نتایج جستجو
از الکتاب
- روايت كرده که محل شاهد ما اينست که فرمود من زعم ان للّه وجها كالوجوه فقد اشرك و من زعم ان للّه جوارح كجوارح المخلوقين فهو كافر باللّه-۳۰ کیلوبایت (۲٬۳۹۰ واژه) - ۲۴ دی ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۲۵
- آیات شامل این کلمه حمد (۶۸ بار) وَ اللّه غَنِي مِن مَا أَن الّذِين فَإِن أَ زَعَم الشّيْطَان فَلَمّا لَم مَجِيد حَکِيم إِذ يُقَال لَغَنِي يَعِدُکُم إِنّه کَفَرُوا۲ کیلوبایت (۸۲ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۳۵
- فى هم ان من ک کون انن ما نن ى ه لا ضلل شهد فرط سئل کيد خصم علم ف انا فتء زعم کود جحم ها ذکر حسن کظم ذلکم ردى رسل سوى رزق فند يوسف لو اجر هو على اثر الى۲ کیلوبایت (۸۵ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۴۷
- ضلل شدد ندو اخذ اخو س ب ندى کون ما کذب شرک ان جعل هم نفس خوف الذين کما ل زعم خلق سلط لا ف ارض۲ کیلوبایت (۱۲۸ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۸:۰۲
- خَبِير خَلَق خَلَقَکُم خَيْرا رَبّي رَحِيم رَسُولِنَا رَسُولِه رُسُلُهُم زَعَم سَيّئَاتِه شَيْء شَکُور شُح صَالِحا صَوّرَکُم صُوَرَکُم عَالِم عَدُوّا عَذَاب۱۱ کیلوبایت (۵۰۳ واژه) - ۲۲ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۲:۳۸
- فَقَدْ هَوى» آن غضب چيست؟ امام فرمود «هُوَالْعِقابُ يا عَمْرُو اِنَّهُ مَنْ زَعَمَ اَنَّ اللَّهَ قَدْ زالَ مِنْ شَىْءٍ اِلى شَىْءٍ فَقَدْ وَصَفَهُ صِفَةَ۶ کیلوبایت (۴۹۴ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۲۰
- حَمِيد کَفَر مَن أَن يَا قَال الّذِين لا قُل رَبّي عَنْکُم الشّيْطَان عَن زَعَم کَرِيم حَلِيم يَعِدُکُم لِنَفْسِه نَکّرُوا إِذ الْعَالَمِين إِن أَيّهَا يَشْکُر۸ کیلوبایت (۷۱۳ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۳۵
- قسم سوم اينكه تاب هر دو را دارد استقرار و عدم استقرار مثل ظن: زعم، حسبان. گاهي که بمعني تحقق و استقرار باشد بمثقله گفته ميشود و اگر۵۰ کیلوبایت (۳٬۸۹۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
- كردند مردمان را از آن، مُعاجِزِينَ: در حالى كه تقدير كنندگان عجز ما بودند به زعم خود، يا پيشى گيرندگان بر ما به ظن خود تا عذاب ما از آنها فوت شود، أُولئِكَ۲۶ کیلوبایت (۲٬۱۲۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۳۰
- اجماليه به طوايف مغرورين مىشود: 1- كسانى كه منكر حشر و نشرند. 2- اشخاصى كه به زعم خود وعيد انبياء را از جهت تخويف دانند و عقابى در آخرت نباشد. 3- كسانى كه گويند۱۸ کیلوبایت (۱٬۳۷۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۰
- که بر سبيل جحد و انكار باشد و معني آن ابطال نفي است مانند زَعَمَ الَّذِينَ كَفَرُوا أَن لَن يُبعَثُوا قُل بَلي وَ رَبِّي«1» و أَ لَستُ۲۲ کیلوبایت (۱٬۶۴۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۳
- آنها در اين حكم كه: هؤُلاءِ أَهْدى مِنَ الَّذِينَ آمَنُوا سَبِيلًا. چون زعم يهود آن بود كه تفسير اثنا عشرى، ج2، ص: 466 ايشان به ملك و نبوت از غير خود۱۹ کیلوبایت (۱٬۴۳۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۹
- يَسْتَنْبِئُونَکَ أَ حَقٌ هُوَ... (۳) زَعَمَ الَّذِينَ کَفَرُوا أَنْ لَنْ... (۴) إِنَ رَبَّکُمُ اللَّهُ الَّذِي... (۴) زَعَمَ الَّذِينَ کَفَرُوا أَنْ لَنْ۴۶ کیلوبایت (۳٬۶۹۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۳۰
- إِلى آلِهَتِهِمْ: پس به پنهانى ميل كرد بسوى خدايان ايشان، يعنى بتان كه به زعم آنان خدايان بودند. چون به بتخانه آمد، بتان را ديد به انواع حلى آراسته و اطعمه۲۶ کیلوبایت (۲٬۳۷۷ واژه) - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۴۵
- قَوْلِهِمْ عَلى مَرْيَمَ بُهْتاناً عَظِيماً: و ديگر به سبب گفتن آنها، به زعم باطل خود، بر مريم بنت عمران مادر عيسى، بهتانى عظيم و دروغى بزرگ كه آن بهتان۲۱ کیلوبایت (۱٬۶۵۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۰
- رفتند بر ممنوعيت آن باغ از ميوهجات، و رفتن خير آن به جاى قادريت ايشان به زعم خود بر اصابه خير و منافع آن، يعنى بجاى انتفاع، بر حرمان وارد شدند. إِنَّا۳۰ کیلوبایت (۲٬۷۵۵ واژه) - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۳:۳۲
- إِنَّا بِما أُرْسِلْتُمْ بِهِ كافِرُونَ: ما به آنچه فرستاده شدهايد به آن، به زعم خود كافر هستيم. تخصيص تكذيب به مترفين به جهت آنست كه معظم داعى تكذيب، تكبر۲۹ کیلوبایت (۲٬۳۵۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۳۰
- فَكَفَرُوا وَ تَوَلَّوْا وَ اسْتَغْنَى اللَّهُ وَ اللَّهُ غَنِيٌّ حَمِيدٌ «6» زَعَمَ الَّذِينَ كَفَرُوا أَنْ لَنْ يُبْعَثُوا قُلْ بَلى وَ رَبِّي لَتُبْعَثُنَّ۳۲ کیلوبایت (۲٬۷۰۹ واژه) - ۲ تیر ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۰۵
- شُرَكائِهِمْ: و نباشد مر كفار و مشركان را از شركاء آنان، يعنى آن خداهائى كه به زعم خود شركاء نام نهادهاند و آنها را پرستيدهاند به اميد شفاعت مانند ملائكه و۳۰ کیلوبایت (۲٬۵۰۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- الْكَرِيمُ: بچش و بكش اين عذاب را، بدرستى كه تو ارجمندى و نزد قوم بزرگوارى به زعم خود. مروى است كه ابو جهل به حضرت پيغمبر صلّى اللّه عليه و آله گفت: ما بين۲۷ کیلوبایت (۲٬۱۴۸ واژه) - ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۳۵