نتایج جستجو
از الکتاب
- معنى دارد يكى به معنى روح ديگرى به معنى تأكيد مثل «جائَنى زيدٌ نَفْسُهُ» سوم به معنى ذات و اصل همان است. در صحاح گفته: نفس به معنى روح است. «خَرِجَتْ نَفْسُهُ»۱۱ کیلوبایت (۵۸۹ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۱۴
- ۱(بار) لیست کلمات مشتق شده در حال بارگیری... انس ما نفق من سئل لا خير هم انن سوم ب ف عرف الله عفف اله وله۱ کیلوبایت (۲۹ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۹
- دعو سفع اخذ نهى ربب ها لم قدم ايى انن هو ان الو ى الى على الا ندو هم ندى سوم دبب صرط من ه کما قوم کلا جرم ما کم عرف۲ کیلوبایت (۵۱ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۴۷
- شده در حال بارگیری... كَىْ در كلام عرب سه جور است اول مخفف كيف،دوم تعليل، سوم به معنى ان مصدريه. اولى در قرآن يافته نيست [طه:40-33-32]. آن در هردو آيه به۳ کیلوبایت (۱۹۱ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۴۱
- و آيه سوم باز با واو قسم و آيه چهارم با فاء تفرع آمده و امّا آيه پنجم نتيجه همه است از اين مىتوان بدست آورد كه مصداق دو آيه اول غير از آيه سوم و چهارم۲۸ کیلوبایت (۲٬۰۶۶ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۴
- اسم مفعول، بنابر تفسیر اول و دوم آیه، معناى اسم فاعلى دارد، و بنابر تفسیر سوم معناى اسم مفعولى (دقت کنید). اهل (۱۵۳ بار) مِن حَتّى الْمُشْرِکِين وَ تَأْتِيَهُم۱ کیلوبایت (۵۶ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۵۳
- القدر ١ (رده شب بیست و سوم ماه رمضان)و ظاهرا يكى از سه شب نوزدهم و بيست و يكم و بيست و سوم آن ماه است و اقوى و اظهر آنست كه شب بيست و سوم باشد و از باطن قلب مبارك جارى شده است بر ظاهر لسان۵۱ کیلوبایت (۵٬۰۹۷ واژه) - ۱۱ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۵:۵۱
- چون زن به حيض سوم داخل شود عدهاش منقضى است شوهران بر او حلال اند، گفتم: اهل عراق روايت مىكنند از على «عليه السلام»كه مىگفته تا از حيض سوم غسل نكرده مرد۶ کیلوبایت (۵۴۰ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۵۷
- مكروه است. دوم: تعليل كه جمعى ازجمله اخفش و كسائى آن را حتمى دانستهاند. سوم استفهام كه نحاة كوفه گفتهاند. لعلّ اگر در كلام انسان واقع شود معنايش روشن۵ کیلوبایت (۴۸۲ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۵۲
- یعنی یک برادر مادری و یک خواهر مادری) بودند، آنان در یک سوم با هم شریکند (و به طور یکسان یک سوم را میان خود تقسیم میکنند. البتّه این هم) پس از انجام وصیّتی۸۹ کیلوبایت (۷٬۵۵۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
- راغب گويد: شعب قبيلهاى است كه از طائفه واحد منشعب باشد جمع آن شعوب است. سوم انكه شعوب عجم و قبائل عرب است در صافى فرموده به قول قمى شعوب عجم و قبائل عرب۵ کیلوبایت (۴۷۲ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۴۴
- پیشگامان پیشگامند، |و پيشگامان كه پيشگامند و سبقتگيرندگان مقدمند؛ و (طایفه سوم) آنان که (مشتاقانه در ایمان) بر همه پیشی گرفتند و (در اطاعت خدا و رسول) مقام۲۵ کیلوبایت (۲٬۲۲۸ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۰۴
- «قُمْ فَأَنْذِرْ» «1» 7- مقدار شب زنده دارى محدوديّتى ندارد. (يك دوم، يك سوم يا دو سوم شب) (براى انجام امور عبادى، مردم را در تنگنا قرار ندهيم، براى همه مردم۲۷ کیلوبایت (۲٬۴۳۸ واژه) - ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۶:۰۴
- چون زن به حيض سوم داخل شود عدهاش منقضى است شوهران بر او حلال اند، گفتم: اهل عراق روايت مىكنند از على «عليه السلام»كه مىگفته تا از حيض سوم غسل نكرده مرد۷ کیلوبایت (۶۴۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۳۱
- در مجمع از حضرت باقر (ع) نقل نموده كه مراد طلاق سوم است و خلاصه مفاد آيه شريفه آنستكه بعد از وقوع طلاق سوم جائز نيست بر مرد كه رجوع نمايد تا آنكه عده زن۵۶ کیلوبایت (۴٬۵۸۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۵
- از طلاق سوم ديگر محلى براى رجوع يا عقد جديد نمىماند. در المنار گفته: پس از دو دفعه طلاق و رجوع اختيار و امتحان تمام مىشود، هر گاه بار سوم سوم طلاق دهد۱۰ کیلوبایت (۱٬۱۲۴ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۳۱
- پسينيان- امت رسول اللّه و گروه اندکی از پسینیان (هر دینی، در میان دستهی سوم) میباشند. و اندکی از پسینیان(اند). و اندکی از آیندگان And a small band from۲۳ کیلوبایت (۱٬۹۴۴ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۱۲
- امّتهاى پيامبران پيشين- گروه زیادی از پیشینیان (هر دینی، از زمرهی دستهی سوم) هستند. (اینان) گروهی بسیار از پیشینیان، پارهای از پیشینیان A throng from۲۲ کیلوبایت (۱٬۸۱۱ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۱۲
- دست خود را گشود که همه آن به روى زمین ریخت، فرمودند: این «اسراف» است. بار سوم مشت دیگرى برداشت و کمى دست خود را گشود، به گونه اى که مقدارى فرو ریخت و مقدارى۶ کیلوبایت (۶۵۰ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۱۲
- عَمَّااَنْعَمَ اللهُ عَلَيْهابِرَسُولِهِ ثُمَّ بِالْاَئِمَةِ» و در روايت سوم از حضرت باقر «عليهالسلام» كه فرمود:«اِنَّمَّايَسْئَلُكُمْ عَمَّااَنْتُمْ۷ کیلوبایت (۶۲۸ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۱۳
- عَمَّااَنْعَمَ اللهُ عَلَيْهابِرَسُولِهِ ثُمَّ بِالْاَئِمَةِ» و در روايت سوم از حضرت باقر «عليهالسلام» كه فرمود:«اِنَّمَّايَسْئَلُكُمْ عَمَّااَنْتُمْ۷ کیلوبایت (۶۲۱ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۱۷
- طور سينين ذا تين هذا ب جنن خلف بلد کلل امن نظر ل دنو انن کم عرش قنو الى فى سوم نبت ها طلع اذا ذلک اوى۱ کیلوبایت (۵۰ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۴۴
- ب ف نصو کذب اخذ سفع ل نهى دعو خطء لم ربب قدم ها ايى هو انن ان الا هم الو سوم ى دبب على من ندو الى ندى ما کلا صرط جرم رئى قوم عرف کم۲ کیلوبایت (۵۰ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۸:۰۲
- نمىشود انكار كرد كه «ماتُنْهَوْنَ عَنهُ» در آيه اول و «الْاِثْمِ» در آيه دوم و سوم اعم از كبائر است و كبائر قسمتى از آن مىباشد. آيه اول كه در سوره نساء است۱۷ کیلوبایت (۱٬۸۰۲ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۵۰
- (۱۰ بار) ل (۳۸۴۲ بار) كَىْ در كلام عرب سه جور است اول مخفف كيف،دوم تعليل، سوم به معنى ان مصدريه. اولى در قرآن يافته نيست [طه:40-33-32]. آن در هردو آيه به۲ کیلوبایت (۱۵۳ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۵۵
- غلب زيت ثمر ب متع ابب خلف وقد ل لم دنو هذا عرش کم کلل نا مسس يى بلد قنو نور سوم درر نظر طلع کوکب انن الى على کان ذلک۲ کیلوبایت (۱۳۹ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۴۴
- خدا را تسبيح مىكند. در «صعق» تأثير رعد و برق در عالم خواهد آمد. در دعاى سوم صحيفه آمده «وَ الَّذى بِصَوْتِ زَجْرِهِ يُسْمَعُ زَجَلُ الرُّعُودِ» يعنى صلوات۲ کیلوبایت (۱۷۸ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۱۵
- خوانده شده. اول:به سكون فاء و همزه آخر. دوم: به ضم فاء و واو در آخر نه همزه. سوم: به ضم فاء و همزه آخر (مجمع) و كاف در همه مضموم است يعنى: خدا چيزى را نزاده۲ کیلوبایت (۱۱۴ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۵۴
- ل من غنى ب ان کون هم الله ف علم لا اله وله هن خير وسع عرف الذين زين جهل سوم وجد برج کبر حسب غير نکح فقر اکل ه فضل حتى بدر سئل ارض سمع فى انس سرف ثوب وضع۲ کیلوبایت (۱۳۳ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۹
- را; و بعضى مانند «سید قطب» در «فى ظلال» و «آلوسى» در «روح المعانى» معناى سوم را. کسانى که آن را منحصر به ارث مال دانسته اند، به ظهور کلمه «ارث» در این۳ کیلوبایت (۲۱۲ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۰۹
- را; و بعضى مانند «سید قطب» در «فى ظلال» و «آلوسى» در «روح المعانى» معناى سوم را. کسانى که آن را منحصر به ارث مال دانسته اند، به ظهور کلمه «ارث» در این۳ کیلوبایت (۲۰۵ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۰۹
- را براى فريب القامى كند. آن به معنى مفعول (مزخرف) است. زخرف نام سوره چهل و سوم از قرآن است گوئى به مناسبت آيه 35 همان سوره، زخرف خوانده شده است «وَلِبُيُوتِهِمْ۳ کیلوبایت (۲۲۴ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۳۳
- [لقمان:17]. و در آيه [شورى:43]. نيز آمده است. ممكن است «ذلك» در آيه اول و سوم اشاره به صبر و نيز به تقوى و گذشت باشد كه از نتائج صبراند. على هذا در آيه۱۰ کیلوبایت (۱٬۰۲۵ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۱۷
- وَالْفاجِرِ»به نظر راغب: آن فارسى معرب است و در كلام عرب اسم مفرديكه حرف سوم آن الف باشد و بعد از آن دو حرف آيد يافته نيست و گويند: خانه مُسردق خانه ايست۲ کیلوبایت (۱۷۰ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۴۹
- است. يعنى او اهل مجلس خود را بخواند كا نيز آتشبانان را خواهيم خواند در دعاى سوم صحيفه آمده فَصَلَّ عَلَيْهِمْ وَ عَلَى... الزَّبانِيَةِ الَّذينَ اِذا قيلَ۲ کیلوبایت (۱۵۸ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۵۳
- است و آن به معنى تائب است. دوم اينكه مصدر است و به فرد و جمع صلاحيت دارد. سوم آنكه اصل آن يهود است و ياء آن حذف شده است. اقرب الموارد پس از نقل قول اول۴ کیلوبایت (۲۷۸ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۱۸
- ثم جعل هم کم اذا فى هىء على خرج انن ا طير انس سلل ربب نفخ اجل ها نور عند سوم لزب الذى بل عجب نسل قضى بشر هامان سوى رئى هبط حجر سخر نطف اذ يا انجيل ذکر۳ کیلوبایت (۲۲۴ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۴۰
- اوى اله جعل ک اذى قد رئى مرض عقب ذا ما عجز جرم وضع سمو ائى حقق عجل نضد سلح سوم شرق ودى وله ايى الى مدن امر سلم صيح اهل جىء روح اخذ قبل لما حذر جنح۳ کیلوبایت (۲۴۲ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۸:۰۱
- بيست و سوم تأكيد بيشترى داشتهاند. چنانكه شخصى از پيامبر پرسيد: منزل ما از مدينه دور است، يك شب را معيّن كن تا به شهر بيايم. حضرت فرمود: شب بيست و سوم به مدينه۴۵ کیلوبایت (۴٬۷۳۳ واژه) - ۱۱ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۵:۵۲
- آيه اول با دوم و سوم آن است كه در اول كواكب ذكر شده و «السموات» مطلق آمده ولى در دوم و سوم مصابيح و سموات سبع گفته شده و نيز در آيه سوم مصلبيح را رجوم شياطين۳۷ کیلوبایت (۲٬۵۳۰ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۱۵
- اين سوره در اهميّت، به منزله يك سوم قرآن است. يك بار تلاوت آن، برابر تلاوت يك سوم قرآن و دوبار تلاوت آن، معادل دو سوم و سه بار تلاوت آن برابر تلاوت كل۳۸ کیلوبایت (۳٬۹۷۲ واژه) - ۲۸ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۵:۰۷
- بِمَعْروفٍ» است يعنى پس از دو طلاق يا رجوع مىكند و در صورت رجوع اگر بار سوم طلاق بدهد ديگر بر او حلال نيست . هن جمل ها ف سرح کن ب متع ان عرف او کون يا۴ کیلوبایت (۳۱۸ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۷
- ذا کفر الى على کتم فتن شىء ان نکر نفس رضو حفظ اسماعيل لعل ما شدد حدد فلح سوم۴ کیلوبایت (۳۱۷ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۱
- نيز بر تسبيح اضافه شده است. تسبيح در مقابل پاكى حق و حمد در مقابل نعمت او). سوم آنكه فرموده: ليكن شما تسبيح آنها را درك نمىكنيد. اين سخن حاكى از آن است كه۱۷ کیلوبایت (۱٬۴۹۱ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۰
- كسائى و پيروان اوست. دوم: الاء استفتاحيه كه عقيده ابى حاتم و تابعان اوست. سوم: حرف جواب به منزله «اى» و «نعم» آنگاه قول دوم را اختيار كرده است على هذا معنى۵ کیلوبایت (۳۵۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۸:۰۲
- است و از آن كمتر نمىشود و در كثرت حدّى ندارد ولى بايد برابر هر دو روز روز سوم را تمام كند مثلا اگر پنج روز اعتكاف كرد بايد روز ششم را نيز اعتكاف كند و اگر۴ کیلوبایت (۴۱۰ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۱۶
- ميکال (۱ بار) [بقره:98]. ظاهر آيه آن است كه ميكال نام فرشتهاى است دردعاى سوم صحيفه سجاديه پس از ذكر اسرافيل و قبل از ذكر جبريل فرموده «وَ ميكائيلَ ذوُالْجاهِ۵ کیلوبایت (۴۱۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۱
- بيست و سوم تأكيد بيشترى داشتهاند. چنانكه شخصى از پيامبر پرسيد: منزل ما از مدينه دور است، يك شب را معيّن كن تا به شهر بيايم. حضرت فرمود: شب بيست و سوم به مدينه۳۵ کیلوبایت (۳٬۶۷۳ واژه) - ۱۱ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۵:۵۲
- مىتوانيد بخوريد و يا از چيزى به خوردن مجازيد كه انبارهاى آن دست شماست و درآيه سوم قريب به علم است كه مراد خزائن باشد يعنى به قارون از گنجها آنقدر داديم كه۵ کیلوبایت (۴۳۳ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۴۵
- مذهبى و اطاعت پروردگار بهترين شكر در مقابل نعمتها است [سباء:12]. وآن قسم سوم از اقسام شكر است كه از راغب نقل گرديد. سجده شكر، نماز شكر، احسان و وليمه شكر۶ کیلوبایت (۵۳۶ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۵۷
- اين سوره در اهميّت، به منزله يك سوم قرآن است. يك بار تلاوت آن، برابر تلاوت يك سوم قرآن و دوبار تلاوت آن، معادل دو سوم و سه بار تلاوت آن برابر تلاوت كل۳۷ کیلوبایت (۳٬۶۰۹ واژه) - ۲۸ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۵:۰۶
- (يكشنبه) اول ايّام هفته، اثنين (دوشنبه) روز دوم هفته، ثلاث و ثلاثا (سه شنبه) روز سوم هفته، اربعاؤ(چهار شنبه) روزى است ما بين سه شنبه و پنجشنبه، خميس (پنجشنبه)۶ کیلوبایت (۵۹۵ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۳۲
- ستمكاران. تفسير طلاق رجعى دوبار است و طلاق سوم بائن است و در مجمع از پيغمبر (ص) روايت نموده است كه پرسيدند طلاق سوم چه زمان است فرمود زمان تسريح به احسان يعنى۸۲ کیلوبایت (۶٬۹۶۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۵
- قدر احكام و شرايط عمل مراعات نشده باشد از وزن آن كاسته مىشود و به تعبير سوم چنانكه وزنه يك من گندم يك قطعه سنگ يك منى است همانطور وزنه اعمال حق بودن آنهاست۲۰ کیلوبایت (۲٬۰۶۸ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۴۴
- ذى القربى و يتامى و مساكين و ابن سبيل آنها، در باره «لِلْفُقَراء» در آيه سوم گفتهاند: بدل است از ذى القربى و مابعد آن در اين صورت فىء مختص است به رسول۷ کیلوبایت (۶۵۲ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۱۷
- و ساكت بودند و برخى نمينمودند و دسته اول را نهى ميكردند و دسته دوم بدسته سوم ميگفتند چرا اينها را موعظه ميكنيد وعظ بحال آنها ثمر ندارد چون متّعظ نميشوند۳۷ کیلوبایت (۲٬۸۷۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
- و ساكت بودند و برخى نمينمودند و دسته اول را نهى ميكردند و دسته دوم بدسته سوم ميگفتند چرا اينها را موعظه ميكنيد وعظ بحال آنها ثمر ندارد چون متّعظ نميشوند۳۳ کیلوبایت (۲٬۶۹۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
- وقت وعده شما روز زينت است كه مردم در نيمروز يا وقت چاشت مجتمع شوند، در آيه سوم مقصود از ضحى روز است به قرينه والليل. [طه:119]. غرض از «لا تَضْحى» آن است۴ کیلوبایت (۳۹۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۱۷
- عمل شماست كه بدبختتان خواهد كرد با خود شماست و از شما منفّك نيست. آيه دوم و سوم نيز در جواب آنان است كه پيامبران مىگفتند: ما شما را به فال بد گرفتيم سبب۷ کیلوبایت (۶۳۵ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۸:۰۰
- و آب داغ. وَ أَصْحابُ الشِّمالِ ما أَصْحابُ الشِّمالِ (41) بعد از آن طبقه سوم را بيان فرمايد: وَ أَصْحابُ الشِّمالِ: و اصحاب دست چپ، ما أَصْحابُ الشِّمالِ:۱۸ کیلوبایت (۱٬۴۰۶ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۳۰
- در بهشت خانهئى بنا كند و مداومت بآن در ليالى ماه رمضان مخصوصا شب بيست و سوم كه اقوى محتملات شب قدر است آثار مخصوص و ثواب بسيار دارد و الحمد للّه رب العالمين۱۸ کیلوبایت (۱٬۳۸۱ واژه) - ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۳۷
- بين کذب نجو سحر على امر ظلم ارض ا کلل علو سلط ثمود لا ن قد ها طغو اسرائيل سوم رئى طغى عمل عصى عصو ذهب اخذ الا کبر کيد مرء نظر هما زين وله صحب عن نور فتن۹ کیلوبایت (۷۱۵ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۱
- (۳۸۴۲ بار) يوسف (۲۷ بار) «عليه السلام». فرزند يعقوب و نواده اسحق و فرزند سوم ابراهيم عليهم السلام مىباشد نام مباركش 27 بار در كلام اللَّه ذكر شده است۸ کیلوبایت (۷۹۳ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۴۲
- حديث ديگرى «هُوَ الشَّيْخُ الْكَبيرُ لا يَسْتَطيعُ وَ الْمَريضُ»در روايت سوم: «الشَّيْخَ الْكَبيرُ وَ الَّذى يَأْخُذُهُ الْعَطاشُ» در حديث چهارم: «اَلْمَرْءَةُ۷ کیلوبایت (۶۹۵ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۶
- دوم: وَ مُبَشِّراً: و در حالتى كه مژده دهنده به رحمت ما بر اهل تصديق: وصف سوم: وَ نَذِيراً: و ترساننده از نزول عقوبت بر اهل تكذيب. يا أَيُّهَا الَّذِينَ۲۸ کیلوبایت (۲٬۳۹۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۳۰
- امين، حضرت زهرا عليها السّلام «2». «1» منهج الصادقين (چ سوم) ج 10 ص 289. «2» منهج الصادقين (چ سوم) ج 10 ص 289 و مضمون روايت در تفسير فرات ص 217- 218 و همچنين۳۱ کیلوبایت (۲٬۹۲۷ واژه) - ۱۵ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۹:۲۱
- بياور ما را آنچه وعده كنى. فرمود: فردا صبح رويهاى شما زرد، روز دوم سرخ، روز سوم سياه شود. روز اول صورتها تمام زرد شد. بعضى به هم گفتند: آمد به شما آنچه صالح۳۵ کیلوبایت (۲٬۹۳۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۶
- بنىاسرائيل سه گروه بودند: يكدسته قانونشكن، عدهاى ديگر دلسوزان نصيحتگر و گروه سوم گروهى بىتفاوت. بىتفاوتها به نصيحتگران مىگفتند: خود را خسته نكنيد، چون۵۱ کیلوبایت (۴٬۱۸۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
- براى پیامبر نازل گردانید سپس آیات این سوره را نازل فرمود تا آیه سوم. و نیز گویند آیه سوم این سوره نازل گردید و به آنها خبر داد که قرآن داراى بهتر و نیکوترین۱۹ کیلوبایت (۱٬۵۷۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
- مشتق شده در حال بارگیری... «عليه السلام». فرزند يعقوب و نواده اسحق و فرزند سوم ابراهيم عليهم السلام مىباشد نام مباركش 27 بار در كلام اللَّه ذكر شده است۹ کیلوبایت (۸۵۳ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۴۴
- مىتوانيد بخوريد و يا از چيزى به خوردن مجازيد كه انبارهاى آن دست شماست و درآيه سوم قريب به علم است كه مراد خزائن باشد يعنى به قارون از گنجها آنقدر داديم كه۶ کیلوبایت (۵۷۸ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۳۶
- كرده كه قومى به رسول خدا چنان گفتند. ولى در اين باره روايتى هست كه درذيل آيه سوم خواهيم گفت از جمله «وَبِالذّى قُلْتُمْ» روشن مىشود كه در شريعتهاى سابق سوزاندن۹ کیلوبایت (۹۵۲ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۰۲
- مىبستند. دوم: پيمانهاى خداست كه نسبت به ايمان و عمل از بندگان گرفته است. سوم: عقود فيمابين مردم است از قبيل عقد نكاح و بيع و غيره. چهارم: دستور به اهل۹ کیلوبایت (۹۶۲ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۳۲
- مىبستند. دوم: پيمانهاى خداست كه نسبت به ايمان و عمل از بندگان گرفته است. سوم: عقود فيمابين مردم است از قبيل عقد نكاح و بيع و غيره. چهارم: دستور به اهل۱۰ کیلوبایت (۹۹۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۸:۰۰
- از آن عدّه دعوت كرد و امر باين منوال خاتمه يافت و متفرّق شدند و حضرت روز سوم از آنها دعوت فرمود و بعد از صرف غذا و شير بهمان كيفيّت حضرت از جا برخاست و۳۸ کیلوبایت (۳٬۷۷۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
- دفعه اول كاملا شيرين و دلچسب خواهد بود، دفعه دوم كمتر از دفعه اول و در دفعه سوم ديگر احتياج به خواندن نخواهد داشت و خواهد كه آن كتاب را بفروشد. زيرا با دو۱۱ کیلوبایت (۱٬۱۲۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۵۷
- دفعه اول كاملا شيرين و دلچسب خواهد بود، دفعه دوم كمتر از دفعه اول و در دفعه سوم ديگر احتياج به خواندن نخواهد داشت و خواهد كه آن كتاب را بفروشد. زيرا با دو۱۱ کیلوبایت (۱٬۱۵۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۱۵
- [حاقة:35-37]. شايد غسلين آشاميدنى و صديد باشد كه فرموده [ابراهيم:16-17]. سوم - ضريع است كه گفته شد. چهارم - طعام گلوگير [مزّمل:12-13]. به احتمال قوى اين۵ کیلوبایت (۵۳۹ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۵۰
- دفعه اول كاملا شيرين و دلچسب خواهد بود، دفعه دوم كمتر از دفعه اول و در دفعه سوم ديگر احتياج به خواندن نخواهد داشت و خواهد كه آن كتاب را بفروشد. زيرا با دو۱۱ کیلوبایت (۱٬۱۳۰ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۳
- «قُمْ فَأَنْذِرْ» «1» 7- مقدار شب زنده دارى محدوديّتى ندارد. (يك دوم، يك سوم يا دو سوم شب) (براى انجام امور عبادى، مردم را در تنگنا قرار ندهيم، براى همه مردم۲۶ کیلوبایت (۲٬۴۵۶ واژه) - ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۶:۰۰
- «قُمْ فَأَنْذِرْ» «1» 7- مقدار شب زنده دارى محدوديّتى ندارد. (يك دوم، يك سوم يا دو سوم شب) (براى انجام امور عبادى، مردم را در تنگنا قرار ندهيم، براى همه مردم۲۶ کیلوبایت (۲٬۳۲۷ واژه) - ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۶:۰۳
- بهمين طريقه زمين دوم بر بالاى آسمان دنيا و آسمان دوم بالاى سوم بر بالاى آسمان دوم و آسمان سوم بر بالاى آن «2» و بر همين قياس تا به زمين هفتم اينست قوله۲۶ کیلوبایت (۲٬۲۹۸ واژه) - ۲ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۰۴
- 510 هيچيك جواب ندادند مگر على بن ابى طالب عليه السّلام، و در مرتبه دوم و سوم نيز حضرت تكرار فرمود باز كسى جواب نداد مگر امير المؤمنين. حضرت فرمود: بنشين۴۳ کیلوبایت (۴٬۲۱۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
- شكست، نورى درخشان جهيد كه قصور يمن ظاهر شد. حضرت و اصحاب تكبير گفتند. به ضرب سوم، ثلث آخر متلاشى شد، لامعهاى از آن ظهور نمود كه قصور روم به نظر آمد. حضرت۷۱ کیلوبایت (۶٬۵۶۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
- لَآياتٍ لِكُلِّ صَبَّارٍ شَكُورٍ (31) «1» توحيد المفضل، چ عربى ص 129- 128. (طبع سوم- مكتبة الداورى قم) جلد 10 - صفحه 364 بعد از آن استشهاد ديگر فرمايد بر كمال۳۹ کیلوبایت (۳٬۲۵۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۸
- از آن عدّه دعوت كرد و امر باين منوال خاتمه يافت و متفرّق شدند و حضرت روز سوم از آنها دعوت فرمود و بعد از صرف غذا و شير بهمان كيفيّت حضرت از جا برخاست و۴۶ کیلوبایت (۴٬۳۸۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
- مجلس 23، روايت 31- ص 198- 197. «4» منهج الصادقين (چ سوم- اسلاميه) ج 10 ص 177. «5» منهج الصادقين (چ سوم- اسلاميه) ج 10 ص 177. جلد 14 - صفحه 96 و زن خيانت۳۲ کیلوبایت (۲٬۸۵۳ واژه) - ۶ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۳۹
- و اين قرآن مجيد نوشته شده است؛ «1». منهج الصادقين (چ سوم) ج 10 ص 208. «2». منهج الصادقين (چ سوم) ج 10 ص 208. جلد 14 - صفحه 142 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ۳۲ کیلوبایت (۳٬۰۸۹ واژه) - ۲ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۰۶:۰۰
- «1» اصول كافى، (چ سوم 1388 هج)، ج 2 باب الذنوب، ص 269 روايت 6. نيز در امالى. شيخ مفيد، مجلس 23 ص 184 روايت 8. «2» منهج الصادقين (چ سوم)، ج 10، ص 206. جلد۳۱ کیلوبایت (۲٬۸۷۵ واژه) - ۲ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۰۵:۵۱
- از یکسو، و آب جوشان مرگبار از سوی دیگر، و سایه دود داغ و خفه کننده از سوی سوم، آنها را چنان گرفتار میسازد که تاب و توان را از آنان میگیرد، و اگر هیچ مصیبت۱۵ کیلوبایت (۱٬۱۴۵ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۳۱
- كه عدّه مسلمانان كم بودند و چون زياد شدند حكم بر آنها تخفيف داده شده و آيه سوم ناسخ آن است و بعد از مدتى نازل شده و در قرآن مقارن درج شده چون ترتيب نزول۳۰ کیلوبایت (۲٬۵۸۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۸
- نازل ميشود و علامت آن آنستكه روز اوّل روىهاى آنها زرد و روز دوم سرخ و روز سوم سياه ميشود اگر در اين مدت توبه نمودند عذاب مرفوع و الّا محتوم خواهد شد و حضرت۲۹ کیلوبایت (۲٬۷۲۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۶
- ديگرش مخلوط و آميخته با غلاطى است كه قرآن مجيد تصديق نمىكند. مثلاً در باب سوم از سِفر پيدايش آيه هشتم: راه رفتن خدا در بهشت ذكر شده كه آدم و زنش خود را۱۵ کیلوبایت (۱٬۶۶۵ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۸:۰۰
- زبان گویائی به انسانها میفهمانند که نباید جز خدا را پرستید و اطاعت کرد. سوم: از راه فطرت. چرا که انسان ذاتاً یکتاپرست بوده و فطرت سالم، طاعت و عبادت را۳۴ کیلوبایت (۲٬۸۸۶ واژه) - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۰۴
- نيامد كه مبطل آن باشد و بعد از آن هيچ كتابى نيايد كه حكم به بطلان آن كند. صفت سوم: تَنْزِيلٌ مِنْ حَكِيمٍ حَمِيدٍ: نازل گرديده شده از خدائى كه دانا است به جميع۳۳ کیلوبایت (۲٬۹۱۱ واژه) - ۱۵ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۵۶
- واگذاشتم. «3» «1» منهج الصادقين، چ سوم اسلاميه، ج 10 ص 143. «2» مجمع البيان (چ 1403 هج)، ج 5 ص 432. «3» منهج الصادقين (چ سوم اسلاميه)، ج 10 ص 144. جلد 14 -۳۵ کیلوبایت (۳٬۱۴۹ واژه) - ۲۰ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۷:۵۸
- مراتب و درجات حصول تقواى دينى و پرستش خدا بر اساس خوف ، رجاء و حبّ عبادت دسته سوم كه خدا را چون شايسته عبادت يافتند عبادت مى كنند مخلصين ، عبادت از روى خوف۴۰ کیلوبایت (۳٬۴۲۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
- از آن عدّه دعوت كرد و امر باين منوال خاتمه يافت و متفرّق شدند و حضرت روز سوم از آنها دعوت فرمود و بعد از صرف غذا و شير بهمان كيفيّت حضرت از جا برخاست و۳۹ کیلوبایت (۳٬۷۴۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
- فيض الاسلام، خطبه سوم (شقشقيه)، ص 49. «2» همان مدرك، حكمت 181، ص 1173. «3» نوائب الدّهور فى علائم الظهور، سيد حسن ميرجهانى، جلد سوم، ص 16 به نقل از وافى،۳۵ کیلوبایت (۳٬۱۷۱ واژه) - ۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۵۴
- از آن عدّه دعوت كرد و امر باين منوال خاتمه يافت و متفرّق شدند و حضرت روز سوم از آنها دعوت فرمود و بعد از صرف غذا و شير بهمان كيفيّت حضرت از جا برخاست و۳۸ کیلوبایت (۳٬۸۱۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴