نتایج جستجو

از الکتاب
نتایج ۱ - ۱۳۵ از ۱۳۵
جستجوی پیشرفته

جستجو در فضاهای نام:

  • الشعراء ١٢١ (رده آثار حق ناپذیرى اکثریت)
    آیات خدا: موارد آیات خدا ۱ اسلام: تاریخ صدر اسلام ۸ اکثریت: آثار حق ناپذیرى اکثریت ۷; آثار کفر اکثریت ۷ باطل: نابودى باطل ۲ تاریخ: عبرت از تاریخ ۳; فواید
    ۲۷ کیلوبایت (۲٬۲۴۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
  • غافر ٥٧ (رده جهل اکثریت)
    خلقت زمین ۱ کافران: جهل اکثریت کافران صدراسلام ۶; غفلت اکثریت کافران صدراسلام ۶ مشرکان: جهل اکثریت مشرکان صدراسلام ۶; غفلت اکثریت مشرکان صدراسلام ۶ معاد:
    ۲۸ کیلوبایت (۲٬۱۶۵ واژه) - ‏۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۳:۰۰
  • الشعراء ١٥٨ (رده آثار حق ناپذیرى اکثریت)
    صدراسلام نیز دارد. آیات خدا :۳ اسلام: تاریخ صدر اسلام ۱۰ اکثریت: آثار حق ناپذیرى اکثریت ۹; آثار کفر اکثریت ۹ باطل: نابودى باطل ۴ تاریخ: عبرت از تاریخ ۵; فواید
    ۳۰ کیلوبایت (۲٬۴۴۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
  • الشعراء ٦٧ (رده آثار حق ستیزى اکثریت)
    بازمى گردد; اما در عین حال تعریض به مشرکان صدراسلام نیز دارد. اکثریت: آثار حق ستیزى اکثریت ۷; آثار کفر اکثریت ۷ باطل: نابودى باطل ۲ تاریخ: عبرت از تاریخ ۳; فواید
    ۳۵ کیلوبایت (۲٬۸۱۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
  • البقرة ١٠٠ (رده عقیده اکثریت یهود)
    یهود ۳; عقیده اکثریت یهود ۱۰; عقیده یهود ۵; عهد یهود با انبیا ۱; عهد شکنى اکثریت یهود ۱۰; عهدشکنى یهود ۲، ۳، ۸; عهد یهود با خدا ۱، ۳; کفر اکثریت یهود ۷، ۸،
    ۲۶ کیلوبایت (۱٬۹۹۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۳
  • العلق ٦ (رده تجاوزگرى اکثریت)
    علق ... علّم الإنسن ما لم یعلم . کلاّ إنّ الإنسن لیطغى) اکثریت: تجاوزگرى اکثریت ۲; طغیان اکثریت ۲ انسان: انسان از علقه ۶; انسان ها و نعمت علم ۱; انسان ها
    ۳۶ کیلوبایت (۳٬۴۱۱ واژه) - ‏۱۲ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۵:۰۶
  • ق ١٤ (رده حق ستیزى اکثریت اقوام پیشین)
    تاریخ اقوام پیشین ۳، ۴; حق ستیزى اکثریت اقوام پیشین ۴; دشمنى اکثریت اقوام پیشین ۳; زمینه کیفر اقوام پیشین ۵; عوامل هلاکت اکثریت اقوام پیشین ۴ انبیا: آثار تکذیب
    ۳۴ کیلوبایت (۲٬۹۹۳ واژه) - ‏۱۹ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۰۰
  • النمل ٧٣ (رده کفران اکثریت)
    ناسپاسى ها است که مردم را از آن محروم مى سازد و سبب نزول عذاب مى شود. اکثریت: کفران اکثریت ۶ خدا: آثار ربوبیت خدا ۴; آثار فضل خدا ۲; اهمیت فضل خدا ۸; رحمت خدا
    ۳۰ کیلوبایت (۲٬۴۵۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
  • الأعراف ١٧ (رده آسیب پذیرى اکثریت)
    نجات از مکر ابلیس ۹ اکثریت: آسیب پذیرى اکثریت ۷ انسان: آسیب پذیرى انسان ۱; اغواپذیرى اکثریت انسان ها ۷; اقلیت انسان ها ۹، ۱۰; کفران اکثریت انسان ها ۷; کفران
    ۴۵ کیلوبایت (۳٬۷۲۶ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۵
  • النحل ٨٣ (رده اکثریت مکذبان نعمتهاى خدا)
    براى استغراق باشد. خدا: اکثریت مکذبان نعمتهاى خدا ۴; کفر مکذبان نعمتهاى خدا ۴; مکذبان نعمتهاى خدا ۱، ۳ کافران ۲، ۳، ۴: مشرکان: اکثریت مشرکان صدراسلام ۳; کفر
    ۳۴ کیلوبایت (۲٬۸۸۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۹
  • النحل ٣٨ (رده جهل اکثریت)
    «لایعلمون»، «شیئاً» محذوف باشد و بنابراین نکته یاد شده قابل استفاده است. اکثریت: جهل اکثریت ۹، ۱۳ انسان: جهل انسان ها ۹، ۱۳ جهل: آثار جهل ۱۱، ۱۲ حقایق: عوامل
    ۴۲ کیلوبایت (۳٬۳۷۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۸
  • الشعراء ١٠٣ (رده اکثریت قوم ابراهیم)
    باشد. گفتنى است که آیات قبل در زمینه فرجام شوم گمراهان و مشرکان بود. ۳ - اکثریت قوم ابراهیم، حق ناپذیر و مصمم بر کفر (و ما کان أکثرهم مؤمنین) ۴ - وجود اقلیتى
    ۴۵ کیلوبایت (۴٬۱۶۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
  • غافر ٥٩ (رده اکثریت مردم صدراسلام)
    مکذبان قیامت در صدراسلام ۴; نامهاى قیامت ۵; وضوح دلایل قیامت ۲، ۳، ۴ مردم: اکثریت مردم صدراسلام ۴
    ۲۳ کیلوبایت (۱٬۸۹۶ واژه) - ‏۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۳:۰۱
  • الأنفال ٣٤ (رده اکثریت کافران صدر اسلام)
    عذاب ۲، ۳، ۱۰ کافران: اکثریت کافران صدر اسلام ۱۱ ; جهل کافران ۱۱ ; کافران غاصب ۴ ; کافران و مسجدالحرام ۴ کافران مکه:۱، ۳، ۴ اکثریت کافران مکه ۱، ۳، ۴ ۱۰
    ۴۵ کیلوبایت (۳٬۷۰۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۸
  • العنكبوت ٦٣ (رده سرزنش اکثریت مشرکان)
    محمد(ص): مسؤولیت محمد(ص) ۹ مشرکان: تعقل اقلیت مشرکان ۱۶; سرزنش اکثریت مشرکان ۱۷; عدم تعقل اکثریت مشرکان ۱۴، ۱۷; عدم تعقل مشرکان ۱۵; عقیده مشرکان ۱، ۲; عوامل
    ۴۴ کیلوبایت (۳٬۶۵۸ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
  • يس ٦٢ (رده اکثریت گمراهان)
    شیطان ۱، ۳، ۴; نقش شیطان ۱، ۲; وسوسه هاى شیطان ۳ عبرت: عوامل عبرت ۶ گمراهان: اکثریت گمراهان ۱; سرزنش گمراهان ۴; عبرت از گمراهان ۶; عدم تعقل گمراهان ۴ گمراهى:
    ۲۷ کیلوبایت (۱٬۸۶۰ واژه) - ‏۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۰۵
  • الشعراء ٨ (رده اکثریت کافران)
    نشانه هاى قدرت خدا ۱ دشمنى: آثار دشمنى ۳ کافران: آثار حق ناپذیرى کافران ۲; اکثریت کافران ۲ گیاهان: تنوع گیاهان ۱; رویش گیاهان ۱; زیبایى گیاهان ۱ لجاجت: آثار
    ۲۴ کیلوبایت (۱٬۹۹۶ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۲
  • المائدة ٧١ (رده ارزش اکثریت)
    بر بنى اسرائیل زمان پیامبر (ص) نیز مى باشد. اصلاح: زمینه اصلاح ۱۴ اکثریت: ارزش اکثریت ۱۹ امتحان: مصونیت از امتحان ۴ انبیا: آثار تکذیب انبیا ۹ ; آثار قتل
    ۵۰ کیلوبایت (۳٬۸۹۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
  • سبإ ٤١ (رده اکثریت مشرکان)
    عام و مطلق ذکر کرده و در ایمان مشرکان به جنیان، اکثریت را مطرح ساخته است. احتمال دارد مطرح کردن ایمان اکثریت در کنار عبادت همه، به خاطر نکته بالا باشد. ملائکه
    ۳۵ کیلوبایت (۲٬۷۷۸ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۳۱
  • الروم ٣٠ (رده جهل اکثریت)
    جاودانگى اسلام ۱۵; حنیف بودن اسلام ۵; دعوت به اسلام ۱; فطریت اسلام ۶، ۲۵ اکثریت: جهل اکثریت ۱۸ انسان: تفاوت انسان ها ۲۷; خلقت انسان ۱۱; فطرت انسان ۶، ۸، ۱۱، ۱۲،
    ۶۷ کیلوبایت (۵٬۷۴۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
  • الأعراف ١٠٢ (رده اکثریت امتهاى پیشین)
    گردیده، بیان شده است. نخست می‌گوید آنها افراد پیمان شکن بودند: «و ما برای اکثریت آنها عهد و پیمان ثابتی نیافتیم» (وَ ما وَجَدْنا لِأَکْثَرِهِمْ مِنْ عَهْدٍ)
    ۳۶ کیلوبایت (۳٬۱۳۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۶
  • عبس ١٧ (رده اکثریت انسان ها)
    همان تعریف نتیجه رجعت گرفته اند. از آنجائى که سیاق آیات مزبور طبق تفسیر اکثریت قریب به اتفاق مفسرین خاصه و عامه درباره کفار و تهدید و تخویف آن‌ها مى باشد
    ۳۳ کیلوبایت (۳٬۰۵۰ واژه) - ‏۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۷:۲۹
  • هود ٥٩ (رده اکثریت قوم عاد)
    آیات و نشانه هاى بسیار براى درک توحید ربوبى (و تلک عاد جحدوا بأیت ربهم) ۲- اکثریت قاطع قوم عاد ، آیات الهى و نشانه هاى ربوبیت خداوند را انکار کردند. (و تلک
    ۳۷ کیلوبایت (۲٬۹۰۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۳
  • القصص ٥٧ (رده آثار جهل اکثریت مشرکان مکه)
    جویى مشرکان ۱، ۲، ۳; بینش مشرکان ۳، ۹; گمراهى مشرکان ۹ مشرکان مکه: آثار جهل اکثریت مشرکان مکه ۲۱; بهانه جویى مشرکان مکه ۸، ۲۲; رد ادعاى مشرکان مکه ۸; عوامل
    ۵۵ کیلوبایت (۴٬۵۷۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۶
  • غافر ٦١ (رده کفران نعمت اکثریت)
    أکثر الناس لایشکرون) آرامش: عوامل مؤثر در آرامش ۳; وقت آرامش ۲ اکثریت: کفران نعمت اکثریت ۱۱ انسان: صفات انسان ۱۳; کفران انسان ۱۳ خدا: دلایل ربوبیت خدا ۷;
    ۳۵ کیلوبایت (۲٬۸۰۳ واژه) - ‏۲۸ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۳۹
  • هود ١٠٢ (رده ظلم اکثریت)
    استفاده مى شود. ۶- عذابهاى الهى ، دردناک و شدید است. (إن أخذه ألیم شدید) اکثریت: ظلم اکثریت ۳ انسان: مدبر انسان ها ۴ خدا: تهدیدهاى خدا ۵; عذابهاى خدا ۱، ۳; کیفرهاى
    ۳۵ کیلوبایت (۲٬۹۳۸ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
  • التوبة ٣٤ (رده اکثریت علماى مسیحیت)
    ۱۱ علما: بى اعتبارى علماى دنیاطلب ۴ علماى مسیحیت: اضلال علماى مسیحیت ۷ ; اکثریت علماى مسیحیت ۲ ; انحراف علماى مسیحیت ۱ ; جرایم علماى مسیحیت ۲ ; حرامخوارى
    ۷۰ کیلوبایت (۵٬۸۷۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۹
  • سرجنبانانِ شکم پرست و شهوت پرستشان به خوک، و جوانان مقلّد، چشم و گوش بسته ـ که اکثریت را تشکیل مى دادند ـ به میمون تغییر چهره دادند. باید توجّه داشت طبق روایات،
    ۶ کیلوبایت (۵۵۹ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۵۷
  • الأنعام ٣٧ (رده جهل اکثریت مشرکان)
    ۹; بهانه جویى مشرکان ۲; تبلیغ مشرکان صدر اسلام ۱۰; جوسازى مشرکان ۳; جهل اکثریت مشرکان ۶، ۸; کفر مشرکان ۲; مشرکان و قرآن ۱; مشرکان و محمّد (ص) ۳، ۱۰; مشرکان
    ۳۸ کیلوبایت (۲٬۹۳۱ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۳
  • المائدة ٨١ (رده اکثریت بنى اسرائیل)
    ایمان و ولایت کافران ۴ ; متعلق ایمان ۳، ۴، ۵ ; موانع ایمان ۱۰ بنى اسرائیل: اکثریت بنى اسرائیل ۱، ۹ ; بنى اسرائیل صدر اسلام ۲، ۹، ۱۲ ; بنى اسرائیل و قرآن ۱ ;
    ۳۴ کیلوبایت (۲٬۵۵۱ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
  • الفرقان ٥٠ (رده کفران اکثریت انسان ها)
    نخست دوران بعثت در همین شهر سپرى شد. آفرینش: عبرت از آفرینش ۳ انسان: کفران اکثریت انسان ها ۶ باران: تقدیر باران ۱; عبرت از تقدیر باران ۲ حقایق: روش تبیین
    ۴۲ کیلوبایت (۳٬۹۲۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۱
  • الأعراف ١٦٤ (رده اکثریت اهل ایله)
    بزرگ که با زندگی آنان کاملا آمیخته بود به سه گروه تقسیم شدند: «گروه اول» که اکثریت را تشکیل می‌دادند، به مخالفت با این فرمان الهی برخاستند. «گروه دوم» که قاعدتا
    ۵۱ کیلوبایت (۴٬۱۸۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
  • النساء ١٥٥ (رده اکثریت یهود)
    خدا:۹ هدایت: موانع هدایت ۱۸، ۲۰ یهود: ادعاهاى یهود ۷، ۱۷ ; اقلیّت یهود ۲۲ ; اکثریّت یهود ۲۱ ; بهانه جویى یهود ۸ ; جبرگرایى یهود ۱۷ ; جهل یهود ۱۳ ; حق گرایان
    ۴۱ کیلوبایت (۲٬۹۶۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۰
  • النساء ٨٣ (رده اکثریت مسلمانان)
    «فضل» و «رحمة»، رسول خدا (ص) و اولواالامر (حاکمان صالح) باشد، خداوند هدایت اکثریت مردم را در گرو رسالت و حکومت صالح مى داند. بنابراین براى تأمین هدایت بشر،
    ۵۳ کیلوبایت (۴٬۳۴۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۰
  • يوسف ٢١ (رده جهل اکثریت)
    برابر او ، ناآگاهند. (و الله غالب على أمره و لکنّ أکثر الناس لایعلمون) اکثریت: جهل اکثریت ۲۴ انسان: عجز انسان ها ۲۴ تاریخ: منشأ تحولات تاریخ ۱۸ خدا: آثار ربوبیت
    ۵۸ کیلوبایت (۴٬۶۱۱ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
  • هود ١١٦ (رده فساد اکثریت جامعه)
    اندک بودند که توفیق بر اصلاح کلی جامعه نیافتند. «و به هر حال ستمگران (که اکثریت این جامعه‌ها را تشکیل می‌دادند) به دنبال ناز و نعمت و عیش و نوش رفتند و
    ۵۸ کیلوبایت (۵٬۰۱۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
  • الحديد ٢٧ (رده اکثریت راهبان)
    آثار رضایت خدا ۱۷; پاداشهاى خدا ۲۱; حاکمیت خدا ۱۳ راهبان: اقلیت راهبان ۲۰; اکثریت راهبان ۲۰; پاداش راهبان مؤمن ۲۱; راهبان فاسق ۱۹; راهبان مؤمن ۱۹; زیادى راهبان
    ۷۷ کیلوبایت (۶٬۶۴۷ واژه) - ‏۶ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۰۴
  • ثمودیان و فرجام هلاکت بار آنان در آیات پیشین و تعریض آیه قبل به حق ناپذیرى اکثریت مشرکان صدر اسلام، در این آیه خطاب را متوجه پیامبر(ص) نموده و مى فرماید:
    ۲۰ کیلوبایت (۱٬۶۷۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
  • المائدة ٦٤ (رده اکثریت یهود)
    کفر یهود ۲۲ ; ادعاهاى یهود ۳ ; افساد یهود ۲۸، ۲۹، ۳۰، ۳۲، ۳۵، ۳۶، ۳۸ ; اکثریّت یهود ۳، ۱۲ ; بخل یهود ۵، ۶ ; بغض یهود ۱۹، ۲۰، ۲۱، ۲۳ ; توطئه یهود ۳۱ ; دشمنى
    ۸۵ کیلوبایت (۶٬۷۴۸ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
  • . و إنّ ربّک لهو العزیز الرحیم) با توجه به این که آیه پیش به حق ناپذیرى اکثریت مشرکان صدر اسلام اشاره دارد، در این آیه پیامبر مورد خطاب قرار گرفته که:
    ۲۴ کیلوبایت (۲٬۱۰۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
  • كار معاد با هم منازعه مى‏كردند، مى‏گفتند: بنايى بر آنها بسازيد ولى آنهاكه اكثريت داشته و غالب بر امر بودند گفتند: بر آنها مسجدى بنا خواهيم كرد. به روشنى
    ۲۳ کیلوبایت (۲٬۶۰۹ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۰۳
  • بايد در نظر داشت طيّبات و خبائث از نظر اقوام بشرى متفاوت اند مثلا در نظر اكثريت مردم آسيا خوردن حشرات و جاندارانى امثال قورباغه و خرچنگ و غيره از خبائث
    ۹ کیلوبایت (۹۲۳ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۴۷
  • حرام و انفاق فى سبيل اللَّه لازم است و سرمايه دارى به شكل منفور امروز كه اكثريت محروم و اقليتى بى فايده كامران باشند و نيز بانكدارى در ممنوع است ولى كم
    ۸ کیلوبایت (۸۹۲ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۳۵
  • واکنش شدید موسی (ع) سر انجام کار خود را کرد، و گوساله پرستان بنی اسرائیل که اکثریت قوم را تشکیل می‌دادند از کار خود پشیمان شدند ولی برای این که تصور نشود تنها
    ۳۵ کیلوبایت (۲٬۶۲۸ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
  • ميمنه جمعيّت زيادى از امّتهاى سلف و جمعيّت زيادى از اين امّت اند و در نتيجه، اكثريت جمعيّت بهشت را اصحاب ميمنه تشكيل مى‏دهند. در آيه 5 و 6 سوره انسان و آيه
    ۸ کیلوبایت (۸۲۱ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۲۶
  • زيانى ندارند پس چرا به آنها عبادت مى‏كردند و تقديس مى‏نمودند؟! گوئيم: چون اكثريت بشر جاهل اند و نوعاً پى سؤال و تحقيق نمى‏روند وقتى كه چيزى ميان مردم رسميت
    ۱۱ کیلوبایت (۱٬۲۱۹ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۱۰
  • بايد در نظر داشت طيّبات و خبائث از نظر اقوام بشرى متفاوت اند مثلا در نظر اكثريت مردم آسيا خوردن حشرات و جاندارانى امثال قورباغه و خرچنگ و غيره از خبائث
    ۱۲ کیلوبایت (۱٬۰۰۹ واژه) - ‏۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۲
  • مسلمان، جایز است. (الذین عهدتم من المشرکین) ۸ - نقض شدن پیمان عدم تعرض، از سوى اکثریت مشرکان صدر اسلام (الذین عهدتم من المشرکین) مقصود از «الذین عاهدتم» - به
    ۴۳ کیلوبایت (۳٬۹۸۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۸
  • ایمان است و یا به معناى ایمان داشتن به بخش اندکى از دین و باور نداشتن به اکثریت آن. ۱۰ - گرفتارى یهود به لعنت الهى، مایه ایمان نیاوردن آنان به بیشترین معارف
    ۳۸ کیلوبایت (۳٬۱۵۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۳
  • آله و مؤمنان اندک در آن روز، و همچنین اقلیتهای مؤمن در هر عصر و زمان تا از اکثریت گمراه وحشت نکنند و به عزّت و رحمت الهی دلگرم باشند و هم تهدیدی است برای
    ۴۶ کیلوبایت (۴٬۳۰۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
  • در ذهن او مجسم می‌شد، و از مقایسه این دو با هم، رنج و درد فراوانی را که اکثریت توده مردم متحمل می‌شدند بر روح و فکر او سنگینی می‌نمود و او در این دوران
    ۴۱ کیلوبایت (۳٬۴۱۶ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
  • گروهی از آنها، فرعون و اطرافیان او را تشکیل می‌دادند و بالاخره گروه سوم که اکثریت از آن تشکیل یافته بود توده‌های تماشاچی مردم بودند. موسی در اینجا رو به ساحران
    ۴۲ کیلوبایت (۳٬۵۶۶ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۵
  • است» (نساء/ 80). «پایان سوره اخلاص» (1) لذا اگر حکومت از طریق آراء عمومی و اکثریت تعیین شود باید از طریق فقیه جامع الشرائط تنفیذ گردد تا مشروعیت الهیه پیدا
    ۵۱ کیلوبایت (۵٬۵۶۹ واژه) - ‏۲۸ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۲:۲۵
  • بيشتر در طبقه كشاورزان و دامداران شايع بود. چون بنى اسرائيل با اين طبقه كه اكثريت مردم آن سرزمين بودند آميزش داشتند، تقديس و پرستش گاو به تدريج در آنها آن
    ۲۰ کیلوبایت (۲٬۲۰۵ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۵۹
  • باشد که مؤمنان حقیقى، گرچه اندک اند، ولى ارزشمند بوده و حضور آنان در برابر اکثریت کفرپیشه، مایه تسلّى خاطر است. ۷- «عن أبى عبداللّه(ع) فى قوله «أم حسبت أنّ
    ۵۸ کیلوبایت (۵٬۶۸۸ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۱
  • كفار ‌شده‌ و فسّاق‌ مؤمنين‌ بالتبع‌ ثانيا و بالعرض‌، و بعضي‌ گفتند بواسطه‌ اكثريت‌ كفار فرموده‌، و بعضي‌ گفتند اثبات‌ شيئي‌ نفي‌ ‌ما عدا نميكند چنانچه‌ ‌در‌
    ۱۷ کیلوبایت (۱٬۲۳۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
  • مراد اين هر دو گروه اصحاب يمين‌اند نه سابقان، و ديگر آنكه كثرت فريقين منافى اكثريت احدهما نيست‌ «1». بنا به قولى مراد از آيه‌ «ثُلَّةٌ مِنَ الْأَوَّلِينَ»
    ۲۳ کیلوبایت (۱٬۹۴۴ واژه) - ‏۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۱۲
  • دشمني‌ ‌با‌ امير المؤمنين‌ ابا بكر ‌را‌ خليفه‌ قرار دادند ‌ يا ‌ بشوري‌ و اكثريت‌ عثمان‌ خليفه‌ شد ‌ يا ‌ بجنگ‌ و ظلم‌ معاويه‌ و هكذا فعلله‌ و تفعلله‌ آيه
    ۲۲ کیلوبایت (۱٬۶۷۱ واژه) - ‏۲۴ دی ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۲۰
  • چون شكر نعمت واجب و كفران آن قبيح است و قوم بعد از عجز از جواب آنحضرت با اكثريّت قريب باتفاق رأى دادند كه جاى وسيعى را محصور نمائيد و هيزم در آن جمع كنيد
    ۲۵ کیلوبایت (۲٬۳۷۱ واژه) - ‏۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۴۵
  • چون شكر نعمت واجب و كفران آن قبيح است و قوم بعد از عجز از جواب آنحضرت با اكثريّت قريب باتفاق رأى دادند كه جاى وسيعى را محصور نمائيد و هيزم در آن جمع كنيد
    ۲۶ کیلوبایت (۲٬۳۷۷ واژه) - ‏۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۴۵
  • چون شكر نعمت واجب و كفران آن قبيح است و قوم بعد از عجز از جواب آنحضرت با اكثريّت قريب باتفاق رأى دادند كه جاى وسيعى را محصور نمائيد و هيزم در آن جمع كنيد
    ۲۴ کیلوبایت (۲٬۱۸۰ واژه) - ‏۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۴۶
  • سركشان در ضمن قصص انبياء تذكر داده شده تا موجب عبرت شود ولى در هر عصر و زمان اكثريّت با جهّال و كفّار وفّاق بوده و هست و نبايد اولياء خدا از اين باب ملول و دلتنگ
    ۲۲ کیلوبایت (۱٬۹۴۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
  • كلام منظوم وجود پيدا ميكند كلّيه كلام منظوم را شعر گفته‌اند و آن بدنام اكثريّت افراد خود شده ولى اگر شعر مبنى بر معانى محكمه و مواعظ حكيمانه يا مدح و قدح
    ۲۵ کیلوبایت (۲٬۱۴۹ واژه) - ‏۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۲۹
  • الهيست‌ و ‌او‌ ‌است‌ مالك‌ و خالق‌ و نگهبان‌ ‌آنها‌ و امروز جامعه دنيا ‌که‌ اكثريت‌ ‌با‌ ‌آنها‌ ‌است‌ تمام‌ ‌را‌ مستند ‌به‌ طبيعت‌ مي‌دانند و ‌اينکه‌ عالم‌
    ۲۷ کیلوبایت (۲٬۲۹۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۹
  • مُؤْمِنِينَ‌ «1». تفسير نمونه. «2». تفسير كبيرفخررازى. جلد 6 - صفحه 298 6- همه جا اكثريّت، نشانه‌ى حقّانيّت نيست. «ما كانَ أَكْثَرُهُمْ مُؤْمِنِينَ» 7- پيامبر اكرم
    ۲۵ کیلوبایت (۲٬۰۷۱ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۲
  • كلام منظوم وجود پيدا ميكند كلّيه كلام منظوم را شعر گفته‌اند و آن بدنام اكثريّت افراد خود شده ولى اگر شعر مبنى بر معانى محكمه و مواعظ حكيمانه يا مدح و قدح
    ۲۶ کیلوبایت (۲٬۰۷۱ واژه) - ‏۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۲۸
  • كلام منظوم وجود پيدا ميكند كلّيه كلام منظوم را شعر گفته‌اند و آن بدنام اكثريّت افراد خود شده ولى اگر شعر مبنى بر معانى محكمه و مواعظ حكيمانه يا مدح و قدح
    ۲۷ کیلوبایت (۲٬۱۵۲ واژه) - ‏۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۲۹
  • ابراهيم‌ و موسي‌ و عيسي‌ و محمّد (ص‌) ‌در‌ ‌هر‌ طبقه‌ مشركين‌ بسيار بودند و اكثريت‌ ‌با‌ ‌آنها‌ ‌بود‌ و مؤمنين‌ ‌در‌ قلّت‌ بلكه‌ غايت‌ قلّت‌ بودند، و بقول‌
    ۲۵ کیلوبایت (۲٬۰۴۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
  • سركشان در ضمن قصص انبياء تذكر داده شده تا موجب عبرت شود ولى در هر عصر و زمان اكثريّت با جهّال و كفّار وفّاق بوده و هست و نبايد اولياء خدا از اين باب ملول و دلتنگ
    ۲۷ کیلوبایت (۲٬۳۳۸ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
  • سوگند مى خورم كه قول عذاب، بر بيشترشان حتمى شد. و منظور از «ثابت شدن قول بر اكثريت»، اين است كه: مصداقى شده باشند، كه «قول» بر آنان صادق باشد. ترجمه تفسير
    ۳۹ کیلوبایت (۴٬۲۹۰ واژه) - ‏۲۴ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۴۹
  • كلام منظوم وجود پيدا ميكند كلّيه كلام منظوم را شعر گفته‌اند و آن بدنام اكثريّت افراد خود شده ولى اگر شعر مبنى بر معانى محكمه و مواعظ حكيمانه يا مدح و قدح
    ۲۹ کیلوبایت (۲٬۴۷۷ واژه) - ‏۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۲۸
  • ونشانه‌ى لطف الهى وفرصتى براى توبه است. «إِنَّ رَبَّكَ لَذُو فَضْلٍ» 12- اكثريّت ناسپاس، مسير لطف خدا را تغيير نمى‌دهد. لَذُو فَضْلٍ‌ ... أَكْثَرَهُمْ لا
    ۳۲ کیلوبایت (۲٬۶۶۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
  • چون شكر نعمت واجب و كفران آن قبيح است و قوم بعد از عجز از جواب آنحضرت با اكثريّت قريب باتفاق رأى دادند كه جاى وسيعى را محصور نمائيد و هيزم در آن جمع كنيد
    ۳۳ کیلوبایت (۳٬۰۸۸ واژه) - ‏۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۴۴
  • كلام منظوم وجود پيدا ميكند كلّيه كلام منظوم را شعر گفته‌اند و آن بدنام اكثريّت افراد خود شده ولى اگر شعر مبنى بر معانى محكمه و مواعظ حكيمانه يا مدح و قدح
    ۳۱ کیلوبایت (۲٬۶۷۶ واژه) - ‏۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۳۰
  • «أَكْثَرُهُمْ لِلْحَقِّ كارِهُونَ» «4» پس سفارش به مشورت براى چيست؟ پاسخ: قرآن اكثريّتِ مردمى را در نظر دارد كه گرفتار شرك و فساد و هوس هستند و هرگز «1». مائده،
    ۳۵ کیلوبایت (۳٬۱۷۱ واژه) - ‏۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۵۴
  • كلام منظوم وجود پيدا ميكند كلّيه كلام منظوم را شعر گفته‌اند و آن بدنام اكثريّت افراد خود شده ولى اگر شعر مبنى بر معانى محكمه و مواعظ حكيمانه يا مدح و قدح
    ۳۲ کیلوبایت (۲٬۷۳۹ واژه) - ‏۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۲۶
  • كلام منظوم وجود پيدا ميكند كلّيه كلام منظوم را شعر گفته‌اند و آن بدنام اكثريّت افراد خود شده ولى اگر شعر مبنى بر معانى محكمه و مواعظ حكيمانه يا مدح و قدح
    ۳۳ کیلوبایت (۲٬۵۹۱ واژه) - ‏۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۲۷
  • چنين‌ ‌در‌ حيوانات‌ نر مي‌زايند. أَو يُزَوِّجُهُم‌ ذُكراناً وَ إِناثاً ‌که‌ اكثريت‌ ‌با‌ ‌اينکه‌ دسته‌ ‌است‌ ‌که‌ ‌هم‌ پسر ‌هم‌ دختر پيدا ميكنند چه‌ ‌در‌ انسان‌
    ۳۱ کیلوبایت (۲٬۳۱۵ واژه) - ‏۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۵۹
  • چنين‌ ‌در‌ حيوانات‌ نر مي‌زايند. أَو يُزَوِّجُهُم‌ ذُكراناً وَ إِناثاً ‌که‌ اكثريت‌ ‌با‌ ‌اينکه‌ دسته‌ ‌است‌ ‌که‌ ‌هم‌ پسر ‌هم‌ دختر پيدا ميكنند چه‌ ‌در‌ انسان‌
    ۳۲ کیلوبایت (۲٬۶۸۲ واژه) - ‏۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۰۰
  • سركشان در ضمن قصص انبياء تذكر داده شده تا موجب عبرت شود ولى در هر عصر و زمان اكثريّت با جهّال و كفّار وفّاق بوده و هست و نبايد اولياء خدا از اين باب ملول و دلتنگ
    ۳۳ کیلوبایت (۲٬۹۳۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
  • مخصوصا با سابقه بدی که بنی اسرائیل در بعضی جنگها داشتند- ضرورت داشت. ولی اکثریت آنها از بوته این امتحان سالم بیرون نیامدند، چنانکه قرآن می‌گوید: «آنها همگی-
    ۸۵ کیلوبایت (۶٬۶۶۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۵
  • مطلق‌ پائين‌تر ولي‌ مراتب‌ مختلفه‌ دارد ‌تا‌ درجه‌ كفر و فساد و نفاق‌ ‌که‌ اكثريت‌ ‌با‌ اينها ‌است‌ ‌هر‌ چه‌ بالا رود ‌در‌ طرف‌ اقليت‌ ميافتد ‌تا‌ بحد صالحين‌
    ۳۹ کیلوبایت (۳٬۲۸۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
  • كلام منظوم وجود پيدا ميكند كلّيه كلام منظوم را شعر گفته‌اند و آن بدنام اكثريّت افراد خود شده ولى اگر شعر مبنى بر معانى محكمه و مواعظ حكيمانه يا مدح و قدح
    ۴۱ کیلوبایت (۳٬۳۷۴ واژه) - ‏۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۲۶
  • كلام منظوم وجود پيدا ميكند كلّيه كلام منظوم را شعر گفته‌اند و آن بدنام اكثريّت افراد خود شده ولى اگر شعر مبنى بر معانى محكمه و مواعظ حكيمانه يا مدح و قدح
    ۳۵ کیلوبایت (۳٬۱۰۹ واژه) - ‏۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۲۷
  • در پرده و آشكار بزبان و جوارح و اعضاء است و شايد آنچه قمّى ره نقل فرموده اكثريّت داشته باشد خداوند ميفرمايد واى بحال چنين كسى كه‌ جلد 5 صفحه 433 جمع نموده
    ۴۵ کیلوبایت (۴٬۷۶۰ واژه) - ‏۷ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۱:۰۸
  • بوده است. فَمِنْهُمْ مُهْتَدٍ وَ كَثِيرٌ ... 4- در امور اعتقادى و اخلاقى، اكثريّت، نشانه حقانيّت نيست. «كَثِيرٌ مِنْهُمْ فاسِقُونَ» 5- از نسل و ذريّه پاكان
    ۴۰ کیلوبایت (۳٬۳۵۶ واژه) - ‏۶ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۰۳
  • صلاح‌ باشند هرگز خداوند عذاب‌ نازل‌ نميكند و ‌لو‌ اهل‌ صلاح‌ كمتر باشند و اكثريت‌ ‌با‌ اهل‌ فساد ‌باشد‌ و ‌از‌ ‌اينکه‌ ‌آيه‌ شريفه‌ چند نكته‌ استفاده‌ ميشود:
    ۳۹ کیلوبایت (۳٬۵۵۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
  • افعالي‌ گفتيم‌ افراد بشر چهار دسته‌اند: جلد 14 - صفحه 98 دسته‌ اول‌: ‌که‌ اكثريت‌ ‌با‌ ‌آنها‌ ‌است‌ تمام‌ نظرشان‌ باسباب‌ و قوه‌ و قدرت‌ ‌خود‌ ‌آنها‌ ‌است‌
    ۴۷ کیلوبایت (۴٬۶۰۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
  • كه هيچ كس اين افراد را منافق ندانسته است، يا منافقان، اهداف خود را در نظر اكثريت يافته و ساكت شدند؟ منافقان، هم در دنيا دروغگويند: «إِنَّ الْمُنافِقِينَ
    ۵۶ کیلوبایت (۴٬۲۹۰ واژه) - ‏۲۹ خرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۰۴
  • وبت‌پرستى، به پيش از رسالت حضرت ابراهيم بازمى گردد. «أَ تَتَّخِذُ أَصْناماً» 5- اكثريّت، سابقه و سنّ، باطل را تبديل به حقّ نمى‌كند و همه جا ارزش نيست. «أَراكَ وَ
    ۵۵ کیلوبایت (۴٬۴۸۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۳
  • اعتنايى مردم، عقده‌اى نمى‌شود، يأس در او راه ندارد، در پيمودن راه حقّ كارى به اكثريّت و اقليّت ندارد. قرآن مى‌فرمايد: رزمندگان مخلص باكى ندارند كه دشمن خدا را
    ۵۶ کیلوبایت (۴٬۸۴۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۸
  • راه نيافته و از زبان به قلب نرسيده بود. و اگر صرف ايمان بعضى از امت با كفر اكثريت امت در تحقق شرط كافى باشد و باعث شود كه خداى تعالى عذاب استيصال را از امتى
    ۴۳ کیلوبایت (۴٬۸۸۰ واژه) - ‏۵ فروردین ۱۴۰۲، ساعت ۰۷:۰۹
  • از من است» (سوره ابراهيم آيه ۳۶). و اما گفتارت كه از «نسناس» پرسيدى آنها اكثريت مردمند- و با دست خود اشاره بگروه مردم كرد- سپس فرمود: «نيستند آنها جز همانند
    ۹ کیلوبایت (۴۳۳ واژه) - ‏۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۳:۴۱
  • معنا نداشت بفرمايد: ((بيشتر مردم نمى دانند، پس غلبه نامبرده از دو جهت براى اكثريت مردم مجهول است ،و آنها كه منكر آنند انكارشان از دو جهت است . اول اينكه فكر
    ۴۴ کیلوبایت (۵٬۲۰۵ واژه) - ‏۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۷:۳۱
  • طبايع مردم در اختيار يكى از اين سه راه مختلف است ، بعضى از مردم - كه اتفاقا اكثريت را هم دارا هستند - مساءله ترس از عذاب بر دلهايشان چيره گشته و از انحراف
    ۴۸ کیلوبایت (۵٬۷۷۶ واژه) - ‏۴ فروردین ۱۴۰۲، ساعت ۱۶:۲۵
  • كردند و با انكار و لجبازى با او روبرو شدند، و بجز عده كمى ايمان نياوردند و اكثريت جمعيت بر دشمنى و لجبازيهاى خود اصرار ورزيدند و نسبت سفاهت و ديوانگى به آن
    ۴۲ کیلوبایت (۵٬۰۱۱ واژه) - ‏۶ فروردین ۱۴۰۲، ساعت ۱۶:۳۳
  • به چشم مى خورد. و معلوم است مردمى كه مشتمل بر هر دو طايفه هستند. و بلكه اكثريت آنها را طايفه دوم تشكيل مى دهد. وقتى مورد خطاب قرار گيرند، صحيح است كه صفت
    ۴۲ کیلوبایت (۴٬۹۷۱ واژه) - ‏۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۷:۳۰
  • جنگ احزاب با مشركان مكه بر ضد اسلام همكارى كردند. اساسا اين شيوه ديرينه اكثريت يهود است كه به عهد خويش پايبند نيستند و هم اكنون نيز به روشنى مى بينيم كه
    ۴۳ کیلوبایت (۴٬۸۴۴ واژه) - ‏۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۰۶
  • ايمان آوردند و ايمان خود را خالص هم كردند، و بقيه كه اكثريت قوم بودند، او را تكذيب نمودند، و آن اكثريت، براى عذاب احضار خواهند شد. ترجمه تفسير الميزان جلد
    ۴۶ کیلوبایت (۵٬۱۲۸ واژه) - ‏۲۲ دی ۱۴۰۱، ساعت ۱۴:۴۳
  • دانشمندان كه مى فهمند. ولى اين سؤ ال دو پاسخ دارد: نخست اينكه روى سخن با اكثريت مردم نادان و مخصوصا مشركان است و دانشمندان باايمان كه در اقليت قرار دارند
    ۴۰ کیلوبایت (۴٬۷۵۲ واژه) - ‏۱۶ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۴:۵۲
  • آنان كاملا آميخته بود قرار گرفتند، به سه گروه تقسيم شدند: «گروه اول » كه اكثريت را تشكيل مى دادند، به مخالفت با اين فرمان الهى برخاستند. «گروه دوم » كه
    ۴۲ کیلوبایت (۴٬۶۹۷ واژه) - ‏۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۲۱
  • مردمى گمراه و سركش معرفى شوند بلكه در برابر اكثريت مفسده جو، اقليتى وجود داشتند صالح و ناهماهنگ با كارهاى اكثريت ، قرآن براى اين اقليت صالح اهميت خاصى قائل
    ۴۲ کیلوبایت (۴٬۸۳۴ واژه) - ‏۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۲۱
  • موازات آن آلوده انـواع مـفـاسـد گـردنـد، در حـالى كـه گـروه ديـگـرى كـه اكـثـريـت را تـشـكيل مى دهند از ابتدائى ترين و ساده ترين وسيله زندگى انسانى محروم
    ۴۴ کیلوبایت (۴٬۸۵۴ واژه) - ‏۱۶ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۵:۱۰
  • جهان ادامه دارد و غالبا از ريشه اقتصادى مايه مى گيرد و عكس العمل محروميت اكثريت جوامع انسانى است ، گواه اين حقيقت است . تفسير نمونه جلد ۲ صفحه ۳۱۶ با اين
    ۲۷ کیلوبایت (۳٬۱۱۹ واژه) - ‏۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۲۵
  • هاى جمعيت را در كنار خود ببينند، و خيال مى كردند بايد ميان اقليت اشرافى و اكثريت كم درآمد سدى بزرگ و مرزى عظيم باشد تا هرگز به هم آميخته نشوند، از خداوند
    ۳۰ کیلوبایت (۳٬۴۷۰ واژه) - ‏۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۴:۰۳
  • تنها روى اعمال آنها انگشت مى گذارد، و با تجليل و احترام از افرادى كه به اكثريت فاسد نپيوستند و در برابر ايمان و حق تسليم شدند تفسير نمونه ، جلد ۳، صفحه
    ۳۰ کیلوبایت (۳٬۴۳۵ واژه) - ‏۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۳۸
  • شوند كه از نظر قدرت منطق و بيان بسيار قوى هستند، ولى نمى توان انكار كرد كه اكثريت آنها به خاطر شرم و حيا در مقايسه با مردان به هنگام بحث و مخاصمه و جدال قدرت
    ۳۲ کیلوبایت (۳٬۷۳۶ واژه) - ‏۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۵:۳۵
  • خدا و عبادت او چنين وضعى دارد، قهرا عامۀ مردم به چنين مقامى نمى رسند. چون اكثريت مردم، يا از ترس، خدا را عبادت مى كنند و يا به طمع، و يا به هر دو جهت. لذا
    ۳۷ کیلوبایت (۴٬۲۶۸ واژه) - ‏۲۴ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۸
  • اما اين به آن معنى نيست كه معيار حق و باطل در همه چيز و در همه جا تمايلات اكثريت باشد. حكومت بايد چهارچوبه اى از حق داشته باشد اما در پياده كردن اين چهارچوب
    ۳۹ کیلوبایت (۴٬۵۰۰ واژه) - ‏۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۴:۵۷
  • كافى در مسائل اسلامى بود. و ثانيا تنها عده محدودى اين چنين فكر مى كردند و اكثريت كه از مسلمانان مجاهد راستين بودند تسليم فرمان پيامبر (صلى اللّه عليه و آله
    ۳۶ کیلوبایت (۴٬۲۴۰ واژه) - ‏۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۲۶
  • برنامه هاى آنهاست ، و لذا سهم اقليتهاى باايمان و درستكارى را كه در ميان يك اكثريت گمراه هستند فراموش نمى كند. در اينجا نيز بعد از سرزنش بسيارى از اهل كتاب
    ۴۰ کیلوبایت (۴٬۵۷۰ واژه) - ‏۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۷:۳۱
  • قصاص حكمى است عمومى ، كه هم شامل ملل راقيه ميشود، و هم شامل غير ايشان ، كه اكثريت هم با غير ايشان است . اگر ملتى به آن حد از ارتقاء رسيد، و بنحوى تربيت شد
    ۳۶ کیلوبایت (۴٬۳۵۱ واژه) - ‏۲ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۲۲
  • مخالفت زدند ضمنا تعبير به «عصيتم » به بعنى نافرمانى كرديد نشان مى دهد كه اكثريت دست به مخالفت زده بودند. سپس قرآن مى افزايد: ((در اين موقع جمعى از شما خواستار
    ۳۹ کیلوبایت (۴٬۴۶۰ واژه) - ‏۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۴۱
  • همسران پيامبر (صلى اللّه عليه و آله و سلّم ) نيز در آن وارد هستند، هر چند اكثريت علماى اسلام اعم از شيعه و اهل سنت آن را محدود به اين پنج تن مى دانند. قابل
    ۴۱ کیلوبایت (۴٬۸۹۱ واژه) - ‏۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۵۷
  • آنها كه نامشان در قرآن آمده ، كه براى هدايت يك قوم بت پرست ماءمور گرديد، و اكثريت آن قوم به تكذيب او برخاستند، اما گروهى از مؤ منان مخلص به او گرويدند. و
    ۴۲ کیلوبایت (۴٬۹۲۴ واژه) - ‏۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۴:۵۴
  • رحمان و رحيم پيشى گيرد. در اينجا از غلبه احساسات محبت آميز نهى شده ، زيرا اكثريت مردم داراى چنين حالتى هستند و احتمال غلبه احساسات محبت آميز بر آنها بيشتر
    ۳۹ کیلوبایت (۴٬۵۴۷ واژه) - ‏۱۶ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۰۸
  • بيت «عليهم السلام» وارد شده، و از مراتب ايمان خبر مى دهد. ولى در مقابل اين اكثريت، عده اى هستند - مانند ابوحنيفه و امام الحرمين و غير آن دو - كه معتقدند:
    ۴۱ کیلوبایت (۴٬۸۳۰ واژه) - ‏۳۰ مهر ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۵۴
  • هميشه در اقليت هستند، قانونى كه تفسير نمونه ، جلد: ۲۰، صفحه : ۲۸۲ حاكم بر اكثريت است همان قانون « دفع سيئه باحسنه » است . و لذا ملاحظه مى كنيم كه پيغمبر
    ۴۲ کیلوبایت (۴٬۹۹۴ واژه) - ‏۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۵:۲۸
  • منان راستين دست به ساختن كشتى نجات زدند و تن به تمام مشكلات و سخريه هاى اكثريت بى ايمان مغرور دادند، و خود را براى طوفان ، همان طوفانى كه سطح زمين را از
    ۴۰ کیلوبایت (۴٬۷۵۷ واژه) - ‏۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۰:۱۱
  • دنياى امروز ما را تاريك و سياه كرده ، اقليتى در اين جهان داراى همه چيز و اكثريت عظيمى فاقد همه چيزند، اين استعمار سرچشمه جنگها و ويرانيها و تبهكاريها و
    ۴۰ کیلوبایت (۴٬۷۶۸ واژه) - ‏۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۰:۱۲
  • به نيازمنديهاى عمومى رسيدگى شود قدرت فكرى و جسمى طبقه زحمتكش و كارگر كه اكثريت اجتماع را تشكيل مى دهد بكار مى افتد و به دنبال آن يك نظام صحيح اقتصادى كه
    ۴۲ کیلوبایت (۴٬۹۸۳ واژه) - ‏۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۲۷
  • وفاء ايثارگر دين و مذهبند. البته اين سخن در هر دو طرف استثناهائى دارد ولى اكثريت هر دو گروه چنانند كه گفتيم ضمنا در آيه فوق تنها روى مرفه بودن زندگى خود
    ۴۴ کیلوبایت (۵٬۲۳۳ واژه) - ‏۱۶ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۱۵
  • انذار بوده اند، تا اين هر دو غريزه را بسيج كنند و به حركت در آورند، ولى اكثريت غافل و بيخبر بى آنكه توجه به سرنوشت خويش داشته باشد به مقابله با آنها برميخاستند
    ۴۴ کیلوبایت (۵٬۲۶۵ واژه) - ‏۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۴:۰۳
  • بت پرستان اثر مثبت داشت در ميان مسلمانان تزلزل عجيبى ايجاد كرد، جمعى كه اكثريت را تشكيل مى دادند به دست و پا افتاده و از ميدان جنگ به سرعت خارج مى شدند،
    ۴۲ کیلوبایت (۴٬۷۹۱ واژه) - ‏۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۴۰
  • در اقليت بودند او را بنده خدا و فرستاده او مى شمردند، ولى سرانجام عقيده اكثريت غالب شد و مساءله تثليث و خدايان سه گانه جهان مسيحيت را فرا گرفت . در اين
    ۴۷ کیلوبایت (۵٬۳۶۳ واژه) - ‏۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۵:۳۷
  • و چگونه مى توان آيه «لَقَد حَقّ القَولُ عَلَى أكثَرِهِم» را - كه سخن از اكثريت مردم دارد - حمل كرد بر مردم انذار شده. و آيه «إنّا جَعَلنَا فِى أعنَاقِهِم
    ۵۰ کیلوبایت (۵٬۶۶۲ واژه) - ‏۲۶ دی ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۵۹
  • حالت شرك از دنيا بروند، نه آنها كه بيدار شوند و راه حق پيش گيرند، چرا كه اكثريت قريب به اتفاق مسلمانان صدر اسلام چنين بوده اند. اگر حال بسيارى از مجرمان
    ۴۷ کیلوبایت (۵٬۵۳۲ واژه) - ‏۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۵:۰۳
  • تداوم بخشند، و در برابر آن همه طوفان قد علم كنند و حتى در دنياى امروز افكار اكثريت مردم جهان را به خود متوجه سازند. نوع ديگر از پيروزى داريم كه پيروزى تدريجى
    ۴۸ کیلوبایت (۵٬۶۷۹ واژه) - ‏۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۴:۵۵
  • از آغاز جنگ «احد» در چگونگى مواجهه با دشمن با ياران خود مشورت كرد و نظر اكثريت بر اين شد كه اردوگاه ، دامنه احد باشد و ديديم كه اين نظر، محصول رضايت بخشى
    ۵۱ کیلوبایت (۵٬۹۹۸ واژه) - ‏۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۴۱
  • و سپس افرادى را كه متصف به وصف جامعه نيستند اخراج كنند و ميان اينكه نخست اكثريت افراد را موضوع قرار دهند و سپس حكم را مجازا به همه نسبت دهند و آيه مورد
    ۴۱ کیلوبایت (۴٬۸۳۴ واژه) - ‏۷ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۵۳
  • اطلاق گرديده ، معلوم مى شود ناس ‍ معنائى اعم از علما و غير علما دارد. و اين اكثريت همانهايند كه اساس زندگيشان بر تقليد است و خود نيروى تشخيص و تميز در امور
    ۴۲ کیلوبایت (۵٬۰۸۲ واژه) - ‏۲ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۵۲
  • اما اكثر مردم از اين واقعيت بيخبرند (و لكن اكثر الناس لا يعلمون ). البته اكثريت ناآگاه و بيخبر چنين هستند و گرنه اين مساله براى آگاهان واضح و روشن است
    ۵۵ کیلوبایت (۶٬۲۶۰ واژه) - ‏۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۴:۰۴
  • به تعصبهاى جاهلانه زده اند و اسلام را با آغوش باز پذيرفته اند در حاليكه اكثريت آنها از تحت فرمان پروردگار خارج شده و حتى بشاراتى كه درباره پيامبر در كتب
    ۵۳ کیلوبایت (۶٬۱۱۱ واژه) - ‏۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۳۸
  • باشد، در ميان مسلمانان اختلاف نظر شديد بود، و پيامبر پس از مشورت كافى نظر اكثريت مسلمانان را كه جمع زيادى از آنان را جوانان تشكيل مى دادند انتخاب كرد و لشكرگاه
    ۵۴ کیلوبایت (۶٬۲۸۴ واژه) - ‏۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۳۹
  • نموده . و به آن علاقه ورزيده ، حاضر نمى شوند از آن دست بردارند، در نتيجه اين اكثريت ، ملك خداى تعالى را به ملك و سلطنت پادشاهان و انسانهائى كه بر ساير انسانها
    ۴۳ کیلوبایت (۵٬۰۴۰ واژه) - ‏۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۱:۴۸