات و ملك و علم مطلق است معناى جمله ((الرحمن فسئل به خبيرا)) و اقوال مختلف مفسرين در اين باره حكايت استكبار مشركين از۴۳ کیلوبایت (۳٬۹۳۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۱
- بالبهاء و يعجل الفناء و يقطع الرزق و اما التى فى الاخرة فسوء الحساب و سخط الرحمن و الخلود فى النار. يا على در زنا شش صفت باشد سه در دنيا و سه در آخرت، اما۵۷ کیلوبایت (۴٬۸۹۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۰
- قُل مَتاعُ الدُّنيا قَلِيلٌ وَ الآخِرَةُ خَيرٌ لِمَنِ اتَّقي نساء آيه 79. دنيا داراي خصوصيّاتيست که قابل ارزش نيست: 1- (في حلالها حساب۵۹ کیلوبایت (۴٬۵۵۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
- دنيا بسيار بر تو سوار بودهام و آيه «يَوْمَ نَحْشُرُ الْمُتَّقِينَ إِلَى الرَّحْمنِ وَفْداً» «3» اشاره به اين است. و چون كافر سر از خاك بردارد، پيش آيد او۵۰ کیلوبایت (۴٬۰۱۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۳
- نافِلَةً لَكَ عَسي أَن يَبعَثَكَ رَبُّكَ مَقاماً مَحمُوداً (اسراء آيه 79) و يكي از علائم مؤمن است که در خبر از حضرت عسكري است فرمود:۴۱ کیلوبایت (۳٬۵۱۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۹
- متصرف در امور بندگان خدا است كه داراى حيات و ملك و علم مطلق است معناى جمله ((الرحمن فسئل به خبيرا)) و اقوال مختلف مفسرين در اين باره حكايت استكبار مشركين از۴۵ کیلوبایت (۳٬۸۹۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۱
- نقل نموده و اجمالش آنستكه بعد از بسمله و معرّفى از خود و بيت ابراهيم خليل الرحمن عليه السّلام مصائب وارده بر خود و شرح ابتلاء بفراق يوسف و تسلّى خاطر خود۴۸ کیلوبایت (۴٬۲۵۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۵
- فرمود: اولين چيزيكه به رسول خد «صلى الله عليه واله» نازل شد «بِسْمِاللهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ. اِقْرَءبِاسْمِ رَبِكَ...» تا آخر و آخرين سوره كه نازل شد«اِذا۸۲ کیلوبایت (۸٬۸۱۵ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۷
- برخى موجودات كه در پاره اى روايات نقل شده است چند روايت درباره ((بسم اللّه الرحمن الرحيم (( درذيل آيه : ((واذا ذكرت ربك ...(( تفسیر آیات تُسَبِّحُ لَهُ السَّماواتُ۶۶ کیلوبایت (۵٬۷۴۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
- روایت:تهذيب الاحكام جلد ۲ ش ۸۰ (رده عبد الرحمن بن حماد)تهذيب الاحكام، جلد ۲، كِتَابُ الصَّلَاة و روي عن محمد بن ابي الصهبان عن عبد الرحمن بن حماد عن ابراهيم بن عبد الحميد عن ابي اسامه الشحام قال :۲ کیلوبایت (۲۹ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۳:۵۸
- وَ ما أَمرُ السّاعَةِ إِلّا كَلَمحِ البَصَرِ أَو هُوَ أَقرَبُ نحل آيه 79، پس چرا بايد نه ماه در رحم مراتبي را طي كنم البته تمام موافق۸۱ کیلوبایت (۷٬۳۱۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۲
- اللَّهُ الَّذِى جَعَلَ لَكُمُ الاَنْعَامَ لِترْكبُوا مِنهَا وَ مِنهَا تَأْكلُونَ(۷۹) وَ لَكُمْ فِيهَا مَنَافِعُ وَ لِتَبْلُغُوا عَلَيهَا حَاجَةً فى صُدُورِكُمْ۳۸ کیلوبایت (۴٬۱۲۶ واژه) - ۲۵ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۳:۲۷
- به سراغ او مى فرستيم ، و همواره با او قرين خواهد بود»! (و من يعش عن ذكر الرحمن نقيض له شيطانا فهو له قرين ). آرى غفلت از ذكر خدا و غرق شدن در لذات دنيا،۴۲ کیلوبایت (۴٬۹۰۵ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۵:۳۶
- چرا كه او به هر چيز بينا است و نياز هر مخلوقى را مى داند (ما يمسكهن الا الرحمن انه بكل شى ء بصير). او است كه وسايل و نيروهاى مختلف را براى پرواز در اختيار۴۱ کیلوبایت (۴٬۷۸۷ واژه) - ۲۰ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۱۹
- زمين و هيچ ميوهاى بر درخت نيست مگر اينكه بر آن نوشته شده است : « بسم الله الرحمن الرحيم اين رزق فلان ابن فلان است » آنگاه استدلال فرمود به آيه « و ما تسقط۴۰ کیلوبایت (۴٬۶۸۳ واژه) - ۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۰:۲۷