نتایج جستجو
از الکتاب
- آن را ناقص كرد و بركتش را برد. ظاهراً قيد تدريج لازم است [بقره:276]. خدا ربا را به تدريج از بين مىبرد و صدقات را افزايش مىدهد. [آل عمران:141]. اين لفظ۲ کیلوبایت (۱۲۱ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۹
- آل عمران ١٣٠ (رده احکام ربا)مورد بحث، حکم تحریم ربا صریحا ذکر شده، امّا تنها به یک نوع از انواع ربا که نوع شدید و فاحش آن است اشاره شده است. ج1، ص329 منظور از «ربا فاحش» این است که سرمایه۳۲ کیلوبایت (۲٬۵۷۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
- آیات شامل این کلمه «رَبْوَه» از مادّه «ربا» به معناى زیادى و افزایش است و در اینجا به معناى سرزمین بلند مى باشد. ربو (۲۰ بار) وَ إِلَى ذَات قَرَار آوَيْنَاهُمَا۱ کیلوبایت (۴۴ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۲۶
- کلمه «رابِى» از مادّه «رُبُوّ» (بر وزن غلوّ) به معناى بلندى و برترى است و «ربا» که به معناى سود یا پول اضافى یا جنس دیگر است نیز از همین ماده و به همین معناست،۲ کیلوبایت (۶۹ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۴۸
- النساء ٢٩ (رده حرمت ربا)حرمت خودکشى ۸ ; موارد خودکشى ۲۰، ۲۱، ۲۲ دشمنان: مبارزه با دشمنان ۲۱ ربا: حرمت ربا ۱۹ ظلم: حرمت ظلم ۱۹ غسل: احکام غسل ۲۰ غصب: گناه غصب ۱۰ ; موارد غصب ۱۸۵۰ کیلوبایت (۴٬۱۹۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۹
- سلم نقل شده است. و نيز به قيمت سگ، اجرت زانيه، قيمت مشروب، الكل مال يتيم، و ربا و غيره سحت اطلاق شده به مجمع البيان ذيل آيه فوق و تفسير عياشى و غيره رجوع۳ کیلوبایت (۲۵۳ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۱۴
- داده شده است: 1- قتل نفس. [نساء:93]. 2- خوردن مال يتيم. [نساء:10]. 3- اكل ربا. [بقره:275]. 4- شرك و آن اكبر كبائر است [مائده:72]. 5- فرار از جنگ (با شرايط)۱۷ کیلوبایت (۱٬۸۰۲ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۵۰
- كفّ» يعنى از آن دست برداشت [بقره:275]. هر كه را موعظهاى از خدايش آيد و از ربا دست بردارد گذشته به نفع اوست. [حشر:7]. از آنچه رسول خدا نهى كرده دست برداريد۸ کیلوبایت (۴۶۷ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۶
- لِلْمُتَّقِينَ» «1» وَ اتَّقُوا النَّارَ الَّتِي أُعِدَّتْ لِلْكافِرِينَ (131) چون ربا در ميان كفار بسيار شايع بود، لذا حق تعالى تهديد مؤمنان فرمايد از اقدام به۱۷ کیلوبایت (۱٬۲۳۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
- طبقاتى است. همچنان كه پيدايش و گسترش ربا، زمينه ساز و بوجود آورندهى طبقات است. لذا در قرآن آيات لزوم اتفاق و تحريم ربا در كنار هم آمده است. «1» هر دانهاى،۴۶ کیلوبایت (۳٬۶۱۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
- مشيت خدا است (يبسط الرزق لمن يشاء و يقدر) مراد از ((ربا)) و ((زكات )) در آيه : ((و ما آتيتم من ربا ليربوا...)) بحث روايتى روايتى درباره شاءن نزول آيه :۳۵ کیلوبایت (۳٬۱۲۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- و ... علل و اهداف تاءكيد شديد نسبت به انفاق است از بين رفتن انفاق و شيوع ربا در بين مردم بزرگترين عامل فساد اجتماعى كنونى در جهان غرب است معناى (كمثل حبت۵۳ کیلوبایت (۴٬۳۶۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
- جَنّات مَعَه کَالّذِين قَرْضا سَوَاء حَسَنا بَعْدِهِم يَشْتَرِي أَطَعْنَا رِبًا إِنّي تَجْرِي الْخَيْرَات أَنْفُسَهُم الْمُنْکَر عَلَيْهِم عَلَى أُنْزِل۳ کیلوبایت (۱۱۱ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۱۴
- است شخص مشمول رحمت شود و اين مشعر است به آنكه بدون اطاعت يا با معصيت خوردن ربا ممكن نيست شخص مشمول رحمت الهى شود و انصاف آنستكه اين نهايت مبالغه است در حرمت۲۰ کیلوبایت (۱٬۵۱۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
- مشيت خدا است (يبسط الرزق لمن يشاء و يقدر) مراد از ((ربا)) و ((زكات )) در آيه : ((و ما آتيتم من ربا ليربوا...)) بحث روايتى روايتى درباره شاءن نزول آيه :۴۳ کیلوبایت (۳٬۷۷۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- که ربا ميخورند) و نيز از آن حضرت روايت شده«4» که فرمود «يملأ بطونهم من الحيّات و يرقق جلدهم بحيث يشاهد الناظرون» (شكمهاي ربا خواران۴۲۸ کیلوبایت (۳۹٬۴۴۵ واژه) - ۲۶ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۰۴:۵۶
- مشيت خدا است (يبسط الرزق لمن يشاء و يقدر) مراد از ((ربا)) و ((زكات )) در آيه : ((و ما آتيتم من ربا ليربوا...)) بحث روايتى روايتى درباره شاءن نزول آيه :۴۳ کیلوبایت (۳٬۶۷۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- مشيت خدا است (يبسط الرزق لمن يشاء و يقدر) مراد از ((ربا)) و ((زكات )) در آيه : ((و ما آتيتم من ربا ليربوا...)) بحث روايتى روايتى درباره شاءن نزول آيه :۴۰ کیلوبایت (۳٬۲۳۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- مشيت خدا است (يبسط الرزق لمن يشاء و يقدر) مراد از ((ربا)) و ((زكات )) در آيه : ((و ما آتيتم من ربا ليربوا...)) بحث روايتى روايتى درباره شاءن نزول آيه :۴۸ کیلوبایت (۴٬۱۷۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- آیات شامل این کلمه ربب (۹۸۰ بار) ل (۳۸۴۲ بار) تربيت كردن «ربّ الصبى ربّاً: ربّاه حتى ادرك» يعنى بچه را تربيت كرد تا برشد رسيد. (اقرب) و اطلاق آن بر فاعل۶ کیلوبایت (۵۶۳ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۳
- فحشاء و بيان ميراث و حدود و ديات و در باب معاملات و حليت بيع و حرمت ربا و در حليت طيبات و حرمت خبائث و در باب معاد و بعث و نشور و حساب۲۷ کیلوبایت (۲٬۳۱۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
- آيه اينست كه: شرك مياوريد، و خون به ناحق مريزيد، و از زنا و دزدى و خوردن ربا و سعايت و سحر و قذف محصنات دورى كنيد و از جهاد نگريزيد؛ اين احكام در جميع۵۱ کیلوبایت (۴٬۲۹۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۱
- آخر)) با توجه به عقيدهمشركان درباره عبادت خدا توجيه مخلد مرتكبين قتل ، زنا و ربا در عذاب وجوهى كه در معناى تبديل سيئات به حسنات (فاولئكيبدل الله سيئاتهم حسنات۲۸ کیلوبایت (۲٬۵۲۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۲
- گرانى و قحط و خونريزى و زلزله كه مستند بزنا و لواط و كم فروشى و حكم ناحق و ربا خوردن شده و نيامدن باران كه مربوط بتعدّى سلاطين و ندادن زكوة است و امثال اينها۲۸ کیلوبایت (۲٬۰۴۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- اهانت مقدسات اسلامى. 10- انكار حرمتى از محرمات سبحانى مانند حرمت زنا و شراب و ربا و غيره. ثانيا- آيه شريفه دالّ است بر آنكه پيروان هدايت، عاقبت آنها محمود است۲۹ کیلوبایت (۲٬۴۳۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۲
- آخر)) با توجه به عقيدهمشركان درباره عبادت خدا توجيه مخلد مرتكبين قتل ، زنا و ربا در عذاب وجوهى كه در معناى تبديل سيئات به حسنات (فاولئكيبدل الله سيئاتهم حسنات۲۶ کیلوبایت (۲٬۱۷۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۲
- يهود مى گفتند: خداوند پيامبرى خواهد برگزيد كه از شرب خمر و عمل زنا و گرفتن ربا نهى نمايد و نام او محمد است سپس وقتى كه پيامبر اسلام مبعوث گرديد، گفتند: اين۵۲ کیلوبایت (۳٬۹۴۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
- نفسانى حرام خدا را حلال مينمايند و مسكر را باسم نبيذ و مال حرام را باسم هديه و ربا را بنام معامله حلال ميشمرند پس عرض كردم يا رسول اللّه در آنوقت اين رفتار را۳۰ کیلوبایت (۲٬۴۰۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۶
- و ... علل و اهداف تاءكيد شديد نسبت به انفاق است از بين رفتن انفاق و شيوع ربا در بين مردم بزرگترين عامل فساد اجتماعى كنونى در جهان غرب است معناى (كمثل حبت۲۹ کیلوبایت (۲٬۲۳۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
- بدین سبب است که آنان گفتند: «داد و ستد (بیربا) صرفاً مانند رباست» و حال آنکه خدا (این) داد و ستد را حلال و ربا (و مفتخواری) را حرام گردانیده است. پس هر۲۳۴ کیلوبایت (۱۳٬۲۷۰ واژه) - ۲۲ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۲:۳۶
- - صفحه 349 ذلک فمن لم يصبر علي بلائي و لم يرض بقضايي فليطلب ربا سواي و ليخرج من ارضي و سمائي» و من جمله دائر مدار شكر و كفران است۳۲ کیلوبایت (۲٬۷۲۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- آخر)) با توجه به عقيدهمشركان درباره عبادت خدا توجيه مخلد مرتكبين قتل ، زنا و ربا در عذاب وجوهى كه در معناى تبديل سيئات به حسنات (فاولئكيبدل الله سيئاتهم حسنات۳۰ کیلوبایت (۲٬۴۸۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۲
- گرانى و قحط و خونريزى و زلزله كه مستند بزنا و لواط و كم فروشى و حكم ناحق و ربا خوردن شده و نيامدن باران كه مربوط بتعدّى سلاطين و ندادن زكوة است و امثال اينها۲۹ کیلوبایت (۲٬۳۲۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- اگر يك آيه از قرآن را تكذيب كرد مكذّب بآيات الهي شده مثل آيه ربا: «وَ أَحَلَّ اللّهُ البَيعَ وَ حَرَّمَ جلد 13 - صفحه 325 الرِّبا» بقره۳۰ کیلوبایت (۲٬۳۷۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۸
- حدود الهيه که از ميانه جامعه برداشته شده و همچنين كساني که ربا و تنزيل را مباح ميدانند و در تمام بانگها و تجارتخانهها رواج دارد،۳۴ کیلوبایت (۳٬۲۶۶ واژه) - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۳:۲۴
- منكر صيد ماهى بود در روز شنبه، و بقولى اخذ رشوه بود در احكام، و بقولى اكل ربا، و نزد بعضى اثمان شحوم چه بر ايشان حرام بود و آنها خريد و فروش مىكردند، غافل۳۰ کیلوبایت (۲٬۳۸۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
- و ... علل و اهداف تاءكيد شديد نسبت به انفاق است از بين رفتن انفاق و شيوع ربا در بين مردم بزرگترين عامل فساد اجتماعى كنونى در جهان غرب است معناى (كمثل حبت۶۱ کیلوبایت (۴٬۸۹۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
- مشيت خدا است (يبسط الرزق لمن يشاء و يقدر) مراد از ((ربا)) و ((زكات )) در آيه : ((و ما آتيتم من ربا ليربوا...)) بحث روايتى روايتى درباره شاءن نزول آيه :۶۷ کیلوبایت (۵٬۷۴۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- مشيت خدا است (يبسط الرزق لمن يشاء و يقدر) مراد از ((ربا)) و ((زكات )) در آيه : ((و ما آتيتم من ربا ليربوا...)) بحث روايتى روايتى درباره شاءن نزول آيه :۶۲ کیلوبایت (۵٬۳۱۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- بپرهیزید، از دروغ اجتناب کنید، از ظلم خودداری نمایید، و حق مظلومان را بگیرید، به ربا نزدیک نشوید، پیمانه و وزن را بطور کامل وفا کنید، و از اشیاء مردم کم نگذارید،۳۷ کیلوبایت (۳٬۱۶۶ واژه) - ۶ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۴۱
- «أَرِنَا اللّهَ جَهرَةً» و گفتند «اجعَل لَنا إِلهاً كَما لَهُم آلِهَةٌ» و اخذ ربا و اكل اموال ناس بباطل و قضيه عجل و سامري و تحريم طيبات بر آنها۳۴ کیلوبایت (۲٬۸۶۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
- نفسانى حرام خدا را حلال مينمايند و مسكر را باسم نبيذ و مال حرام را باسم هديه و ربا را بنام معامله حلال ميشمرند پس عرض كردم يا رسول اللّه در آنوقت اين رفتار را۳۳ کیلوبایت (۲٬۸۴۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۶
- است، از امير المؤمنين است عرض ميكند: (كفاني فخرا أن تكون لي ربا و كفاني عزا أن اكون لك عبدا) و تربيت الهي آسمانها را که ايجاد فرمود۳۲ کیلوبایت (۲٬۶۱۰ واژه) - ۲۲ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۹:۰۵
- ميكنند از امير المؤمنين عليه السّلام است كفي لي عزا ان تكون لي ربا و كفي لي فخرا ان اكون لك عبدا لَيسَ لَكَ عَلَيهِم سُلطانٌ عدم سلطه۳۶ کیلوبایت (۳٬۰۱۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
- و ... علل و اهداف تاءكيد شديد نسبت به انفاق است از بين رفتن انفاق و شيوع ربا در بين مردم بزرگترين عامل فساد اجتماعى كنونى در جهان غرب است معناى (كمثل حبت۳۷ کیلوبایت (۲٬۹۰۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
- مگر بحقّ و سعايت نكنند از بىگناهى نزد سلطان كه كشته شود و سحر ننمايند و ربا نخورند و زن عفيفه را متّهم بزنا نكنند و در جنگ پشت بلشكر براى فرار ننمايند۳۳ کیلوبایت (۲٬۶۵۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۱
- عليه و آله و سلم ) بعد از نزول اين آيه فرمود: الا ان كل ربا من ربا الجاهلية موضوع و اول ربا اضعه ربا العباس بن عبد المطلب : آگاه باشيد تمام مطالبات ربوى كه۴۲ کیلوبایت (۴٬۹۸۳ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۲۷
- آخر)) با توجه به عقيدهمشركان درباره عبادت خدا توجيه مخلد مرتكبين قتل ، زنا و ربا در عذاب وجوهى كه در معناى تبديل سيئات به حسنات (فاولئكيبدل الله سيئاتهم حسنات۴۱ کیلوبایت (۳٬۸۳۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۲
- امير المؤمنين است در مناجات عرض ميكند: (كفي بي عزا ان تكون لي ربا و كفي بي فخرا ان اكون لك عبدا). و حقيقت عبوديت اينکه است که۴۱ کیلوبایت (۳٬۶۳۴ واژه) - ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۲:۰۳
- و ... علل و اهداف تاءكيد شديد نسبت به انفاق است از بين رفتن انفاق و شيوع ربا در بين مردم بزرگترين عامل فساد اجتماعى كنونى در جهان غرب است معناى (كمثل حبت۴۰ کیلوبایت (۳٬۲۵۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
- و ... علل و اهداف تاءكيد شديد نسبت به انفاق است از بين رفتن انفاق و شيوع ربا در بين مردم بزرگترين عامل فساد اجتماعى كنونى در جهان غرب است معناى (كمثل حبت۴۰ کیلوبایت (۳٬۴۳۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
- مگر بحقّ و سعايت نكنند از بىگناهى نزد سلطان كه كشته شود و سحر ننمايند و ربا نخورند و زن عفيفه را متّهم بزنا نكنند و در جنگ پشت بلشكر براى فرار ننمايند۳۸ کیلوبایت (۲٬۹۹۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۱
- (خطاى) مردم مىگذرند، و خداوند نيكوكاران را دوست مىدارد. به دنبال محكوم كردن ربا در آيات قبل، آيه از انفاق و عفو وگذشت وتعاون تمجيد مىكند. روزى يكى از خدمتكاران۴۴ کیلوبایت (۳٬۹۶۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
- لا فسده ذلک فمن لم يرض بقضايي و لم يصبر علي بلائي فليطلب ربا سواي و ليخرج من ارضي و سمائي. ] اشاره (آیه 27) شأن نزول: از «خباب بن۴۰ کیلوبایت (۳٬۴۲۵ واژه) - ۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۴۷
- نفسهای (امارهی) شما کاری (نادرست) را برایتان آراسته است. پس صبری زیبا و دلربا (باید). امید که خدا همهی آنان را سوی من (باز) آورد، که او، (هم)او بس دانای۶۰ کیلوبایت (۵٬۱۷۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۵
- قريتين که عظيم هستند قرار نداد! يا به چه جهت بيع را حلال و ربا را حرام و غير اينها تمام بهانه و عذر تراشي و اشتباه كاري است (إِلّا۴۷ کیلوبایت (۴٬۵۲۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۱
- جور را حرام نموده و خونريزى و غارت را از ميان ما برداشته است و نيز زنا و ربا و خوردن گوشت مرده و خون و گوشت خوك را بر ما حرام نموده است و ما را به عدل۴۵ کیلوبایت (۳٬۹۷۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
- آخر)) با توجه به عقيدهمشركان درباره عبادت خدا توجيه مخلد مرتكبين قتل ، زنا و ربا در عذاب وجوهى كه در معناى تبديل سيئات به حسنات (فاولئكيبدل الله سيئاتهم حسنات۳۷ کیلوبایت (۳٬۱۰۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۲
- جور را حرام نموده و خونريزى و غارت را از ميان ما برداشته است و نيز زنا و ربا و خوردن گوشت مرده و خون و گوشت خوك را بر ما حرام نموده است و ما را به عدل۵۰ کیلوبایت (۴٬۶۲۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
- آخر)) با توجه به عقيدهمشركان درباره عبادت خدا توجيه مخلد مرتكبين قتل ، زنا و ربا در عذاب وجوهى كه در معناى تبديل سيئات به حسنات (فاولئكيبدل الله سيئاتهم حسنات۴۹ کیلوبایت (۴٬۱۸۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۲
- علّت تحريم ربا چيست؟ حضرت فرمود: اگر ربا حلال ميبود مردم تجارت و كسب را ترك مىكردند و در پى توليد ما يحتاج زندگى خود نمىرفتند پس خداوند ربا را حرام فرمود۴ کیلوبایت (۹۰ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۵:۲۸
- را تحريف كردند، «يُحَرِّفُونَ الْكَلِمَ» «4» وتجّار وثروتمندان آنان نيز به ربا وحرامخوارى و رفاهطلبى روى آوردند، «أَخْذِهِمُ الرِّبَوا» «5» وعامّه مردم۲۲۰ کیلوبایت (۲۰٬۹۶۶ واژه) - ۲۴ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۶:۴۰
- آخر)) با توجه به عقيدهمشركان درباره عبادت خدا توجيه مخلد مرتكبين قتل ، زنا و ربا در عذاب وجوهى كه در معناى تبديل سيئات به حسنات (فاولئكيبدل الله سيئاتهم حسنات۵۳ کیلوبایت (۵٬۰۰۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۲
- بسا منكر بعضي از ضروريات مانند نماز و روزه و خمس و زكاة و حج و حرمت ربا و حرمت برخي از معاملات و نظير اينها ميگردند و بالجمله افراد مؤمن كم۶۷ کیلوبایت (۶٬۱۷۷ واژه) - ۲۵ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۰۴:۴۶
- آخر)) با توجه به عقيدهمشركان درباره عبادت خدا توجيه مخلد مرتكبين قتل ، زنا و ربا در عذاب وجوهى كه در معناى تبديل سيئات به حسنات (فاولئكيبدل الله سيئاتهم حسنات۵۱ کیلوبایت (۴٬۸۹۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۲
- المؤمنين عليه السّلام فرمود: رسول خدا صلّى اللَّه عليه و آله لعن فرمودند ربا و خورنده ربا و خوراننده آن و فروشنده و مشترى آن و نويسنده قبض و شاهدانش را. (مراد۲ کیلوبایت (۶۳ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۱۱:۴۸
- يُرْبِي الصَّدَقاتِ- بقره: ۲۷۶» (خداوند ربا را تباه و صدقات را افزون مىكند) پرسيد و گفت: من مىبينم كسى را كه ربا مىخورد و مالش افزون مىشود. چگونه است؟۳ کیلوبایت (۷۸ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۱۱:۴۸
- شدّت از توجيه گناه و حلال كردن حرام با توجيه خمر به نبيذ، رشوه به هديه و ربا به معامله، انتقاد مىكردند. «1» گاهى آزمايش الهى، در صحنههايى است كه تمايلات۵۵ کیلوبایت (۴٬۳۷۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
- جور را حرام نموده و خونريزى و غارت را از ميان ما برداشته است و نيز زنا و ربا و خوردن گوشت مرده و خون و گوشت خوك را بر ما حرام نموده است و ما را به عدل۵۵ کیلوبایت (۴٬۸۷۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
- الْمُقْسِطِينَ «42» آنان براى دروغ سازى به دقّت گوش مىدهند و همواره مال حرام (رشوه و ربا) مىخورند، پس اگر (براى داورى) نزد تو آمدند، يا ميانشان داورى كن يا از آنان۵۰ کیلوبایت (۳٬۹۲۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۱
- فردى اسلام بياورد و اقرار بحقّانيت اسلام كند، سپس مى بنوشد و مرتكب زنا شود و ربا خورد، و حكمى را از حلال و حرام اسلام براى او روشن نگفته باشند، هنگامى كه جاهل۴ کیلوبایت (۱۱۷ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۱۱:۵۰
- است : ۱ - در آيه ۳۹ سوره روم نخست درباره (ربا) به يك پند اخلاقى قناعت شده آنجا كه مى فرمايد: ((و ما آتيتم من ربا ليربو فى اموال الناس فلا يربو عند الله و۵۴ کیلوبایت (۶٬۲۸۴ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۳۹
- هرگاه خواستى يكى از آنها بايستد قادر نبود، بواسطه بزرگى شكم، مثال آنان كه ربا خورند. زنانى را ديدم معلق به پستان، مثال زنانى كه ارث دهند اموال شوهران خود۱۲۷ کیلوبایت (۱۲٬۹۹۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
- است و چه بد سرانجامى است». ۹- و خوردن ربا، زيرا خدا عز و جل مىفرمايد (۲۷۷ سوره بقره): «آن كسانى كه مىخورند ربا را بر نمىخيزند جز چنانچه از جا برخيزد۴۲ کیلوبایت (۳٬۱۶۹ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۲۷
- و ... علل و اهداف تاءكيد شديد نسبت به انفاق است از بين رفتن انفاق و شيوع ربا در بين مردم بزرگترين عامل فساد اجتماعى كنونى در جهان غرب است معناى (كمثل حبت۵۷ کیلوبایت (۴٬۵۰۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
- (كفاني فخرا ان اكون لك جلد 13 - صفحه 42 عبدا و كفاني عزّا ان تكون لي ربّا). (الَّذِي أَعطي كُلَّ شَيءٍ خَلقَهُ) تمام موجودات عالم امكان که۳۰ کیلوبایت (۲٬۶۵۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۵
- الَّذِينَ اتَّخَذُوا دِينَهُمْ... (۰) قُلْ أَ غَيْرَ اللَّهِ أَبْغِي رَبّاً... (۰) إِلاَّ عِبَادَ اللَّهِ الْمُخْلَصِينَ (۰) وَ الَّذِينَ آمَنُوا۳۰ کیلوبایت (۲٬۸۲۵ واژه) - ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۹:۰۱
- لو راه حرام باشد و كسب غير مشروع و شغل مخالف دين ميگيرند مثل ربا و ظلم و اعانت ظالم که دين را بدنيا ميفروشند بلكه بسا بدنياي غير۶۲ کیلوبایت (۵٬۷۲۹ واژه) - ۲۹ خرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۴۳
- جامع گناهان، و زنان ريسمان شيطان، و جوانى شعبهاى از جنون، و شرّ مكاسب كسب ربا، و شر خوردنها خوردن مال يتيم. و سعيد كسى است كه متعظ به غير شود، و شقى كسى۵۷ کیلوبایت (۴٬۸۰۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۹
- نفيسه و سريرهاي مرتفعه و منظرههاي جاذبه و استماع سازها و آوازهاي دل ربا و غير اينها (رزقنا اللّه و جميع المؤمنين جميعها بمحمّد و آله الطاهرين۷۱ کیلوبایت (۵٬۸۹۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
- ميكند: (الهي كفاني فخرا أن اكون لك عبدا و كفاني عزا أن تكون لي ربا). فَخانَتاهُما که خيانت آنها ذكر شد. فَلَم يُغنِيا اينکه دو پيغمبر۶۱ کیلوبایت (۵٬۲۲۸ واژه) - ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۱۵
- وَ أَنَّهُ لَمَّا قَامَ عَبْدُ... (۱) قُلْ أَ غَيْرَ اللَّهِ أَبْغِي رَبّاً... (۰) وَ قَالَ مُوسَى يَا قَوْمِ إِنْ... (۰) إِنَّمَا تَعْبُدُونَ۱۷۰ کیلوبایت (۱۵٬۱۹۰ واژه) - ۲۴ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۰:۳۱
- پروردگار فرار كرده و جايگاهش دوزخ است و بد منزلگاهى است) (انفال: ۱۶)؛ و خوردن ربا زيرا كه خداى تعالى ميفرمايد: الَّذِينَ يَأْكُلُونَ الرِّبا لا يَقُومُونَ إِلَّا۲۸ کیلوبایت (۹۵۰ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۵:۲۸
- گردانيد) و براى اين علّت خداوند عزّ و جلّ ربا را حرام كرده است، و معامله ربوى فروختن يك درهم بدو درهم است، و راز تحريم ربا بعد از بيّنه (يعنى دانستن حكم خداوند۳۰ کیلوبایت (۱٬۰۷۳ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۵:۲۸
- الْمَعِيشَة قال رسول الله ص : رسول خدا صلّى اللَّه عليه و آله فرمود: خورنده ربا و خوراننده آن و نويسنده قبض آن و شاهدانش در گناه يكسانند.۲ کیلوبایت (۳۵ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۱۱:۴۸
- الرجل المسلم»« (درهمي که از ربا بانسان برسد بزرگتر است از جهت گناه نزد خدا از سي و شش زنا، و بزرگترين ربا آبروي مرد مسلمان است.) و نيز۲۰۳ کیلوبایت (۱۸٬۴۵۳ واژه) - ۲۷ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۳:۳۳
- مناجات حضرت امير عليه السّلام است الهي كفاني فخرا ان تكون لي ربا و كفاني عزا ان اكون لك عبدا و عبوديت مطلقه خاص محمّد صلّي اللّه۷۱ کیلوبایت (۶٬۲۹۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۹
- تَوَکَّلْ عَلَى الْحَيِ الَّذِي... (۱) قُلْ أَ غَيْرَ اللَّهِ أَبْغِي رَبّاً... (۱) وَ لِلَّهِ غَيْبُ السَّمَاوَاتِ وَ... (۱) Tabber requires Javascript۳۳ کیلوبایت (۲٬۸۵۴ واژه) - ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۱۷
- چيز در چهار چيز جايز نيست: خيانت. و اختلاس (در بيت المال مسلمين). و دزدى. و ربا. در حج، عمره، جهاد، و صدقه يعنى زكات واجب.۲ کیلوبایت (۵۵ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۵:۳۰
- عبد الله ع قال : ابو بصير گويد: امام صادق عليه السّلام فرمود: گرفتن يك درهم ربا در نزد خداوند عزيز گناهش سختتر است از سى بار زنا كه همه با محارم مانند خاله۲ کیلوبایت (۵۵ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۱۱:۴۸
- عبد الله ع قال : هشام بن سالم گويد: امام صادق عليه السّلام فرمود: يك درهم ربا نزد خداوند گناهش عظيمتر است از هفتاد بار زنا كه همه با محارم باشد.۲ کیلوبایت (۴۶ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۱۱:۴۸
- خدا از هر كس بخواهد مى آمرزد، يعنى از بعضى اشخاص مانند مرتكب قتل و زناء و ربا نمى آمرزد. دوم اينكه : بگوييم مراد از خلود در همه جا به معناى مكث طولانى است۴۴ کیلوبایت (۵٬۲۲۹ واژه) - ۲ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۴۷
- أَنَّا لَمَّا سَمِعْنَا الْهُدَى... (۳) قُلْ أَ غَيْرَ اللَّهِ أَبْغِي رَبّاً... (۰) Tabber requires Javascript to function. آيات ۹۹ - ۱۱۴ سوره طه اشاره۳۹ کیلوبایت (۳٬۶۴۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۵
- 93. «7» نور 23. «8» نساء 10. «9» انفال 16. جلد 12 - صفحه 345 9- خوردن مال ربا كه فرمود: «الَّذِينَ يَأْكُلُونَ الرِّبا لا يَقُومُونَ إِلَّا كَما يَقُومُ۸۹ کیلوبایت (۸٬۰۰۹ واژه) - ۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۲۳
- میکند. و خدا پوشندهی رحمتگر بر ویژگان است.. هان ای کسانی که ایمان آوردید! ربا را (با سود) چندین برابر (اصل مالتان) مخورید، و از خدا پروا کنید، شاید (خود۱۳۳ کیلوبایت (۶٬۹۶۴ واژه) - ۲۲ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۲:۳۷
- مناسب نيست. چون در قرآن نگاه كردند: «عزيز حكيم» بود. اعرابى گفت «تعالى اللّه ربّا عزّ بحكمه» عجمى متنبّه شد. «1» حد قطع يد- بدانكه مشهور نزد فقها قطع يد از۴۳ کیلوبایت (۳٬۷۷۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۱
- مردمى پندارند كه بنده تا ايمان دارد، زنا نكند، و دزدى نكند، و شراب ننوشد، و ربا نخورد، و خونِ محترم را نريزد. اين سخن بر من گران است و از آن دلتنگم كه چنين۴۶ کیلوبایت (۲٬۹۴۴ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۲۷
- که اكثر آنها بسياري از ضروريات و مسلمات دين را منكر شدند حجاب ربا حدود و غير اينها را و تا شمشير امام زمان عجل اللّه تعالي فرجه۸۹ کیلوبایت (۷٬۶۵۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
- كُلُّ رِبًا أَكَلَهُ اَلنَّاسُ بِجَهَالَةٍ ثُمَّ تَابُوا فَإِنَّهُ يُقْبَلُ مِنْهُمْ إِذَا عُرِفَ مِنْهُمُ اَلتَّوْبَةُ وَ قَالَ لَوْ أَنَّ رَجُلاً وَرِثَ۳ کیلوبایت (۲۴ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۴:۳۴
- بَيْنَ أَهْلِهِ رِبًا إِنَّمَا اَلرِّبَا فِيمَا بَيْنَكَ وَ بَيْنَ مَا لاَ تَمْلِكُ قُلْتُ فَالْمُشْرِكُونَ بَيْنِي وَ بَيْنَهُمْ رِبًا قَالَ نَعَمْ قُلْتُ۴ کیلوبایت (۲۹ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۳:۱۲
- عرض ميكند « كفاني فخرا ان اكون لك عبدا و كفاني عزّا ان تكون لي ربّا » فَإِنِّي قَرِيبٌ مراد از قرب خدا ببندگان قرب مكاني نيست زيرا۵۹ کیلوبایت (۵٬۳۴۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
- بَيْنَ أَهْلِهِ رِبًا إِنَّمَا اَلرِّبَا فِيمَا بَيْنَكَ وَ بَيْنَ مَا لاَ تَمْلِكُ فَقُلْتُ وَ اَلْمُشْرِكُونَ بَيْنِي وَ بَيْنَهُمْ رِبًا قَالَ نَعَمْ۳ کیلوبایت (۳۱ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۰۶
- وَ لَيْسَ بَيْنَنَا وَ بَيْنَ أَهْلِ حَرْبِنَا رِبًا نَأْخُذُ مِنْهُمْ أَلْفَ دِرْهَمٍ بِدِرْهَمٍ وَ نَأْخُذُ مِنْهُمْ وَ لاَ نُعْطِيهِمْ۲ کیلوبایت (۱۳ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۳:۱۲
- فِي قَوْلِهِ تَعَالَى وَ مََا آتَيْتُمْ مِنْ رِباً لِيَرْبُوَا فِي أَمْوََالِ اَلنََّاسِ فَلاََ يَرْبُوا عِنْدَ اَللََّهِ قَالَ هُوَ هَدِيَّتُكَ إِلَى۲ کیلوبایت (۲۳ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۴:۳۴
- تَوَکَّلْ عَلَى الْحَيِ الَّذِي... (۲) قُلْ أَ غَيْرَ اللَّهِ أَبْغِي رَبّاً... (۶) قُلْ هُوَ الرَّحْمٰنُ آمَنَّا بِهِ وَ... (۱) رَبُ الْمَشْرِقِ۶۴ کیلوبایت (۶٬۰۱۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
- بَيْنَ أَهْلِهِ رِبًا إِنَّمَا اَلرِّبَا فِي مَا بَيْنَكَ وَ بَيْنَ مَا لاَ تَمْلِكُ قُلْتُ فَالْمُشْرِكُونَ بَيْنِي وَ بَيْنَهُمْ رِبًا قَالَ نَعَمْ قُلْتُ۳ کیلوبایت (۲۸ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۴:۳۴
- لَيْسَ بَيْنَنَا وَ بَيْنَ أَهْلِ حَرْبِنَا رِبًا فَإِنَّا نَأْخُذُ مِنْهُمْ أَلْفَ دِرْهَمٍ بِدِرْهَمٍ وَ نَأْخُذُ مِنْهُمْ وَ لاَ نُعْطِيهِمْ۲ کیلوبایت (۴۴ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۰۶
- ديگرى را از فحشاء و منكرات نهى مى كند، به شخص نمازگزار مى گويد: زنا مكن ، ربا مخور، دروغ مگو، و... وليكن همان طور كه در آن انسان لازمه نهى اين نيست كه شنونده۴۴ کیلوبایت (۵٬۲۳۸ واژه) - ۲۹ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۴۷
- » از ماده « ربو» (بر وزن غلو) به معنى افزايش و نمو است و ربا نيز از همين ماده است ، چرا كه ربا خوار طلب خود را با افزايشى مى گيرد. « اهتزت » از ماده « هز»۵۰ کیلوبایت (۵٬۸۴۶ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۵:۲۹
- وَ لَيْسَ بَيْنَنَا وَ بَيْنَ أَهْلِ حَرْبِنَا رِبًا فَإِنَّا نَأْخُذُ مِنْهُمْ أَلْفَ دِرْهَمٍ بِدِرْهَمٍ وَ نَأْخُذُ مِنْهُمْ وَ لاَ نُعْطِيهِمْ۲ کیلوبایت (۱۴ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۴:۳۴
- يَأْكُلُ اَلرِّبَا يَرْبُو مَالُهُ فَقَالَ أَيُّ مَحْقٍ أَمْحَقُ مِنْ دِرْهَمٍ رِبًا يَمْحَقُ اَلدِّينَ وَ إِنْ تَابَ مِنْهُ ذَهَبَ مَالُهُ وَ اِفْتَقَرَ۲ کیلوبایت (۲۰ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۴:۳۳
- عَلَى مَنْكِبِهِ اَلْأَيْمَنِ ثُمَّ قُلْ يَا فُلاَنُ قُلْ رَضِيتُ بِاللَّهِ رَبّاً وَ بِالْإِسْلاَمِ دِيناً وَ بِمُحَمَّدٍ رَسُولاً وَ بِعَلِيٍ إِمَاماً۴ کیلوبایت (۲۴ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۴:۵۱
- مَالِكَ اِدْفَعْهَا إِلَى مَنْ أُوقِفَتْ عَلَيْهِ قُلْتُ لاَ أَعْرِفُ لَهَا رَبّاً قَالَ تَصَدَّقْ بِغَلَّتِهَا۳ کیلوبایت (۲۰ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۳:۳۱
- اَلْخَبَرِ اَلَّذِي رُوِيَ أَنَّ رِبْحَ اَلْمُؤْمِنِ عَلَى اَلْمُؤْمِنِ رِبًا مَا هُوَ فَقَالَ ذَاكَ إِذَا ظَهَرَ اَلْحَقُّ وَ قَامَ قَائِمُنَا أَهْلَ۳ کیلوبایت (۳۵ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۰۶
- رِبْحُ اَلْمُؤْمِنِ عَلَى اَلْمُؤْمِنِ رِبًا إِلاَّ أَنْ يَشْتَرِيَ بِأَكْثَرَ مِنْ مِائَةِ دِرْهَمٍ فَارْبَحْ عَلَيْهِ قُوتَ يَوْمِكَ أَوْ يَشْتَرِيَهُ۲ کیلوبایت (۴۱ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۴:۳۱
- رَبِيعَةَ اَلرَّأْيِ لَمَّا بَلَغَهُ هَذَا عَنِ اَلنَّبِيِّ ص قَالَ هَذَا رِبًا قُلْتُ أَشْهَدُ بِاللَّهِ أَنَّهُ مِنَ اَلْكَاذِبِينَ قَالَ صَدَقْتَ۵ کیلوبایت (۲۹ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۰۶
- مَالِكَ اِدْفَعْهَا إِلَى مَنْ أُوقِفَتْ عَلَيْهِ قُلْتُ لاَ أَعْرِفُ لَهَا رَبّاً قَالَ تَصَدَّقْ بِغَلَّتِهَا۳ کیلوبایت (۳۱ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۱۲
- رِبْحُ اَلْمُؤْمِنِ عَلَى اَلْمُؤْمِنِ رِبًا إِلاَّ أَنْ يَشْتَرِيَ بِأَكْثَرَ مِنْ مِائَةِ دِرْهَمٍ فَارْبَحْ عَلَيْهِ قُوتَ يَوْمِكَ أَوْ يَشْتَرِيَهُ۲ کیلوبایت (۴۳ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۰۶
- زَمَاناً طَوِيلاً حَتَّى اِتَّخَذُوا بِلاَدَهُمْ حَرَماً وَ بُنْيَتَهُمْ رَبّاً أَوْ رَبَّةً فَقَالَ إِنْ كَانَ كَمَا تَقُولُونَ قَتَلْتُ مُقَاتِلِيهِمْ۱۱ کیلوبایت (۲۵ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۳:۰۲
- اَلْمَلِكِ فَقَالَ لَهُ عَبْدُ اَلْمُطَّلِبِ إِنَّ لِذَلِكَ اَلْبَيْتِ رَبّاً يَمْنَعُهُ وَ إِنَّمَا سَأَلْتُكَ رَدَّ إِبِلِي لِحَاجَتِي إِلَيْهَا فَأَمَرَ۱۱ کیلوبایت (۳۱ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۳:۰۲
- رِبْحُ اَلْمُؤْمِنِ عَلَى اَلْمُؤْمِنِ رِبًا إِلاَّ أَنْ يَشْتَرِيَ بِأَكْثَرَ مِنْ مِائَةِ دِرْهَمٍ فَارْبَحْ عَلَيْهِ قُوتَ يَوْمِكَ أَوْ يَشْتَرِيَهُ۳ کیلوبایت (۳۰۶ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۳:۱۲
- لوط با ((زلزله » شديد، و سپس «بارانى از سنگ » محو و نابود شدند. «رابية » و «ربا» از يك ماده است ، و به معنى افزايش و اضافه است ، و در اينجا منظور عذابى است۳۵ کیلوبایت (۳٬۹۳۲ واژه) - ۲۰ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۲۰
- و نظامبخش عالم هستى تنها خدا است ، چنانكه قرآن مى گويد: قل اغير الله ابغى ربا و هو رب كل شى ء: آيا غير خدا را پروردگار خود بطلبم در حالى كه او پروردگار۳۹ کیلوبایت (۴٬۶۶۲ واژه) - ۲۰ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۵۰
- را از رباخوارى نهى كرده ، در حالى كه خود او در برابر انفاقها به شما وعده ربا و فزونى مى دهد! (اشاره به آيه «يربوا الصدقات »). ولى بعدا «فنحاص » انكار كرد۴۶ کیلوبایت (۵٬۲۱۴ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۷:۳۰
- است ، باز در اينجا مى بينيم بعضى از مفسران شركت در اموال را منحصرا به معنى «ربا»، و شركت در اولاد را فقط به معنى فرزندان نامشروع دانسته اند در حالى كه اين۴۱ کیلوبایت (۴٬۷۷۵ واژه) - ۱۶ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۴:۵۲
- تقيه است استفاده تفسير نمونه جلد ۱۷ صفحه ۳۳۴ مى كرد. فى المثل مساله «تحريم ربا» يا «شرب خمر» در يك مرحله بيان نشد، بلكه به فرمان خدا در چندين مرحله صورت۴۷ کیلوبایت (۵٬۶۲۹ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۵۸
- گفت : رسول خدا (صلى الله عليه و آله و سلم ) از دنيا رفت در حالى كه هنوز آيات ربا را بر ما بيان نكرده بود و در اين سوره است آيه «و اتقوا يوما ترجعون فيه الى۴۲ کیلوبایت (۵٬۲۵۹ واژه) - ۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۲:۵۱
- است و حكم و فرمان او در تمام ذرات اين جهان جارى است ؟! (قل اغير الله ابغى ربا و هو رب كل شى ء). سپس به جمعى از مشركان كوتاه فكر كه خدمت پيامبر (صلى اللّه۴۱ کیلوبایت (۴٬۹۵۴ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۱۲
- حلال مى شمرند، شراب را تحت عنوان نبيذ و رشوه را به عنوان هديه (و حق و حساب و ربا را به نام بيع ، براى خود حلال مى پندارند (نهج البلاغه آخر خطبه ۱۵۶). بايد۴۲ کیلوبایت (۴٬۶۹۷ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۲۱
- خورند، جز آتش در درون خود نمى كنند). «إنّما يأكلون فى بطونهم نارا»: (آن ها كه ربا مى خورند، در شكم خود آتش فرو مى كنند). و به جان خودم، اگر در قرآن كريم در۴۴ کیلوبایت (۵٬۱۳۵ واژه) - ۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۴۴
- آياتى كه وعده آتش به مرتكب گناهان مى دهد، مانند آيات زنا و قتل نفس بدون حق، و ربا و خوردن مال يتيم و نظائر آن. ترجمه تفسير الميزان جلد ۱۲ صفحه ۲۵۴ علاوه، شواهدى۴۱ کیلوبایت (۴٬۹۵۹ واژه) - ۲۶ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۴۷
- كبيره اى كه خداوند متعال مرتكب آنرا وعده آتش داده از قبيل مى گسارى ، زنا، ربا، عقوق پدر و مادر و فرار از جنگ و امثال آن معروف باشد، و دليل بر اين كه شخص۴۲ کیلوبایت (۴٬۹۷۰ واژه) - ۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۰:۰۹