نتایج جستجو
از الکتاب
- تَنالُوا الْبِرَّ حَتَّى تُنْفِقُوا مِمَّا تُحِبُّونَ وَ ما تُنْفِقُوا مِنْ شَيْءٍ فَإِنَّ اللَّهَ بِهِ عَلِيمٌ هرگز به نيكى دست نمىيابيد، مگر آنكه از آنچه۴۸ کیلوبایت (۴٬۲۹۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۷
- أَبْلَغُوا رِسالاتِ رَبِّهِمْ وَ أَحاطَ بِما لَدَيْهِمْ وَ أَحْصى كُلَّ شَيْءٍ عَدَداً «28» او عالم به غيب است و هيچ كس را بر غيب خود آگاه نمىكند، مگر۵۵ کیلوبایت (۵٬۲۱۶ واژه) - ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۲:۰۸
- بعدهم هست که ميفرمايد: (وَ جَعَلنا مِنَ الماءِ كُلَّ شَيءٍ حَيٍّ). اشكال: گفتند: لفظ کل شيء افاده عموم ميكند سرتاسر ممكنات را شامل ميشود حتي۶۰ کیلوبایت (۵٬۴۴۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
- در وجود خود بيابد ميداند كه در خداوند اكمل از آن موجود است چون معطى شىء فاقد آن شىء نميباشد و در آيه اخيره خداوند اشاره فرموده بآنكه عمده اعراض مردم از۵۰ کیلوبایت (۴٬۰۵۶ واژه) - ۱۵ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۰۴
- فقط خدا دارا است و اوست كه بر هر چيز شهادت عامه و مطلقه دارد ((وانتعلى كل شى ء شهيد)) نكاتى چند در عبارت : ((ان تعذبهم فانهم عبادك وان تغفرلهم فانك انت۴۶ کیلوبایت (۳٬۳۷۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
- بعبادات و اطاعات مقرّبه بخدا تفسير نمودهاند و بعضى گفتهاند مراد از وجه شىء خود و ذات آنست چون عرب از خود چيزى بوجه آن تعبير ميكند و ميگويد وجه الرّأى۳۱ کیلوبایت (۲٬۶۸۸ واژه) - ۲۶ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۵:۰۴
- الْأَرْحامِ بَعْضُهُمْ أَوْلى بِبَعْضٍ فِي كِتابِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيمٌ «75» و كسانى كه بعداً ايمان آورده و همراه شما هجرت و جهاد كردند،۶۵ کیلوبایت (۴٬۶۷۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۸
- «مِنْ شَيْءٍ» وَ ما ظَلَمْناهُمْ وَ لكِنْ ظَلَمُوا أَنْفُسَهُمْ فَما أَغْنَتْ عَنْهُمْ آلِهَتُهُمُ الَّتِي يَدْعُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ مِنْ شَيْءٍ لَمَّا۴۸ کیلوبایت (۳٬۷۴۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
- آتَيْناهُ مِنْ كُلِّ شَيْءٍ سَبَباً 3- نظام طبيعى، نظام سبب و مسبّب است و هر چيزى سببى دارد كه بايد آن را شناخت ودر پى آن رفت. «مِنْ كُلِّ شَيْءٍ سَبَباً فَأَتْبَعَ۲۹ کیلوبایت (۲٬۷۳۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۲
- بعبادات و اطاعات مقرّبه بخدا تفسير نمودهاند و بعضى گفتهاند مراد از وجه شىء خود و ذات آنست چون عرب از خود چيزى بوجه آن تعبير ميكند و ميگويد وجه الرّأى۳۶ کیلوبایت (۳٬۲۳۹ واژه) - ۲۶ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۵:۰۳
- چنانچه ميفرمايد رَبَّنا وَسِعتَ كُلَّ شَيءٍ رَحمَةً وَ عِلماً«1» و ميفرمايد وَ رَحمَتِي وَسِعَت كُلَّ شَيءٍ«2» و در دعاي كميل عرض ميكند «اللّهم۱۷۰ کیلوبایت (۱۵٬۱۹۰ واژه) - ۲۴ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۰:۳۱
- حتّی به) اندازهی سوراخ هستهی خرما (که از آن خرما جوانه میزند و ناچیزترین شیء بشمار است) به مردم نمیدادند. یا اینان را نصیبی از حکومت (ربانی) است؟ پس۱۹ کیلوبایت (۱٬۴۳۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۹
- عَلَيْهِ تُرابٌ فَأَصابَهُ وابِلٌ فَتَرَكَهُ صَلْداً لا يَقْدِرُونَ عَلى شَيْءٍ مِمَّا كَسَبُوا وَ اللَّهُ لا يَهْدِي الْقَوْمَ الْكافِرِينَ اى كسانى كه۶۱ کیلوبایت (۴٬۸۹۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
- وَ لَمْ نُمَكِّنْ لَهُمْ حَرَماً آمِناً يُجْبى إِلَيْهِ ثَمَراتُ كُلِّ شَيْءٍ رِزْقاً مِنْ لَدُنَّا وَ لكِنَّ أَكْثَرَهُمْ لا يَعْلَمُونَ «57» و (كفّار۵۵ کیلوبایت (۴٬۵۷۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۶
- السّلام: لو قلت انّ تارك التّقيّة كتارك الصّلوة لكنت صادقا و التّقيّة فى كلّ شىء حتّى يبلغ الدّم، فاذا بلغ الدّم فلا تقيّة. «1» فرمود حضرت صادق عليه السّلام:۷۶ کیلوبایت (۶٬۸۴۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
- ((انبتنا فيها منكل شى ء موزون )) مقصود از: ((من لستم له برازقين )) در آيه ((و جعلنا لكم فيها معايش و من لستم لهبرازقين )) معناى ((شى ء))، ((خزائن )) و ((قدر۳۷ کیلوبایت (۳٬۰۷۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۷
- الانس و الشياطين و الدواب و الطير و السباع و اعطي علم کل شيء و منطق کل شيء و في زمانه صنعت الصنائع المعجبة الّتي سمع بها النّاس و۳۹ کیلوبایت (۳٬۳۶۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
- هُوَ الَّذِي أَنْزَلَ مِنَ السَّماءِ ماءً فَأَخْرَجْنا بِهِ نَباتَ كُلِّ شَيْءٍ فَأَخْرَجْنا مِنْهُ خَضِراً نُخْرِجُ مِنْهُ حَبًّا مُتَراكِباً وَ مِنَ النَّخْلِ۶۳ کیلوبایت (۴٬۹۰۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۴
- أَشْرَكُوا لَوْ شاءَ اللَّهُ ما أَشْرَكْنا وَ لا آباؤُنا وَ لا حَرَّمْنا مِنْ شَيْءٍ كَذلِكَ كَذَّبَ الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ حَتَّى ذاقُوا بَأْسَنا قُلْ هَلْ۴۸ کیلوبایت (۳٬۵۴۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۴
- قالَ فَمَنْ رَبُّكُما يا مُوسى (49) قالَ رَبُّنَا الَّذِي أَعْطى كُلَّ شَيْءٍ خَلْقَهُ ثُمَّ هَدى (50) قالَ فَما بالُ الْقُرُونِ الْأُولى (51) قالَ۳۰ کیلوبایت (۲٬۶۵۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۵