نتایج جستجو
از الکتاب
- السلام ) با استفهام : ((ما تلك بيمينك يا موسى (( واشاره به وجه رد و بدل شدن سؤ ال و جواب درباره عصا وجه پرگوئى موسى (ع ) در پاسخ خداوند شرح و توضيح درخواست هاى۲۸ کیلوبایت (۲٬۴۸۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۴
- نمودهاند و بعضى گفتهاند مراد از وجه شىء خود و ذات آنست چون عرب از خود چيزى بوجه آن تعبير ميكند و ميگويد وجه الرّأى و وجه التّدبير و اراده ميكند رأى و تدبير۲۸ کیلوبایت (۲٬۵۶۲ واژه) - ۲۶ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۵۸
- میگفتید: ما نمیدانیم قیامت چیست! ما تنها گمانی (دربارهی آن) داریم و به هیچ وجه یقین و باور نداریم (که قیامت فرا برسد). و هنگامی که گفته شود: « وعدهی خدا۳۱ کیلوبایت (۲٬۳۴۷ واژه) - ۵ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۵۳
- ((تسريح زن بر احسان )) در آيه شريفه مراد از نگهدارى زن به وجه معروف يا طلاق دادن به او وجه نيكو وجه اينكه (امساك ) و (تسريح ) در آيه شريفه هم به قيد معروف۵۶ کیلوبایت (۴٬۵۸۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۵
- دوم به اين است كه وجود متشابهات در قرآن طبيعى و لا بدمنه مىباشد. در اينجا وجه ديگرى هست كه از نظر نگارنده بسيار ارزنده است و آن اينكه وجود متشابهات سبب۱۱ کیلوبایت (۱٬۱۲۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۵۷
- دوم به اين است كه وجود متشابهات در قرآن طبيعى و لا بدمنه مىباشد. در اينجا وجه ديگرى هست كه از نظر نگارنده بسيار ارزنده است و آن اينكه وجود متشابهات سبب۱۱ کیلوبایت (۱٬۱۵۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۱۵
- دوم به اين است كه وجود متشابهات در قرآن طبيعى و لا بدمنه مىباشد. در اينجا وجه ديگرى هست كه از نظر نگارنده بسيار ارزنده است و آن اينكه وجود متشابهات سبب۱۱ کیلوبایت (۱٬۱۳۰ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۳
- آمده است. قول هم يوم شىء من ما ه اذ انن ک اتى على ملک عجز وذر روح ذلک ل عذب وجه علم الله او جعل رسل ها انث اله ربب قدر ف ذکر کون فى عاد بغت صکک بشر وله سوع۳ کیلوبایت (۲۴۴ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۵۱
- به نظر راغب: آن لفظى است شامل تمام افعال و از فعل و صنع اعمّ است و ر پنج وجه به كار مىرود اوّل به معنى شروع مثل :جَعَلَ زَيْدَ يَقُولُ (شروع كرد زيد بگويد)۴ کیلوبایت (۳۲۲ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۴۰
- پس وجه حكمت در غيبت چيست؟ فرمود: وجه حكمت در آن، همان «1» منهج الصادقين ج 5، ص 372. جلد 8 - صفحه 100 وجه حكمت غيبت حجج پيشينيان است، بدرستى كه وجه حكمت۴۲ کیلوبایت (۳٬۸۵۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۲
- نمودهاند و بعضى گفتهاند مراد از وجه شىء خود و ذات آنست چون عرب از خود چيزى بوجه آن تعبير ميكند و ميگويد وجه الرّأى و وجه التّدبير و اراده ميكند رأى و تدبير۳۱ کیلوبایت (۲٬۷۲۰ واژه) - ۲۶ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۵:۰۲
- function. آيات ۵۶ - ۶۵، سوره اسرى استدلال ديگرى بر نفى الوهيت خدايان مشركين چند وجه ديگر در بيان مراد از مالك نفع وضرر نبودن بتها فقط دعا ودرخواست حقيقى از خداى۲۹ کیلوبایت (۲٬۳۴۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
- السلام ) با استفهام : ((ما تلك بيمينك يا موسى (( واشاره به وجه رد و بدل شدن سؤ ال و جواب درباره عصا وجه پرگوئى موسى (ع ) در پاسخ خداوند شرح و توضيح درخواست هاى۲۵ کیلوبایت (۲٬۱۸۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۴
- [بقره:282] دادو ستد حاضرى كه ميان خود مىگردانيد. دار: به معنى خانه است راغب در وجه آن گويد: خانه را بدان اعتبار دار گفتهاند كه ديوار آن گرديده تا به اوّل آن۴ کیلوبایت (۳۵۳ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۴۹
- انن اله علم الله صکک صوب ترف ما ثوب حنث حرث کان ذلک روح مرء عظم غشى فعل قوم وجه سمع ى غشو تلو ظلم مثل نفس ک دعو ا الا اول اذا دنو ب بشر اذن غلم جزى ذنب عجز۳ کیلوبایت (۲۷۹ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۸:۰۱
- درباره اين آيه در «كبر» ذيل عنوان كبائر مشروحاً سخن گفتهايم. لَمَّا بر سه وجه باشد يكى آنكه مخصوص مضارع است و مثل «لم» جزم مىدهد و معنى آن را به ماضى قلب۱۴ کیلوبایت (۳۵۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۰
- هم عمى الله وله اله على ف ظلم فى شىء عقل اوى الذين ايى کلل وحد بصر نا ندى وجه قدر هما ب لو احد من ندو جهنم ما دعو رجل علم ائى مثل او رجع الا قوم يا هو عند۲ کیلوبایت (۱۳۰ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۲۸
- (غلبت الروم ...) گفته شده است اشاره اى در مورد وجه اينكه خداوند خلف وعده نمى كند (لا يخلف الله وعده ) چند وجه در بيان مفاد آيه : ((يعلمون ظاهرا من الحيوة۲۰ کیلوبایت (۱٬۸۴۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- (غلبت الروم ...) گفته شده است اشاره اى در مورد وجه اينكه خداوند خلف وعده نمى كند (لا يخلف الله وعده ) چند وجه در بيان مفاد آيه : ((يعلمون ظاهرا من الحيوة۲۰ کیلوبایت (۱٬۷۲۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- وجود دارد ۱ وجه اختصاص تسبيح خدا به عقلا و مرغان هوا. از علم قطعى به رؤ يت ((الم تر)) تعبير شده است . وجه تعليم به حيوانات در آيه شريفه . وجه اختصاص تسبيح۳۷ کیلوبایت (۳٬۲۸۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۰