نتایج جستجو
از الکتاب
- تفسیر:المیزان جلد۱۴ بخش۲۰ (بخش جواب بليغ مؤمنان حاكى از تحول فكرى و معنوى آنان بعد از ايمان مى باشد)اند: ((اگر ما آمرزش خدا را بر احسان و جائره تو ترجيح داديم ، براى اين بود كه آمرزش خدا، هم بهتر و هم دائمى تر است ، يعنى از هر خيرى بهتر و از هر باقى ئى باقى۴۲ کیلوبایت (۴٬۹۳۶ واژه) - ۷ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۵۲
- دوستى، و تويى خدا كه نيست خدايى، مگر تو كه بخشاينده و انعامكننده منّت گذارندهاى، و تويى خدا كه نيست خدا، مگر تو كه بردبار جزادهندهاى، و تويى خدا كه نيست خدايى،۲۷ کیلوبایت (۱٬۵۷۲ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۳۳
- او براى شما نيست ، او است كه شما را از زمين آفريد و آبادى آنرا به شما واگذار نمود، از او آمرزش بطلبيد سپس به سوى از باز گرديد كه پروردگارم (به بندگان خود)۴۰ کیلوبایت (۴٬۷۶۸ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۰:۱۲
- و حروفى كه از اسماء خدا گرفته شده، طرز گرفته شدنش مختلف است. بعضى از حروف، از اولِ نام خدا گرفته شده، مانند «كاف» كه از «كافى» است. و بعضى از وسط گرفته۴۰ کیلوبایت (۴٬۶۶۰ واژه) - ۱۳ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۴۸
- تفسیر:المیزان جلد۱۵ بخش۳۲ (بخش وجه اينكه ابراهيم عليه السّلام فرمود به مغفرت خدا طمع دارم ، و مراد از خطيئه اى كهبه خود نسبت دارد)است كه مساءله آمرزش به استحقاق نيست ، تا اگر كسى خود را مستحق آن بداند قطع به آن پيدا كند، بلكه فضلى است از ناحيه خدا و بطور كلى هيچ كس از خدا هيچ چيز طلبكار۴۹ کیلوبایت (۵٬۷۳۳ واژه) - ۱ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۳۲
- الهى از آنها سلب مى گردد، با صدق نيت رو به درگاه خدا آورند، و با قلبهائى آكنده از عشق و محبت به خدا از او درخواست حل مشكل كنند، خداوند آنچه را از دستشان۵۰ کیلوبایت (۵٬۸۴۶ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۵:۲۹
- تفسیر:المیزان جلد۱۸ بخش۲۹ (بخش مقصود از اطاعت خدا و رسول«ص» و معنای جمله: «لا تُبطِلُوا أعمَالَكُم...»)مى فهماند كه: اگر شما خدا و رسول را اطاعت نكنيد، و اعمال خود را با پيروى از روشى كه خدا را به خشم مى آورد، باطل كنيد، و از رضوان خدا كراهت داشته باشيد، نتيجه۴۴ کیلوبایت (۴٬۹۵۴ واژه) - ۲۸ مهر ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۱۸
- بتأخير افتادن روز انتقام تو را از جانب خدا مغرور نسازد، زيرا اگر خدا بيم آن ميداشت كه فرصت انتقام را از دست بدهد، پيش از فرا رسيدن مرگ پيشدستى ميكرد. فرزند۶۸ کیلوبایت (۲٬۴۷۳ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۱۱:۵۶
- چيزى از خدا بخواهى و خدا آن را بتو ندهد، بلكه بهتر از آن را بدهد، حال يا در دنيا و يا در آخرت ، و يا بدين جهت مستجاب نكند كه خواسته است بلائى را از تو بگرداند،۴۰ کیلوبایت (۴٬۹۵۷ واژه) - ۲ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۰۲
- انسان بيش از هر چيز به جدل مى پردازد. ۵۵ - تـنـهـا مـانـع انسانها از اينكه هنگامى كه هدايت به سراغشان آمد ايمان بياورند و از پروردگارشان تقاضاى آمرزش كنند اين۴۴ کیلوبایت (۴٬۸۲۰ واژه) - ۱۶ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۵:۱۱
- سختى شده اند كه جز خدا از آن آگاه نبوده و كيفرشان نيز بايد چنين باشد. همانگونه كه بهشتيان پرهيزگار اعمال نيكى انجام مى دادند كه جز خدا از آن آگاه نبود لذا۴۱ کیلوبایت (۴٬۷۲۷ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۴:۵۹
- بايد متخلّق به اخلاق خدا باشد، و آنچه خدا اراده مى كند، او اراده كند، و آنچه خدا حكم مى كند، او همان را حكم كند. و چون خدا همواره به حق حكم مى كند «وَ اللّهُ۴۷ کیلوبایت (۵٬۳۶۰ واژه) - ۱۱ دی ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۱۳
- باشند دوزخيان از رحمت خدا! تفسير : اگر گوش شنوا و فكر بيدار داشتيم در دوزخ نبوديم ! از آنجا كه در آيات گذشته سخن از نشانه هاى عظمت و قدرت خدا و دلائل آن در۴۰ کیلوبایت (۴٬۶۲۲ واژه) - ۲۰ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۱۸
- مهربان ۱ - كافران از اهل كتاب و مشركان (مى گفتند) ما دست از آئين خود بر نمى داريم تا دليل روشنى براى ما بيايد! ۲ - پيامبرى از سوى خدا كه صحيفه هاى پاكى۴۷ کیلوبایت (۵٬۶۸۳ واژه) - ۲۰ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۴۴
- بر اين محروميت آنها از حق شهادت ، و محكوم بودنشان به فسق و رسوائى نيز از آثار دنيوى آن است . و اما عذاب دردناك آخرت دورى از رحمت خدا و خشم و غضب الهى و۵۴ کیلوبایت (۶٬۴۵۹ واژه) - ۱۶ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۰۹
- چيزى از اشعارت را براى من بخوان ! فرمود: شعر نيست ، بلكه كلام خدا است كه پيامبران و رسولانش را با آن مى فرستاده ، گفت : هر چه هست بخوان ؟ رسول خدا (صلى۵۳ کیلوبایت (۶٬۱۵۷ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۵:۱۳