نتایج جستجو
از الکتاب
- ۱ - معراج يك واقعيت مسلم است ۲ - هدف معراج ۳ - معراج و بهشت ۴ - معراج در روايات اسلامى ۵ - گوشه اى از گفتگوهاى خداوند با پيامبرش در شب معراج : ما زاغَ الْبَصَرُ۴۰ کیلوبایت (۳٬۹۱۶ واژه) - ۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۱۳
- المجادلة ٢٢ (بخش روایات و احادیث)آنها باشند. این مردم پایدارند که خدا بر دلهاشان (نور) ایمان نگاشته و به روح (قدسی) خود آنها را مؤید و منصور گردانیده و آنها را به بهشتی داخل کند که نهرها زیر۱۰۱ کیلوبایت (۸٬۶۳۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۴۶
- است ۳ - چرا جن مقدم ذكر شده ؟ ۴ - فلسفه آفرينش از ديدگاه فلسفه ۵ - نظرى به روايات اسلامى پيرامون فلسفه آفرينش انسان ۶ - پاسخ به يك سؤ ال وَ ما خَلَقْتُ الْجِنَّ۲۸ کیلوبایت (۲٬۲۶۸ واژه) - ۲ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۰۸:۴۹
- الإسراء ٧٠ (بخش روایات و احادیث)و اجابتش را نمودند ميآيد و آنها ببهشت ميروند و اينها بجهنّم و در اين باب روايات ديگرى هم وارد شده كه دلالت بر اينمعنى دارد و بر آنكه كسيكه در دنيا از مشاهده۵۲ کیلوبایت (۴٬۵۵۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
- دعوى تواتر اخبار و اجماع مسلمانان بر آن شده و اجمال قضيه كه قدر مشترك بين روايات است جلد 5 صفحه 99 آنست كه كفّار قريش از پيغمبر صلى اللّه عليه و آله و سلّم۳۵ کیلوبایت (۳٬۳۳۳ واژه) - ۲۵ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۱۷
- صلى اللّه عليه و آله وسلم مى زدند و اورا شاعر و كلام وحى را شعر مى خواندند روايات متعدد درباره آنچه كه پيامبر اكرم صلى اللّه عليه و آله بعد ازنزول آيه : ((و۴۶ کیلوبایت (۴٬۴۶۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
- البقرة ١٥٥ (بخش روایات و احادیث)او ناملايم و سخت است لكن وسيله شفا و راحت اوست چنانچه در حديث قدسي است انّ من عبادي من لا يصلحه الا الفقر فلو اغنيته لافسده ذلک،۵۹ کیلوبایت (۴٬۸۰۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
- الإسراء ٧١ (بخش روایات و احادیث)و اجابتش را نمودند ميآيد و آنها ببهشت ميروند و اينها بجهنّم و در اين باب روايات ديگرى هم وارد شده كه دلالت بر اينمعنى دارد و بر آنكه كسيكه در دنيا از مشاهده۵۶ کیلوبایت (۴٬۷۰۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۱
- تاكنون روى نداده و البته بعد از اين روى خواهد داد و در جلد 3 صفحه 583 بعضى از روايات اين باب بعد از ذكر اهل بيت من تصريح شده كه نام او نام من است و در بعضى تصريح۳۷ کیلوبایت (۳٬۴۲۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۷
- ثانياً اگر اكثر مردم ايمان مىآوردند كه عذاب بر آنها نازل نمىشد. «1» بر اساس روايات، فردى كه براى حمايت از فرستادگان الهى به شهر انطاكيه آمد، حبيب نجّار بود۳۰ کیلوبایت (۲٬۶۴۰ واژه) - ۲۴ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۲۱
- البقرة ١٨٤ (بخش روایات و احادیث)شده و قوه روزه ندارد فرمود از هر روز بمقدار طعام مسكين تصدق دهد و در بعضى روايات از براى آنانكه مخيرند بين روزه و فديه بزن شيرده كه بترسد بولد خود و شيخ۷۶ کیلوبایت (۷٬۱۱۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
- الإسراء ١ (بخش روایات و احادیث)از روايات در مقابل كسانى ذكر شده كه سير را منتهى به بيت المقدس ميدانستند بر حسب ظاهر آيه شريفه تا براى آنها اثبات عروج بآسمان شود و منافى با روايات دالّه۱۲۷ کیلوبایت (۱۲٬۹۹۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
- البقرة ٩٣ (بخش روایات و احادیث)اللّه و حرام علي حرم اللّه ان يلج فيه غيره » و نيز در حديث قدسي است « لا يسعني ارضي و لا سمائي و يسعني قلب عبدي المؤمن » و۵۹ کیلوبایت (۴٬۶۵۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۳
- الفاتحة ٧ (بخش روایات و احادیث)اين اجمال مطالب و وجه جمع بين كلمات بزرگان و استدلالات مختلفه و اخبار و روايات عديده است كه در اين باب ذكر شده و اگر طالب تفصيل باشى بمقدمات تفسير صافى۲۲۰ کیلوبایت (۲۰٬۹۶۶ واژه) - ۲۴ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۶:۴۰
- البقرة ١٨٥ (بخش روایات و احادیث)لطافت روح، و دورى از دوزخ است. 3- زمان پذيرايى، ماه رمضان است كه به گفتهى روايات، اوّل آن رحمت، وسط آن مغفرت و آخر آن پاداش است. 4- چگونگى پذيرايى، شب قدر۱۰۵ کیلوبایت (۹٬۲۵۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
- شريك باشد چگونه راضى ميشويد براى خدا در املاكش شريك قرار دهيد و در بعضى از روايات معتبره فأقم وجهك للدّين به ثبات در ولايت و توجّه بقبله در نماز و عدم التفات۴۳ کیلوبایت (۳٬۷۷۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- تفسير آيه : ((انا عرضناالاءمانة ...)) و مراد از امانت و عرض آن بحث روايتى روايات و اقوالى درباره مقصود از اذيت بنىاسرائيل به موسى (عليه السلام ) در ذيل آيه :۴۸ کیلوبایت (۴٬۲۱۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۳۰
- البقرة ٢٥٥ (بخش روایات و احادیث)«كرسى» در آيه، رسول اكرم صلى الله عليه و آله اين آيه را «آيةالكرسى» ناميد. در روايات شيعه و سنى آمده است كه اين آيه به منزلهى قلّه قرآن است و بزرگترين مقام۱۴۲ کیلوبایت (۱۱٬۵۴۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۵
- روايت عياشى ره در ذيل آيه قبل بفاصله يك آيه ذكر شد و بنابر اين اختلافى در روايات نميباشد و اللّه اعلم .. فَأَثابَهُمُ اللّهُ بِما قالُوا جَنّاتٍ تَجرِي۵۰ کیلوبایت (۴٬۶۲۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
- قبيل همان قسم بياناتى باشد كه نامش را تاويل گذاشته اند، چنانكه در بعضى از روايات آمده و در معناى دو كلمه «يسر و عسر» فرموده اند: يسر ولايت و عسر مخالفت با۴۰ کیلوبایت (۴٬۹۵۷ واژه) - ۲ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۰۲