نتایج جستجو
از الکتاب
- تفقد سليمان هدهد را چه بود؟ فرمود: تا محل آب را بر او نمايد، چه او «1» مجمع البيان، ج 4، ص 216. جلد 10 - صفحه 30 آب را در زير زمين مىبيند همچنانكه يكى از۳۵ کیلوبایت (۲٬۹۷۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
- بودن عرش بر آب ظاهرا بودن آب است مقرّ سلطنت الهيّه در بد و خلقت قبل از پيدايش آسمانها و زمين چنانچه قمّى ره فرموده كه اين در بدو خلقت بود و آب بر هوا مستقرّ۵۹ کیلوبایت (۵٬۰۷۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۲
- نهايت آنكه تفويض هم كه بدتر از جبر است نيست و امرى بين اين دو امر است مانند آب ملايم كه نه گرم جلد 1 صفحه 30 باشد و نه سرد و چون اين مسئله از مشكلات بلكه۱۲۸ کیلوبایت (۱۱٬۳۶۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۲
- است اثبات ربوبيت پروردگار، با بر شمردن سه تا از مهمترين حوایج مردم: زراعت، آب و آتش معناى اين كه قرآن كريم، در «كتاب مكنون» است مراد از «مسّ» و «مُطَهّرُون»،۱۷ کیلوبایت (۱٬۳۸۶ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۵۵
- است اثبات ربوبيت پروردگار، با بر شمردن سه تا از مهمترين حوایج مردم: زراعت، آب و آتش معناى اين كه قرآن كريم، در «كتاب مكنون» است مراد از «مسّ» و «مُطَهّرُون»،۱۷ کیلوبایت (۱٬۳۴۷ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۵۷
- تا ريسمان ضخيم وارد سوراخ سوزن شود [سباء:2]. مىداند آنچه را كه - از تخم، آب، انسان، اشعه و غيره - داخل زمين مىشود و آنچه از زمين خارج مىگردد. * [آل۴ کیلوبایت (۳۲۸ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۳۸
- [اعلى:4-5]. رعاء و رعاة جمع راعى به معنى چوپان است [قصص:23]. گفتند گوسفندان خود را آب نمىدهيم تا چوپانها گوسفندان خويش را برگردانند. * [بقره:104] براى روشن شدن۴ کیلوبایت (۳۱۶ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۲۸
- النُّطْفَةَ اِلى شِرْذِمَةٍ مِنْكُمْ مُوطِنينَ اَطْرافَ دَجْلَةَ...» خواستم از اين آب عبور كرده به طرف جمع قليلى از شما كه در اطراف دجله ساكن اند بروم. اين كلمه۲ کیلوبایت (۱۵۹ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۳۵
- برانگیخته شد. پس فرستادهی خدا به آنان گفت: «زنهار! ماده شتر خدا را و (نوبت) آب خوردنش را (حرمت نهید).» پس دروغزنش خواندند و آن (ماده شتر) را پی کردند. پس۴ کیلوبایت (۱۶۱ واژه) - ۲۲ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۲:۳۸
- گفتهاند در آن مضاف مقدّر است يعنى: «ذانسب و ذاصهر» يعنى:خدا آن است كه از آب (نطفه) بشر آفريد و او را نر و ماده قرار داد مثل [قيامة:37-39]. به نظر مىآيد۳ کیلوبایت (۲۵۱ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۸:۰۲
- نوعى تصفيه خانه با داشتن خاصيّت ميكرب كشى قرار داد به نحوى كه زمين آب آلوده مىگيرد و آب زلال تحويل مىدهد. اين تصفيهخانه، طبيعى، مجّانى، دائمى، عمومى و۳۳ کیلوبایت (۲٬۹۴۷ واژه) - ۲۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۷:۳۵
- تشنه است او را آب دهيد آبش دادند بعد مطهره آبى خدمت حضرت گذارد پيغمبر فرمود آب داشتى و تشنه بودى عرض كرد در بين راه بسنگى رسيدم كه در آن آب باران جمع شده۶۵ کیلوبایت (۶٬۰۳۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۰
- به معناى كوه مىباشد. گويا در اثر شكافته شدن رود بزرگ نيل كه همچون درياست، آب در دو طرف خشكىِ ايجاد شده چنان روى هم انباشته شد كه همانند دو كوه بلند گرديد۲۶ کیلوبایت (۲٬۰۸۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
- و فرط (بر وزن فرس) پيشروى است كه قبل از كاروان براى اصلاح حوض و دلوها وارد آب شود. در دعا درباره مرگ فرزند صغير گويد: «اَللَّهُمَّ اجْعَلَهُ فَرَطاً» يعنى۴ کیلوبایت (۲۹۱ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۸:۰۱
- خشكى مىوزد و همين طور. شبها جريان به عكس است و از خشكى به دريا مىوزد كه سطح آب ديرتر از خشكى سرد مىشود بدين طريق ملاحظه مىشود كه وزش باد دائرهاى است نه۴ کیلوبایت (۳۴۳ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۳۰
- بار) وقوب به معنى دخول است. وقب (بروزن فلس) و وقبه گودالى است در سنگ كه در آن آب جمع مىشود طبرسى فرموده علت اين تسميه آن است كه در وقب داخل شوند. در نهج البلاغه۲ کیلوبایت (۱۷۱ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۵۴
- كه خواب كم را به جهت آرامش درونتان بر شما مستولى مىكرد و از آسمان بر شما آب نازل مىنمود [آل عمران:154]. پس از گرفتارى بر شما ايمنى فرستاد و آن خواب كمى۳ کیلوبایت (۲۰۰ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۲۳
- تا ريسمان ضخيم وارد سوراخ سوزن شود [سباء:2]. مىداند آنچه را كه - از تخم، آب، انسان، اشعه و غيره - داخل زمين مىشود و آنچه از زمين خارج مىگردد. * [آل۴ کیلوبایت (۳۴۳ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۱۵
- است اثبات ربوبيت پروردگار، با بر شمردن سه تا از مهمترين حوایج مردم: زراعت، آب و آتش معناى اين كه قرآن كريم، در «كتاب مكنون» است مراد از «مسّ» و «مُطَهّرُون»،۱۷ کیلوبایت (۱٬۴۱۵ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۵۷
- در هر سه بار نام او بيرون آمد و حضرت متوجه بلب كشتى شد ديد ماهى بزرگى سر از آب بيرون آورده و دهانش را گشوده خود را بدهان او انداخت چنانچه در فقيه از امام۱۹ کیلوبایت (۱٬۶۴۱ واژه) - ۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۵۷