أَقْسَمُوا: تفاوت میان نسخه‌ها

از الکتاب
(افزودن نمودار دفعات)
(Added word proximity by QBot)
 
خط ۱: خط ۱:
__TOC__
''' [[ویژه:پیوند_به_این_صفحه/أَقْسَمُوا | آیات شامل این کلمه ]]'''
''' [[ویژه:پیوند_به_این_صفحه/أَقْسَمُوا | آیات شامل این کلمه ]]'''


خط ۸: خط ۹:




===کلمات [[راهنما:نزدیک مکانی|نزدیک مکانی]]===
<qcloud>
وَ:100, بِاللّه:81, جَهْد:73, أَيْمَانِهِم:65, لَئِن:37, لا:33, الّذِين:31, مِن:29, لَيَصْرِمُنّهَا:23, الْفَائِزُون:23, إِذ:23, يَعْمَلُون:23, نَاصِرِين:23, غَفُورا:23, هٰؤُلاَء:21, کَانُوا:21, مُصْبِحِين:21, الْجَنّة:21, اللّه:21, هُم:21, حَلِيما:21, بِمَا:20, فَأُولٰئِک:20, أَ:20, کَان:20, لَهُم:20, أَصْحَاب:20, بَلَوْنَا:18, إِنّه:18, يَتّقْه:18, مَا:18, مَن:18, إِنّهُم:18, آمَنُوا:18, فَطَاف:18, فَيُنَبّئُهُم:18, يَسْتَثْنُون:18, يَبْعَث:16, بَعْدِه:16, جَاءَهُم:16, کَمَا:16, لَمَعَکُم:16, أَمَرْتَهُم:16, عَلَيْهَا:16, جَاءَتْهُم:16, مَرْجِعُهُم:16, يَقُول:15, نَذِير:15, حَبِطَت:15, آيَة:15, بَلَوْنَاهُم:15, لَيَخْرُجُن:15, قُل:15, رَبّهِم:15, يُضِل:15, إِنّا:13, لَيُؤْمِنُن:13, نَادِمِين:13, أَحَد:13, إِلَى:13, أَعْمَالُهُم:13, يَخْش:13, لَيَکُونُن:13, الْخُرْطُوم:13, يَمُوت:12, بِهَا:12, أَهْدَى:12, فَأَصْبَحُوا:12, خَاسِرِين:10, بَلَى:10, تُقْسِمُوا:10
</qcloud>
===تکرار در هر سال نزول===
{{#ask:[[رده:آیات قرآن]] [[نازل شده در سال::+]] [[کلمه غیر ربط::أَقْسَمُوا]]
{{#ask:[[رده:آیات قرآن]] [[نازل شده در سال::+]] [[کلمه غیر ربط::أَقْسَمُوا]]
|?نازل شده در سال
|?نازل شده در سال

نسخهٔ کنونی تا ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۰۱

آیات شامل این کلمه

ریشه کلمه

قاموس قرآن

(بروزن فرس) سوگند. [واقعة:76]. اگر بدانيد آن سوگند بزرگى است. «اَقْسَمَ بِاللهِ» يعنى سوگند ياد كرد بخدا، اصل آن چنانكه راغب گفته از قسامه است و قسامه بنابر قول اقرب الموارد جماعتى است كه بر چيزى سوگند مى‏خورند و آن را مى‏گيرند ويا به چيزى گواهى مى‏دهند. راغب گفته: قسامه سوگندهايى است كه بر اولياء مقتول تقسيم مى‏شود يعنى چون ادعا كردند زيد عمرو را كشته بايد هر يك در صورت عدم شاهد بر ادعاى خويش قسم بخورند. على هذا معناى قسمت در قسم به معنى سوگند نيز ملحوظ است. اَفعال قسم در قرآن بيشتر از باب اِفعال آمده مثل [انعام:109]. [حاقة:39-38]. از مفاعله و تفاعل نيز آمده است مثل [اعراف:21]. يعنى سوگند اكيد ياد كرد كه من به شما از خير خواهانم. مفاعله در اينجا بين الاثنين نيست مثل «سافَرْتُ شَهْراً» احتمال قوى آن است كه براى مبالغه باشد و مثل [نمل:49]. گفتند سوگند ياد كنيد به خدا كه صالح و اهلش را شب هنگام مقتول مى‏كنيم.


کلمات نزدیک مکانی

تکرار در هر سال نزول

در حال بارگیری...