نتایج جستجو
از الکتاب
- وصف مؤ منين به اعراض از لغو كنايه از علّو همت و كرامت نفس ايشان است. معنا و وجه ((والذين هم للزكوة فاعلون )) زكوة ، يكى از بزرگترين عوامل تقارب طبقات جامعه۲۹ کیلوبایت (۲٬۵۶۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۸
- خلق نموديم براى آنها شتر و گاو و گوسفند را كه دست بشر در آفرينش آنها بهيچ وجه بكار نرفته و بحكم ما مالك و مسلّط و متصرّف واقعى در آن حيوانات آنانند كه ميتوانند۲۶ کیلوبایت (۲٬۰۷۱ واژه) - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۲۸
- خلق نموديم براى آنها شتر و گاو و گوسفند را كه دست بشر در آفرينش آنها بهيچ وجه بكار نرفته و بحكم ما مالك و مسلّط و متصرّف واقعى در آن حيوانات آنانند كه ميتوانند۲۷ کیلوبایت (۲٬۱۵۲ واژه) - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۲۹
- خلق نموديم براى آنها شتر و گاو و گوسفند را كه دست بشر در آفرينش آنها بهيچ وجه بكار نرفته و بحكم ما مالك و مسلّط و متصرّف واقعى در آن حيوانات آنانند كه ميتوانند۲۵ کیلوبایت (۲٬۱۴۹ واژه) - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۲۹
- است گشادگى در صفحات وجه به سبب سرور نزد مشاهده امر عجيب يا تصور منعى غريب. و گريه خروج اشك است از چشم، و جريان او غالبا بر صفحه وجه به سبب غمى كه در قلب۳۰ کیلوبایت (۲٬۷۵۹ واژه) - ۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۳۶
- نعمتهاى الهى را انكار مينمائيد جلد 5 صفحه 118 اين بيان مفسّرين است كه براى وجه مناسبت اين آيه با آيات عذاب فرمودهاند ولى بنظر حقير لازم نيست بتكلّف عذاب۲۷ کیلوبایت (۲٬۲۷۳ واژه) - ۲۶ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۲۰
- اقسام لذائذى كه عمل و متعلقات عمل انسان را زينت داده او را به عمل وامى دارد. وجه اينكه لذات موافق با هواى نفس و گناهان بدون واسطه به خدا نسبت داده نمى شود۲۷ کیلوبایت (۱٬۹۰۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۴
- معناى عزت و عزيز و داراى عزت بودن خدا تعالى وجه آوردن هر دو صفت ((عزيز)) و ((حميد)) در دنباله آيه شريفه وجه تقدم صفت ((عزيز)) بر ((حميد)) در آيه شريفه حميد۲۴ کیلوبایت (۱٬۸۳۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۶
- كُلٌّ فِيها خالِدُونَ: و همه بتان و بتپرستان در جهنم جاويد هستند كه به هيچ وجه ايشان را خلاصى نيست و ابد الاباد در آن معذب باشند به انواع عقوبت و عذاب كه۲۸ کیلوبایت (۲٬۲۶۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۷
- غرض كلى اين آيات و ارتباط آنها با آياتقبل ديدگاه انسان مادى به مال و اولاد وجه مقدم ساختن ((اموال )) بر ((اولاد)) در آيه شريفه تكذيب كنندگان (از كفار) منشاء۲۸ کیلوبایت (۲٬۰۶۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
- مى باشد رد اين توهم كه يقين پيامبر و مؤ منين نسبت به مساءله مسلم است وجه متعين وجه دوم است رد آخرين بخش كلام اين مفسر كج انديش روايت شاذّ است و مفسرين همگى۲۶ کیلوبایت (۱٬۹۸۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۷
- آسمان يكى از آيات الهى است ذكر نعمت خانه ، پوست و پشم و كرك و موى حيوان و... وجه اينكه درباره سرابيل فرمود: ((شما را از گرما نگه مى دارد)) و حفظ از سرما راذكر۲۸ کیلوبایت (۲٬۲۴۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۹
- نيز قرائت شده و آن جمع جمال است كه آن جمع جمل است يعنى شتر نر و بنابر اين وجه شبه، زيادى هم هست واى بحال كسانيكه آتش جهنّم را تكذيب ميكنند و منكر آن ميشوند۳۰ کیلوبایت (۲٬۶۵۵ واژه) - ۲۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۷:۳۶
- وصف مؤ منين به اعراض از لغو كنايه از علّو همت و كرامت نفس ايشان است. معنا و وجه ((والذين هم للزكوة فاعلون )) زكوة ، يكى از بزرگترين عوامل تقارب طبقات جامعه۲۸ کیلوبایت (۲٬۵۱۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۸
- وصف مؤ منين به اعراض از لغو كنايه از علّو همت و كرامت نفس ايشان است. معنا و وجه ((والذين هم للزكوة فاعلون )) زكوة ، يكى از بزرگترين عوامل تقارب طبقات جامعه۳۱ کیلوبایت (۲٬۸۱۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۸
- ۲۵ سوره زخرف ردّ اين پندار مشركان كه خدا فرزند دارد و ملائكه، دختران اويند وجه توصیف ملائكه با عبارت «عِبَادُ الرّحمان» مغالطۀ مشركان، برای بت پرستی خود۲۵ کیلوبایت (۱٬۷۹۶ واژه) - ۹ مهر ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۴۹
- اين امم كه اعمالشان به ايشان داده نشده خداى تو البته خواهد داد» و اين وجه ، وجه خوبى است . اهل تفسير در مفردات اين آيه و همچنين در نظم آن بحث هاى ادبى۳۹ کیلوبایت (۴٬۵۲۱ واژه) - ۵ فروردین ۱۴۰۲، ساعت ۰۶:۳۱
- السلام ) با استفهام : ((ما تلك بيمينك يا موسى (( واشاره به وجه رد و بدل شدن سؤ ال و جواب درباره عصا وجه پرگوئى موسى (ع ) در پاسخ خداوند شرح و توضيح درخواست هاى۵۳ کیلوبایت (۴٬۲۹۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۵
- بعضى موارد سلطه دارد و مراد از مجسم شدنشيطان ، مجسم شدن براى فكر بشر است وجه اينكه شراب و قمار رجس و عملى شيطانى شمرده شده اند ميسر (قمار) و مفاسد اجتماعى۶۸ کیلوبایت (۵٬۷۶۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
- سفارش كرده است، باشد كه پند گيريد. و هرگز به مال یتیم نزدیک نشوید جز به آن وجه که نیکوتر است تا آنکه به حدّ رشد و کمال رسد. و به راستی و عدالت، کیل و وزن۶۷ کیلوبایت (۵٬۵۷۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۵