نتایج جستجو
از الکتاب
- المعارج ٢٣ (رده عوامل مؤثر در اخلاق)است كه اين آيه، در نوافل؛ و آيه وَ الَّذِينَ هُمْ عَلى صَلاتِهِمْ يُحافِظُونَ، در واجبات است. «2» و در روايتى است مراد كسانيند كه در نماز ساكن باشند۴۰ کیلوبایت (۳٬۶۶۸ واژه) - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۶
- طه ٣٦ (رده موسى در کوه طور)مُوسی). در واقع در این لحظات حساس و سرنوشتساز هر چه لازم داشت یکجا از خدا در خواست کرد، و او نیز میهمانش را گرامی داشت و همه خواستههای او را در یک جمله۳۱ کیلوبایت (۲٬۷۵۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۴
- زراعت، آب و آتش معناى اين كه قرآن كريم، در «كتاب مكنون» است مراد از «مسّ» و «مُطَهّرُون»، در آيه: «لا يَمَسُّهُ إلّا المُطَهّرُون» اگر قيامتى در كار نيست،۲۳ کیلوبایت (۲٬۰۴۳ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۴۵
- function. که در کتاب محفوظی جای دارد، |كه در كتابى مستور [لوحى محفوظ] جاى دارد در كتابى نهفته، که در لوح محفوظ سرّ حق مقام دارد. [که] در کتابی مصون از۲۲ کیلوبایت (۱٬۹۴۲ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۴۶
- مىشود، جز ذات پروردگار. در اين سوره نيز مىخوانيم: «كُلُّ مَنْ عَلَيْها فانٍ وَ يَبْقى وَجْهُ رَبِّكَ» در آيات قبل، نعمتها معرّفى شد، در اين آيه مىفرمايد:۲۹ کیلوبایت (۲٬۶۳۸ واژه) - ۲۶ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۵:۰۲
- البقرة ٢٠٢ (رده دعا در حج)ما را از آتش جهنّم نجات بده. ويا در دعاى جوشن كبير كه صد بند دارد در پايان هر بند آن مىگوييم: «خلصنا من النار يا رب» «2». بهرهى انسان در قيامت، تنها از۲۶ کیلوبایت (۲٬۱۹۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۵
- كه در آنها نوشتههاى استوار است. که در آن کتب نامههای حقیقت و راستی (و نگهبان سنّت عدل الهی) مسطور است. در آنها نوشته هایی استوار و باارزش است؛ در آنها۳۱ کیلوبایت (۲٬۵۳۵ واژه) - ۱۱ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۰:۴۰
- نسل و فكر پيامبر را خبر داد. در روايات، براى كسى كه اين سوره را در نمازهاى واجب و مستحب بخواند، سيراب شدن از حوض كوثر در قيامت، وعده داده شده است. «1» «1»۳۵ کیلوبایت (۳٬۱۵۹ واژه) - ۴ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۶:۰۲
- الزمر ٥٩ (رده عوامل مؤثر در سرنوشت)بمتابعت قرآن و احكام الهى كه در آيه سابقه بيان شد و آن آنستكه مبادا كسى روز قيامت اظهار حسرت و ندامت نمايد بر تقصير خود در طاعت و قرب بحق با آنكه از سخريّه۲۷ کیلوبایت (۲٬۲۵۴ واژه) - ۱۶ دی ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۱
- هدف مردم در زندگى مختلف و سعى و كوشش آنها در دنيا متفرّق و پراكنده در جهات متشتّته است بعضى در فكر جمع مالند و بعضى در صدد جاه و جلال و بعضى در بند خوشى۳۸ کیلوبایت (۳٬۷۲۵ واژه) - ۱۷ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۹:۵۰
- يس ٧٠ (رده عوامل مؤثر در حیات)«مشرکان»، در روز قیامت، احضار می شوند پاسخ خدای تعالی، به بعید شمردن معاد، توسط مشركان اقوال گوناگون، درباره مراد از «خلقت مثل کفار»، در قیامت بحثی پیرامون۳۵ کیلوبایت (۳٬۱۰۹ واژه) - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۲۷
- القمر ٢٤ (رده ارزشها در قوم ثمود)تیره بختى در نگاه قوم ثمود (إنّا إذًا لفى ... سعر) در صورتى که «سعر» جمع «سعیر» (آتش افروخته) باشد، مراد از آن در آیه شریفه، گرفتار شدن در آتش حسرت و تیره بختى۳۰ کیلوبایت (۲٬۴۸۰ واژه) - ۲۵ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۳۳
- میدهد. در آیههای و ، صنعت مُشاکله به کار رفته است که اتّفاق در لفظ و اختلاف در معنی است. مثلاً در شعر زیر، «ظلم»، در مصرع اوّل، به معنی ستم، و در مصرع دوم،۵۹ کیلوبایت (۴٬۹۴۰ واژه) - ۲۸ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۷:۰۴
- النحل ٣٢ (رده الگوها در تربیت)لذيذه و هر چه فوق آن تصور نشود در لذت بخشى و سودمندى و گوارائى و بىضررى و زحمتى و در شأن جنات عدن اخبارى در سوره توبه گذشت در امالى از امير المؤمنين عليه۴۶ کیلوبایت (۳٬۶۸۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۸
- ازمشاركت شيطان در اموال واولاد مردم در خطاب : ((وشاركهم فىالاموال والاولاد(( بحث روايتى رواياتى در ذيل آيه : ((وما منعنا نرسل بالايات ...(( رواياتى در ذيل (ما۳۶ کیلوبایت (۳٬۰۱۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
- التحريم ١١ (رده ارائه نمونه عینى در هدایت)كار خواستهاند كردهاند و در آخرت كه دار جزا است محلّى براى پذيرفتن عذر آنها باقى نمانده و اين اعلام بآنها در وقت ورود در آتش خواهد شد كه اين جزاى اعمال۵۶ کیلوبایت (۴٬۹۲۵ واژه) - ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۱۶
- گفت: لوط در آنجاست. گفتند: ما بهتر مىدانيم چه كسى در آنجاست. او و خاندانش را -جز زنش را كه در همان جا خواهد ماند- نجات مىدهيم. [ابراهیم] گفت در آنجا لوط۳۷ کیلوبایت (۳٬۰۰۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- تفسیر:المیزان جلد۱۴ بخش۲۵ (بخش توضيحى در مورد اينكه روى گردانان از ياد خدا داراى زندگى تنگ (معيشت ضنك ) هستند)ديگر گفته اند: مراد از ((معيشت ضنك ((، عذاب آتش روز قيامت ، و مراد از جمله ((نحشره (( عذابهاى قبل از دخول در آتش است . اين وجه نيز صحيح نيست ، زيرا با اطلاق۴۲ کیلوبایت (۴٬۹۹۶ واژه) - ۷ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۴۰
- غافر ٣١ (رده عدالت در عذاب)خطر بزرگ آن است كه انكار حقّ در انسان، به صورت يك عادت و خصلت در آيد. «دَأْبِ» 8- قهر خداوند، مخصوص قيامت نيست؛ امّتهايى در همين دنيا عذاب شدهاند. «مِثْلَ۳۶ کیلوبایت (۲٬۹۷۰ واژه) - ۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۴۶
- يكى از پاداشهاى الهى در دنياست. «تَرَكْنا عَلَيْهِما فِي الْآخِرِينَ» در اين سوره از حضرت نوح در آيه 78 و از ابراهيم عليه السلام در آيه 107 و از موسى و۱۸ کیلوبایت (۱٬۲۸۱ واژه) - ۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۴۷