نتایج جستجو
از الکتاب
- آنان را به استهزا خواهد گرفت. (اللّه یستهزئ بهم) «استهزاء» به معناى تمسخر کردن، است و هدف از آن خوار ساختن و حقیر کردن کسى است که مورد استهزا قرار مى گیرد۵۹ کیلوبایت (۴٬۹۴۰ واژه) - ۲۸ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۷:۰۴
- را مورد انکار و استهزا قرار می دهند، با آنان ننشینید تا در سخنی دیگر درآیند، [اگر بنشینید] شما هم [در به دوش کشیدن بار گناه انکار و استهزا] مانند آنان خواهید۵۳ کیلوبایت (۴٬۲۰۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۰
- الصافات ٩٢ (رده احکام استهزا)ابراهیم(ع) ۱، ۲; قصه ابراهیم(ع) ۱، ۲; گفتگوى ابراهیم(ع) با بتها ۲ احکام :۴ استهزا: احکام استهزا ۴; استهزاى جایز ۴ بتها: استهزاى بتها ۱، ۲، ۴; بتها و تکلم ۳; بتها۲۴ کیلوبایت (۲٬۱۸۰ واژه) - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۴۶
- [كه چرا استهزا مىكرديد؟]، گويند: جز اين نيست كه ما به سرگرمى و شوخى سخنانى مىگفتيم و بازى مىكرديم. بگو: آيا به خدا و آيات او و پيامبرش استهزا مىكرديد؟۳۷ کیلوبایت (۲٬۹۸۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۹
- آن پرداختند. ۳ - وعده معاد، مورد استهزا و ریشخند کافران عصر بعثت (فسیأتیهم أنبؤا ما کانوا به یستهزءون) موضوع مورد استهزا به قرینه آیه بعد - که استدلال براى۲۸ کیلوبایت (۲٬۴۰۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۲
- پیامبر(ص)، آن حضرت را مورد تمسخر و استهزا قرار مى دادند. (و إذا رءاک الذین کفروا إن یتّخذونک إلاّهزوًا ) ۲- تمسخر و استهزا، تنها شیوه برخورد مشرکان و کافران۳۵ کیلوبایت (۲٬۸۹۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
- سرانجام كسانى كه كارهاى بد كردند اين شد كه آيات خدا را دروغ انگاشتند و بدانها استهزا مىكردند. سپس عاقبت کار کسانی که مرتکب کارهای بسیار زشت میشدند، بدانجا۲۶ کیلوبایت (۲٬۰۳۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- و آنها را به استهزا مى گیرند. (لئن أخّرنا ... لیقولنّ ما یحبسه) استفهام در جمله «ما یحبسه» به قرینه «ماکانوا به یستهزءون» به داعى استهزا و تمسخر ایراد۵۹ کیلوبایت (۵٬۰۷۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۲
- است. أَنْ تُنَزَّلَ عَلَيْهِمْ سُورَةٌ ... 4- استهزا، شيوهى منافقان است. «اسْتَهْزِؤُا» (شايد مراد از استهزا، نفاق باشد) 5- سنّت و وعدهى الهى در مورد منافقان،۴۴ کیلوبایت (۳٬۵۸۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۹
- كسانى كه پروا[ى خدا] دارند، نيست. ليكن، تذكّر دادن [لازم] است، باشد كه [از استهزا] پرهيز كنند. بر کسانی که پرهیزکارند عقوبت حساب بدکاران نخواهد بود، لیکن۳۴ کیلوبایت (۲٬۶۹۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۳
- الحجة» راغب آن را سرگردانى ناشى از حيرت گفته است. [بقره:15]. خدا به آنها استهزا مىكند و مهلتشان مىدهد كه در طغيانشان سرگردان مانند. بدكار و منافق و كافر۴ کیلوبایت (۲۰۹ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۱۴
- Tabber requires Javascript to function. هرگاه کسانی را دیدی که آیات ما را استهزا میکنند، از آنها روی بگردان تا به سخن دیگری بپردازند! و اگر شیطان از یاد۵۵ کیلوبایت (۴٬۳۱۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۳
- ترجمه Tabber requires Javascript to function. و (آنها از روی استهزا) گفتند: دلهای ما در غلاف است! (و ما از گفته تو چیزی نمیفهمیم. آری، همین طور است!)۳۸ کیلوبایت (۳٬۱۵۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۳
- پیمانشکنی آنها، و انکار آیات خدا، و کشتن پیامبران بناحق، و بخاطر اینکه (از روی استهزا) میگفتند: «بر دلهای ما، پرده افکنده (شده و سخنان پیامبر را درک نمیکنیم۴۱ کیلوبایت (۲٬۹۶۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۰
- مرا سخريه و استهزا، «1» سوره انعام آيه 82. «2» سوره بقره آيه 40. جلد 8 - صفحه 129 يعنى با كتاب و پيغمبر ما استهزاء نمودند، و هر كه استهزا به آيات و انبيا۳۱ کیلوبایت (۲٬۵۸۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۳
- کیفراخروى و...) را مورد استهزا و تمسخر قرار مى دادند. (و یقولون متى هذا الوعد) جمله استفهامیه «و یقولون متى هذا الوعد» براى تهکّم و استهزا است. ۵- کافران دین ستیز۲۵ کیلوبایت (۱٬۷۷۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
- گرفته و استهزا مىكردند، در اين آيه خداوند با كلمهى «وَعَدَ» و «حَسْبُهُمْ» كه نشانهى وعده به خوبى و كفايت رضايتبخش است، به نوعى آنان را استهزا و تحقير۳۹ کیلوبایت (۳٬۰۱۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۹
- توصیف مشرکان دوزخى به ستم پیشگان، مى تواند گویاى مطلب یاد شده باشد. ۵ - استهزا شدن، از عذاب هاى روحى مشرکان و منکران معاد در عرصه قیامت (فاهدوهم إلى صرط۲۷ کیلوبایت (۲٬۱۶۳ واژه) - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۰۲
- غوطهور نمود، تا آنجا که دعوت انبیا را به باد استهزا گرفت، و وقتی به سراغ خانواده خود میآمد از این استهزا و سخریه شاد و خوشحال بود، همین معنی در آیه 31۲۹ کیلوبایت (۲٬۷۱۳ واژه) - ۳ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۶:۲۲
- چندين بار آمده است: كفّارى كه به عذاب الهى تهديد مىشدند، به خاطر ناباورى يا استهزا، پيوسته از پيامبرشان عذاب فورى تقاضا مىكردند؛ از اين عجلهى كفّار در همهى۲۹ کیلوبایت (۲٬۲۸۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- بهانه جویی تازهای زدند. چنانکه قرآن در این آیه میگوید: آنها از روی سخریه و استهزا «گفتند: چرا معجزاتی (همچون معجزات موسی و عیسی) از سوی پروردگارش بر او نازل۳۴ کیلوبایت (۲٬۶۵۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- به کافران هر عصر است. ۷ - کافران عصر بعثت، درخواست کننده عذاب الهى، از سر استهزا و ناباورى (للذین ظلموا ذنوبًا ... فلایستعجلون) نهى الهى (فلایستعجلون) مى رساند۳۶ کیلوبایت (۳٬۱۴۵ واژه) - ۲ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۰۸:۵۰
- یارى یکدیگر (احشروا الذین ظلموا و أزوجهم ... ما لکم لاتناصرون) ۲ - سرزنش و استهزا، از عذاب هاى روحى منکران معاد و مشرکان در موقف و بر سر راه دوزخ (ما لکم۲۱ کیلوبایت (۱٬۶۶۵ واژه) - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۰۳
- است: الف) اظهار کردن بر خلاف آنچه در دل است; ب) به شوخى گرفتن چیزى و برخورد استهزا آمیز کردن با آن. برداشت یاد شده براساس معناى اول است. ۲ - شرک پیشگان صدراسلام،۲۴ کیلوبایت (۱٬۹۸۵ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۵۲
- إن کنتم صدقین) سیاق آیه نشان مى دهد که درخواست کافران، از روى ناباورى و استهزا بوده است، و پاسخ خداوند به آنان در آیه بعد - که نظر به عذاب دنیوى دارد -۲۴ کیلوبایت (۱٬۹۳۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
- خوردن بود. (فراغ إلى ءالهتهم فقال ألا تأکلون) استفهام در «ألا تأکلون» براى استهزا است. ۳ - وجود غذا در بتکده، به هنگام رفتن مردم از شهر و آمدن ابراهیم(ع)۲۶ کیلوبایت (۲٬۳۷۷ واژه) - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۴۵
- عالم الغیب خداست! چون در آیات قبل اشاره به این حقیقت ج5، ص305 شده بود که «استهزا و سرکشی این گروه همچنان ادامه مییابد تا زمانی که وعده الهی دائر بر عذاب۲۶ کیلوبایت (۲٬۲۲۲ واژه) - ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۲:۰۷
- لاتأتینا الساعة) ۴ - کافران، وقوع قیامت را امرى مسخره دانسته و آن را به استهزا مى گرفتند. (و قال الذین کفروا لاتأتینا الساعة) تعبیر به نیامدن قیامت (لاتأتینا)۴۶ کیلوبایت (۳٬۶۹۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۳۰
- حرث در جائى نشسته بود، اكثر صناديد عرب نزد او حاضر، آيتى از قرآن را مورد استهزا قرار داد، وليد در آن وقت مايل به اسلام و قرآن را ستايش مىنمود، گفت: اى۲۸ کیلوبایت (۲٬۳۹۶ واژه) - ۹ مهر ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۳۱
- گستردهای دارد که هم شامل ورود در مجالس کسانی میشود که آیات خدا را به باد استهزا میگیرند، تبلیغات ضد اسلامی میکنند، و یا شوخیهای رکیک دارند، یا گناهانی۳۱ کیلوبایت (۲٬۹۰۷ واژه) - ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۹:۰۴
- جامعه پس از نوح (أیعدکم ... أنّکم مخرجون) استفهام در «أیعدکم» براى تهکم و استهزا است. ۲ - تبدیل دوباره خاک و استخوان به شکل انسان و دمیده شدن حیات در آن،۲۶ کیلوبایت (۲٬۰۰۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۹
- ما از مجرمان انتقام مىگيريم و آنان را به كيفر مىرسانيم. كفّار به عنوان استهزا مىپرسند: روز پيروزى شما مؤمنان و انتقام از ما چه روزى است؟ خداوند به اين۲۷ کیلوبایت (۲٬۴۷۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۹
- «إِنَّكَ لَأَنْتَ الْحَلِيمُ الرَّشِيدُ» 10- تعريف وتمجيد مخالفان، گاهى جنبهى استهزا دارد. «لَأَنْتَ الْحَلِيمُ الرَّشِيدُ» قالُوا يا شُعَيْبُ أَ صَلاتُكَ تَأْمُرُكَ۵۴ کیلوبایت (۴٬۶۵۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۳
- علیه الذّکر) ذکر نکردن منشأ نزول ذکر و مجهول آوردن فعل «نُزِّل» و نیز با استهزا بیان کردن آن، مى تواند به منظور یاد شده باشد. ۵- نزول وحى از جانب خداوند۳۰ کیلوبایت (۲٬۴۸۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۷
- يَدْعُوهُ كادُوا يَكُونُونَ عَلَيْهِ لِبَداً»، يا ازدحام مخالفان است براى استهزا و مزاحمت و يا ازدحام عاشقان از جن و انس براى يادگيرى. اخلاص، زمانى به اوج۳۳ کیلوبایت (۲٬۷۸۶ واژه) - ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۲:۰۴
- گونه که تاریخ نیز این نکته را به وضوح تأیید کرد. ۴- قریش و مشرکان از سر استهزا، خواهان عملى شدن عذاب موعود بر خود به دست پیامبر (ص) بودند. (و کذّب به قومک۲۸ کیلوبایت (۲٬۲۹۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۳
- شد گفتند به او كه: به اين عمل قبيح و فعل شنيع اكتفا نمىكنى و معذلك با ما استهزا و سخريه مىكنى و مىگوئى كه طفل يكروزه جواب به شما دهد؟ پس در صدد آن شدند۲۹ کیلوبایت (۲٬۵۵۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۳
- هنرنمایى خداوند (من کلّ زوج کریم) قید «کریم» بیانگر برداشت یاد شده است. ۷ - استهزا و ریشخند کردن مسأله معاد از سوى کافران، معلول سطحى نگرى آنان به مظاهر با۲۷ کیلوبایت (۲٬۲۱۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۲
- ... قال لمن حوله ألاتستمعون) استفهام در جمله «ألاتستمعون» مى تواند براى استهزا باشد. ۴ - فرعون، هنگام شنیدن مواضع اعتقادى موسى(ع) اطرافیانش را علیه او۳۲ کیلوبایت (۲٬۸۸۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۲
- يَدْعُوهُ كادُوا يَكُونُونَ عَلَيْهِ لِبَداً»، يا ازدحام مخالفان است براى استهزا و مزاحمت و يا ازدحام عاشقان از جن و انس براى يادگيرى. اخلاص، زمانى به اوج۳۳ کیلوبایت (۳٬۰۰۵ واژه) - ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۲:۰۴
- ] (آیه 24)- سپس میافزاید: این وضع کفار و مشرکان که پیوسته مسلمانان را استهزا میکنند و ضعیف میشمرند همچنان ادامه مییابد «تا آنچه را به آنها وعده داده۲۹ کیلوبایت (۲٬۳۵۷ واژه) - ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۲:۰۶
- الف: تحقير: «أَ لَمْ نُرَبِّكَ فِينا وَلِيداً» آيا ما تو را بزرگ نكرديم. ب: استهزا: «لَمَجْنُونٌ» تو ديوانه هستى. جلد 6 - صفحه 311 ج: تهديد: «مِنَ الْمَسْجُونِينَ»۳۶ کیلوبایت (۳٬۲۶۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۲
- قيامت و شدايد آن مىپرسد از كوهها كه اينها چگونه و چه شود. و اين سؤال بر وجه استهزا بوده نسبت به حشر و نشر. خداى تعالى در مقام جواب فرمايد: فَقُلْ يَنْسِفُها۳۳ کیلوبایت (۲٬۹۰۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۵
- قهر وعذاب است. فَبَدَّلَ ... فَأَرْسَلْنا 2- تغييرات لجوجانه و بر اساس استهزا، قابل بخشش نيست. «رِجْزاً مِنَ السَّماءِ» 3- همهى كيفرها مربوط به قيامت۳۱ کیلوبایت (۲٬۳۴۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
- قال ربّکم و ربّ ءابائکم الأوّلین) ۲ - رهبران و مبلغان دینى نباید در برابر استهزا و جوّآفرینى دشمنان دیانت، دلسرد شده و دست از تبلیغ دین و دفاع از آن بردارند۳۶ کیلوبایت (۳٬۲۵۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۲
- بر آن مترتب نمىشود؛ يا دينى كه پيغمبر ايشان را به آن دعوت نمايند سخريه و استهزا نمايند، يا عيد خود را كه ميقات عبادت است، زمان لهو و لعب خود نمودهاند به۶۲ کیلوبایت (۴٬۸۱۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۳
- معنا است; ولى در موارد زینت کردن گردن «جید» استفاده مى شود; ازاین رو بر استهزا و تحقیر او افزوده است. ۴ - جهنم، داراى عذاب جسمى و شکنجه روحى (سیصلى نارًا۳۸ کیلوبایت (۳٬۹۷۲ واژه) - ۲۸ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۵:۰۷
- تمایل به عذاب ندارد، نشان مى دهد که آنان، تعجیل در عذاب را، از ناباورى و یا استهزا مى خواسته اند. ۵ - عذاب هاى تعیین شده از سوى خداوند براى کافران، داراى اجل۳۴ کیلوبایت (۲٬۶۵۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- يَدْعُوهُ كادُوا يَكُونُونَ عَلَيْهِ لِبَداً»، يا ازدحام مخالفان است براى استهزا و مزاحمت و يا ازدحام عاشقان از جن و انس براى يادگيرى. اخلاص، زمانى به اوج۴۵ کیلوبایت (۴٬۲۱۵ واژه) - ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۲:۰۳
- يَدْعُوهُ كادُوا يَكُونُونَ عَلَيْهِ لِبَداً»، يا ازدحام مخالفان است براى استهزا و مزاحمت و يا ازدحام عاشقان از جن و انس براى يادگيرى. اخلاص، زمانى به اوج۴۱ کیلوبایت (۳٬۶۳۴ واژه) - ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۲:۰۳
- اسلام، تحقق آيه هشتم را به اثبات رسانده است، زيرا با اين كه دشمن از طريقِ استهزا و اذيّت و شكنجه، محاصره اقتصادى و اجتماعى، تحميل جنگها، توطئههاى داخلى۴۲ کیلوبایت (۳٬۶۵۵ واژه) - ۱۹ خرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۴:۱۶
- درخواست نزول وحى و مقام رسالت از جانب سردمداران مجرم ممکن است تنها از سر استهزا باشد، نه اینکه واقعاً خواهان آن باشند. ۶- انتخاب رسول از سوى خداوند بر اساس۴۳ کیلوبایت (۲٬۹۵۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۴
- ۱۰ - قوم لوط، از سرزنش حضرت لوط(ع) و وعده وى به عذاب، پندنگرفتند و او را استهزا کردند. (فما کان جواب قومه إلاّ أن قالوا ائتنا بعذاب اللّه) ۱۱ - تنها پاسخ۴۵ کیلوبایت (۳٬۶۷۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- شناخته به صحرا بردم. گفتم: گله گاو خاصه تو، و ديگران حقى ندارند. گفت: مرا استهزا كنى؟ گفتم: سبحان اللّه، قصّه را نقل و رمه را به او دادم. خدايا، اگر اين۵۸ کیلوبایت (۵٬۶۸۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۱
- يا اقلا جزء سياهى لشگر باشيد و دفاع از جان و مال خودتان كنيد آنها بدروغ و استهزا گفتند اگر ما ميدانستيم اين جنگ است متابعت شما را ميكرديم ولى مىبينيم اين۵۶ کیلوبایت (۴٬۴۰۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
- تَجْهَرْ بِصَلاتِكَ: و آشكارا مكن به قرائت نماز خود، يعنى بلند مخوان تا استهزا كنند. وَ لا تُخافِتْ بِها: و پنهان مكن صداى خود را به حدى كه مأمومين نشنوند۶۰ کیلوبایت (۵٬۵۵۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۱
- انگیزه هاى شما با ما یکى نبود. انگیزه هاى شما همواره خدعه و فریب، ریشخند و استهزا و ... بوده است و اینها شما را به این روز هوناک انداخته است. گفتنى است که۵۹ کیلوبایت (۴٬۸۴۳ واژه) - ۶ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۴۹
- است كه گناه ندارد. و ثابت بر گناه در حالى كه استغفار نمايد، مثل كسى است كه استهزا كننده باشد. 5- كيفيت استغفار- در كتاب كافى- شيخ كلينى رضوان اللّه عليه روايت۶۳ کیلوبایت (۵٬۸۵۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
- من العلم ). و همين امر سبب شد تا « آنچه را از عذاب و تهديدهاى الهى به باد استهزا تفسير نمونه ، جلد: ۲۰، صفحه : ۱۹۵ مى گرفتند بر سر آنان فرود آيد» (و حاق۳۳ کیلوبایت (۳٬۷۹۴ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۵:۱۳
- تباهى جوييد در زمين (به اين معنى كه: منع مردمان مىكنند از ايمان، و به حق استهزا و ريشخند مىنمايند، و راهزنى مىكنند و مردم را مىترسانند، و به مؤمنان ضرر۱۷ کیلوبایت (۱٬۱۷۶ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۳۴
- «اما شما آنها را به باد مسخره گرفتيد و آنقدر در اين كار اصرار كرديد كه استهزا كردن آنها شما را به كلى از ياد من غافل كرد» (فاتخذتموهم سخريا حتى انسوكم۴۸ کیلوبایت (۵٬۶۴۶ واژه) - ۱۶ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۰۷
- در آن روز اعمال بدى را كه انجام داده اند براى آنها ظاهر مى شود و آنچه را استهزا مى كردند بر آنها واقع مى گردد تفسير: آنها كه از نام خدا وحشت دارند! باز۴۷ کیلوبایت (۵٬۵۳۲ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۵:۰۳
- اظهار وحشت مى كند ظاهرا عذاب دنيا است ، و بنابراين ترس او جدى است نه شوخى و استهزا، و بسيارند كسانى كه از مجازاتهاى نزديك مى ترسند ولى نسبت به مجازاتهاى دراز۳۱ کیلوبایت (۳٬۵۷۳ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۶:۴۸
- بيرون مى زند. سپس مى افزايد: اين گروه كه قيامت را انكار مى كنند، يا به باد استهزا مى گيرند، در آن روز كه قيامت برپا مى شود آنها را ندا مى دهد: كجا هستند شركائى۳۰ کیلوبایت (۳٬۵۴۸ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۵:۲۹
- بندند و هر دو دوزخى خواهند بود) هنگامى كه منافقان اين سخن را شنيدند از روى استهزا گفتند: آيا مثال ديگرى براى او جز عيسى پيدا نكرد، در اين هنگام بود كه آيه۳۷ کیلوبایت (۴٬۳۹۸ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۵:۳۶
- اسلام (صلى اللّه عليه و آله و سلم ) را مخاطب قرار مى دادند و از اين راه استهزا مى كردند اين شاءن نزولها با هم تضادى ندارد و ممكن است همه صحيح باشد. تفسير:۴۱ کیلوبایت (۴٬۶۶۶ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۰۷
- سازند! ۱۰ - (با اين حال نگران نباش ) جمعى از پيامبران پيش از تو را به باد استهزا گرفتند اما سرانجام آنچه را مسخره ميكردند دامانشان را گرفت (و عذاب الهى بر۴۱ کیلوبایت (۴٬۸۰۹ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۰۱
- اين نكته قابل توجه است كه يكى از عوامل عدم درك واقعيتها جدى نگرفتن مسائل و استهزا و شوخى با حقايق است ، هميشه بايد با تصميم جدى به بررسى واقعيتها پرداخت تا۴۱ کیلوبایت (۴٬۷۲۷ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۴:۵۹
- آن روى گردان شدند(۵) به تكذيب پرداخته اند، به زودى خبرهاى چيزى كه آن را استهزا مى كرده اند به ايشان خواهد رسيد(۶) چرا به زمين نمى نگرند كه انواع گياهان۴۰ کیلوبایت (۴٬۳۶۶ واژه) - ۱ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۲۳
- است كه آن را جدى نمى گيرند، و با شوخى به آن برخورد مى كنند، گاه مسخره و استهزا مى كنند و گاه خود را به نادانى و بيخبرى مى زنند، و هر روز با يك نوع بازى۴۲ کیلوبایت (۴٬۹۸۶ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۵:۴۲
- راست مى گوييد»؟ خداى تعالى هم، در اين جمله كفار مسخره كننده را، سخريه و استهزا كرده، و به امر آنان بى اعتنايى نموده. و معناى آن اين است كه: اين ها كه مى۴۵ کیلوبایت (۵٬۰۴۰ واژه) - ۳۰ دی ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۲۵
- السلام ) نقل شده كه چون آيه نخست نازل گرديد و مسلمانان از مجالست با كفار و استهزا كنندگان آيات الهى نهى شدند تفسير نمونه ج : ۵ صفحه : ۲۸۸ جمعى از مسلمانان۴۲ کیلوبایت (۴٬۹۳۳ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۰۵
- آنها در برابر پيامبران ، تازه نيست اين نخستين بار نيست كه يهود، پيامبرى را استهزا مى كنند، آنها در طول تاريخ خود از اين نوع جنايات فراوان دارند، جمعيتى كه۴۶ کیلوبایت (۵٬۲۱۴ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۷:۳۰
- به تفسير نمونه جلد ۲۱ صفحه ۲۰۴ معنى «كره و خرما» است (شايد منظور او نيز استهزا بود) وقتى ابو جهل اين سخن را شنيد از روى سخريه صدا زد، كنيز! «مقدارى كره۴۸ کیلوبایت (۵٬۵۸۵ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۵:۴۴
- ترجمه : ۸ - و اگر مجازات را تا زمان محدود از آنها به تاخير اندازيم (از روى استهزا) مى گويند چه چيز مانع آن شده ؟! آگاه باشيد آن روز كه به سراغشان مى آيد هيچ۴۹ کیلوبایت (۵٬۸۳۴ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۰:۰۹
- بودند نه خصوص مشركين ، هر چند اوصافى كه براى مردم آن روز از غفلت و اعراض و استهزا و غير آن آورده اوصاف مشركين است ولى مقصود خصوص آنان نيست پس نسبت به ((ناس۴۱ کیلوبایت (۴٬۸۳۴ واژه) - ۷ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۵۳