نتایج جستجو
از الکتاب
- مگيريد و به پدر و مادر نيكى كنيد و فرزندان خود را از بيم درويشى و تنگدستى مكشيد، ما شما و آنان را روزى مىدهيم، و پيرامون كارهاى زشت، چه آشكار و چه نهانش،۷۷ کیلوبایت (۶٬۳۷۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۵
- همه دعوت بتوحيد و منع از ستايش و پرستش بت مينمودند و آنها انبياء ما را تكذيب كردند و بكيفر آن در دنيا رسيدند و ما باينها ده يك آنها قوّه و توانائى ندادهايم۲۵ کیلوبایت (۱٬۹۱۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۳۱
- قبيل استعاره و تشبيه معقول بمحسوس و مجرد بمادي است چنانچه در سمع و بصر و اصمّ و ابكم و اعمي اينکه عنايت بوده است و علي سمعهم عطف۱۲۸ کیلوبایت (۱۱٬۳۶۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۲
- است صراط خودت و عقائد و اعمال و اخلاق و امام عقل و كتاب نفست باشد شايد آن جسر ممدود يعنى پل كشيده شده كه صراط در بعضى اخبار بان تفسير شده و متبادر در اذهان۱۸۴ کیلوبایت (۱۶٬۸۴۸ واژه) - ۲۴ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۰:۳۹
- حق ناپذیرى ۶ دین: آسیب شناسى دین ۵، ۷; اهمیّت تبعیت از دین ۱; تبعیت از دین ۲، ۱۱; عوامل اعراض از دین ۵; موانع تبعیت از دین ۸; هدایتگرى دین ۱۲ رسوم: آثار۴۴ کیلوبایت (۳٬۳۰۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
- من و آنانكه اجتناب نمودند از عبادت شيطان و هر طاغى ياغى با خدا مانند فرعون و نمرود و شدّاد و گوساله و سامرى اين امّت و توبه نمودند از كفر و خلاف و رجوع۴۶ کیلوبایت (۳٬۷۴۱ واژه) - ۱۶ دی ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۱۳
- اكرم و اهل ايمان از مكر و حيله كفّار قريش و غيرهم ميفرمايد كه آنها هر مكر و حيله و تدبيرى ميتوانستند كردند و بجائى نرسيد و نزد خدا اعمالشان محفوظ و مكتوب۴۴ کیلوبایت (۳٬۹۰۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۷
- شكسته و خرد شود خرد شدنى پى در پى براى بهم خوردن از زلزله تا مانند غبار نرم و پراكنده گردد يا كوه و تپه و بنائى در آن باقى نماند و صاف و هموار شود و بيايد۳۶ کیلوبایت (۳٬۴۶۳ واژه) - ۲۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۲:۰۳
- مستدلّانه و آگاهانه، و به گونهی بس زیبا و گیرا و پیدا، و بر ما هدایت و ضلال و حساب و کتاب و سزا و جزا است.) بیگمان پروردگارت آگاهتر (از همگان) به حال کسانی۶۰ کیلوبایت (۵٬۲۰۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
- خود را خوار و کوچک داشته و (انسانیّت و عقل خویش را به بازیچه گیرد و ناچیز دارد؟) ما او را در این جهان برگزیدیم (و سمبل و رهبر دیگران کردیم) و او در جهان۳۹ کیلوبایت (۳٬۰۳۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
- فرمايد و متوجّه بخدا و دين حقّ باشد و مستقيم و ثابت در ابلاغ آن و منحرف از هر طريقه و مسلك باطل و معبود و مسجود زائل و ملازم باشد با فطرت اصلى و خلقت پاك۶۲ کیلوبایت (۵٬۳۱۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- است و قوّت و قدرت و عظمت او فوق هر قوّت و قدرت و عظمتى است و كسى از تحت اراده و نفوذ امر او بيرون نيست بلكه هر جنبنده و متحرّكى از انسان و حيوان مقهور و مسخّر۳۷ کیلوبایت (۳٬۱۲۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۳
- گفتهاند يهود و نصارى محاجّه و مخاصمه مينمودند با مسلمانان و ميگفتند كه پيغمبر و كتاب ما پيش از پيغمبر و كتاب شما بوده و حق بودن دين ما مسلّم است و دين شما حق۳۷ کیلوبایت (۳٬۰۴۹ واژه) - ۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۲۴
- خدا ۱۰ دین: آثار مجادله در دین ۳، ۴; اهمیت برهان در دین ۹; برهان در دین ۸; بى منطقى دشمنان دین ۷; عوامل شک در دین ۴; مبغوضیت مجادله گران در دین ۱; موضعگیرى۴۵ کیلوبایت (۳٬۵۶۲ واژه) - ۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۴۸
- قرآن يا معرفت به ناسخ و منسوخ و محكم و متشابه و مقدم و مؤخر و حلال و حرام و امثال آن است. «4» 5- فهم. 6- ترس خدا. «1» تفسير برهان، جلد اوّل، صفحه 255.۴۰ کیلوبایت (۳٬۴۳۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
- آينده و بنابراين مدلول آيه شريفه عام است و اختصاص ندارد بشهادت ناحق و بهتان و دروغ و عمل بگمان كه هر يك را گفتهاند همانا گوش و چشم و دل و ساير اعضاء و جوارح۴۳ کیلوبایت (۳٬۵۲۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
- المرسلات ٤٥ (رده تهدید مکذبان دین)خدا: تهدیدهاى خدا ۱ دین: تهدید مکذبان دین ۱; عذاب اخروى مکذبان دین ۱; کیفر مکذبان دین ۲; مکذبان دین در جهنم ۲; هلاکت اخروى مکذبان دین ۱ عذاب: تهدید به عذاب۱۶ کیلوبایت (۱٬۱۵۶ واژه) - ۲۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۷:۴۲
- فرمايد و متوجّه بخدا و دين حقّ باشد و مستقيم و ثابت در ابلاغ آن و منحرف از هر طريقه و مسلك باطل و معبود و مسجود زائل و ملازم باشد با فطرت اصلى و خلقت پاك۴۳ کیلوبایت (۳٬۷۷۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- در آن، و تدبير امور بر مقتضاى عقل كه مقرون است به صلاح و رفق و مدارا، و تحمل مكاره بر دعوت خلقان به خدا، و تجاوز و عفو و بذل جهد در نصرت مؤمنان، و ترك حسد۴۹ کیلوبایت (۴٬۹۳۵ واژه) - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۳:۲۱
- باليهود و النّصارى و الصّابئين و الزّنادقة و اهل الرّدّة و الكفّار فى شرق الارض و غربها فعرض عليهم الاسلام فمن اسلم طوعا امره بالصّلوة و الزّكوة و ما يؤمر۴۴ کیلوبایت (۳٬۹۷۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۷
- فاطر ٧ (رده آثار تکذیب دین)پيغمبر خاتم و ولايت امير المؤمنين و اولاد طاهرين او عليهم السلام و ساير معارف حقّه و مانند اذكار و ادعيه مأثوره و مواعظ حسنه و مطالب نافعه و عمل شايسته۳۱ کیلوبایت (۲٬۵۹۴ واژه) - ۲۷ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۲۳
- گرفت و كشيد آنرا بسوى خود و عالم غيب بارتفاع آفتاب در وسط روز و غروب آن در شب بگرفتن و كشيدنى آسان و ملايم و بتدريج و تبع حركت غير تا باين بسط و قبض و۴۲ کیلوبایت (۳٬۹۴۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۱
- آخرت ۸ دین: آثار پیروى از دین ۸; آثار تکذیب دین ۳; آثار ممانعت از دین ۳; آسیب شناسى دین ۹; تنزیه دین ۵; ظلم مانعان از دین ۱; ظلم منحرف کنندگان دین ۶; عوامل۳۴ کیلوبایت (۲٬۷۲۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۲
- رستاخیز و پاداش و کیفر قیامت شخصیت تازهای به انسان میبخشد، و میتواند افراد بیبند و بار و متکبر و خودخواه و ظالم را به انسانی متعهد و متقی و متواضع و عدالت۳۴ کیلوبایت (۳٬۰۶۷ واژه) - ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۹:۱۲
- بخل: منشأ بخل ۶ جهاد: فلسفه جهاد ۲ دین: بخل دشمنان دین ۵; رذایل دشمنان دین ۵، ۷; علایق دشمنان دین ۵; مال دوستى دشمنان دین ۲، ۵، ۷ سوگند: سوگند به اسب مجاهدان۳۱ کیلوبایت (۲٬۸۵۰ واژه) - ۸ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۶:۲۰
- تبليغ است نه اجبار در ايمان، و مائيم كه حفيظ افعال و رقيب احوال و كفيل ارزاق ايشانيم، و حاسب اعمال و مجزى آنان. جمع ميان حفيظ و و كيل جهت اختلاف معنى است،۲۷ کیلوبایت (۱٬۹۰۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۴
- كتابهاى آسمانى و او است ترساننده از عقاب. در زمان او شدتها و تنگيها و فتنهها و قتال و كمى مال بوده باشد. اسم او احمد و محمد امين مىباشد، و او باقيمانده۲۷ کیلوبایت (۲٬۲۴۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۲
- و مراد امّتند و در هر حال اين قرآن و آيات آن موجبات بصيرت و بينائى مردم است در امور دين و دنياى خودشان و راهنما و دليل واضح و رحمت و نعمت است براى كسانيكه۲۷ کیلوبایت (۲٬۱۰۷ واژه) - ۵ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۴۳
- ميدهند بكفر و ضلالت و فسق و فجور و ملاهي و معاصي و بيغيرتي و بيعفتي و بيديني و و و. وَ يَبغُونَها عِوَجاً راههاي كج و سبل شيطاني و القاء شبهات۳۸ کیلوبایت (۳٬۰۴۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۶
- نفوس و اموال گردد، زيرا زانيه مطمع هر فاجرى است نابكار، و توجه انظار و اجتماع اشرار، و بسا منجر به قتل و انتحار گردد، و البته عقل سليم حكم به منع و نهى۵۷ کیلوبایت (۴٬۸۹۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۰
- انبيا و عقل، حجّت را بر مردم تمام كرده و راه خير و شرّ و پايان نيك يا بد هر كدام را هم بيان نموده است. براى خطاكاران هم راه توبه و جبران را باز گذاشته است۲۷ کیلوبایت (۲٬۱۲۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۴
- قبول نمايند و بتدريج نور ايمان بقلب آنها بتابد و واقعا مسلمان و عادل شوند و بعهد با خالق و خلق وفا نمايند و زنگار قلب آنها بالتزام احكام اسلام و لو در ظاهر۴۲ کیلوبایت (۳٬۳۷۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۶
- دنيوى است و بالاخره نابود ميشود ولى آنچه نزد خدا است از نعيم آخرت و اجر اعمال و ثواب انفاق در راه خدا بهتر و برتر و بالاتر و باقى و برقرار است و اختصاص دارد۴۱ کیلوبایت (۳٬۴۴۶ واژه) - ۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۵۳
- آنگاه از پيش و از پس و از چپ و راست بر آنها مىتازم. و بيشترينشان را شكرگزار نخواهى يافت. آنگاه از پیش و پس و راست و چپشان به سروقتشان میروم، و بیشترشان را۴۵ کیلوبایت (۳٬۷۲۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۵
- مىباشند و گناه و خطا و سهو و نسيان از آنها صادر نگردد؛ زيرا قابل شأن و رتبه نبوّت كسى است كه جميع قواى طبيعيه و حيوانيه و نفسانيه او مطيع و منقاد و مقهور۴۸ کیلوبایت (۴٬۲۵۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۲
- وجود دارد و منظور از «دین حق» همین آیینی است که اصولش حق و فروعش نیز حق و بالاخره تاریخ و مدارک و اسناد و نتیجه و برداشت آن نیز همه حق است و بدون شک آیینی۴۶ کیلوبایت (۴٬۰۲۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۹
- آنها و از نيات آنها و از اخلاق آنها و از صفات آنها و از ايمان و كفر و ضلالت و نفاق و خيالات و خطورات آنها با خبر است و خبير۴۲ کیلوبایت (۳٬۲۴۱ واژه) - ۸ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۶:۲۱
- رسوله بالهدى و دین الحقّ) ۹ - اسلام، حاوى معارف نظرى و برنامه عملى است. (أرسل رسوله بالهدى و دین الحقّ) «دین» به معناى ملت، مذهب و سیره است. «دین حق»; یعنى،۴۲ کیلوبایت (۳٬۶۵۵ واژه) - ۱۹ خرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۴:۱۶
- سبب تأمل و تفكر در آن و شك نمايد در آن و اقتراح غير آن نمايد، پس هر آينه طريق حق و راه راست را از دست داده و در وادى گمراهى و كوردلى افتاده، و البته چنين۴۳ کیلوبایت (۳٬۴۸۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۳
- تكذيب كنند و در اين مواقع سينه و دل من تنگ ميشود و زبانم از گفتار باز ميماند و بعضى يضيق و ينطلق بنصب قرائت نمودهاند و بنابراين عطف بر يكذّبون است و ان ناصبه۳۶ کیلوبایت (۳٬۲۵۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۲
- كه قسم دروغ و راست زياد ميخورد و در انظار خوار و حقير شده و عيّاب و غيّاب و طعّان يعنى عيبجو جلد 5 صفحه 249 و غيبت كن و طعنه زن بمردم است و كارش دو بهم۳۵ کیلوبایت (۳٬۱۲۱ واژه) - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۳:۲۳
- تعصب خویشاوندى ۳، ۴، ۵ دین: آسیب شناسى دینى ۲، ۹، ۱۴; اهمیت پیروى از دین ۸; دعوت به دین ۱، ۱۰; رد دعوت به دین ۴; فرجام اعراض از دین ۱۶ دیندارى: زمینه دیندارى۴۲ کیلوبایت (۳٬۲۶۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۸
- شأن ابا بكر و عمر و عثمان. حضرت آن را انكار و مىفرمايد: كجا دين مرضى خدا و پيغمبر متمكن شد به انتشار امر در امت و رفتن خوف از قلوب آنان و مرتفع شدن شك۹۶ کیلوبایت (۸٬۴۱۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۰
- صادره از آن ذوات مقدّسه از صلح و جنگ و مهر و قهر و رأفت و رقت و غلظت و خشونت ناشى از يك غريزه الهيّه و ناظر بيك هدف و مقصود است و شيعيان ايشان كه حقّا پيروى۴۷ کیلوبایت (۴٬۱۵۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
- فرمايد و متوجّه بخدا و دين حقّ باشد و مستقيم و ثابت در ابلاغ آن و منحرف از هر طريقه و مسلك باطل و معبود و مسجود زائل و ملازم باشد با فطرت اصلى و خلقت پاك۶۷ کیلوبایت (۵٬۷۴۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- پذيرفتند و تسليم شدند خوشا باحوال خودشان و اگر قبول نكردند و رو گردان شدند بگو من بتمام مردم از عرب و عجم و وضيع و شريف و سياه و سفيد و دوست و دشمن و خودى۴۷ کیلوبایت (۴٬۲۷۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۷
- بتنهائى هدايت است و ما بقى ضلالت و ما مأموريم بحكم عقل كه منقاد اوامر و نواهى الهى باشيم و راه ضلالت را نهپيمائيم و حيران حال است از مستهوى و ائتنا مقول قول۶۲ کیلوبایت (۴٬۸۱۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۳
- چيز مال و بنون باعث كبر و نخوت و عجب و علاقه بدنيا و سلب توفيق و غفلت از خدا و دين و آخرت بلكه باعث زوال ايمان و قساوت قلب و طغيان۳۵ کیلوبایت (۳٬۲۸۰ واژه) - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۳:۲۷
- كوتاهي و تقصير است و افراط تجاوز و تعدّي است، افراط در معاصيست و تفريط در عبادات است و ضمير فيها راجع باعمال حسنه و عقائد حقّه و اخلاق۵۰ کیلوبایت (۴٬۰۱۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۳
- وظيفه انبياء انذار و بشارت است منذر و مبشّر بشارت بسعادت و رستگاري در اثر ايمان و تقوي و اعمال صالحه و انذار در اثر كفر و اعمال سيّئه بخصوص۲۲ کیلوبایت (۱٬۶۳۲ واژه) - ۲۵ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۲۳