نتایج جستجو
از الکتاب
- فرمود خدا بر شما، يعنى درگذرانيد حكم صدقه را، و شما را معذور داشت، و از تقصير و تفريط شما درگذشت و عفو فرمود. فَأَقِيمُوا الصَّلاةَ: پس بپاى داريد نماز۵۶ کیلوبایت (۴٬۹۴۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۴۶
- عقيده طبرسى اگر تجاوز در جانب افراط باشد اسراف گفته مىشود و اگر در جانب تقصير باشد سرف (ذيل آيه 6 سوره نساء). استعمال آن در قرآن همه جا از باب افعال است۶ کیلوبایت (۶۵۰ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۱۲
- حَكَمَ بَينَ العِبادِ احدي را بدون تقصير عذاب نميكند و هر که مقصّر است زائد بر تقصيرش عذاب نميكند و تقصير ما بيشتر از شما است زيرا هم۳۶ کیلوبایت (۲٬۵۵۹ واژه) - ۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۵۴
- از اين كه چرا كارهاى نيك بيشترى انجام ندادهاند و بدكاران از كوتاهىها و تقصير خود. سپس فرمود: آيه «وَ لا أُقْسِمُ بِالنَّفْسِ اللَّوَّامَةِ» شاهد و گواه۳۵ کیلوبایت (۳٬۲۲۱ واژه) - ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۵۶
- بودند و گفتهاند دليل نسخ آنست كه خدا فرموده پس چون صدقه نداديد و خدا از سر تقصير شما گذشت پس بساير وظايف دينى خودتان از اقامه نماز و دادن زكوة و اطاعت خدا۳۲ کیلوبایت (۲٬۷۹۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۴۶
- ميقات احرام عمره مىبندد و پس از طواف بيت و نماز طواف و سعى بين صفا و مروه تقصير كرده از احرام خارج مىشود سپس مثلا روز 8 ذوالحجة از مكّه احرام حجّ بسته به۱۷ کیلوبایت (۱٬۷۸۳ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۴۵
- است و ضلالت بر دو قسم است: قسم اول ضلالتي است که بواسطه تقصير در مقدمات معرفت و خداشناسي و دين شناسي پيدا ميشود كساني که از۱۸۴ کیلوبایت (۱۶٬۸۴۸ واژه) - ۲۴ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۰:۳۹
- صفا و مروه و تقصير و بعد از تقصير محلّ ميشوند و اعمال حج عبارتند از احرام، وقوف بعرفات وقوف بمشعر، رمي جمره عقبي، ذبح، تقصير، و سپس محلّ۶۸ کیلوبایت (۶٬۵۰۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
- از اين كه چرا كارهاى نيك بيشترى انجام ندادهاند و بدكاران از كوتاهىها و تقصير خود. سپس فرمود: آيه «وَ لا أُقْسِمُ بِالنَّفْسِ اللَّوَّامَةِ» شاهد و گواه۳۵ کیلوبایت (۳٬۳۴۳ واژه) - ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۵۶
- از اين كه چرا كارهاى نيك بيشترى انجام ندادهاند و بدكاران از كوتاهىها و تقصير خود. سپس فرمود: آيه «وَ لا أُقْسِمُ بِالنَّفْسِ اللَّوَّامَةِ» شاهد و گواه۳۶ کیلوبایت (۳٬۴۵۶ واژه) - ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۵۷
- حَسْرَتَنا عَلى ما فَرَّطْنا فِيها: گويند: اى حسرت و ندامت ما بر آنچه تفريط و تقصير نموديم در حيات دنيا تا مبتلا به عذاب شديم. و كفار كلمه «يا حسرتنا» در حين۵۰ کیلوبایت (۴٬۰۱۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۳
- تقصيرنا فيما نعلم) يعنى بدرستى كه آن چيزى كه ما مىبينيم از جهل خود، به جهت تقصير ماست در آنچه مىدانيم «1». شخصى در محضرى از علماء به چند كلمه حكمتآميز۴۲ کیلوبایت (۳٬۹۶۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- خلق، مصداق «نُسَوِّيكُمْ بِرَبِّ الْعالَمِينَ» است. 5- در قيامت، هر كسى تقصير را به گردن ديگرى مىاندازد. «وَ ما أَضَلَّنا إِلَّا الْمُجْرِمُونَ» 6- در۴۸ کیلوبایت (۴٬۵۱۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
- و خوف و اضطرابي ندارد. و امّا خوف از خدا براي اينست که مبادا تقصير و كوتاهي در اطاعت اوامر او و وظيفه بندگي خود نموده باشد و همچنين۴۱ کیلوبایت (۳٬۲۵۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۲
- بودند و گفتهاند دليل نسخ آنست كه خدا فرموده پس چون صدقه نداديد و خدا از سر تقصير شما گذشت پس بساير وظايف دينى خودتان از اقامه نماز و دادن زكوة و اطاعت خدا۴۱ کیلوبایت (۳٬۵۵۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۴۶
- ميقات احرام عمره مىبندد و پس از طواف بيت و نماز طواف و سعى بين صفا و مروه تقصير كرده از احرام خارج مىشود سپس مثلا روز 8 ذوالحجة از مكّه احرام حجّ بسته به۲۱ کیلوبایت (۲٬۰۲۵ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۱۶
- هستند که خشم خود را فرو مينشانند و از كساني که در حقّ آنها تقصير كردهاند عفو ميكنند و خدا دوست ميدارد نيكوكاران را. اينکه آيه شريفه۴۴ کیلوبایت (۳٬۹۶۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
- وَجِلَتْ قُلُوبُهُمْ: 1- بترسد دلهاى ايشان از هيبت جلال و تصور عظمت. 2- از تقصير اعمال خود در جنب انعام و افضال سبحانى. 3- مراد هركسى است كه چون قصد معصيت۴۳ کیلوبایت (۳٬۴۲۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
- را، چهل هزار اشرار، شصت هزار ابرار. عرض كرد: يا رب، آنها اشرارند، پس چه تقصير دارند نيكان؟ خطاب شد: بدرستى كه اخيار مداهنه نمودند اهل معاصى را، و غضب نكردند۴۴ کیلوبایت (۳٬۹۲۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
- بروز قيامت كه روز بزرگ مهمّى است و قسم بجان كسيكه ملامت ميكند خود را بر تقصير در طاعت اگر چه سعى نموده باشد در امتثال اوامر حق بقدر استطاعت چون چنين نفسى۲۴ کیلوبایت (۲٬۲۱۵ واژه) - ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۵۷