نتایج جستجو

از الکتاب
  • كه تنزيه نمايد پروردگار خود را كه برتر و بالاتر است از آنكه وصف شود از هر عيب و نقص و قصور و فتورى و اينكه فرموده تنزيه نما نام پروردگارت را شايد جلد 5
    ۴۷ کیلوبایت (۴٬۵۹۶ واژه) - ‏۲۸ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۵:۳۹
  • را در گريبانت كن چون بيرون آرى سفيد و درخشنده باشد بدون علّت و مرض پيسى و عيب ديگرى و چون از امرى ترس بر تو غالب شود بازوهاى خود را ببدنت بچسبان و دستت
    ۴۳ کیلوبایت (۳٬۵۳۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
  • در آورد و آنها را عبرت براى عالميان قرار داد. 4- اشعار به آنكه آنچه كفار عيب مى‌كردند و انكار داشتند نسبت به مؤمنان امرى پسنديده و صواب بود. زيرا ايمان
    ۴۹ کیلوبایت (۴٬۵۶۰ واژه) - ‏۲ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۰۵:۴۷
  • پيشين نيز غذا مى‌خوردند و در بازارها راه مى‌رفتند. 1- برخى از مردم، كمال را عيب و نقص مى‌بينند. «ما لِهذَا الرَّسُولِ» (زندگى عادّى و حضور در ميان مردم، براى
    ۴۷ کیلوبایت (۴٬۱۳۱ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۱
  • متوجه بخداى خود كند و بعضى گفتند اين نيست بلكه چون خدايان شما ديدند اينمرد عيب‌جوئى از آنها ميكند و شما را دعوت بپرستش غير مينمايد بخشم آمدند و طراوت و خرمى
    ۴۹ کیلوبایت (۴٬۵۵۸ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۱
  • قومى از اهل ايمانند كه احيانا معاصى از آنها صادر ميشود كه در نظر اهل ايمان عيب است و كراهت دارند از آن و اميد است خدا بپذيرد توبه آنها را و نيز عياشى از
    ۴۶ کیلوبایت (۳٬۴۸۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۰
  • سرگين در آن اثر نموده و نه رنگ خون بلكه خالص از هر دو است و صافى از هر غش و عيب و در كافى از امام صادق عليه السّلام از پيغمبر صلّى اللّه عليه و آله و سلّم
    ۴۸ کیلوبایت (۴٬۲۵۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۹
  • منع از خيرات و مقصود آنها آنستكه دين خدا و راه حقّ را كج معرّفى نمايند و عيب و نقصى‌ جلد 3 صفحه 72 براى آن در انظار مردم اثبات نمايند لذا آيات الهى را
    ۴۷ کیلوبایت (۳٬۶۳۱ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۲
  • منع از خيرات و مقصود آنها آنستكه دين خدا و راه حقّ را كج معرّفى نمايند و عيب و نقصى‌ جلد 3 صفحه 72 براى آن در انظار مردم اثبات نمايند لذا آيات الهى را
    ۴۵ کیلوبایت (۳٬۶۰۸ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۲
  • وسيله‌ى مناسبى براى شناخت حقيقت افراد است. حَتَّى يَتَبَيَّنَ‌ ... 5- همه جا عيب‌پوشى ارزش نيست، گاهى بايد افشاگرى كرد. حَتَّى يَتَبَيَّنَ‌ ... وَ تَعْلَمَ
    ۴۷ کیلوبایت (۴٬۱۴۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۹
  • خود خلوت مى‌كنند، نمازشان با كسالت و انفاقشان با كراهت است. نسبت به مؤمنان عيب‌جو و نسبت به پيامبر صلى الله عليه و آله موذى‌اند. از جبهه فرارى و نسبت به
    ۵۷ کیلوبایت (۴٬۶۷۹ واژه) - ‏۲۸ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۷:۰۵
  • تبصره: اين مطلب محقق شده كه حق تعالى منزه باشد از فعل قبيح و مبرا از نقص و عيب، بنابراين اسناد طبع به ذات سبحانى بر سبيل مجاز است نه بر سبيل مبالغه و تأكيد،
    ۴۵ کیلوبایت (۳٬۵۶۲ واژه) - ‏۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۴۸
  • به تواضع وا مى‌دارد. «أَسْتَخْلِصْهُ لِنَفْسِي»* 6- تا مرد سخن نگفته باشد، عيب وهنرش نهفته باشد. «فَلَمَّا كَلَّمَهُ قالَ» 7- در گزينش‌ها، مصاحبه حضورى نيز
    ۵۵ کیلوبایت (۵٬۱۶۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۵
  • متوجه بخداى خود كند و بعضى گفتند اين نيست بلكه چون خدايان شما ديدند اينمرد عيب‌جوئى از آنها ميكند و شما را دعوت بپرستش غير مينمايد بخشم آمدند و طراوت و خرمى
    ۵۰ کیلوبایت (۴٬۶۸۸ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۱
  • متوجه بخداى خود كند و بعضى گفتند اين نيست بلكه چون خدايان شما ديدند اينمرد عيب‌جوئى از آنها ميكند و شما را دعوت بپرستش غير مينمايد بخشم آمدند و طراوت و خرمى
    ۵۶ کیلوبایت (۵٬۷۳۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۱
  • نقص برميگردى و بنابراين مقصود از امر فقط اثبات عجز مأمور است از پيدا كردن عيب و نقص در دستگاه‌ جلد 5 صفحه 238 خلقت بتأمّل و نظر نه اثبات عجز او از ادراك
    ۴۹ کیلوبایت (۴٬۱۰۳ واژه) - ‏۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۶
  • صفات‌ توضيح‌ ‌آن‌ ‌اينکه‌ ‌است‌ ‌که‌ ‌هر‌ كمالي‌ امر وجودي‌ ‌است‌ و ‌هر‌ عيب‌ و نقصي‌ امر عدمي‌ ‌است‌ ‌که‌ فاقد كمال‌ ‌است‌ و چون‌ گذشت‌ ‌که‌ حضرت‌ حق‌
    ۵۹ کیلوبایت (۵٬۹۴۴ واژه) - ‏۱۴ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۳:۵۴
  • التُّرابِ» آرى خلافكار، به خاطر شرمندگى رويى براى جلوه در جامعه ندارد و سعى مى‌كند عيب‌ها و خلافكارى‌هاى خود را پنهان كند. كلمه «دسيسه» نيز به كار زشتى گفته مى‌شود
    ۵۰ کیلوبایت (۴٬۴۵۲ واژه) - ‏۱۸ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۳:۲۸
  • گيريم‌ و بوظايف‌ ديني‌ عمل‌ كنيم‌. مَن‌ تَذَكَّرَ ‌هر‌ ‌که‌ بخواهد متذكر شود و عيب‌ بزرگتر اينكه‌ ‌بر‌ فرض‌ اينكه‌ برگردند باز همين‌ اشتغالات‌ مانع‌ ميشود چنانچه‌
    ۵۰ کیلوبایت (۳٬۹۷۵ واژه) - ‏۲۷ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۴۸
  • عاقبت‌ نميگردد. (قال‌َ اهبِطا) هبوط تنزّل‌ ‌است‌ ‌از‌ بهشت‌ ‌که‌ هيچگونه‌ عيب‌ و نقصي‌ ‌در‌ ‌او‌ نبود و هيچگونه‌ بلا و مصيبتي‌ نداشت‌ نزول‌ ‌در‌ دنيا ‌که‌
    ۵۱ کیلوبایت (۴٬۱۰۱ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶