نتایج جستجو
از الکتاب
- دلربا مينشينند و نه خود را زينت ميكنند و لباس شيك ميپوشند و هزار عيب ديگر. (إِن هُوَ إِلّا رَجُلٌ بِهِ جِنَّةٌ) و جنون يك مرضي است که۲۰ کیلوبایت (۱٬۶۷۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۸
- كَلَّمَ اللَّهُ مُوسى تَكْلِيماً» «1» «وادى الْمُقَدَّسِ» به مكان دور از عيب و گناه اطلاق مىگردد و «طُوىً» يعنى چيزى يا جايى كه با بركت آميخته شده است۴۱ کیلوبایت (۳٬۷۲۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۴
- سبّ الهه باطله تلاوت مىفرمود. مشركان طلب مسامحه كردند، و تقاضا نمودند كه عيب الهه ايشان نكند. حق تعالى فرمود نشايد كه پيغمبر خيانت در دين نمايد و وحى را۴۳ کیلوبایت (۳٬۸۵۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
- نمىكنند يا عاجزند يا حيلهگر و يا فراموشكار و ذات مقدّس الهى از تمام اين عيبها به دور است. 1- سوگند به پديدههاى طبيعى همچون ابر و باد و باران، توجّه۲۳ کیلوبایت (۲٬۰۹۵ واژه) - ۲ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۰۴
- اللّه عليه و آله. فِي مَقامٍ أَمِينٍ که ايمن از هر خطر و نقص و عيب و هم و غم و بلائي هستند که فنا و زوال ندارد و آن مقام امين. فِي۲۰ کیلوبایت (۱٬۶۰۱ واژه) - ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۳۶
- مبرّى از عيب و نقص باشد شكر نعمت خدا را بجا آورند و چون خداوند تعالى بفاصله چندى بآندو هزار پسر و دختر عنايت فرمود كه همه صحيح و سالم و مبرّى از عيب بودند۴۷ کیلوبایت (۴٬۲۶۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
- و صفات جلال که اجل از اينکه است که متصف باين صفات نقص و عيب باشد زيرا موجب احتياج ميشود چه در ذات و چه در صفات و چه در۲۳ کیلوبایت (۲٬۱۳۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۳۰
- است چون خداوند مثل و مانند و شبيه و عديل و نظير ندارد و محتاج نيست و از هر عيب و نقصى منزّه و مبرّى است .. وَ قالُوا اتَّخَذَ الرَّحمنُ وَلَداً (88) و گفتند۲۴ کیلوبایت (۲٬۰۵۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۴
- فرموده. پس بر خدا لازم است كسى را به اين امر عظيم منصوب نمايد كه عارى از هر عيب و نقصى بوده باشد و به هيچ وجه من الوجوه مرتكب گناهى تا به آخر عمر نشود تا۲۵ کیلوبایت (۱٬۹۴۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۰
- شما آن خداى يكتاى بىهمتائى است كه مستجمع صفات كمال و جلال و منزّه از هر عيب و نقص و مستحق پرستش و ستايش است نه گوساله فاقد عاجز ناتوان كه بسوزانند يا۲۵ کیلوبایت (۲٬۲۴۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۵
- نمىكنند يا عاجزند يا حيلهگر و يا فراموشكار و ذات مقدّس الهى از تمام اين عيبها به دور است. 1- سوگند به پديدههاى طبيعى همچون ابر و باد و باران، توجّه۲۵ کیلوبایت (۲٬۱۹۶ واژه) - ۲ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۰۳
- بيهوده شمردند و معاد را منكر شدند و تقليد آباء خود را نمودند با هزار عيب ديگر. ] (آیه 90)- سر انجام به عنوان یک جمع بندی و نتیجه گیری فشرده و کوتاه۲۶ کیلوبایت (۲٬۲۰۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۹
- است كه در آنجا ديگر مانند دنيا در پى عيب جويى يكديگر نيستند، چون غل و كينه ها از دل هايشان بيرون رفته است، و عيب جويى بخاطر كينه درونى است، و اين خود يك۴۰ کیلوبایت (۴٬۵۹۲ واژه) - ۲۶ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۴۸
- بملاحظه مستور شدن دو شاخش عمامه بسر گذارد و تصوّر نشود كه شاخ عيب است و بايد پيغمبر از عيب مبرّى باشد چون ممكن است در دو جانب سرش ارتفاع مختصرى بوده كه۴۹ کیلوبایت (۴٬۴۳۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۲
- اسلام عيب و عوجى پيدا كنند و بآنوسيله مانع از قبول اسلام مردم شوند و اينجماعت بسيار از وادى حقّ دورند چون جلد 3 صفحه 219 دين اسلام منزّه از عيب و نقص۴۵ کیلوبایت (۳٬۶۳۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۶
- كريمانه است. «أَجْرٍ كَرِيمٍ» «3» خداوند كريم است؛ هم گناهان را مىبخشد، هم عيبها را مىپوشاند و هم پاداش را چند برابر مىدهد. 1- انسان، موجودى غافل و فريب۲۹ کیلوبایت (۲٬۶۳۵ واژه) - ۹ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۴:۳۵
- برسانند و نبايد در برابر آنها سجده نمود خلاصه آنكه صحبت بتها را ميكرد و در مقام عيب گيرى و چارهجوئى براى آنها بود و در نتيجه رأى دادند بأحضار حضرت و گفتند برويد۲۷ کیلوبایت (۲٬۱۳۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
- منع از خيرات و مقصود آنها آنستكه دين خدا و راه حقّ را كج معرّفى نمايند و عيب و نقصى جلد 3 صفحه 72 براى آن در انظار مردم اثبات نمايند لذا آيات الهى را۲۷ کیلوبایت (۲٬۱۹۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۲
- برسانند و نبايد در برابر آنها سجده نمود خلاصه آنكه صحبت بتها را ميكرد و در مقام عيب گيرى و چارهجوئى براى آنها بود و در نتيجه رأى دادند بأحضار حضرت و گفتند برويد۲۶ کیلوبایت (۲٬۱۱۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
- مُكاءً وَ تَصدِيَةً) انفال آيه 35 و معاصي الهيه را مرتكب ميشديد و هزار عيب ديگر. (فَكُنتُم عَلي أَعقابِكُم) عقب عقب ميرفتيد و دور ميشديد که۲۷ کیلوبایت (۲٬۲۴۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۹
- بدون اراده الهى از آينده خبر ندارد. «قُلْ إِنْ أَدْرِي» 5- گفتن نمىدانم، عيب نيست. «قُلْ إِنْ أَدْرِي» قُلْ إِنْ أَدْرِي أَ قَرِيبٌ ما تُوعَدُونَ أَمْ۲۶ کیلوبایت (۲٬۲۲۲ واژه) - ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۲:۰۷
- برسانند و نبايد در برابر آنها سجده نمود خلاصه آنكه صحبت بتها را ميكرد و در مقام عيب گيرى و چارهجوئى براى آنها بود و در نتيجه رأى دادند بأحضار حضرت و گفتند برويد۲۹ کیلوبایت (۲٬۳۹۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
- برسانند و نبايد در برابر آنها سجده نمود خلاصه آنكه صحبت بتها را ميكرد و در مقام عيب گيرى و چارهجوئى براى آنها بود و در نتيجه رأى دادند بأحضار حضرت و گفتند برويد۲۵ کیلوبایت (۲٬۰۴۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
- منع از خيرات و مقصود آنها آنستكه دين خدا و راه حقّ را كج معرّفى نمايند و عيب و نقصى جلد 3 صفحه 72 براى آن در انظار مردم اثبات نمايند لذا آيات الهى را۲۶ کیلوبایت (۲٬۰۵۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۲
- برسانند و نبايد در برابر آنها سجده نمود خلاصه آنكه صحبت بتها را ميكرد و در مقام عيب گيرى و چارهجوئى براى آنها بود و در نتيجه رأى دادند بأحضار حضرت و گفتند برويد۳۰ کیلوبایت (۲٬۵۳۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
- احتياج باين صفات دارد و احتياج نقص است و ذات اقدس خالي از نقص و عيب است، بعلاوه تركيب لازم ميآمد و ذات اقدس بسيط است لذا از امير المؤمنين۲۸ کیلوبایت (۲٬۱۹۴ واژه) - ۲ تیر ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۵۸
- نباشد يا كلمهاي بر خلاف يا خطا و اشتباهي در او شده يا عيب و نقصي در او مشاهده شود حاشا و كلا و لذا شخص متهم را مريب گويند،۲۷ کیلوبایت (۲٬۲۶۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۸
- مىانداختند از جبرئيل پرسيد اينها كيانند عرضه داشت اينها كسانى هستند كه عيب جوئى و عيب گوئى از مردم مينمايند بعد جماعتى را مشاهده فرمود كه سرشان را با سنگ۱۲۷ کیلوبایت (۱۲٬۹۹۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
- اين دو واژه هر يك معناى بخصوصى دارند، تجسس به معناى تعقيب و جستجو كردن عيب مردم است ، و تحسس به معناى گوش دادن به گفتگوى مردم است ، و از ابن عباس فرق۴۶ کیلوبایت (۵٬۴۶۸ واژه) - ۴ فروردین ۱۴۰۲، ساعت ۱۷:۴۷
- كريمانه است. «أَجْرٍ كَرِيمٍ» «3» خداوند كريم است؛ هم گناهان را مىبخشد، هم عيبها را مىپوشاند و هم پاداش را چند برابر مىدهد. 1- انسان، موجودى غافل و فريب۳۱ کیلوبایت (۲٬۷۶۸ واژه) - ۹ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۴:۳۶
- كريمانه است. «أَجْرٍ كَرِيمٍ» «3» خداوند كريم است؛ هم گناهان را مىبخشد، هم عيبها را مىپوشاند و هم پاداش را چند برابر مىدهد. 1- انسان، موجودى غافل و فريب۳۳ کیلوبایت (۳٬۱۴۳ واژه) - ۹ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۴:۳۶
- آثار خارجيّه بر آن مترتّب نسازد مورد مؤاخذه نيست لكن مسلّما نقص و عيب است بايد بطريق علم اخلاقي تدريجا زائل كند، و امّا صفاتي که منشأ۲۹ کیلوبایت (۲٬۱۴۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
- است چون خداوند مثل و مانند و شبيه و عديل و نظير ندارد و محتاج نيست و از هر عيب و نقصى منزّه و مبرّى است .. يَومَ نَحشُرُ المُتَّقِينَ إِلَي الرَّحمنِ۳۰ کیلوبایت (۲٬۵۵۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۴
- نقص برميگردى و بنابراين مقصود از امر فقط اثبات عجز مأمور است از پيدا كردن عيب و نقص در دستگاه جلد 5 صفحه 238 خلقت بتأمّل و نظر نه اثبات عجز او از ادراك۳۲ کیلوبایت (۲٬۸۰۶ واژه) - ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۵
- وجوب وجود. و بدلالت التزاميه دلالت دارد بر سلب جميع صفات نقص و عيب از تركيب و تجسم و شريك و غيرها. و اما در مورد آيه دلالت دارد بر۲۷ کیلوبایت (۱٬۹۲۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۷
- شما آن خداى يكتاى بىهمتائى است كه مستجمع صفات كمال و جلال و منزّه از هر عيب و نقص و مستحق پرستش و ستايش است نه گوساله فاقد عاجز ناتوان كه بسوزانند يا۳۲ کیلوبایت (۲٬۹۲۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۵
- باطل براى نسبت جلد 3 صفحه 318 دادن تعليم را باو غير فصيح يا داراى عجمه يعنى عيب شباهت بزبان عجمى است و اين آيات بزبان عربى فصيح كه در اعلى درجه فصاحت است۳۰ کیلوبایت (۲٬۵۰۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۹
- ادله عقليه، اين مطلب محقق آيد كه مقام شامخ نبوت را شايسته شك و ترديد و نقص و عيب نيست، زيرا موجب سلب اطمينان و وثوق به تبليغات ايشان، و آن، نقض غرض الهى است۳۱ کیلوبایت (۲٬۵۳۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۷
- بايد متخلق باخلاق خدا باشد و بردبار و با گذشت باشد و سرّ كسى را فاش ننمايد و عيب كسى را اظهار نكند بلكه بايد خوبى و احسان و محاسن برادران دينى خود را آشكار۲۷ کیلوبایت (۲٬۱۷۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۰
- بدون اراده الهى از آينده خبر ندارد. «قُلْ إِنْ أَدْرِي» 5- گفتن نمىدانم، عيب نيست. «قُلْ إِنْ أَدْرِي» حَتَّى إِذا رَأَوْا ما يُوعَدُونَ فَسَيَعْلَمُونَ۲۹ کیلوبایت (۲٬۳۵۷ واژه) - ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۲:۰۶
- موافق با حكمت و صلاح بندگان صلاح دنيا و آخرت و خالي از نقص و عيب و باطل لذا ميفرمايد إِنّا نَحنُ نَزَّلنَا الذِّكرَ وَ إِنّا لَهُ لَحافِظُونَ۳۳ کیلوبایت (۲٬۷۸۲ واژه) - ۱۶ دی ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۰۱
- كريمانه است. «أَجْرٍ كَرِيمٍ» «3» خداوند كريم است؛ هم گناهان را مىبخشد، هم عيبها را مىپوشاند و هم پاداش را چند برابر مىدهد. 1- انسان، موجودى غافل و فريب۳۳ کیلوبایت (۲٬۹۸۲ واژه) - ۹ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۴:۳۴
- برسانند و نبايد در برابر آنها سجده نمود خلاصه آنكه صحبت بتها را ميكرد و در مقام عيب گيرى و چارهجوئى براى آنها بود و در نتيجه رأى دادند بأحضار حضرت و گفتند برويد۳۳ کیلوبایت (۲٬۸۳۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
- است چون خداوند مثل و مانند و شبيه و عديل و نظير ندارد و محتاج نيست و از هر عيب و نقصى منزّه و مبرّى است .. يَومَ نَحشُرُ المُتَّقِينَ إِلَي الرَّحمنِ۳۲ کیلوبایت (۲٬۷۵۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۴
- شما آن خداى يكتاى بىهمتائى است كه مستجمع صفات كمال و جلال و منزّه از هر عيب و نقص و مستحق پرستش و ستايش است نه گوساله فاقد عاجز ناتوان كه بسوزانند يا۳۶ کیلوبایت (۳٬۱۹۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۵
- آمده و لازم ميآيد احتياج که خدا احتياج بموجد داشته باشد و هزارها عيب ديگر. ] (آیه 3)- سپس در این آیه به ردّ عقاید نصاری و یهود و مشرکان عرب که۳۷ کیلوبایت (۳٬۷۳۹ واژه) - ۲۸ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۲:۲۳
- شود. «كَذَبُوا عَلَى اللَّهِ وُجُوهُهُمْ مُسْوَدَّةٌ» 2- گرچه سياهىِ طبيعى عيب نيست، (نظير سياهى مو و چشم) امّا سياهى عارضى نشانهى حقارت و ذلّت است. «وُجُوهُهُمْ۳۱ کیلوبایت (۲٬۴۹۸ واژه) - ۱۶ دی ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۱
- باطل براى نسبت جلد 3 صفحه 318 دادن تعليم را باو غير فصيح يا داراى عجمه يعنى عيب شباهت بزبان عجمى است و اين آيات بزبان عربى فصيح كه در اعلى درجه فصاحت است۳۳ کیلوبایت (۲٬۶۴۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۹
- نمىكنند يا عاجزند يا حيلهگر و يا فراموشكار و ذات مقدّس الهى از تمام اين عيبها به دور است. 1- سوگند به پديدههاى طبيعى همچون ابر و باد و باران، توجّه۳۲ کیلوبایت (۲٬۸۴۴ واژه) - ۲ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۰۲
- آنها در اداء وظائف شود مشمول مغفرت و رحمت خواهند شد و روزى آنها منزّه از عيب و پاكيزه و خوب خواهد بود در آخرت براى دخول در بهشت و در دنيا براى اجتناب از۳۵ کیلوبایت (۲٬۸۴۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷