نتایج جستجو

از الکتاب
نتایج ۱ - ۱۱۸ از ۱۱۸
جستجوی پیشرفته

جستجو در فضاهای نام:

  • آل عمران ٢٩ (رده سوء استفاده از تقیه)
    انسان ۳ ایمان: آثار ایمان ۸، ۱۲ ترس: ترس از خدا ۴ تعقل: ۱ تقیه: سوء استفاده از تقیه ۵ ; موارد تقیه ۱۳ جهان بینى و ایدئولوژى: ۵ خدا: احاطه خدا ۶ ; تهدیدهاى
    ۲۹ کیلوبایت (۲٬۱۴۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
  • آل عمران ٢٨ (رده آثار تقیه)
    ترس: آثار ترس ۱۶ ; ترس از خدا ۱۶، ۲۰ ; ترس پسندیده ۱۶ تقیه: آثار تقیه ۱۷ ; احکام تقیه ۲۱ ; موارد تقیه ۱۳، ۱۴ تولى و تبرى: ۲، ۳، ۱۱، ۱۲، ۱۵ جامعه: جامعه اسلامى
    ۷۶ کیلوبایت (۶٬۸۴۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
  • المؤمنون ٩٦ (رده اهمیت تقیه)
    «حسنه» تقیه است و «سیئه» شایع کردن [اسرار] است. [در باره ]قول خداى - عزّوجلّ - نیز «ادفع بالتى هى أحسن السیئّة» فرمود: آنکه احسن است، همان تقیه مى باشد
    ۳۳ کیلوبایت (۲٬۸۸۱ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۹
  • الصافات ٨٩ (رده تقیه ابراهیم)
    ابراهیم: «إنّى سقیم» واللّه ما کان سقیماً; از امام صادق(ع) روایت شده که فرمود: تقیه جزئى از دین خدا است ... و ابراهیم گفت: «إنى سقیم» در حالى که به خداوند سوگند
    ۳۳ کیلوبایت (۳٬۰۸۸ واژه) - ‏۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۴۴
  • آل عمران ٢٠٠ (رده با تقیه)
    روابط خودتان را با امامتان و از حضرت باقر روايت شده است كه صبر نمائيد بر تقيه و در معانى از حضرت صادق روايت نموده كه صبر نمائيد بر مصائب و هم صبرى كنيد
    ۵۶ کیلوبایت (۵٬۱۳۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
  • الكهف ٩ (رده تقیه اصحاب کهف)
    مراد از اصحاب رقیم ۲ اصحاب کهف: تاریخ قصه اصحاب کهف ۵; تعداد اصحاب کهف ۸; تقیه اصحاب کهف ۹; فلسفه قصه اصحاب کهف ۶; قصه اصحاب کهف ۱، ۳، ۴، ۷، ۸، ۹; نامهاى
    ۵۸ کیلوبایت (۵٬۶۸۸ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۱
  • اجتماعى ميان قيام و تقيه مخير است. يا قيام و مبارزه مى‏كند تا موفق شود و يا در آن راه شهيد گردد مثل حضرت سيدالشهداء سلام الله عليه و يا تقيه كرده و خود را به
    ۵ کیلوبایت (۴۸۰ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۹
  • اجتماعى ميان قيام و تقيه مخير است. يا قيام و مبارزه مى‏كند تا موفق شود و يا در آن راه شهيد گردد مثل حضرت سيدالشهداء سلام الله عليه و يا تقيه كرده و خود را به
    ۱۲ کیلوبایت (۵۵۵ واژه) - ‏۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۲۵
  • «تسعة اعشار الدين‌ التقيّة و ‌لا‌ دين‌ لمن‌ ‌لا‌ تقيّة ‌له‌»« (نه‌ دهم‌ دين‌ تقيّه‌ ‌است‌، و كسي‌ ‌که‌ تقيّه‌ ندارد دين‌ ندارد) و ‌در‌ خبر ديگر فرمود 5» «التقيّة
    ۲۰۳ کیلوبایت (۱۸٬۴۵۳ واژه) - ‏۲۷ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۳:۳۳
  • السّلام حال حضرت ابو طالب عليه السّلام را تشبيه بايشان فرموده و فرموده تقيه احدى بپاى تقيّه آنها نرسيده و خداوند دو مرتبه اجرشان را عطا فرموده و اجر ايشان بر
    ۴۴ کیلوبایت (۳٬۳۹۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۱
  • السّلام حال حضرت ابو طالب عليه السّلام را تشبيه بايشان فرموده و فرموده تقيه احدى بپاى تقيّه آنها نرسيده و خداوند دو مرتبه اجرشان را عطا فرموده و اجر ايشان بر
    ۴۹ کیلوبایت (۳٬۸۹۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۱
  • روايات فرموده رواياتى كه اشعار دارد به اينكه صلوة وسطى نماز عصر است محمول بر تقيه مى‏باشد. طبرسى شش قول درباره آن نقل فرموده: نماز ظهر، نماز عصر، نماز مغرب،
    ۶ کیلوبایت (۵۵۷ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۵۹
  • ‌در‌ شريعت‌ اسلام‌ تقيه‌ واجب‌ شد ‌حتي‌ ‌از‌ حضرت‌ صادق‌ ‌است‌ فرمود: «التقية ديني‌ و دين‌ آبائي‌» ‌حتي‌ ‌در‌ خبر ‌است‌ «‌من‌ ‌لا‌ تقية ‌له‌ ‌لا‌ دين‌ ‌له‌»
    ۳۸ کیلوبایت (۳٬۲۹۶ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
  • المُؤمِنِين‌َ (قصص‌ ‌آيه‌ 47) و لذا تقيه‌ ‌که‌ ‌اينکه‌ اندازه‌ اهميت‌ دارد ‌که‌ عمل‌ ‌بر‌ خلاف‌ تقيه‌ باطل‌ ‌است‌ «و ‌من‌ ‌لا‌ تقية ‌له‌ ‌لا‌ دين‌ ‌له‌» و بفرمايد
    ۲۴ کیلوبایت (۱٬۸۹۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
  • امام خود را بشناسند و بر آنها رواست كه به هر چه گويد عمل كنند گر چه از روى تقيه گفته باشد. و فرمود: مردم در فراخى و گشادگى نيستند مگر اينكه بپرسند و بفهمند
    ۵ کیلوبایت (۴۹۴ واژه) - ‏۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۲۵
  • صادق عليه السّلام نقل نموده در قول خداوند اجعل بينكم و بينهم ردما كه آن تقيّه است كه دشمنان خدا نميتوانند از آن بالا روند و نميتوانند براى آن نقبى بزنند
    ۲۰ کیلوبایت (۱٬۶۲۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۲
  • مصعب; سفیان بن سعید گوید: از امام صادق(ع) شنیدم ... که مى فرمود: اى سفیان! تقیه را مراعات کن ... خداوند - عزّوجلّ - به موسى و هارون فرمود: «فقولا له قولاً
    ۴۵ کیلوبایت (۴٬۱۸۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۵
  • ‌بود‌ بقتل‌ ميرسانيد و اينها ‌در‌ تقيّه‌ بودند اظهار موافقت‌ ميكردند لكن‌ ‌در‌ باطن‌ ايمان‌ كامل‌ داشتند و خداوند ‌براي‌ تقيّه‌ ‌آنها‌ دو اجر بآنها عنايت‌ فرمود
    ۵۱ کیلوبایت (۴٬۲۸۱ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۱
  • كافى- از حضرت صادق عليه السّلام: مراد از حسنه، تقيه، و مراد از سيئه، اذاعت است‌ «2». بنابراين معنى آنكه تقيه مى‌كنند و امرى كه برخلاف اعداء باشد بجا نمى‌آورند
    ۴۱ کیلوبایت (۳٬۳۹۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۶
  • ابواب قرائت باب 11 روايات آن را نقل كرده و در باب 12 نيز روايات محمول بر تقيه را آورده است. زمخشرى در كشّاف گويد: همه قراء مكه و كوفه و فقهاء آن دو شهر
    ۱۲ کیلوبایت (۱٬۱۷۶ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۵۸
  • كه معلوم ميشود سهو و نسيان بر انبيا جائز است و شيطان بر آنها مسلط ميشود و تقيّه نبايد كرد چون معلوم شد مقصود بخطاب مسلمانانند و شايد سرّ آنكه خطاب به پيغمبر
    ۲۵ کیلوبایت (۲٬۱۲۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۳
  • بمدينه هجرت نمودند اينجماعت دو مرتبه اجر بردند يكى اجر بر ايمان قبلى و صبر بر تقيّه از كفّار و كتمان امر قلبى از ترس ايذاء و آزار و ديگر اجر بر ايمان رسمى و
    ۲۷ کیلوبایت (۲٬۲۱۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۶
  • عليه و اله» فى عِشْرينَ سَنَةٍ لِجَوابِ كَلامِالنَّاسِ». ازاين رو احتمال تقيه در روايت حفص بن غياث بيشتر است، باقى روايات چنانكه در صافى و برهان و غيره
    ۱۴ کیلوبایت (۱٬۵۲۰ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۰۴
  • بلكه بتحقيق وارد شده امر به قرائت خلف مخالف اگرچه بشنوى قرائتش را وقتى كه تقيه نباشد. لكن بنابر مذهب عامه مطلقا استماع و سكوت در موقع تلاوت قرآن واجب است
    ۳۰ کیلوبایت (۲٬۶۴۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
  • صادق عليه السّلام نقل نموده در قول خداوند اجعل بينكم و بينهم ردما كه آن تقيّه است كه دشمنان خدا نميتوانند از آن بالا روند و نميتوانند براى آن نقبى بزنند
    ۳۲ کیلوبایت (۲٬۶۳۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۲
  • بمدينه هجرت نمودند اينجماعت دو مرتبه اجر بردند يكى اجر بر ايمان قبلى و صبر بر تقيّه از كفّار و كتمان امر قلبى از ترس ايذاء و آزار و ديگر اجر بر ايمان رسمى و
    ۳۳ کیلوبایت (۲٬۶۶۶ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۶
  • و منافقين اين امت داشتند و تقيّه ميكردند بأمنيّت خاطر و اطمينان قلب تا عبادت كنند خدا را بهمان نحو كه مرضىّ او است بدون تقيه و ملاحظه نظر اعداء دين در عمل
    ۳۹ کیلوبایت (۳٬۵۳۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۰
  • بايد مشرف‌ شود. قصد كرد ‌که‌ ‌در‌ مكه‌ بماند ‌تا‌ سال‌ ‌بعد‌ و كاملا ‌در‌ تقيه‌ ‌بود‌، بعض‌ علماء سني‌ نزد شريف‌ رفتند و شكايت‌ ‌از‌ شيعه‌ ‌که‌ رافضي‌ مي‌گفتند
    ۴۰ کیلوبایت (۳٬۵۲۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
  • بمدينه هجرت نمودند اينجماعت دو مرتبه اجر بردند يكى اجر بر ايمان قبلى و صبر بر تقيّه از كفّار و كتمان امر قلبى از ترس ايذاء و آزار و ديگر اجر بر ايمان رسمى و
    ۳۸ کیلوبایت (۳٬۱۹۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۶
  • و منافقين اين امت داشتند و تقيّه ميكردند بأمنيّت خاطر و اطمينان قلب تا عبادت كنند خدا را بهمان نحو كه مرضىّ او است بدون تقيه و ملاحظه نظر اعداء دين در عمل
    ۴۱ کیلوبایت (۳٬۷۸۸ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۰
  • آنها دفاع نمائى و در كافى از امام صادق عليه السّلام نقل نموده كه الّتى احسن تقيّه است و نيز فرموده ما بهتر ميدانيم كه آنها چه نسبتهاى ناروائى بتو ميدهند و
    ۲۳ کیلوبایت (۱٬۹۳۶ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۹
  • تبليغ‌ رسالت‌ نميكند ‌حتي‌ مسأله‌ تقيه‌ ‌که‌ حضرت‌ صادق‌ (ع‌) فرمود: (التقية ديني‌ و دين‌ آبائي‌) و فرمودند: (‌من‌ ‌لا‌ تقية ‌له‌ ‌لا‌ دين‌ ‌له‌) ‌بر‌ حضرت‌
    ۵۵ کیلوبایت (۵٬۲۱۶ واژه) - ‏۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۲:۰۸
  • قدرتي‌ بموسي‌ عنايت‌ فرموده‌ ‌ما ايمان‌ باين‌ ‌خدا‌ آورديم‌ بدون‌ پروا و تقيه‌ ‌از‌ فرعون‌ و ‌از‌ خودگذشته‌گي‌ بالصراحه‌ گفتند و سجده‌ كردند ‌که‌ عملا
    ۲۱ کیلوبایت (۱٬۷۴۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۶
  • گذشته) آيه ۲۸-۲۹ آيه و ترجمه تفسير: نكته ها ۱ - مؤ من آل فرعون كه بود؟ ۲ - تقيه يك وسيله مؤ ثر مبارزه ۳ - صديقون كيانند؟ يا قَوْمِ لَكُمُ الْمُلْكُ الْيَوْمَ
    ۴۶ کیلوبایت (۳٬۶۶۳ واژه) - ‏۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۴۵
  • بايد، ظرفيّت شنوندگان را در نظر داشته باشند. در برخى موارد، بايد به شيوه‌ى تقيّه، عقايد را كتمان كرد و برخى سؤال‌ها را جواب نداد. «إِنْ تُبْدَ لَكُمْ تَسُؤْكُمْ»
    ۲۲ کیلوبایت (۱٬۷۲۶ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
  • خاله يا پسر عموى فرعون و وصى او بود و باطنا بحضرت موسى ايمان آورده بود ولى تقيّه ميكرد و اظهار نمينمود رسيد بفرعون و درباريان و ساير مردم كه براى اخذ اين
    ۲۴ کیلوبایت (۱٬۹۷۵ واژه) - ‏۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۴۶
  • آنها دفاع نمائى و در كافى از امام صادق عليه السّلام نقل نموده كه الّتى احسن تقيّه است و نيز فرموده ما بهتر ميدانيم كه آنها چه نسبتهاى ناروائى بتو ميدهند و
    ۲۵ کیلوبایت (۲٬۱۷۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۹
  • به شهر نگرانى اصحاب كهف از فاش شدن رازشان ودست يافتن كفار به آنان با اينكه تقيه وتظاهر به كفر از روى اضطرار جايز است سبب نگرانى وبيم اصحاب كهف چه بوده است
    ۷۷ کیلوبایت (۶٬۰۵۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۱
  • آنها دفاع نمائى و در كافى از امام صادق عليه السّلام نقل نموده كه الّتى احسن تقيّه است و نيز فرموده ما بهتر ميدانيم كه آنها چه نسبتهاى ناروائى بتو ميدهند و
    ۲۸ کیلوبایت (۲٬۳۶۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۹
  • آنها دفاع نمائى و در كافى از امام صادق عليه السّلام نقل نموده كه الّتى احسن تقيّه است و نيز فرموده ما بهتر ميدانيم كه آنها چه نسبتهاى ناروائى بتو ميدهند و
    ۲۵ کیلوبایت (۲٬۰۸۶ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۰
  • آنها دفاع نمائى و در كافى از امام صادق عليه السّلام نقل نموده كه الّتى احسن تقيّه است و نيز فرموده ما بهتر ميدانيم كه آنها چه نسبتهاى ناروائى بتو ميدهند و
    ۲۶ کیلوبایت (۲٬۲۵۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۰
  • به شهر نگرانى اصحاب كهف از فاش شدن رازشان ودست يافتن كفار به آنان با اينكه تقيه وتظاهر به كفر از روى اضطرار جايز است سبب نگرانى وبيم اصحاب كهف چه بوده است
    ۵۷ کیلوبایت (۴٬۵۹۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۱
  • ‌به‌ اجبار و اكراه‌ ‌آنها‌ ‌را‌ وادار بسحر كرده‌ ‌بود‌ علنا بدون‌ خوف‌ و تقيه‌ اظهار كردند ‌که‌ ‌ما ايمان‌ آورديم‌. (قالُوا آمَنّا) آنهم‌ چه‌ ايماني‌ ‌که‌
    ۳۵ کیلوبایت (۳٬۰۸۱ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۲
  • قيامت هركسى به فكر خود بوده و از خود دفاع مى كند بحث روايتى (رواياتى درباره تقيه در ذيل آيه : ((الا من اكره ...)) ونزول آن درباره عمار ياسر و...) تفسیر آیات
    ۳۱ کیلوبایت (۲٬۶۰۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۹
  • هستند ‌که‌ تعبير برجلين‌ ‌من‌ قريش‌ فرموده‌ و اسامي‌ ‌آنها‌ ‌را‌ ذكر نفرموده‌ تقية و جنود ‌آنها‌ اتباع‌ ‌آنها‌ ‌تا‌ زمان‌ ظهور حضرت‌ بقية اللّه‌ «الَّذِين‌َ
    ۳۱ کیلوبایت (۲٬۳۷۱ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
  • از شما كافرند در باطن، و مؤمنند در ظاهر، مانند منافقان، يا بعكس كه در حال تقيه اظهار كفر نمايد و در باطن مؤمن باشد مانند عمار ياسر. حاصل آنكه مكلفان بر
    ۳۳ کیلوبایت (۲٬۸۳۲ واژه) - ‏۲ تیر ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۵۴
  • آنها دفاع نمائى و در كافى از امام صادق عليه السّلام نقل نموده كه الّتى احسن تقيّه است و نيز فرموده ما بهتر ميدانيم كه آنها چه نسبتهاى ناروائى بتو ميدهند و
    ۳۴ کیلوبایت (۲٬۹۶۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۰
  • و متدينين: زمانى به مجاهده و مدافعه، و گاهى به مداهنه و مصالحه، و وقتى به تقيه، و زمانى به غيبت؛ و تمام آنها منطوى بر مصالح باشد، اگرچه هيچكس بر آن اطلاع
    ۳۹ کیلوبایت (۳٬۶۳۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۷
  • به زانيه‌هاى مشهوره، و اخبار داله بر عدم جواز مگر بعد از توبه محمول است بر تقيه يا حمل بر كراهت باشد به جهت ضعف سند آنها و عمل نكردن اصحاب. الزّانِي‌ لا
    ۳۹ کیلوبایت (۳٬۳۳۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۰
  • عنايت فرمود چنانچه در آيات سابقه اشاره بآن شد كه يكى اجر ايمان و ديگر اجر تقيّه از كفّار است و اشعار حضرت ابو طالب در مدح پيغمبر صلى اللّه عليه و اله و تصديق
    ۵۰ کیلوبایت (۴٬۸۵۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۶
  • ‌در‌ دربار سلطان‌ جائر قبول‌ ولايت‌ عهد كردي‌! چرا حضرت‌ صادق‌ و ساير ائمه‌ تقيه‌ مي‌كردند و امثال‌ اينها و جواب‌ دندان‌ شكن‌ ‌آنها‌ اينست‌ ‌که‌ ‌اگر‌ ‌خدا‌
    ۴۷ کیلوبایت (۴٬۵۲۶ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۱
  • عنايت فرمود چنانچه در آيات سابقه اشاره بآن شد كه يكى اجر ايمان و ديگر اجر تقيّه از كفّار است و اشعار حضرت ابو طالب در مدح پيغمبر صلى اللّه عليه و اله و تصديق
    ۴۴ کیلوبایت (۳٬۵۹۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۶
  • يعفور، گويد: شنيدم امام صادق (ع) مى‏فرمود: تقيّه سپر مؤمن است، تقيّه نگهدار مؤمن است، ايمان ندارد كسى كه تقيّه ندارد، به راستى بنده‏اى است كه حديثى از ما
    ۷ کیلوبایت (۳۸۴ واژه) - ‏۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۳۹
  • متضمّن پنج تكبير و جلد 2 صفحه 609 دعاى بر آن ميت باشد نه نمازيكه بعنوان تقيّه يا بپاره از مصالح اجتماعيّه خوانده شود و تفسير آيه سوم در ضمن آيات سابقه
    ۴۳ کیلوبایت (۳٬۳۳۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۹
  • شرك آدم و حوا در اين قضيه شرك در طاعت بود نه عبادت و بنظر حقير بايد حمل بر تقيّه شود چون خودشان فرمودند اگر دو روايت از ما بشما رسيد كه يكى مخالف با عامّه
    ۴۷ کیلوبایت (۴٬۲۶۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
  • ((دون )) در جمله ((من دون المؤ منين )) جمله اى كه دلالت بر جواز و مشروعيت ((تقيه )) مى كند تهديد و تحزير شديد به كسانى كه كافران را ولى و دوست مى گيرند خداوند
    ۴۷ کیلوبایت (۳٬۹۰۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
  • و منافقين اين امت داشتند و تقيّه ميكردند بأمنيّت خاطر و اطمينان قلب تا عبادت كنند خدا را بهمان نحو كه مرضىّ او است بدون تقيه و ملاحظه نظر اعداء دين در عمل
    ۹۶ کیلوبایت (۸٬۴۱۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۰
  • بايد توجه داشت «تقيه » انواعى دارد، تنها يك نوع از آن «تقيه خوفى » است كه طبق آيه فوق در مورد دعوت انبياء و ابلاغ رسالت منتفى است . ولى تقيه اقسام ديگرى نيز
    ۴۷ کیلوبایت (۵٬۶۲۹ واژه) - ‏۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۵۸
  • متضمّن پنج تكبير و جلد 2 صفحه 609 دعاى بر آن ميت باشد نه نمازيكه بعنوان تقيّه يا بپاره از مصالح اجتماعيّه خوانده شود و تفسير آيه سوم در ضمن آيات سابقه
    ۴۸ کیلوبایت (۳٬۵۳۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۹
  • شرك آدم و حوا در اين قضيه شرك در طاعت بود نه عبادت و بنظر حقير بايد حمل بر تقيّه شود چون خودشان فرمودند اگر دو روايت از ما بشما رسيد كه يكى مخالف با عامّه
    ۵۶ کیلوبایت (۴٬۷۰۶ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
  • عليهما السلام نقل نموده است كه اين آيه منسوخ است بآيه ميراث و حمل شده است بر تقيه براى موافقت آن با مذهب عامه و مخالفت‌ جلد 1 صفحه 221 با قرآن و در كافى و
    ۵۰ کیلوبایت (۴٬۳۵۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
  • متضمّن پنج تكبير و جلد 2 صفحه 609 دعاى بر آن ميت باشد نه نمازيكه بعنوان تقيّه يا بپاره از مصالح اجتماعيّه خوانده شود و تفسير آيه سوم در ضمن آيات سابقه
    ۵۱ کیلوبایت (۴٬۵۱۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۹
  • گفتند: اين چه بحثى است كه ميكنيد؟ ما هم اكنون بامام نزديكيم، و او هم از ما تقيه نمى‏كند برخيزيد تا بنزد آن حضرت برويم (و از خود آن حضرت اين مطلب را بپرسيم)
    ۶ کیلوبایت (۲۹۹ واژه) - ‏۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۳:۴۱
  • (ع) كه فرمود: تقيّه سپر خدا است ميان او و ميان خلق او (يعنى مانع عذاب خدا و نزول بلا است- از مجلسى ره). امام صادق عليه السّلام فرمود: تقيه سپريست خدائى
    ۲ کیلوبایت (۱۰۵ واژه) - ‏۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۳۹
  • به هلاكت مرگ رسيده يا هلاكت غيبت؟ فرمود: هلاكت مرگ، گفتم: شايد شما از من تقيّه مى‏كنى؟ فرمود: سبحان الله .. گفتم: به شما وصيت كرده؟ فرمود: آرى، گفتم: احدى
    ۱۰ کیلوبایت (۶۷۴ واژه) - ‏۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۲۷
  • نهم) گفتم: قربانت، استادان ما از امام باقر و امام صادق روايت دارند و چون تقيه سخت بوده كتابهاى خود را پنهان كردند و از آنها دست به دست روايت نشده و چون
    ۵ کیلوبایت (۲۳۴ واژه) - ‏۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۱۹
  • عبيده گويد: امام باقر (ع) به من فرمود: اگر ما به يكى از دوستداران خود موافق تقيه جواب دهيم چه مى‏گوئى؟ گويد: گفتم: قربانت، شما به وظيفه خود داناتريد، فرمود:
    ۵ کیلوبایت (۲۶۶ واژه) - ‏۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۱۹
  • مسلم و زراره قالوا سمعنا ابا جعفر ع يقول : از امام باقر (ع) كه مى‏فرمود: تقيّه در هر چيزى است كه آدمى‏زاده بدان ناچار مى‏گردد و محققاً خدا آن را برايش حلال
    ۳ کیلوبایت (۱۴۸ واژه) - ‏۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۳۹
  • قرار ندهند با من چيزى را يعنى عبادت كنند مرا بدون ترس از احدى در عبادت من و تقيه در بين نباشد و همانا از براى من است حمله و رجعت و منم صاحب حمله‌ها و رجعت
    ۶۸ کیلوبایت (۵٬۸۷۱ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۷
  • عنايت فرمود چنانچه در آيات سابقه اشاره بآن شد كه يكى اجر ايمان و ديگر اجر تقيّه از كفّار است و اشعار حضرت ابو طالب در مدح پيغمبر صلى اللّه عليه و اله و تصديق
    ۵۵ کیلوبایت (۴٬۵۷۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۶
  • پس وقت آن پس از سلام است. پس فتواى من آنست كه اين كار در حال تقيّه است. (و در غير حال تقيّه كسى حقّ ندارد چه براى نقص چه براى زياده سجده سهو را قبل از سلام
    ۳ کیلوبایت (۱۲۵ واژه) - ‏۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۴:۵۸
  • هم جوارند ولى در طاعت خدا تبارك و تعالى و دوستانش زندگى گذرانند و در حال تقيه به سر برند نسبت به دين خود از ترس دشمن خود، جانشان به مقام برترى آويزان است
    ۱۸ کیلوبایت (۱٬۱۵۳ واژه) - ‏۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۲۵
  • روايات تقريبا متواتر است و اگر روايتى هم بر خلاف اين صادر باشد بايد حمل بر تقيّه شود چون موافق با عامه است و در روايت قمّى ره از حضرت صادق (ع) ذكر شده كه
    ۶۷ کیلوبایت (۵٬۷۱۱ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۱
  • را كشتند؟ فرمود: آنكه بى‏زارى جسته (از روى تقيّه) مردى است كه در ديانتِ خود مسأله مى‏دانسته (و به تكليف تقيّه عمل كرده) و اما آنكه بيزارى نجسته، مردى است
    ۵ کیلوبایت (۲۸۵ واژه) - ‏۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۳۹
  • هرگز نمى گويد در همه جا بايد تقيه كرد بلكه تقيه در پارهاى از موارد قطعا حرام است ، و وجوب آن منحصر به مواردى است كه تقيه و ترك اظهار حق منافعى داشته باشد
    ۴۲ کیلوبایت (۴٬۹۳۳ واژه) - ‏۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۰۵
  • هم دو چندان كند حسنات مؤمن از شماها را وقتى كارهاى خود را خوب بكند و طبق تقيه و حفظ دينش و امامش و خودش انجام دهد و زبانش را نگهدارد بلكه به اضعاف مضاعف
    ۳۳ کیلوبایت (۲٬۱۸۷ واژه) - ‏۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۲۵
  • هَلْ يَجُوزُ اَلسُّجُودُ عَلَى اَلْكَتَّانِ وَ اَلْقُطْنِ مِنْ غَيْرِ تَقِيَّةٍ فَقَالَ جَائِزٌ
    ۱ کیلوبایت (۱۳ واژه) - ‏۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۵:۰۸
  • تَجُوزُ اَلصَّلاَةُ فِي وَبَرِ اَلْأَرَانِبِ مِنْ غَيْرِ ضَرُورَةٍ وَ لاَ تَقِيَّةٍ فَكَتَبَ ع لاَ تَجُوزُ اَلصَّلاَةُ فِيهَا
    ۲ کیلوبایت (۱۶ واژه) - ‏۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۳:۵۸
  • هَلْ يَجُوزُ اَلسُّجُودُ عَلَى اَلْكَتَّانِ وَ اَلْقُطْنِ مِنْ غَيْرِ تَقِيَّةٍ فَقَالَ جَائِزٌ
    ۲ کیلوبایت (۱۹ واژه) - ‏۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۳:۵۲
  • عَلَى اَلْمِسْحِ وَ اَلْبِسَاطِ فَقَالَ لاَ بَأْسَ إِذَا كَانَ فِي حَالِ تَقِيَّةٍ
    ۲ کیلوبایت (۱۹ واژه) - ‏۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۵:۰۸
  • اَللَّهِ ع‏ عَنِ اَلرَّجُلِ يَسْجُدُ عَلَى اَلْمِسْحِ فَقَالَ إِذَا كَانَ فِي تَقِيَّةٍ فَلاَ بَأْسَ بِهِ‏
    ۲ کیلوبایت (۲۳ واژه) - ‏۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۳:۵۲
  • أَسْأَلُهُ عَنِ اَلسُّجُودِ عَلَى اَلْقُطْنِ وَ اَلْكَتَّانِ مِنْ غَيْرِ تَقِيَّةٍ وَ لاَ ضَرُورَةٍ فَكَتَبَ إِلَيَّ ذَلِكَ جَائِزٌ
    ۲ کیلوبایت (۲۱ واژه) - ‏۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۳:۵۲
  • اَللَّهِ ع‏ عَنِ اَلرَّجُلِ يَسْجُدُ عَلَى اَلْمِسْحِ فَقَالَ إِذَا كَانَ فِي تَقِيَّةٍ فَلاَ بَأْسَ‏
    ۱ کیلوبایت (۲۰ واژه) - ‏۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۵:۰۸
  • فِي رَجُلٍ حَلَفَ تَقِيَّةً قَالَ إِنْ خِفْتَ عَلَى مَالِكَ وَ دَمِكَ فَاحْلِفْ تَرُدُّهُ بِيَمِينِكَ فَإِنْ لَمْ تَرَ أَنَّ ذَلِكَ يَرُدُّ شَيْئاً فَلاَ
    ۲ کیلوبایت (۲۳ واژه) - ‏۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۳:۳۳
  • اَلشِّرْكِ‏ أَوْ بِبِلاَدِ اَلْإِسْلاَمِ‏ أَنْ أُصَلِّيَ فِيهِ بِغَيْرِ تَقِيَّةٍ قَالَ فَقَالَ صَلِّ فِي اَلسِّنْجَابِ وَ اَلْحَوَاصِلِ اَلْخُوارَزْمِيَّةِ
    ۲ کیلوبایت (۱۹ واژه) - ‏۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۵:۰۹
  • قُلْتُ‏ لِأَبِي جَعْفَرٍ ع‏ فِي اَلْمَسْحِ عَلَى اَلْخُفَّيْنِ تَقِيَّةٌ قَالَ لاَ يُتَّقَى فِي ثَلاَثَةٍ قُلْتُ وَ مَا هُنَّ قَالَ شُرْبُ اَلْخَمْرِ أَوْ
    ۲ کیلوبایت (۲۱ واژه) - ‏۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۳:۲۰
  • فَإِنَّهَا قَدِ اُبْتُلِيَتْ وَ اَلدَّارُ دَارُ هُدْنَةٍ وَ اَلْمُؤْمِنُونَ فِي تَقِيَّةٍ قُلْتُ فَإِنَّهُ تَصَدَّقَ عَلَيْهَا بِأَيَّامِهَا وَ اِنْقَضَتْ عِدَّتُهَا
    ۵ کیلوبایت (۱۷ واژه) - ‏۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۳:۰۸
  • عَلَى اَلْمِسْحِ وَ اَلْبِسَاطِ فَقَالَ لاَ بَأْسَ إِذَا كَانَ فِي حَالِ تَقِيَّةٍ
    ۲ کیلوبایت (۲۷ واژه) - ‏۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۳:۵۲
  • اَلتَّقِيَّةُ وَ مَا سَمِعْتَ مِنِّي لاَ يُشْبِهُ قَوْلَ‏ اَلنَّاسِ‏ فَلاَ تَقِيَّةَ فِيهِ
    ۲ کیلوبایت (۲۶ واژه) - ‏۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۰۴
  • عمامه و كلاه جائز نيست، و همچنين جائز نيست بر موزه‏ها و جورابها مگر در حال تقيّه و ترس از دشمن، و يا در برف و يخ كه ترس از زيان پاها باشد كه در اين حال پاى
    ۲ کیلوبایت (۸۹ واژه) - ‏۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۴:۵۲
  • (يعنى امام صادق) عليه السّلام فرمود: سه چيز است كه در آنها من از هيچ كس تقيّه نميكنم: نوشيدن نوشابه مستى آور، مسح بر پاى افزار، و حجّ تمتّع.
    ۲ کیلوبایت (۴۹ واژه) - ‏۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۴:۵۲
  • خط كشم. زيرا مردم (عامّه) مى‏گويند: نه، و جز اين نبود كه اين كار را براى تقيّه فرمود.
    ۳ کیلوبایت (۸۱ واژه) - ‏۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۱۱:۴۸
  • را از (ولایت) خدا (بهره‌ای) نیست، مگر اینکه از آنان به گونه‌ای (شایسته) تقیّه (و خودنگهبانی) کنید. خدا شما را از خود بر حذر می‌دارد. و بازگشت (همه) تنها
    ۱۳۳ کیلوبایت (۶٬۹۶۴ واژه) - ‏۲۲ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۲:۳۷
  • تَجُوزُ اَلصَّلاَةُ فِي وَبَرِ اَلْأَرَانِبِ مِنْ غَيْرِ ضَرُورَةٍ وَ لاَ تَقِيَّةٍ فَكَتَبَ ع لاَ تَجُوزُ اَلصَّلاَةُ فِيهَا
    ۲ کیلوبایت (۲۸ واژه) - ‏۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۳:۵۸
  • وَ هِيَ عِزُّهُ وَ مَسْقَطُ رَأْسِهِ أَوْ يَبِيعَ جَارِيَتَهُ اَلَّتِي تَقِيهِ اَلْحَرَّ وَ اَلْبَرْدَ وَ تَصُونُ وَجْهَهُ وَ وَجْهَ عِيَالِهِ أَوْ آمُرَهُ
    ۶ کیلوبایت (۱۹ واژه) - ‏۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۴۸
  • لَيْسَ فِي شُرْبِ اَلنَّبِيذِ تَقِيَّةٌ
    ۲ کیلوبایت (۲۸ واژه) - ‏۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۳:۲۰
  • مَا صَنَعْتُمْ مِنْ شَيْ‏ءٍ أَوْ حَلَفْتُمْ عَلَيْهِ مِنْ يَمِينٍ فِي تَقِيَّةٍ فَأَنْتُمْ مِنْهُ فِي سَعَةٍ
    ۳ کیلوبایت (۳۸ واژه) - ‏۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۳:۳۳
  • مى گويد: امام صادق «عليه السلام» فرمود: تقيّه، دين من و دين پدران من است. كسى كه تقيّه ندارد، دين ندارد. و تقيّه، سپر خدا است در زمين. چون مؤمن آل فرعون،
    ۴۶ کیلوبایت (۵٬۲۰۸ واژه) - ‏۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۴۷
  • گويد: مردى از بنى هاشم (كه گويا مراد امام صادق عليه السّلام باشد و از شدت تقيه اين گونه تعبير شده است) فرمايد: چهار چيز است كه هر كس آنها را دارا باشد،
    ۴ کیلوبایت (۲۱۲ واژه) - ‏۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۲۸
  • اَلْجُمُعَةَ فِي وَقْتٍ فَصَلُّوا مَعَهُمْ كَيْفَ يَكُونُ فِي هَذَا مِنْهُ تَقِيَّةٌ قَالَ قُلْتُ قَدِ اِتَّقَاكَ وَ هَذَا مَا لاَ يَجُوزُ حَتَّى قُضِيَ أَنَّا
    ۷ کیلوبایت (۴۷ واژه) - ‏۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۴:۰۵
  • ميگشت در آنجا نماز گزارد. (مسجد براثا مسجدى بوده متعلّق بشيعيان و در زمان تقيّه آنجا گرد مى‏آمدند و آزادانه مراسم خود را انجام ميدادند).
    ۶ کیلوبایت (۱۹۸ واژه) - ‏۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۴:۵۶
  • خوك يا شراب ميكنند نه آنكه يقين داشته باشد ببودن آنها، و يا حمل ميكنند بر تقيّه، زيرا علماء عامّه خنزير را پاك ميدانند».
    ۴ کیلوبایت (۱۶۷ واژه) - ‏۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۴:۵۶
  • «و چاه تعطيل شده و كاخ برافراشته» فرمود: چاه تعطيل شده امام خاموش (در حال) تقيه است و كاخ افراشته امام گويا (مبسوط اليد) است. موسى بن جعفر عليه السلام در
    ۴ کیلوبایت (۲۲۴ واژه) - ‏۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۱۶
  • خدا پاداششان را دو بار بآنها داد. (يك بار بجهت ايمان آوردن و يك بار بجهت تقيه كردن). على بن ابراهيم، از پدرش، از ابن ابى عمير، از هشام بن سالم، از امام
    ۴ کیلوبایت (۲۴۸ واژه) - ‏۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۱۶
  • مى‏دهيم به زياده و نقصان در جواب» (يا به حسب فهم ايشان و يا به حسب حكم به واسطه تقيه). عرض كردم كه: مرا خبر ده از اصحاب رسول خدا صلى الله عليه و آله كه آيا بر
    ۸ کیلوبایت (۴۶۴ واژه) - ‏۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۱۹
  • واگذاردم (يعنى هر كه به من بد گويد و آبرويم را بريزد براى خاطر تو و يا براى تقيه جوابى به او ندهم- از مجلسى ره). سپس فرمود: اى ابا حمزه، اگر دست از مردم بردارى،
    ۱۰ کیلوبایت (۶۱۶ واژه) - ‏۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۳۲
  • (مدعيان تشيع و دوستى ما) روى بسترهاى خود آرميدند و مرا بترس انداختند (زيرا تقيه نكردند و فضائل ما را نزد هر كس گفتند) هان بخدا زمانى بود كه در اين دنيا جز
    ۱۰ کیلوبایت (۶۴۸ واژه) - ‏۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۴۰
  • آن نيامده بود و همه در اصل مقصود راوى شريكند كه آنچه از حضرت سر زد، خلاف تقيّه و حفظ نفس بود). پس حضرت امام رضا عليه السلام فرمود كه: «اينها اتّفاق افتاد،
    ۱۲ کیلوبایت (۱٬۰۲۰ واژه) - ‏۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۲۳
  • اين باب در همين موضوع آمده ، تنها يك حديث مخالف دارد كه آن نيز قابل حمل بر تقيه است . ذكر اين نكته نيز لازم است كه كلمه «ابدا» در جمله «لا تقبلوا لهم شهادة
    ۳۷ کیلوبایت (۴٬۴۴۱ واژه) - ‏۱۶ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۰۸
  • هشام مى‏گويد كه: با خود گفتم كه: طريق سؤال را درست نيافتم؛ چه، زمان، زمان تقيه است. پس به آن حضرت عرض كردم كه: فداى تو گردم، آيا بر تو امامى گماشته كه تو
    ۴۰ کیلوبایت (۲٬۶۴۱ واژه) - ‏۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۲۶
  • مى خوانيم كه در تفسير آيه فوق فرمود: الحسنة التقية و السيئة الاذاعة : حسنه تقيه است ، و افشاگرى سيئه است البته اين حديث ناظر به مقامى است كه افشا كردن عقيده
    ۴۲ کیلوبایت (۴٬۹۹۴ واژه) - ‏۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۵:۲۸
  • انسان جان خود را به خطر بيندازد. در روايتى نيز مى خوانيم كه امام به هنگام شدت تقيه و احساس خطر از ناحيه خلفاى بنى عباسى فرمود و الله افطر يوما من شهر رمضان
    ۴۳ کیلوبایت (۵٬۰۷۸ واژه) - ‏۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۰:۱۳
  • كسى از ايمان درونى او خبردار نشده؛ چون ايمان خود را از آنان مخفى مى كرده و تقيه مى نموده. ولى بعضى از مفسران گفته اند: اصل كلام «وَ قَالَ رَجُلٌ مُؤمِنٌ
    ۳۸ کیلوبایت (۴٬۳۴۳ واژه) - ‏۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۴۳
  • بحث است كه طرف را به انديشه و خود جوشى وا دارند، و اينكه بعضى آن را يكنوع تقيه پنداشته اند نهايت اشتباه است . تفسير نمونه جلد ۱۸ صفحه ۸۳ جالب اينكه «هدايت
    ۴۴ کیلوبایت (۵٬۲۶۵ واژه) - ‏۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۴:۰۳
  • همين عمل باز مطابق رضاى خداى تعالى است ، همچنانكه فرمود:«الا ان تتقوا منهم تقيه » و حتى اگر او را بكشد مرگش مرگ نيست ، بلكه حياتى است طيب ، همچنانكه فرمود:
    ۴۴ کیلوبایت (۵٬۲۰۵ واژه) - ‏۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۷:۳۱
  • بربكم قالوا بلى (( ب عضى به طوع و رغبت عهد كردند و بعضى به كراهت و بر وجه تقيه ، در اينجا خداى تعالى و ملائكه گفتند كه ما شاهديم تا در روز قيامت نگوييد
    ۴۹ کیلوبایت (۵٬۸۱۴ واژه) - ‏۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۱:۱۵
  • از دين به ميان آورى به سرنوشت هابيل گرفتارت مى كنم ناگزير در ميان مردم به تقيه و كتمان رفتار مى كرد، در نتيجه مردم روز به روز گمراه تر مى شدند تا آنكه كسى
    ۴۰ کیلوبایت (۴٬۸۴۳ واژه) - ‏۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۷:۲۸
  • روايات ديگرى نيز هست. ممكن هم هست روايت اولى از اين سه روايت آخر را حمل بر تقيه كنيم، و نيز ممكن است هر سه را به بيانى كه در رجعت در جلد اول اين كتاب و در
    ۴۱ کیلوبایت (۴٬۹۵۹ واژه) - ‏۲۶ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۴۷