نتایج جستجو
از الکتاب
- نیز در اینجا نهایت بدبختی و شقاوت آنها را منعکس میسازد. تفسیر آیات ۱ - «اصحاب المشئمه» (نگون بختان)، در آخرت در نهایت شقاوت و بدبختى خواهند بود. (و أصحب۲۲ کیلوبایت (۱٬۸۹۸ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۰۳
- آنان غم مخور، و از آنچه مكر مىكنند تنگدل مباش. و (ای رسول) تو بر (کفر و بدبختی) این کافراناند اندوهناک مشو و از مکر آنان نیز دلتنگ مباش. و بر آنان [که۲۹ کیلوبایت (۲٬۳۹۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
- میتوانیم میکنیم (و در راه خود میرویم، ولی بدانید سرانجامِ شما شکست و بدبختی، و عاقبتِ ما پیروزی و خوشبختی است). و به کسانی که ایمان نمیآورند بگو: «بر۲۶ کیلوبایت (۲٬۲۸۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
- مکن (و بر دعوت خود پایدار باش و به راه آنان مرو. اطاعت از ایشان گمراهی و بدبختی است). پس، از تکذیبکنندگان فرمان مبر. پس فرمانبری مکن تکذیبکنندگان را So۳۴ کیلوبایت (۳٬۲۶۶ واژه) - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۳:۲۴
- انحرافات سهگانهی فحشاء و منکر و بغی، دنیائی آباد و آرام و خالی از هرگونه بدبختی و تباهی بسازید). محققاً خدا به دادگری و نیکوکاری و بخشش به خویشان نزدیکتر۶۴ کیلوبایت (۵٬۵۴۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۹
- روزگاری را برایتان تعیین کرده است که در آن زندگی میکنید و کتاب خوشبختی یا بدبختی خود را مینویسید و) سپس شما را میمیراند و (به سوی خویش برمیگرداند). برخی۴۸ کیلوبایت (۴٬۲۵۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۹
- سوی) پروردگارت صادر گردید، و جز بر هلاک و زیانشان نیفزودند (و تنها مایهی بدبختی و نابودی ایشان شدند و بس). و ما به آنان ستم نکردیم، ولی آنان به خودشان ستم۴۸ کیلوبایت (۳٬۷۴۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
- اميد نداشتند. (قریشیان در سفرهای خود به شام) از کنار شهری که باران شرّ و بدبختی (سنگباران) بر سر اهالی آنجا در گرفته بود گذشتهاند (و صحنههای گویا و تابلوهای۵۴ کیلوبایت (۵٬۰۴۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۱
- پروردگارشان [برای محاکمه] بازداشت شده اند، ببینی در حالی که هر کدام گناه و بدبختی خود را بر عهده دیگری می اندازد [امر عجیبی می بینی] مستضعفان به مستکبران۵۳ کیلوبایت (۳٬۸۷۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۳۰
- مینمایند. خداوند حال و وضع هیچ قوم و ملّتی را تغییر نمیدهد (و ایشان را از بدبختی به خوشبختی، از نادانی به دانائی، از ذلّت به عزّت، از نوکری به سروری، و۷۸ کیلوبایت (۷٬۰۶۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۶
- آبی جوشان غلیان پیدا میکند، و به جای این که این غذا مایه قوت و قدرت گردد بدبختی و عذاب و درد و رنج میآفریند. تفسیر آیات ۱- جوشش زقّوم، در درون دوزخیان،۱۶ کیلوبایت (۱٬۳۰۱ واژه) - ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۳۴
- «یمن» است، یعنى این گروه کافر، افرادى شوم و نامیمونند، که هم سبب بدبختى خودشانند، و هم بدبختى جامعه، ولى از آنجا که شوم بودن و خجسته بودن در قیامت به آن شناخته۳ کیلوبایت (۲۳۵ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۲۵
- یکپارچگى فطرى و توحیدى خود پایان دادند و در نتیجه گرفتار آن همه شکست، ناکامى و بدبختى شدند. قطع (۳۶ بار) وَ أَمْرَهُم فَاعْبُدُون رَبّکُم بَيْنَهُم أَنَا کُل۲ کیلوبایت (۱۰۴ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۲۰
- شود، نه تنها در جهان دیگر، بلکه در این جهان نیز در جهنمى سوزان از ذلت و بدبختى و شکست و محرومیت، پناه خواهند گرفت. «مَأوى» از مادّه «أَوِىّ» (بر وزن قوىّ)۲ کیلوبایت (۱۴۵ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۴۵
- از رود «نیل» سر برآوردند و آن قدر تولید مثل کردند که زندگى آنها را قرین بدبختى و مشکلات کرد. ضفدع (۱ بار) (بر وزن زبرج و جعفر) قورباغه. و آن شامل تمام۴ کیلوبایت (۳۸۵ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۱۸
- در لغت عرب شبیه و نظیر دارد مانند «مَشْئُوم» به معناى «شائم» کسى که مایه بدبختى است، و «میمون» به معناى «یامن» کسى که مایه خوشبختى است. ولى جمعى دیگر از۳ کیلوبایت (۲۱۶ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۰۰
- بخورى، پشت سر آن بیمارى و مرض است و یا اگر با فلان کس رفاقت کنى، به دنبال آن بدبختى و پشیمانى است، یعنى نتیجه و معلول آن، چنین است. کلمه «وَراء» (پشت سر) مسلماً۴ کیلوبایت (۴۱۴ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۴۹
- بخورى، پشت سر آن بیمارى و مرض است و یا اگر با فلان کس رفاقت کنى، به دنبال آن بدبختى و پشیمانى است، یعنى نتیجه و معلول آن، چنین است. کلمه «وَراء» (پشت سر) مسلماً۸ کیلوبایت (۷۰۹ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۱
- سلسله تمام ناخوشيها است و هيچ عذابى اعظم از آن نيست و هيچ بدبختى بپايه آن نميرسد بلكه تمام بدبختىها ناشى از جهالت و نادانى است كه ابو الامراض و امّ الفساد۱۲۸ کیلوبایت (۱۱٬۳۶۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۲
- ولى به نظر نگارنده مراد آن است كه پيامبران گفتند: وجود ما براى شما اسباب بدبختى نيست بلكه عمل شماست كه بدبختتان خواهد كرد با خود شماست و از شما منفّك نيست۷ کیلوبایت (۶۳۵ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۸:۰۰
- کلمه سعد (۲ بار) سعد سعادت به معنى نيكبختى است چنانكه شقوة و شقاوت به معنى بدبختى است راغب گفته: سعد و سعادت آن است را در رسيدن بخير يارى كند. ضدّ آن شقاوت۲ کیلوبایت (۷۱ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۴۰
- از عذاب دردناک الهی، از خسارت تمام سرمایههای وجودی، و از سقوط در دامان بدبختی در دنیا و آخرت. تفسیر آیات ۱ - حضرت محمد(ص)، فرستاده اى از سوى خداوند براى۲۸ کیلوبایت (۲٬۳۹۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۳۰
- بازگشت نمیکند» و معادی در کار نیست! (انه ظن ان لن یحور). در حقیقت منشأ اصلی بدبختی او اعتقاد فاسد و گمان باطلش دائر بر نفی معاد بود، و همین اعتقاد باعث غرور۲۹ کیلوبایت (۲٬۷۱۳ واژه) - ۳ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۶:۲۲
- اسلام یا قرآن است، و یا این که مراد سرافرازی و خوشبختی مؤمنان و سیهروزی و بدبختی کافران در این جهان و آن جهان است. «مُسْتَقِیماً»: راست. حال مؤکّد برای (صِراطُ)۲۳ کیلوبایت (۱٬۷۱۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۴
- وَيْلَهُ - وَيْلَكَ - وَيْلى. نگارنده گويد: در هر حال كلمهايست حكايت از بدبختى و عذاب دارد خواه شخص گرفتار خودش بگويد مثل [كهف:49]. و خواه از ديگرى به۳ کیلوبایت (۱۶۳ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۰۰
- فرموده: [كهف:50] و در قرآن به او و تابعانش وعده آتش داده . علّت اين همه بدبختى فقط امتناع و عدم تسليم بود. بهآنچه يقين داشت تسليم نشد بلكه «اَبى وَ اسْتَكْبَرَ»۴ کیلوبایت (۳۰۳ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۳۸
- بآیاتنا اولئک اصحاب النار خالدین فیها و بئس المصیر). در اینجا نیز، عامل بدبختی دو چیز شمرده شده است: «کفر» و «تکذیب آیات الهی» که ضد «ایمان» و «عمل صالح»۳۲ کیلوبایت (۲٬۷۰۹ واژه) - ۲ تیر ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۰۵
- پيوسته به آينده و سعادت خويش متوجه است و اگر صورتش به قفا برگردد بقهقرى و بدبختى مىرود چنانكه آيه [انعام:110]. دالّ بر آن است. در اين صورت: عدهاى از يهود۵ کیلوبایت (۵۱۵ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۲۳
- [طه:81]. هر كه غضب من بر او واقع شود هلاك گشته. سقوط در آيه همان هلاك و بدبختى است. [نجم:53]. شهر زيررو شونده را هلاك كرد و ساقط نمود راغب گويد آن را به۵ کیلوبایت (۴۳۱ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۰۸
- پیدا میکرد؟ به عبارت دیگر همان گونه که فقر و نیاز، انسان را به انحراف و بدبختی میکشاند بینیازی بیش از حد نیز منشأ فساد و تباهی است. تفسیر آیات ۱- خزانه۳۲ کیلوبایت (۲٬۸۵۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۷
- پیدا است که این دو معنا از هم جدا نیست. شقو (۱۲ بار) شقى (۱۲ بار) شقاوت: بدبختى. خلاف سعادت. مصدر آن شقو، شقوة، شقاوت و شقاء آمده است [مؤمنون:106]. [هود:105]۵ کیلوبایت (۴۹۴ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۴۰
- فَإِنَّ مَصِیرَکُمْ إِلَی النَّارِ). با این که نه این زندگی شما زندگی است که بدبختی است و نه این ریاست و حکومت شما ارزشی دارد که تبهکاری و دردسر و مصیبت است۳۸ کیلوبایت (۳٬۱۳۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۶
- گروه اول را خوشبختی و سهولت و آرامش، و پایان کار گروه دوم را سختی و تنگی و بدبختی میشمرد. در بخش دیگری از این سوره، بعد از اشاره به این معنی که هدایت بندگان۴۱ کیلوبایت (۴٬۱۶۰ واژه) - ۱۸ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۳:۲۹
- مسلمانان جهان هشدار میدهد که به هوش باشند، تا عاقبت و پایان کار آنها به بدبختی نگراید، لذا با تأکید میفرماید: «و از دنیا نروید مگر این که مسلمان باشید»۴۱ کیلوبایت (۳٬۵۴۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۷
- [اعراف:141]. و نظير آن بارها در قرآن مجيد آمده است. اين عمل يك نمونه كامل از ذلت و بدبختى بنى اسرائيل و نمونه كامل از ستم يك ستمگر است. گويند كاهنان به وى خبر داده۹ کیلوبایت (۷۱۵ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۱
- اند و در صورت تخلف حاكم شرع مىتواند رأساً در آن اقدام نمايد تا مردم را از بدبختى و گنج داران را از عذاب و تبهكارى برهاند. 5- اين حكم بدان معنى نيست كه اسلام۸ کیلوبایت (۸۹۲ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۳۵
- عامل بدبختى و شقاوت اخروى آنان (قالوا بلى و لکنّکم ... و غرّتکم الأمانىّ) ۱۱ - باقى ماندن منافقان، بر مواضع منافقانه خود تا لحظه مرگ، مایه بدبختى و شقاوت۵۹ کیلوبایت (۴٬۸۴۳ واژه) - ۶ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۴۹
- کمک کنند. امّا اگر محبّت آنان بر فرمان و رضای یزدان ترجیح داده شود، مایه بدبختی میگردند (نگا: آلعمران / و ، توبه / و و ). وَ اعْلَمُوا أَنَّمَا أَمْوَالُکُمْ۴۰ کیلوبایت (۳٬۴۶۱ واژه) - ۲ تیر ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۲۹
- «افترا» هم ستمی است بر خویشتن، چرا که انسان سر نوشت خود را به دست عوامل بدبختی و سقوط سپرده، و هم ظلمی است بر جامعهای که این نغمه را در آن سر میدهد و۴۴ کیلوبایت (۳٬۳۹۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۱
- دست افراد ناصالح نه تنها سعادت آفرین نیست، بلکه غالبا مایه دردسر و بلا و بدبختی است، زیرا چنین اشخاصی نه اموال خود را به مورد، مصرف میکنند و نه فرزندان۴۳ کیلوبایت (۳٬۳۳۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۹
- دیگران را بیآنکه از گناه دیگران چیزی کاسته شود. در پایان آیه ریشه اصلی بدبختی آنها را این گونه شرح میدهد: «آنها نه گوش شنوا داشتند و نه چشم بینا»! (ما۴۵ کیلوبایت (۳٬۶۰۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۲
- الْجَحِیمِ). تا با مقابله این دو گروه با یکدیگر مقام والای گروه اول، و انحطاط و بدبختی گروه دوم آشکار گردد. و از آنجا که در گروه اول، سطح بالای ایمان مطرح بود،۵۰ کیلوبایت (۴٬۰۸۳ واژه) - ۶ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۷
- پیامبر اسلام صلّی اللّه علیه و آله در ضلالت و گمراهی روشنی بودند، سیه روزی و بدبختی، جهل و نادانی، و آلودگیهای گوناگون معنوی در آن عصر، تمام نقاط جهان را فرا۴۹ کیلوبایت (۳٬۹۰۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
- آنها در زمین، سپس فراموش کردن پیمان الهی و گرفتار شدن آنها در چنگال رنج و بدبختی شباهت زیادی به داستان آدم دارد، خداوند در این آیه روی سخن را به بنی اسرائیل۵۱ کیلوبایت (۴٬۳۲۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۲
- بازگشت را به روی آنان بازگذارده، تا کسی گمان نبرد که سرنوشت اجباری توأم با بدبختی و کیفر و مجازات برای آنها تعیین شده است. تفسیر آیات ۱- خداوند براى یهودیان۵۰ کیلوبایت (۴٬۱۰۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
- عبارت دیگر، تکذیب کفّار مقتضی عذاب و هلاک آنان در دنیا و آخرت بوده و موجب بدبختی ایشان خواهد شد. Tabber requires Javascript to function. آيات ۶۳ - ۷۷، سوره۵۱ کیلوبایت (۴٬۸۹۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۲
- منافقان عصر خویش مییابیم، سرگردانی آنها، وحشت و اضطرابشان و خلاصه بیپناهی و بدبختی و سیه روزی و رسوائی آنها را درست همانند همان مسافری که قرآن به روشنترین۵۷ کیلوبایت (۴٬۶۷۹ واژه) - ۲۸ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۷:۰۵
- کفر و انکار دین الهى، هر چند توأم با عمل کفرآمیز نباشد، موجب عذاب شدید و بدبختى است. (الذین کفروا لهم عذاب شدید و الذین ءامنوا و عملوا الصلحت لهم مغفرة)۳۱ کیلوبایت (۲٬۵۹۴ واژه) - ۲۷ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۲۳
- أصحاب الشمال» حاکى از آن است که این گروه از مردم، در قیامت در درجه اى از بدبختى قرار مى گیرند که هر بیننده اى با دیدن آنها شگفت زده و حیران خواهد ماند.۱۸ کیلوبایت (۱٬۴۰۶ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۳۰
- و كافران است. كَفَرُوا ... كُنَّا فِي غَفْلَةٍ 7- ريشه همهى انحرافها و بدبختىها، غفلت است. «كُنَّا فِي غَفْلَةٍ» 8- غفلت از قيامت، مايهى ستم به خود۴۱ کیلوبایت (۳٬۴۶۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۷