نتایج جستجو

از الکتاب
نتایج ۴۸۱ - ۵۰۰ از ۱٬۶۵۰
جستجوی پیشرفته

جستجو در فضاهای نام:

  • است . مكر خدا به عنوان مجازات صحيح و مكر ابتدائى از خداوند ممتنع است . چند وجه از وجوهى كه در معناى آيه : (( اولم يهد للذين يرثون الارض ...(( گفته شدهاست
    ۴۲ کیلوبایت (۳٬۳۷۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۶
  • بيان علم و حكم خود را فرمايد تا بندگان بدانند كه اوامر و نواهى سبحانى بر وجه حكمت و مصلحت باشد. نزد بعضى مراد از كلمات اللّه علم سبحانى. نزد جمعى آنچه
    ۴۲ کیلوبایت (۳٬۶۵۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۳
  • آن، ملاحظه اوامر و نواهى باشد در طلب رزق، يعنى قصد معيشت و ربح نكنيد مگر بر وجه حلال. يا مراد ذكر الهى باشد در حال عقد، چه در حين عقد تكبير و شهادتين مستحب
    ۴۲ کیلوبایت (۳٬۵۴۰ واژه) - ‏۲۹ خرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۴۲
  • سخنى از زمخشرى در اين باره مفاد تكرار جمله : «إنّ مع العُسر يُسرا» و چند وجه درباره امر «فإذا فرغت فانصب...» به پيامبر «ص» رواياتى تمثيلى حاكى از شكافته
    ۳۹ کیلوبایت (۳٬۹۴۶ واژه) - ‏۱۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۹:۱۵
  • (الذى خلقنى فهو يهدين ...) اشاره ابراهيم عليه السّلام به نعمتهاى مادى خداوند وجه اينكه ابراهيم عليه السّلام فرمود به مغفرت خدا طمع دارم ، و مراد از خطيئه اى
    ۵۰ کیلوبایت (۴٬۶۴۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
  • اللّه عليه و آله و سلّم عرض كرد: يا رسول اللّه ما را مذمت مى‌كنى و به هيچ وجه زبان به مدحت ما نمى‌گشائى؟ فرمود: چگونه شما را مذمت نمودم. گفت: به اينكه ما
    ۴۰ کیلوبایت (۳٬۵۴۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
  • نعمتهاى الهى را انكار مينمائيد جلد 5 صفحه 118 اين بيان مفسّرين است كه براى وجه مناسبت اين آيه با آيات عذاب فرموده‌اند ولى بنظر حقير لازم نيست بتكلّف عذاب
    ۴۱ کیلوبایت (۳٬۵۵۳ واژه) - ‏۲۶ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۱۹
  • الْجِنَّةِ وَ النَّاسِ أَجْمَعِينَ «13» وَ لَوْ شِئْنا: و اگر خواستيم ما بر وجه قهر و جبر و الجاء، لَآتَيْنا كُلَّ نَفْسٍ هُداها: هر آينه مى‌داديم در دنيا
    ۳۹ کیلوبایت (۳٬۲۲۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۹
  • خود مى بینم و خداوند در این جنگ به من وعده فتح و پیروزى داده است و به هیچ وجه در وعده خداوند خلافى وجود نداشته و ندارد سپس این آیات بر پیامبر نازل گردید
    ۴۱ کیلوبایت (۳٬۷۳۸ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
  • تمام احوال انفاق نمايند، آنچه مقدور آنهاست، از قليل و كثير، چه انسان به هيچ وجه خالى از مسرّت و مضرّت نيست. تنبيه: حق تعالى اولين اخلاق متقيان را كه موجب
    ۴۴ کیلوبایت (۳٬۹۶۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
  • استغفار براى آنان است علت وجوب تبرى از دشمنان خدا، و اشاره به عموميت اين حكم وجه اينكه توبه (بازگشت ) خدا به پيامبر (ص ) و مهاجرين انصار ،قبل از ذكر توبه خدا
    ۳۸ کیلوبایت (۳٬۲۰۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۰
  • إِنَّ اللَّهَ يُسْمِعُ مَنْ يَشاءُ: بدرستى كه خدا مى‌شنواند و تفهم نمايد بر وجه انتفاع هر كه را مى‌خواهد به لطف و توفيق و هدايت از كسانى كه طالب حق و جوياى
    ۴۰ کیلوبایت (۳٬۵۱۲ واژه) - ‏۲۷ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۳۹
  • هبوط او علت دشمنى ابليس با آدم و همسرش و معناى كلمه ((فتشقى (( در آيه شريفه وجه مفرد آوردن آن در آيه : ((فقلنا يا آدم ...(( وسوسه شيطان حضرت آدم را به چيزى
    ۴۱ کیلوبایت (۳٬۹۵۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۵
  • (الذى خلقنى فهو يهدين ...) اشاره ابراهيم عليه السّلام به نعمتهاى مادى خداوند وجه اينكه ابراهيم عليه السّلام فرمود به مغفرت خدا طمع دارم ، و مراد از خطيئه اى
    ۵۰ کیلوبایت (۴٬۷۸۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
  • (الذى خلقنى فهو يهدين ...) اشاره ابراهيم عليه السّلام به نعمتهاى مادى خداوند وجه اينكه ابراهيم عليه السّلام فرمود به مغفرت خدا طمع دارم ، و مراد از خطيئه اى
    ۴۹ کیلوبایت (۴٬۵۴۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
  • (الذى خلقنى فهو يهدين ...) اشاره ابراهيم عليه السّلام به نعمتهاى مادى خداوند وجه اينكه ابراهيم عليه السّلام فرمود به مغفرت خدا طمع دارم ، و مراد از خطيئه اى
    ۴۵ کیلوبایت (۴٬۱۶۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
  • (الذى خلقنى فهو يهدين ...) اشاره ابراهيم عليه السّلام به نعمتهاى مادى خداوند وجه اينكه ابراهيم عليه السّلام فرمود به مغفرت خدا طمع دارم ، و مراد از خطيئه اى
    ۴۶ کیلوبایت (۴٬۳۰۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
  • (الذى خلقنى فهو يهدين ...) اشاره ابراهيم عليه السّلام به نعمتهاى مادى خداوند وجه اينكه ابراهيم عليه السّلام فرمود به مغفرت خدا طمع دارم ، و مراد از خطيئه اى
    ۴۸ کیلوبایت (۴٬۵۱۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
  • نمى‌خواهى آنكه باشى از اصلاح كنندگان ميان مردمان و رفع نمايندگان نزاع به وجه احسن. ابن عباس و معظم مفسرين بر قول اول باشند كه طرف مخاطبه موسى سبطى بوده
    ۴۰ کیلوبایت (۳٬۲۶۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
  • مخلّد در بهشت نشويد و روايات و اقوال در اين باب مختلف است و شمّه‌اى از آن با وجه جمع در اوائل سوره بقره گذشت و در هر حال چون ترك اولى يا صغيره و قبل از بعثت
    ۴۰ کیلوبایت (۳٬۴۸۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۵