نتایج جستجو

از الکتاب
نتایج ۱۰۱ - ۱۲۰ از ۸۵۹
جستجوی پیشرفته

جستجو در فضاهای نام:

  • ثلثة )) چگونگى اعتقاد به تثليث در ميان عوام نصارا احتجاج بر نفى الوهيت مسيح (ع ) و نيز نفى الوهيت ما در مسيح (بنابر يكاحتمال در معناى آيه ) استدلال بروجوب
    ۶۱ کیلوبایت (۴٬۷۶۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
  • نه تشريع. بعضى در رد اين سخن گفته‏اند: عقائد قلبى اكراه‏پذير نيست لذا مورد نفى اكراه نمى‏باشد. ولى در اين در صورت است كه آيه در مقام تشريع باشد نه اخبار
    ۹ کیلوبایت (۸۷۶ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۲۳
  • چنانچه گذشت «بل» نفى معنایى است که از «قلوبنا غلف» استفاده مى شود و آن معذور بودن یهود به خاطر نفهمیدن است. کلمه «بل» معذور بودن یهود را نفى مى کند و جمله
    ۳۸ کیلوبایت (۳٬۱۵۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۳
  • پشيمانى امروز سودى ندارد و كلمه بلى كه معمولا بعد از نفى واقع ميشود باعتبار فرض صدور اين اقوال است با نفى هدايت الهى كه گويندگان در نظر گرفته‌اند چون صدر آيه
    ۳۱ کیلوبایت (۲٬۴۹۸ واژه) - ‏۱۶ دی ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۱
  • ربّهم یتوکّلون) لفظ «سلطان» چون با «تنوین» آمده و بعد از حرف نفى قرار گرفته است، دلالت بر نفى مطلق مى کند. ۲- ایمان آمیخته با توکل بر خدا، مانع هرگونه تسلط
    ۳۴ کیلوبایت (۲٬۸۷۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۹
  • نه تشريع. بعضى در رد اين سخن گفته‏اند: عقائد قلبى اكراه‏پذير نيست لذا مورد نفى اكراه نمى‏باشد. ولى در اين در صورت است كه آيه در مقام تشريع باشد نه اخبار
    ۱۰ کیلوبایت (۹۰۳ واژه) - ‏۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۷
  • معاف شده و خدا حاجتش را قضا خواهد فرمود. حديث شريف نحس بودن چهار شنبه را نفى مى‏كند. در باب چهارم در ضمن حديثى امام صادق «عليه‏السلام»روز دوشنبه را شوم
    ۸ کیلوبایت (۸۳۴ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۲۵
  • اين قسمت منع ننمايد حيات عالم قبر و برزخ را، زيرا اثبات زنده شدن در قيامت نفى نمى‌كند زنده بودن در عالم برزخ را، و آيات ديگر نيز اثبات آن نموده، از جمله
    ۲۳ کیلوبایت (۱٬۹۰۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۸
  • روايتى روايتى درباره شاءن نزول آيه : ((ضرب لكم مثلا من انفسكم ...)) كه در مقام نفى اعتمادبه شريك داشتن خدا است رواياتى در ذيل آيه : ((فطرة الله التى فطر الناس
    ۳۵ کیلوبایت (۳٬۱۲۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
  • ثم يعيده )) بطور كلى در عالم وجود بطلان و نيستى راه ندارد نفى الوهيت آلهه مشركين از طريق نفى ربوبيت آنها و انحصار ربوبيت در خداى سبحان برهانى ديگر بر ابطال
    ۳۶ کیلوبایت (۲٬۷۹۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
  • در دريا و صحرا در وقتى كه افول و غروب نمايد ستاره چون بآن استدلال ميشود بر نفى ستاره پرستى و اثبات خداوند ثابت باقى چنانچه حضرت ابراهيم فرمود لا احبّ الآفلين
    ۳۷ کیلوبایت (۳٬۶۰۰ واژه) - ‏۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۰۵
  • ره فرموده براى تأكيد نفى استواء است و تكرار آن در دو طرف براى زيادتى تأكيد است و بنظر حقير كلمه لا در صدر دو جمله اخيره براى نفى استواء است كه معمولا در
    ۳۳ کیلوبایت (۲٬۸۶۷ واژه) - ‏۲۷ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۴۰
  • حقيقتى است كه قرآن پرده از آن برداشته است . نفى رؤ يت خدا (( لن ترانى (( مربوط به دنيا است و معناى نفى رؤ يت نفى طاقت وقدرت بر آن است . مراد از تكلم خدا با
    ۳۵ کیلوبایت (۲٬۶۲۸ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
  • حقيقتى است كه قرآن پرده از آن برداشته است . نفى رؤ يت خدا (( لن ترانى (( مربوط به دنيا است و معناى نفى رؤ يت نفى طاقت وقدرت بر آن است . مراد از تكلم خدا با
    ۳۷ کیلوبایت (۲٬۹۴۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
  • و در نفى آن فرموده است : ((مااتّخذ اللّه من ولد)). تقرير يك حجت بر نفى تعدد آلهه ، در جمله : ((اذا لذهب كلّ اله بما خلق )) بيان حجت ديگرى بر نفى تعدد آلهه
    ۳۳ کیلوبایت (۲٬۸۸۱ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۹
  • روايتى روايتى درباره شاءن نزول آيه : ((ضرب لكم مثلا من انفسكم ...)) كه در مقام نفى اعتمادبه شريك داشتن خدا است رواياتى در ذيل آيه : ((فطرة الله التى فطر الناس
    ۴۳ کیلوبایت (۳٬۶۷۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
  • پرستان به واجب الوجود، و مورد اختلاف آنان باموحدين تقرير و توضيح استدلال بر نفى وجود آلهه جز خدا، در جمله :((لو كان فيهما آلهة الاالله لفسدتا(( و پاسخ به
    ۶۰ کیلوبایت (۵٬۴۴۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
  • نيز آيه [طارق:9]. صراحت دارد كه روز قيامت نهان ها آشكار شود. بعضى از بزرگان نفى سؤال را در اين آيه نظير سؤال «وَ قِفذئهُمْ اِنَّهُمْ مَسْئولُونَ» دانسته و
    ۱۰ کیلوبایت (۱٬۰۷۶ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۳۸
  • از طعامهاى سه گانه فوق يا همه آنهااست. بايد دانست: مفهوم آيه ضريع و غسلين نفى طعام ديگر است لذا بايد هر دو يكى باشند و يا هر يك مخصوص به گردهى از دوزخيان
    ۵ کیلوبایت (۵۳۹ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۵۰
  • است نه براى افاده ندب و گرنه منتسب بود كه سعى را مدح كند نه اينكه ذمّ آن را نفى نمايد... و جمله «مَنْ تَطِوَّعِ خَيْراً...» مانند تعليل بر تشريع سعى با يك
    ۹ کیلوبایت (۹۲۰ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۲۲