نتایج جستجو
از الکتاب
- مفسران در معناى آيه: «رُدّوهَا عَلَىّ فَطَفِقَ مَسحاً بِالسّوقِ وَ الأعنَاق» آزمایش و امتحان سلیمان «ع»، با مرگ فرزندش شياطين جنّ، در تسخير و خدمت سليمان «ع»۲۶ کیلوبایت (۲٬۲۷۹ واژه) - ۲۴ دی ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۴۸
- عین حال بردبار است و در مجازات و کیفر عجله نمیکند تا مؤمنان در این میدان آزمایش پرورش یابند و آزموده شوند. تفسیر آیات ۱ - خدا، عهده دار پاداش مؤمنان مهاجر۲۷ کیلوبایت (۲٬۲۸۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۸
- do. ترتیل: ترجمه: «تَکُونَ»: به صورت تامّه به کار رفته است. «فِتْنَةٌ»: آزمایش. بلا و عذاب. «عَمُوا»: کور شدند. «صَمُّوا»: کر شدند. «کَثِیرٌ»: بدل از ضمیر۵۰ کیلوبایت (۳٬۸۹۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
- یعنى، خدا انسانها را آفرید تا آنان را به وسیله تکلیف به طاعت و عبادت خود آزمایش کند. البته نه براى امتحان و کشف مجهول; زیرا از ازل به همه چیز آگاه بوده۸۱ کیلوبایت (۷٬۳۱۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۲
- و مفاد سوره عنكبوت و اشاره به مكى بودن آن بيان سنت الهى مبنى بر امتحان و آزمايش امت ها علت فتنه و امتحان الهى : تمايز راستگويان از دروغ گويان در ادعاى ايمان۳۳ کیلوبایت (۲٬۸۴۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۶
- يعني خود را حاضر كند. (آیه 28)- روشن است که قوم ثمود در اینجا در برابر آزمایش بزرگی قرار گرفتند، لذا در این آیه میافزاید: «و (به صالح گفتیم) به آنها۲۶ کیلوبایت (۲٬۲۴۴ واژه) - ۲۵ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۳۵
- شایستهای او را باز گردانید زیرا ممکن است سؤال کننده «فرشتهای» باشد که مأمور آزمایش شما است تا ببیند در برابر نعمتهایی که خداوند به شما ارزانی داشته چگونه عمل۲۹ کیلوبایت (۲٬۲۳۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
- تفسير: جهان صحنه آزمايش الهى است نكته ها نكته : ۱- چرا خدا مردم را آزمايش مى كند ؟ نكته : ۲ آزمايش خدا همگانى است نكته : ۳ طرق آزمايش نكته : ۴ رمز پيروزى۴۷ کیلوبایت (۳٬۹۱۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
- کانَتْ ظالِمَةً). «و بعد از آنها قوم و جمعیت دیگری را به روی کار (و به میدان آزمایش) آوردیم» (وَ أَنْشَأْنا بَعْدَها قَوْماً آخَرِینَ). تفسیر آیات ۱- خداوند،۳۲ کیلوبایت (۲٬۷۱۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
- بیمارم؟ سخنان ابراهيم«ع»، با بت ها! فصلى ديگر از داستان حضرت ابراهيم«ع» آزمایش بزرگ ابراهيم«ع» و قربانی فرزندش اسماعيل«ع» بحث روايتى تفسیر آیات فَنَظَرَ۳۳ کیلوبایت (۳٬۰۸۸ واژه) - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۴۴
- مقدّر. چکیده معنی آیه این است که: به بهشت دست نخواهید یافت مگر آن گاه که آزمایش خود را بدهید و خداوند جهاد در راه خود و استقامت با دشمنان دین را از شما۳۲ کیلوبایت (۲٬۵۳۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
- شناخت سنّتهاى الهى (ام حسبتم ان تدخلوا الجنة و لمّا یأتکم مثل الذین) ۷ - آزمایش مردم با مصائب و مشکلات، از سنّتهاى الهى براى کلیّه امّتها (ام حسبتم ان تدخلوا۶۱ کیلوبایت (۴٬۹۵۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۵
- اگر به فوریت آنها را مجازات نمیکند به خاطر آن است که این جهان میدان و محل آزمایش و پرورش انسانهاست، و این هدف بدون آزادی ممکن نیست. سپس میگوید: «خدا مجازات۳۵ کیلوبایت (۲٬۶۷۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۷
- مفسران در معناى آيه: «رُدّوهَا عَلَىّ فَطَفِقَ مَسحاً بِالسّوقِ وَ الأعنَاق» آزمایش و امتحان سلیمان «ع»، با مرگ فرزندش شياطين جنّ، در تسخير و خدمت سليمان «ع»۳۲ کیلوبایت (۲٬۷۸۰ واژه) - ۲۴ دی ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۵۰
- مفسران در معناى آيه: «رُدّوهَا عَلَىّ فَطَفِقَ مَسحاً بِالسّوقِ وَ الأعنَاق» آزمایش و امتحان سلیمان «ع»، با مرگ فرزندش شياطين جنّ، در تسخير و خدمت سليمان «ع»۳۵ کیلوبایت (۳٬۲۸۴ واژه) - ۲۴ دی ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۵۰
- نکنند، در این جهان از قبضه قدرت خداوند خارجند، خود او میخواهد آنها را برای آزمایش و اتمام حجت و مقاصدی دیگر آزاد بگذارد. تفسیر آیات ۱ - بهره ورى کافران از۳۴ کیلوبایت (۲٬۷۴۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۸
- ميافزايد. حافظ وظيفه تو دعا گفتن است و بس (آیه 6)- غصه مخور جهان میدان آزمایش است: از آنجا که در آیات گذشته سخن از رسالت و رهبری پیامبر صلّی اللّه علیه۳۳ کیلوبایت (۲٬۶۳۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۱
- کافرید و گروهی مؤمن» (فمنکم کافر و منکم مؤمن). و به این ترتیب بازار امتحان و آزمایش الهی داغ شد و در این میان «خداوند نسبت به آنچه انجام میدهید بیناست» (و۳۳ کیلوبایت (۲٬۸۳۲ واژه) - ۲ تیر ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۵۴
- «عبودیت» است که در آیه فوق به آن اشاره شده، و مسأله «علم و دانش» و «امتحان و آزمایش» اهدافی هستند که در مسیر عبودیت قرار میگیرند، و «رحمت واسعه خداوند» نتیجه۳۹ کیلوبایت (۳٬۳۰۰ واژه) - ۲ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۰۸:۵۰
- در دنیا مُطّرد و همگانی نیست، و استثناهائی وجود دارد. بلاها برای بعضیها آزمایش الهی است، و گاهی در فراسوی آنها حکمتهائی نهفته است که از دید انسانها پنهان۳۴ کیلوبایت (۳٬۰۵۶ واژه) - ۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۴۹