نتایج جستجو
از الکتاب
- كه سفه مثل مجنون محجور و ممنوع التصرف است. بايد بامالش او را اداره كرد و طعام و پوشاك داد، در اينصورت مال، مال عقلا است ،مال كسانى است كه طريق كسب و خرج۴ کیلوبایت (۳۰۸ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۵۸
- كه سفه مثل مجنون محجور و ممنوع التصرف است. بايد بامالش او را اداره كرد و طعام و پوشاك داد، در اينصورت مال، مال عقلا است ،مال كسانى است كه طريق كسب و خرج۴ کیلوبایت (۳۲۴ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۲۹
- كه سفه مثل مجنون محجور و ممنوع التصرف است. بايد بامالش او را اداره كرد و طعام و پوشاك داد، در اينصورت مال، مال عقلا است ،مال كسانى است كه طريق كسب و خرج۴ کیلوبایت (۳۴۹ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۱۲
- |اين است پذيرايى آنان در روز جزا اين است پذيرايى آنان در روز جزا. این است طعام و شراب کافران در روز جزا. این است پذیرایی از آنان در روز جزا. اين است غذايشان۱۸ کیلوبایت (۱٬۴۴۱ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۳۷
- الكهف ١٩ (رده اهمیت پاکیزگى طعام)طَعاماً: پس بايد آن فرستاده نگاه كند كدام از اهل شهر پاكتر است از جهت طعام، يعنى ببيند طعام كى حلالتر است. چون در آن شهر كسانى بودند كه ايمان خود را مخفى مىداشتند؛۷۷ کیلوبایت (۶٬۰۵۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۱
- پیش از جماع دو ماه پی در پی روزه بگیرد، و باز اگر نتواند باید شصت مسکین را طعام دهد. این (حکم کفّاره) برای آن است که شما به خدا و رسول او ایمان (کامل) آرید۴۷ کیلوبایت (۴٬۰۰۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۴۶
- القصص ٢٤ (رده درخواست طعام موسى)كم هر چه باشد از تو مىطلبم. 2- به جهت گرسنگى كه به من فرود آوردهاى محتاج طعام تو هستم. 3- براى آنچه فرستادى به من از نيكوئيها كه مدد كمال دين باشد، فقير۳۴ کیلوبایت (۲٬۹۴۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
- بيتش را جمع كرد تا از آن خوردند و سير شدند و طعام همچنان ماند و فاطمه «عليهاالسلام» به همسايگان نيز از آن طعام هديه كرد. اين روايت با اندكى تفاوت در تفسير۱۵ کیلوبایت (۱٬۰۸۱ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۰
- از حديث حضرت امام باقر و امام صادق عليهما السلام نقل كرده: قورباغهها در طعام و شراب فرعونيان پديدار شدند، خانه هايشان و بناهايشان پر از قورباغهها گرديد،۴ کیلوبایت (۳۲۰ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۴۵
- فرموده بعضى از محققين در معنى اين حديث شريف؛ و آن اين است كه طعام مشتمل است بر طعام جسم و طعام روح، همچنان كه انسان مشتمل است بر بدن و روح. پس چنانچه لازم۳۲ کیلوبایت (۲٬۹۴۲ واژه) - ۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۷:۴۳
- غسلين از طعام منقطع است كلام مفهوم ندارد تا اشكال شود كه خدا در جاى ديگر فرموده ليس لهم طعام الّا من ضريع و نيز فرموده انّ شجرة الزّقوم طعام الاثيم و جواب۲۰ کیلوبایت (۱٬۷۱۷ واژه) - ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۰:۰۷
- مصرف طعام، باید به منظور از بین بردن گرسنگى و به دست آوردن توان عبادت باشد. (فلیعبدوا ... الذى أطعمهم من جوع) «من جوع»، بیانگر آن است که هدف از طعام، زوال۳۸ کیلوبایت (۳٬۲۸۰ واژه) - ۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۲:۰۲
- فرياد آيند و طعام طلبند. بعد از چند مدت ايشان را ضريع دهند كه مدت مديدى در گلوى آنها بماند و فرو نرود. بياد آنها آيد كه در دنيا چون طعام در گلو مىگرفت۳۸ کیلوبایت (۳٬۶۰۴ واژه) - ۲۷ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۴:۴۳
- آمد. شب اول امر نمود نصف شب طعام پختند، طباخان گفتند: ملك را عادت نيست نيمه شب طعام خورد، فرمود: آنچه گويم اقدام كنيد. طعام مهيا ساختند، نيمه شب ملك بيدار۴۴ کیلوبایت (۴٬۰۰۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۵
- و پاداش و سپاسى از شما نمىخواهيم. (و گویند) ما فقط برای رضای خدا به شما طعام میدهیم و از شما هیچ پاداش و سپاسی هم نمیطلبیم. [و می گویند:] ما شما را۴۴ کیلوبایت (۴٬۱۸۳ واژه) - ۲۷ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۶:۴۵
- از حديث حضرت امام باقر و امام صادق عليهما السلام نقل كرده: قورباغهها در طعام و شراب فرعونيان پديدار شدند، خانه هايشان و بناهايشان پر از قورباغهها گرديد،۴ کیلوبایت (۳۸۵ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۱۸
- معنى آن به هر دو وجه تغيّر است زيرا گذشت سالها شىء را متغيّر مىكند. يعنى طعام و شراب خودت را ببين كه متغيّر نشده است . ک نظر الى لم حمر شرب جعل طعم ل اوى۲ کیلوبایت (۸۳ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۸
- از راغ معلوم مىشود كه ابراهيم عليه السلام نخواسته ميهمانان بدانند كه براى طعام آوردن مىرود. اين كلمه در كلام اللّه مجيد فقط سه دفعه است. لا إِلَى قَال۲ کیلوبایت (۱۵۲ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۵۹
- غسلين از طعام منقطع است كلام مفهوم ندارد تا اشكال شود كه خدا در جاى ديگر فرموده ليس لهم طعام الّا من ضريع و نيز فرموده انّ شجرة الزّقوم طعام الاثيم و جواب۲۶ کیلوبایت (۲٬۱۳۳ واژه) - ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۰:۰۷
- طَعامِهِ» فرمودند: انسان بنگرد كه علم خود را از چه كسى مىگيرد «1» و طعام را شامل طعام معنوى دانستند. 1- انسان، مأمور به تفكر در غذا، به عنوان يكى از نعمتهاى۲۶ کیلوبایت (۲٬۲۳۲ واژه) - ۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۷:۳۷