نتایج جستجو
از الکتاب
- الوهيت اين است كه: إله، بايد در بندگان خود و در بين آنان به حق داورى كند و خداى سبحان، در قيامت، در بين خلقش به حق داورى مى كند. اما خدايانى كه شما مشركان۴۴ کیلوبایت (۴٬۷۴۳ واژه) - ۱۹ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۱۴
- تفسیر:المیزان جلد۱۰ بخش۹ (بخش سنت الهى مبنى بر فرستادن رسول براى همه امم و قضاء به حق وعدل در بين مصدقين و مكذبين و نجات دادن گروهاول و عذاب و هلاك كردن گروه دوم)امة نبى »؟ در پاسخ ميگوئيم : ما قبلا در مباحثى كه در جلد دوم اين كتاب پيرامون نبوت داشتيم فرق ميان رسول و نبى را بيان كرديم ، و قضاوتى كه در آيه مورد بحث۴۳ کیلوبایت (۵٬۰۴۰ واژه) - ۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۱:۴۸
- كاملا از هم جدا مى كند. در اصطلاح فقهى اگر چه « بينة » به شهادت دو نفر عادل گفته مى شود ولى معنى لغوى آن كاملا وسيع است و شهادت دو عادل يكى از مصداقهاى۴۶ کیلوبایت (۵٬۵۲۴ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۰۴
- تفسیر:المیزان جلد۱ بخش۱۲ (بخش آدمى در جهان ديگر، جز آنچه خودش در اين جهان براى خود تهيه كرده، چيزى ندارد)آتش در درون خود نمى كنند). «إنّما يأكلون فى بطونهم نارا»: (آن ها كه ربا مى خورند، در شكم خود آتش فرو مى كنند). و به جان خودم، اگر در قرآن كريم در اين باره،۴۴ کیلوبایت (۵٬۱۳۵ واژه) - ۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۴۴
- جناب اين است كه: امر، تنها در قيامت مختص به خدا نيست؛ بلكه در دنيا هم همين طور است. و اگر در آيه، مالكيت امر را مختص به خدا در روز قيامت كرده، به اين اعتبار۴۰ کیلوبایت (۴٬۴۸۳ واژه) - ۹ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۴:۵۳
- دستى ها را در سحر خود به كار گرفته بودند تا در نظر تماشاگران به صورت مارها و اژدها در آيد، تا اژدها شدن عصاى موسى تحت الشعاع قرار گيرد. در اين آيه حذف۴۲ کیلوبایت (۴٬۹۳۶ واژه) - ۷ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۵۲
- معانى در احكام و تفصيل و در اتحاد و اختلاف غير حال اعيان خارجى است (احكام در اعيان خارجى مثلا در يك ماشين محكم و يا ساختمان محكم يك معنا دارد، و در معانى۴۳ کیلوبایت (۵٬۲۵۱ واژه) - ۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۱:۵۳