نتایج جستجو
از الکتاب
- (و ممّا رزقنهم ینفقون) ۱۳ - دعوت خداوند از اهل ایمان، به انفاقِ بخشى از دارایى هاى خود و نه همه آن (و الذین استجابوا لربّهم ... و ممّا رزقنهم ینفقون) برداشت۴۱ کیلوبایت (۳٬۴۴۶ واژه) - ۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۵۳
- صفحه 584 2- براى حفظ حقوق ايتام بايد بهترين طريقهى بهرهگيرى از اموال و دارايى او انتخاب شود. «بِالَّتِي هِيَ أَحْسَنُ». جز كسانى كه اهليّت اقتصادى و تقواى۶۷ کیلوبایت (۵٬۵۷۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۵
- الذهب و الفضة و لا ینفقونها فى سبیل اللّه فبشرهم بعذاب ألیم) ۱۱ - انفاق دارایی--ها در راه جنگ و جهاد، واجب و امت-ناع ورزی--دن از آن، در پى دارنده عذاب۷۰ کیلوبایت (۵٬۸۷۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۹
- صفات سلبيه شمردهاند و لكن بعقيده ما اعظم صفات ثبوتيه است بمعني دارايي داراي جميع كمالات و لازمه او تنزه از جميع عيوب و نواقص و احتياجات۲۸ کیلوبایت (۲٬۳۰۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۶
- از جانب كفار بوده است: جنگ بدر در جنگ بدر تجاوز از ناحيه مشركين بود آنها دارايى مسلمانان را در مكه مصادره مىكردند، آنها را با انواع شكنجه مىآزردند، خانه۳۰ کیلوبایت (۳٬۳۸۹ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۰۰
- أَمْوالِهِمْ حَقٌّ مَعْلُومٌ 4- مؤمن و نمازگزار واقعى، خود را مالك همه دارايىهاى خود نمىداند و سهمى از آن را حق ديگران مىداند. «فِي أَمْوالِهِمْ حَقٌّ۳۳ کیلوبایت (۳٬۰۸۶ واژه) - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۰۱
- گرفته است، مطلب بالا استفاده مى شود. ۳ - دلبستگى شدید دنیامداران به اموال و دارایى، در هنگام انفاق و احسان به دیگران نمایان مى شود.* (و لم یرد إلاّ الحیوة۲۸ کیلوبایت (۲٬۷۴۹ واژه) - ۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۲۹
- اموال باشد. ۴- بروز کینه هاى نهفته مردم، در صورت فرمان الهى به انفاق تمامى دارایى هاى خود (إن یسئلکموها ... و یخرج أضغنکم) ۵- طلب اموال مردم با تأکید و قدرت،۲۴ کیلوبایت (۲٬۰۲۷ واژه) - ۶ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۰۱
- أَمْوالِهِمْ حَقٌّ مَعْلُومٌ 4- مؤمن و نمازگزار واقعى، خود را مالك همه دارايىهاى خود نمىداند و سهمى از آن را حق ديگران مىداند. «فِي أَمْوالِهِمْ حَقٌّ۳۸ کیلوبایت (۳٬۴۷۴ واژه) - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۹
- «10» پس او را به پيمودن دشوارترين راه خواهيم انداخت. «11» و چون هلاك شد، دارايىاش براى او كارساز نخواهد بود. شايد مراد از عطاى همراه با تقوا، اين باشد۳۴ کیلوبایت (۳٬۳۳۴ واژه) - ۱۷ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۹:۵۲
- در صفات الهيه که ميفرمايدأنبه وَ اللّهُ هُوَ الغَنِيُّ بمعني دارايي است و اعظم صفات ثبوتيه است و دلالت دارد بر جميع صفات كمال۲۷ کیلوبایت (۱٬۹۲۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۷
- لشدید) ۳ - علاقه شدید به ثروت، مذموم است. (و إنّه لحبّ الخیر لشدید) ۴ - مال و دارایى، خیر است. (الخیر) ۵ - دشمنان دین، به دلیل علاقه وافر به مال، گرفتار بخل۳۱ کیلوبایت (۲٬۸۵۰ واژه) - ۸ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۶:۲۰
- کان المال قلیلا فلایاکل منه شیئاً ... . ۲۰- جواز بهره گیرى سرپرست یتیم از دارایى وى، در صورت نیاز ضرورى به آن (فلیاکل بالمعروف) امام صادق (ع) در مورد آیه۶۱ کیلوبایت (۵٬۰۳۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
- انسان بر بَرده، جایز و مشروع است. (ما ملکت أیمنکم) ۱۱ - بَردگان، جزئى از دارایى مالکان خویش اند. (هل لکم من ما ملکت أیمنکم من شرکاء فى ما رزقنکم فأنتم فیه۶۲ کیلوبایت (۵٬۳۱۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- أَمْوالِهِمْ حَقٌّ مَعْلُومٌ 4- مؤمن و نمازگزار واقعى، خود را مالك همه دارايىهاى خود نمىداند و سهمى از آن را حق ديگران مىداند. «فِي أَمْوالِهِمْ حَقٌّ۳۹ کیلوبایت (۳٬۵۱۷ واژه) - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۰۰
- أَمْوالِهِمْ حَقٌّ مَعْلُومٌ 4- مؤمن و نمازگزار واقعى، خود را مالك همه دارايىهاى خود نمىداند و سهمى از آن را حق ديگران مىداند. «فِي أَمْوالِهِمْ حَقٌّ۴۱ کیلوبایت (۳٬۶۵۸ واژه) - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۰۰
- أَمْوالِهِمْ حَقٌّ مَعْلُومٌ 4- مؤمن و نمازگزار واقعى، خود را مالك همه دارايىهاى خود نمىداند و سهمى از آن را حق ديگران مىداند. «فِي أَمْوالِهِمْ حَقٌّ۴۰ کیلوبایت (۳٬۶۶۸ واژه) - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۷
- أَمْوالِهِمْ حَقٌّ مَعْلُومٌ 4- مؤمن و نمازگزار واقعى، خود را مالك همه دارايىهاى خود نمىداند و سهمى از آن را حق ديگران مىداند. «فِي أَمْوالِهِمْ حَقٌّ۳۸ کیلوبایت (۳٬۴۵۷ واژه) - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۸
- أَمْوالِهِمْ حَقٌّ مَعْلُومٌ 4- مؤمن و نمازگزار واقعى، خود را مالك همه دارايىهاى خود نمىداند و سهمى از آن را حق ديگران مىداند. «فِي أَمْوالِهِمْ حَقٌّ۳۹ کیلوبایت (۳٬۴۸۷ واژه) - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۹
- «10» پس او را به پيمودن دشوارترين راه خواهيم انداخت. «11» و چون هلاك شد، دارايىاش براى او كارساز نخواهد بود. شايد مراد از عطاى همراه با تقوا، اين باشد۳۸ کیلوبایت (۳٬۷۲۵ واژه) - ۱۷ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۹:۵۰
- أَمْوالِهِمْ حَقٌّ مَعْلُومٌ 4- مؤمن و نمازگزار واقعى، خود را مالك همه دارايىهاى خود نمىداند و سهمى از آن را حق ديگران مىداند. «فِي أَمْوالِهِمْ حَقٌّ۴۱ کیلوبایت (۳٬۸۰۹ واژه) - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۷
- ۶ - ناسپاسى دشمنان دین، در برابر نعمت هاى خداوند و دلبستگى شدید آنها به دارایى خویش، نشان بى توجهى آنان به معاد (إنّ الإنسن لربّه لکنود ... أفلایعلم إذا۴۲ کیلوبایت (۳٬۲۴۱ واژه) - ۸ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۶:۲۱
- بیرون آورد، باید دید چه مقدار آب دریا را با آن برداشته است»؟! تفسیر آیات ۱ - دارایى ها و امکانات دنیوى، محدود و ناپایدار است. (فما أُوتیتم من شىء فمتع الحیوة۳۹ کیلوبایت (۳٬۱۲۷ واژه) - ۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۵۲
- مصر (یقوم ألیس لى ملک مصر) ۲ - مباهات فرعون، به قلمرو قدرت و میزان مکنت و دارایى خویش (و نادى فرعون فى قومه قال یقوم ألیس لى ملک مصر... أفلاتبصرون) ۳ - پدید۳۴ کیلوبایت (۲٬۷۸۷ واژه) - ۹ مهر ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۱۱
- تهي دستي و نداري است و مستلزم احتياج است مقابل غني که بمعني دارايي است و مستلزم بي نيازي است و لذا گفتيم غني از اعظم صفات ثبوتيّه۴۰ کیلوبایت (۳٬۲۵۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
- كمالات است ذاتا و صفة و فعلا که قريب المعني است با غني بمعني دارايي جميع نعم و تفضّلات از جانب او است هر که هر كمالي دارد۳۶ کیلوبایت (۲٬۸۹۲ واژه) - ۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۸
- زندگى خویش; ۲- جانشینى انسان ها و ملت ها به جاى یکدیگر و به ارث بردن تمامى دارایى ها و تمدن هاى پیشینیان. ۳- جانشنى انسان هاى حاضر از انسان هاى پیش از خلقت۳۹ کیلوبایت (۳٬۰۸۵ واژه) - ۲۷ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۵۲
- فليستعذ من مضلات الفتن، سپس حضرت اين آيه را تلاوت كردند. «3» اگر باور كنيم كه دارايى و ثروت، ابزار آزمايش و فتنه است، از كمى مال رنج نخواهيم برد. زيرا امتحانش۴۰ کیلوبایت (۳٬۴۶۱ واژه) - ۲ تیر ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۲۹
- «10» پس او را به پيمودن دشوارترين راه خواهيم انداخت. «11» و چون هلاك شد، دارايىاش براى او كارساز نخواهد بود. شايد مراد از عطاى همراه با تقوا، اين باشد۴۶ کیلوبایت (۴٬۵۹۴ واژه) - ۱۷ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۹:۴۹
- «10» پس او را به پيمودن دشوارترين راه خواهيم انداخت. «11» و چون هلاك شد، دارايىاش براى او كارساز نخواهد بود. شايد مراد از عطاى همراه با تقوا، اين باشد۴۵ کیلوبایت (۴٬۳۱۲ واژه) - ۱۸ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۴:۱۳
- عذاب الهى (إنّا بلونهم کما بلونا أصحب الجنّة) ۴ - آزمایش انسان ها درباره دارایى ها و امکاناتشان، سنّت الهى است. (إنّا بلونهم کما بلونا أصحب الجنّة) ۵ -۴۳ کیلوبایت (۳٬۷۹۵ واژه) - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۳:۲۹
- آنها مهيّا شده كساني هستند که انفاق ميكنند چه در سعه و فراواني و دارايي و چه در ضيق و تنگدستي و نداري و كساني هستند که خشم خود را۴۴ کیلوبایت (۳٬۹۶۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
- شيوهى دعوت، تملّق ممنوع است. «وَ مَنْ كَفَرَ فَإِنَّ رَبِّي غَنِيٌّ» 19- دارايى و سخاوت در كنار هم، ارزش است. «غَنِيٌّ كَرِيمٌ» 20- اولياى خدا بر اموال۴۵ کیلوبایت (۴٬۱۶۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
- خویش را در راه خدا انفاق مى کنند. (و ممّا رزقنهم ینفقون) ۱۰ - امکانات و دارایى هاى انسان، منشأ خدایى دارد. (و ممّا رزقنهم ینفقون) ۱۱ - توجه دادن به خدایى۴۱ کیلوبایت (۳٬۵۱۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۹
- افزايش وجود دارد. بركات، شامل بركتهاى مادّى و معنوى مىشود، مثل بركت در عمر، دارايى، علم، كتاب و .... «1». ترجمه الهىقمشهاى. جلد 3 - صفحه 123 سؤال: اگر ايمان۴۲ کیلوبایت (۳٬۳۱۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۶
- اسلام (إن الذین کفروا ینفقون امولهم لیصدوا) انفاق مال به معناى مصرف کردن دارایى و هزینه کردن آن است و مراد از «ینفقون»، به قرینه «سینفقونها»، که اخبار از۴۷ کیلوبایت (۳٬۶۰۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۸
- لازم است به ما داده شده است. تفسیر آیات ۱ - سلیمان، وارث مقام، امکانات و دارایى هاى داوود (و ورث سلیمن داود) با توجه به آیه قبل (ما داوود و سلیمان را به۵۴ کیلوبایت (۴٬۷۵۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
- همسران را اسکان دهید. ۳ - مسکن زنان مطلّقه از نظر کمیت و کیفیت، باید به مقدار دارایى و توانایى همسرانشان باشد; نه کمتر از آن. (أسکنوهنّ من حیث سکنتم من وجدکم)۵۷ کیلوبایت (۴٬۶۵۷ واژه) - ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۱۷
- توجه به این نکته ها، مطلب فوق قابل استناد به آیه است. ۷- تصرف در اموال و دارایى هاى یتیمان با رعایت مصالح آنان، مجاز و مشروع است. (و لاتقربوا مال الیتیم۵۷ کیلوبایت (۵٬۱۴۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
- حضرت فرموده است: شريف كسى است كه دارايى داشته باشد. پرسيدم: شخص صاحب نژاد (اصيل) چه كسى است؟ فرمود: كسى كه با دارايى خود يا ديگر امكاناتى كه دارد كارهاى۵ کیلوبایت (۱۹۲ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۳:۴۰
- و يكي معناي حقيقي است که در مقام خود تحقيق كردهايم بمعني دارايي جميع كمالات که اعظم جميع صفات ذاتيه است و شامل تمام آنها۸۱ کیلوبایت (۷٬۷۱۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۷
- شمردهاند بنظر حقير از اعظم صفات ثبوتيّه و بمعني دارايي و واجد بودن ذات حقتعالي است آن دارايي که محدود بحدّي و منتهي بنهايتي نيست «يوم»۲۲۰ کیلوبایت (۲۰٬۹۶۶ واژه) - ۲۴ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۶:۴۰
- نعمت هايى داده كه به ديگران نداده و يا به عبارتى، خيال مى كند كه اين قدرت و دارايى كه به او داده اند، هم إكرام و تنعيم حدوثى است و هم بقايى، و به همين جهت۴۴ کیلوبایت (۵٬۱۰۰ واژه) - ۲۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۴۷