تفسیر:المیزان جلد۴ بخش۳: تفاوت میان نسخه‌ها

از الکتاب
(Edited by QRobot)
 
جزبدون خلاصۀ ویرایش
 
خط ۱: خط ۱:
{{تغییر صفحه | قبلی=تفسیر:المیزان جلد۴ بخش۲ | بعدی = تفسیر:المیزان جلد۴ بخش۴}}
__TOC__
__TOC__


خط ۱۹: خط ۲۱:
* تعريض به كسانى كه مى گفتند: اگر كشتگان احد به جنگ نمى رفتند نمى مردند
* تعريض به كسانى كه مى گفتند: اگر كشتگان احد به جنگ نمى رفتند نمى مردند
* معناى (ربيون و وجه حكايت قول و فعل آنان در آيه شريفه
* معناى (ربيون و وجه حكايت قول و فعل آنان در آيه شريفه
{{تغییر صفحه | قبلی=تفسیر:المیزان جلد۴ بخش۲ | بعدی = تفسیر:المیزان جلد۴ بخش۴}}


[[رده:تفسیر المیزان]]
[[رده:تفسیر المیزان]]

نسخهٔ کنونی تا ‏۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۹:۲۱

→ صفحه قبل صفحه بعد ←


  • آيات ۱۴۸ - ۱۳۹، سوره آل عمران
  • معناى (يوم ) و مراد از مداوله ايام بين مردم
  • علم خداى سبحان به اشياء به معناى خلق و ايجاد آنها است
  • حكمت ها و مصالح در مداوله ايام بين الناس (دست به دست شدن روزگار)
  • آيا گمان كرديد امتحان نشده و آزمايش نديده به بهشت در خواهيد آمد؟!
  • گفتارى در امتحان و حقيقت آن
  • اشاره اى به مساءله هدايت
  • كمال نوع بشر در گرو يك سلسله افعال اختيارى و ارادى است
  • سه قوه اصلى كه در قرآن كريم درباره موجودات اثبات شده است
  • فرق بين امتحان الهى و امتحانهاى معمول نزد انسانها
  • امتحان الهى سنتى است كه تمامى افراد انسان راشامل مى شود
  • معناى تمحيص مؤ منين و محق كافرين بر اثر امتحانات و ابتلائات
  • معناى جمله (انقلبتم على اعقابكم )
  • حاصل معناى آيه (و ما محمد الا رسول
  • حقيقت شكر و مراد از «شاكرين »
  • شكر تمام نمى شود مگر با اخلاص
  • تعريض به كسانى كه مى گفتند: اگر كشتگان احد به جنگ نمى رفتند نمى مردند
  • معناى (ربيون و وجه حكايت قول و فعل آنان در آيه شريفه
→ صفحه قبل صفحه بعد ←