نتایج جستجو

از الکتاب
نتایج ۵۲۱ - ۵۴۰ از ۶۸۴
جستجوی پیشرفته

جستجو در فضاهای نام:

  • الْعُمْيِ عَنْ ضَلالَتِهِمْ إِنْ تُسْمِعُ إِلاَّ مَنْ يُؤْمِنُ بِآياتِنا فَهُمْ مُسْلِمُونَ (81) وَ إِذا وَقَعَ الْقَوْلُ عَلَيْهِمْ أَخْرَجْنا لَهُمْ دَابَّةً
    ۴۸ کیلوبایت (۴٬۲۵۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
  • فَضّلْتُکُم فَضْل فَضْلا فَعَلْن فَعِدّة فَقَال فَقُلْنَا فَلَه فَلَهُم فَلَيْس فَهُم فَهُو فَوَل فَوَلّوا فَوْقَهَا فَيَعْلَمُون فَيَقُولُون فُسُوق فِتْنَة فِرْعَوْن
    ۲۳۴ کیلوبایت (۱۳٬۲۷۰ واژه) - ‏۲۲ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۲:۳۶
  • خود را از نظر او پنهان دارند (الا انهم يثنون صدورهم ليستخفوا منه ). براى فهم دقيق معنى آيه بايد مفهوم جمله يثنون به درستى روشن شود. يثنون از ماده ثنى بر
    ۴۸ کیلوبایت (۵٬۸۹۴ واژه) - ‏۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۰:۰۹
  • مَعِيَ وَ ذِكْرُ مَنْ قَبْلِي بَلْ أَكْثَرُهُمْ لا يَعْلَمُونَ الْحَقَّ فَهُمْ مُعْرِضُونَ «24» وَ ما أَرْسَلْنا مِنْ قَبْلِكَ مِنْ رَسُولٍ إِلاَّ نُوحِي
    ۶۰ کیلوبایت (۵٬۴۴۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
  • «2» ذلِكَ بِأَنَّهُمْ آمَنُوا ثُمَّ كَفَرُوا فَطُبِعَ عَلى‌ قُلُوبِهِمْ فَهُمْ لا يَفْقَهُونَ «3» وَ إِذا رَأَيْتَهُمْ تُعْجِبُكَ أَجْسامُهُمْ وَ إِنْ
    ۵۶ کیلوبایت (۴٬۲۹۰ واژه) - ‏۲۹ خرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۰۴
  • رَضُوا بِأَنْ يَكُونُوا مَعَ الْخَوالِفِ وَ طَبَعَ اللَّهُ عَلى‌ قُلُوبِهِمْ فَهُمْ لا يَعْلَمُونَ (93) ترجمه‌ نيست بر ضعيفان و نه بر بيماران و نه بر آنانكه
    ۴۹ کیلوبایت (۳٬۹۴۱ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۹
  • بصاحبان‌ حق‌ و انتقام‌ ‌از‌ ظالم‌ مي‌گردد و بسياري‌ ‌از‌ حكمتهاي‌ ديگر ‌که‌ ‌از‌ فهم‌ و ادراك‌ بشر خارج‌ ‌است‌. بِشَي‌ءٍ مِن‌َ الخَوف‌ِ شيئي‌ بطور ابهام‌ بلاي‌
    ۵۹ کیلوبایت (۴٬۸۰۶ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
  • مِنَ الْأَرْضِ أَمْ لَهُمْ شِرْكٌ فِي السَّماواتِ أَمْ آتَيْناهُمْ كِتاباً فَهُمْ عَلى‌ بَيِّنَةٍ مِنْهُ بَلْ إِنْ يَعِدُ الظَّالِمُونَ بَعْضُهُمْ بَعْضاً
    ۵۰ کیلوبایت (۳٬۹۷۵ واژه) - ‏۲۷ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۴۸
  • وجهى تمثل و تجسم يابد، در چنين موارد البته بايد از حس استمداد نموده، صاحبان فهم ساده و عقل بسيط را از راه حس متوجه آن حقايق نمود. و آنگاه ايشان را از اين
    ۴۷ کیلوبایت (۵٬۷۳۶ واژه) - ‏۲ فروردین ۱۴۰۲، ساعت ۱۴:۳۸
  • چه جز اوست بالنسبه به او كوچك و حقير است و احاطه پيدا نمى‌كند بكنه ذات او فهم و در خصال از پيغمبر (ص) روايت نموده است كه بزرگتر آيه كه در قرآن است آية الكرسى
    ۱۴۲ کیلوبایت (۱۱٬۵۴۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۵
  • نمى آيد بلكه خواندن مقدمهاى است براى انديشه ، و انديشه وسيلهاى است براى فهم ، و فهم مقدمهاى است براى عمل ، و از آنجا كه در سوره انفال و برائت صفات منافقان
    ۳۶ کیلوبایت (۴٬۲۴۰ واژه) - ‏۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۲۶
  • بِمَا عِندَهُم مِنَ العِلم». و اين تفسير، علاوه بر اين كه رو به راه نيست و از فهم دور است، اشكال وجه اول هم، بر آن وارد است. يكى ديگر اين كه: ضمير در «فَرِحُوا»،
    ۳۸ کیلوبایت (۴٬۱۲۶ واژه) - ‏۲۵ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۳:۲۷
  • چيزى بود كه از هر وجه ديگرى، زودتر به ذهن و فهم مى رسد، و گرنه درباره آن تركيب، وجوهى ديگر ذكر كرده اند كه از فهم دور است، و از خوانندگان عزيز، هر كس مايل
    ۳۹ کیلوبایت (۴٬۲۹۰ واژه) - ‏۲۴ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۴۹
  • آمده است )) معانى كلمات زن ، حسبان ، شعور، ذكر و عرفان و معرفت معانى كلمات فهم ، فقه ، درايت ، فكر و راءى معانى كلمات زعم ، علم ، حفظ، حكمت ، خبرت و شهادت
    ۱۲۴ کیلوبایت (۱۰٬۷۰۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۵
  • مَعِيَ وَ ذِكْرُ مَنْ قَبْلِي بَلْ أَكْثَرُهُمْ لا يَعْلَمُونَ الْحَقَّ فَهُمْ مُعْرِضُونَ «24» وَ ما أَرْسَلْنا مِنْ قَبْلِكَ مِنْ رَسُولٍ إِلاَّ نُوحِي
    ۶۱ کیلوبایت (۵٬۶۸۱ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
  • بعض‌ اخبار ‌که‌ تفسير ‌شده‌ بامير المؤمنين‌ ‌عليه‌ السّلام‌ معناي‌ ‌آن‌ ‌از‌ فهم‌ ناقص‌ ‌ما دور ‌است‌ زيرا ‌اينکه‌ موهبت‌ ‌براي‌ مستغفرين‌ و تائبين‌ ‌است‌
    ۴۹ کیلوبایت (۴٬۰۰۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۲
  • ‌را‌ درك‌ نميكند چنانچه‌ ‌در‌ ‌آيه‌ شريفه‌ ميفرمايد صُم‌ٌّ بُكم‌ٌ عُمي‌ٌ فَهُم‌ لا يَعقِلُون‌َ بقره‌ ‌آيه‌ 171 ثُم‌َّ تاب‌َ اللّه‌ُ عَلَيهِم‌ ‌يعني‌ پشيمان‌
    ۵۰ کیلوبایت (۳٬۸۹۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
  • جزئى از علم كتاب را دارد؟ گفتم: نه، بلكه آن كه علم همه كتاب را دارد او با فهم بافهم‏تر است، سپس با دست خود اشاره به سينه‏اش كرده و فرمود: به خدا علمِ كتاب
    ۲۰ کیلوبایت (۱٬۲۹۸ واژه) - ‏۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۲۳
  • اگر بخواهيم حمل به صحت كنيم، حدّاقل اين است كه بگوييم مردمانى ساده و كم فهم بوده اند، كه با ادعاى اسلام و ايمان، اين طور با رسول خدا «صلّى اللّه عليه
    ۴۳ کیلوبایت (۴٬۸۶۷ واژه) - ‏۱ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۳۶
  • را مفتوح مى داند، و به فقه اسلام تحرك مى بخشد و مى گويد: چه دليلى دارد كه فهم قرآن و سنت را منحصر به چهارنفر كنيم ، و همه مجبور باشند از آنها پيروى كنند؟
    ۴۲ کیلوبایت (۴٬۹۴۲ واژه) - ‏۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۱۱