نتایج جستجو
از الکتاب
- است و عورت در رجال عبارت است از قبل و دبر و بيضتان و عجان و ظهار فاصله بين عورتين و پشت عورت و حفظ آن از زنا و لواط و استمناء و نظر۴۱ کیلوبایت (۳٬۸۰۹ واژه) - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۷
- است و عورت در رجال عبارت است از قبل و دبر و بيضتان و عجان و ظهار فاصله بين عورتين و پشت عورت و حفظ آن از زنا و لواط و استمناء و نظر۳۸ کیلوبایت (۳٬۴۵۷ واژه) - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۸
- است و عورت در رجال عبارت است از قبل و دبر و بيضتان و عجان و ظهار فاصله بين عورتين و پشت عورت و حفظ آن از زنا و لواط و استمناء و نظر۳۹ کیلوبایت (۳٬۴۸۷ واژه) - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۹
- است و عورت در رجال عبارت است از قبل و دبر و بيضتان و عجان و ظهار فاصله بين عورتين و پشت عورت و حفظ آن از زنا و لواط و استمناء و نظر۴۱ کیلوبایت (۳٬۶۵۸ واژه) - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۰۰
- خداست. خدا برای هیچ مردی در درونش دو دل ننهاده است و آن همسرانتان را که مورد «ظهار» قرار میدهید، مادرانتان نگردانیده و پسرخواندگانتان را پسرانتان قرار نداده۴۹ کیلوبایت (۲٬۵۳۳ واژه) - ۲۲ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۲:۳۸
- بيان حكم ظهار مى رود، به عنوان مقدمه ريشه اين عقيده خرافى با جمله هاى كوتاه و قاطع در هم مى كوبد، مى فرمايد: ((كسانى از شما كه نسبت به همسرانشان ظهار مى كنند۴۹ کیلوبایت (۵٬۸۱۱ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۶:۴۶
- الصادق ع : امام صادق عليه السّلام فرمود: با لفظ و صيغه ظهار طلاق واقع نمىشود، و با صيغه طلاق نيز ظهار صورت نمىبندد۲ کیلوبایت (۳۳ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۵:۲۷
- عمّار از امام هفتم عليه السّلام پرسيد: مردى از كنيزش ظهار كرده: فرمود: زن آزاد و كنيز در مسأله ظهار هر دو مساويند.۲ کیلوبایت (۴۱ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۵:۲۷
- ساباطى از امام صادق عليه السّلام در مورد ظهار پرسيد كه كدام قسم آن موجب كفّاره است؟ فرمود: آن قسم كه خود ظهار را نيّت كند نه چيز ديگر را.۲ کیلوبایت (۴۹ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۵:۲۷
- مستور باشد. 3- از نساء حتي مادر و دختر و خواهر عورتين و عجان و ظهار فقط براي شوهر جايز است و براي مولي نسبت به كنيز غير مزوجه و۵۴ کیلوبایت (۴٬۸۴۴ واژه) - ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۱۷
- دارد و شاهد بگيرد و اگر ندانند كه بالغ شده است امتحانش بموى زير بغل و موى ظهار است كه روئيده باشد و چون چنين باشد بالغ شده است بايد مال او را مسترد داشت۶۱ کیلوبایت (۵٬۰۳۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
- ع : و در روايت سكونى است كه امير مؤمنان عليه السّلام فرمود: كه در كفّاره ظهار ميتوان كنيز داراى فرزند را آزاد كرد.۲ کیلوبایت (۳۸ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۵:۲۷
- عليهما السّلام روايت كرده كه امير مؤمنان در باره مرديكه از چهار زن عقدى خود ظهار كرده بود بيك لفظ فرمود: بر او يك اداء كفّاره واجب است.۲ کیلوبایت (۶۳ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۵:۲۷
- عبد الله ع : محمّد بن حمران از امام صادق عليه السّلام پرسيد: آيا اگر غلام ظهار كند كفّاره دارد؟ فرمود: نيم آنچه روزه بر آزاد واجب مىشود، و بر او آزاد كردن۲ کیلوبایت (۵۴ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۵:۲۷
- از امام صادق عليه السّلام پرسيدم مردى بندهاى را در كفّاره قسم يا كفّاره ظهار آزاد كرده است، ولاء آن آزاد شده با چه كسى است؟ فرمود: با آزادكننده.۲ کیلوبایت (۵۱ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۵:۲۹
- حمران عن ابي جعفر ع قال : حمران بن أعين گويد: امام باقر عليه السّلام فرمود: ظهار در يمين واقع نشود و همچنين در اضرار بديگرى و در حال غضب، و درست نباشد مگر۲ کیلوبایت (۶۸ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۵:۲۷
- خود مدّتى را شرط نكرده، در اين صورت حكم او حكم شخص مظاهر است- يعنى كفّاره ظهار به او تعلّق مىگيرد-.۴ کیلوبایت (۱۲۰ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۵:۲۱
- ۳- روزه دو ماه پياپى در كفّاره «ظهار» كه خداى عزّ و جلّ در باره آن فرموده است: و كسانى كه در باره زنان خود سنّت جاهلى ظهار را بكار بندند، (يعنى ايشان را۳۷ کیلوبایت (۱٬۳۷۲ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۵:۱۹
- كفايت مىكند، و آزاد كردن بنده زمينگير نيز كافى نخواهد بود. و در كفّاره ظهار (نوعى طلاق كه در جاهليّت رايج بوده است) آزاد كردن كودكى كه در خانواده مسلمان۸ کیلوبایت (۸۶۱ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۵:۲۴
- عَبْدِ اَللَّهِ ع عَنْ رَجُلٍ ظَاهَرَ مِنْ جَارِيَتِهِ قَالَ هِيَ مِثْلُ ظِهَارِ اَلْحُرَّةِ۲ کیلوبایت (۲۱ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۰۹