نتایج جستجو

از الکتاب
نتایج ۱ - ۳۶ از ۳۶
جستجوی پیشرفته

جستجو در فضاهای نام:

  • الأنفال ٥٠ (رده برزخى)
    شد و این همان عذاب برزخى است. گفتنى است «ذوقوا ... » به تقدیر «یقولون لهم» سخن ملائکه با کافران به هنگام گرفتن جان آنان است. آتش: برزخى ۸ انسان: حقیقت انسان
    ۳۰ کیلوبایت (۲٬۲۷۸ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۸
  • غافر ٤٦ (رده عذاب برزخى آل فرعون)
    فرعون ۷; عذاب برزخى آل فرعون ۱، ۲، ۱۲; عرضه آتش بر آل فرعون ۱ انسان: بدترین انسان ها ۱۰ جهان بینى: جهان بینى و ایدئولوژى ۴ جهنم: شدت آتش جهنم ۸; مراتب
    ۳۵ کیلوبایت (۲٬۷۹۶ واژه) - ‏۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۵۳
  • رسيد (و آن) آتش است كه بامداد و شبانگاه به آن نزديك مى‏گردند و روز قيامت آل فرعون را به سخت‏ترين عذاب در آريد. اين آيه كه عرض نار را از دخول آتش در روز قيامت،
    ۱۷ کیلوبایت (۱٬۹۴۸ واژه) - ‏۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۵۱
  • بيان حائل ميان دو دريا كه اميدى به رفع آن نيست آمده است [فرقان:53] يعنى برزخى و حايلى و منعى اكيد. محجور صفت حجر است و آن را تأكيد مى‏كند. و آنچه احتمال
    ۷ کیلوبایت (۶۷۹ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۱۸
  • التوبة ١٠١ (رده عذاب برزخى منافقان)
    يُرَدُّونَ إِلى‌ عَذابٍ عَظِيمٍ‌: بعد از آن گردانيده شوند به عذابى بزرگ كه آتش جهنم است در روز قيامت. شأن نزول‌ «1»- مفسران چنين نقل نموده كه ده نفر از مخلصين
    ۴۶ کیلوبایت (۳٬۴۸۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۰
  • البقرة ٣٩ (رده آتش جهنم)
    تکذیب کردند، اینانند همراهان آتش، (و هم)ایشان در آن ماندگارانند. و آنان که کفر ورزیدند و تکذیب آیتهای ما کردند ایشانند یاران آتش در آنند جاودانان‌ But as for
    ۲۹ کیلوبایت (۲٬۴۳۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۲
  • مجبورند، دوم آنكه خدا قابل ديدن است و سوم آنكه شيطان را به آتش نمى‌توان سوزاند، زيرا آتش در آتش تأثيرگذار نيست. بهلول شاگرد امام صادق عليه السلام در محكوميّت
    ۳۷ کیلوبایت (۳٬۱۳۶ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۵
  • در تكوينيات بستگى دارد به بيشتر بودن عنايات الهى واستدلال ابليس به برترى آتش غلط بوده است . وجوب امتثال امر الهى از جهت اين است كه امر، امر او است و دائر
    ۲۳ کیلوبایت (۱٬۷۳۸ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۵
  • در تكوينيات بستگى دارد به بيشتر بودن عنايات الهى واستدلال ابليس به برترى آتش غلط بوده است . وجوب امتثال امر الهى از جهت اين است كه امر، امر او است و دائر
    ۳۳ کیلوبایت (۲٬۶۵۱ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۵
  • در تكوينيات بستگى دارد به بيشتر بودن عنايات الهى واستدلال ابليس به برترى آتش غلط بوده است . وجوب امتثال امر الهى از جهت اين است كه امر، امر او است و دائر
    ۳۵ کیلوبایت (۲٬۶۲۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۵
  • نيز در فكر زنده‌ها هستند. «يا لَيْتَ قَوْمِي يَعْلَمُونَ» 12- حيات و بهشت برزخى قبل از بهشت موعود است. «قِيلَ ادْخُلِ الْجَنَّةَ» 13- شهادت سبب مغفرت است
    ۳۰ کیلوبایت (۲٬۶۴۰ واژه) - ‏۲۴ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۲۱
  • در تكوينيات بستگى دارد به بيشتر بودن عنايات الهى واستدلال ابليس به برترى آتش غلط بوده است . وجوب امتثال امر الهى از جهت اين است كه امر، امر او است و دائر
    ۳۹ کیلوبایت (۳٬۳۲۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۵
  • ظاهرا آنست كه خداوند فرموده مشمول لعنت و هلاكت شدند صاحبان گودالها و آتش داراى آتش افروز مخصوصى چون النّار ظاهرا بدل اشتمال است براى اخدود و توصيف نار بذات
    ۲۷ کیلوبایت (۲٬۵۱۹ واژه) - ‏۲ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۰۵:۵۲
  • در تكوينيات بستگى دارد به بيشتر بودن عنايات الهى واستدلال ابليس به برترى آتش غلط بوده است . وجوب امتثال امر الهى از جهت اين است كه امر، امر او است و دائر
    ۴۵ کیلوبایت (۳٬۷۲۶ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۵
  • را از آتش فرش كنيد و درى از جهنم بر او بگشاييد تا بيايد ما را، و آنچه نزد ما باشد بدتر است. پس با عمودى سه ضربت بر او زنند كه قبرش پر شود از آتش؛ و اگر
    ۴۳ کیلوبایت (۳٬۶۸۴ واژه) - ‏۲۹ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۵:۵۵
  • سايرين بآن و چنانچه در سور سابقه مفصّلا ذكر شد آتش مهمّى تهيّه نموده و حضرت را در آن انداختند و خداوند آتش را بر او برد و سلام يعنى سرد و سلامت فرمود و نجات
    ۲۵ کیلوبایت (۲٬۱۵۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۶
  • در تكوينيات بستگى دارد به بيشتر بودن عنايات الهى واستدلال ابليس به برترى آتش غلط بوده است . وجوب امتثال امر الهى از جهت اين است كه امر، امر او است و دائر
    ۶۴ کیلوبایت (۵٬۲۵۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۵
  • بيزدان‌ و اهرمن‌ شدند و پرستش‌ آتش‌ كردند بتوّهم‌ اينكه‌ توجّه‌ بخدا نمي‌شود و جلد 15 - صفحه 62 مخلوقي‌ لطيفتر ‌از‌ آتش‌ نيست‌ بايد ‌به‌ ‌او‌ توجّه‌ كرد
    ۲۹ کیلوبایت (۲٬۲۰۶ واژه) - ‏۲۴ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۱۹
  • میزان‌هایشان سبک است، ایشان خویشتن را زیان کرده (و) در جهنّم ماندگارانند. آتش چهره‌ی آنها را دگرگون و تباه می‌سازد حال آنکه در آنجا شکافته‌لبان (و) گشاده‌دهان
    ۴۷ کیلوبایت (۲٬۰۷۸ واژه) - ‏۲۲ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۲:۳۷
  • عذاب و انتقام نزديك بآنها داده يا در دم مرگ و بعد از آن بعذابهاى گوناگون برزخى يا در زمان حيات بقتل و ذلّت و اسارت در فتوحات اسلامى و ظاهرا قلّت مستفاد
    ۲۸ کیلوبایت (۲٬۶۸۵ واژه) - ‏۱ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۳۹
  • به زبان مى گويد (و اگر باز گردد برنامه اش همچون سابق است ) و پشت سر آنها برزخى است تا روزى كه برانگيخته مى شوند. تفسير: تقاضاى ناممكن ! در تعقيب بحثهائى
    ۳۲ کیلوبایت (۳٬۸۴۸ واژه) - ‏۱۶ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۰۷
  • ديد مرد سياه روى با موى سياه و بدبو با لباس سياه كه از دهن و مناخر دماغ او آتش و دود سياه بيرون مى‌آيد، در آن حال غشوه بر آن حضرت عارض شد. چون افاقه آمد،
    ۳۸ کیلوبایت (۳٬۲۲۷ واژه) - ‏۲۰ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۷:۳۷
  • شود نامه عمل او از جانب پشتش‌ پس در آتيه ميخواهد هلاك خود را و در آيد در آتش افروخته‌ همانا او بوده است در ميان كسان خود شادمان‌ همانا او گمان كرده آنكه
    ۳۶ کیلوبایت (۳٬۲۷۵ واژه) - ‏۳ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۶:۱۰
  • تكوينى آن خوردن بوده ، عينا مانند مردن بدنبال زهر خوردن ، و سوختن بدنبال در آتش افتادن ، همچنانكه در همه موارد تكليف ارشادى ، اثر، اثر تكوينى است ، ترجمه
    ۴۳ کیلوبایت (۴٬۹۷۹ واژه) - ‏۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۳۴
  • زندگى در اينجا همان حيات و زندگى برزخى است كه ارواح در عالم پس از مرگ دارند، نه زندگى جسمانى و مادى ، گرچه زندگى برزخى ، اختصاصى به شهيدان ندارد، بسيارى
    ۴۲ کیلوبایت (۴٬۸۱۳ واژه) - ‏۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۴۲
  • كار رفته است و در زيارت و توسّل، كسى را پرستش نمى‌كنيم. ثانياً: ما به حيات برزخى معتقديم، قرآن هم شهيدان را زنده مى‌داند. ما از اولياى خدا كه در راه خدا شهيد
    ۴۷ کیلوبایت (۳٬۷۳۶ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۰
  • اين ترتيب هم از درون مى سوزند و هم از بيرون تمام وجودشان را آتش فرا مى گيرد، و در وسط آتش نيز آب سوزان بر آنها مى ريزند. نظير همين معنى در آيه ۱۹ سوره
    ۴۸ کیلوبایت (۵٬۵۸۵ واژه) - ‏۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۵:۴۴
  • براى اين كه خود را از اين اشكال خلاص كنند، گفته اند: گنهكاران بعد از خروج از آتش، جزو اصحاب يمين مى شوند، و نامه شان را به دست راستشان مى دهند. ترجمه تفسير
    ۴۰ کیلوبایت (۴٬۴۸۸ واژه) - ‏۷ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۴:۵۶
  • پاداش و كيفر را ببيند، زيرا اين پاداش و كيفر برزخى كامل نيست . سپس اضافه مى كند: «كسانى كه از تحت تاءثير جاذبه آتش دوزخ دور شوند و داخل در بهشت گردند، نجات
    ۴۶ کیلوبایت (۵٬۲۱۴ واژه) - ‏۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۷:۳۰
  • بيهوده نيافريدهاى ، منزهى تو، ما را از عذاب آتش نگاه دار. ۱۹۲ - پروردگارا، هر كه را تو (به خاطر اعمالش ) به آتش افكنى ، او را خوار و رسوا ساخته اى ، و اين
    ۴۲ کیلوبایت (۴٬۹۱۹ واژه) - ‏۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۷:۳۱
  • ايمان آورده و با ايمان خالص، او را مى پرستيده. نه به طمع بهشت و نه از ترس آتش، بلكه از اين جهت كه او اهليت پرستش دارد، و به همين جهت، از بندگان «مُكرَم»
    ۳۷ کیلوبایت (۴٬۲۶۸ واژه) - ‏۲۴ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۸
  • نهانى خشم تفسير نمونه جلد ۲ صفحه ۳۴۷ خدا را فرو مى نشاند، و همانطور كه آب آتش را خاموش مى كند گناه انسان را از بين مى برد. و نيز در روايتى آمده است : هفت
    ۴۲ کیلوبایت (۴٬۹۳۰ واژه) - ‏۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۲۶
  • ديگر گفته اند: مراد از ((معيشت ضنك ((، عذاب آتش روز قيامت ، و مراد از جمله ((نحشره (( عذابهاى قبل از دخول در آتش ‍ است . اين وجه نيز صحيح نيست ، زيرا با اطلاق
    ۴۲ کیلوبایت (۴٬۹۹۶ واژه) - ‏۷ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۴۰
  • طراوت مى بخشد، اعصاب را تقويت كرده ، بيمارى و درد و ضعف را از ميان مى برد و آتش خشم را فرو مى نشاند. اين بحث را با حديثى از پيغمبر اكرم (صلى اللّه عليه و
    ۴۵ کیلوبایت (۵٬۴۲۹ واژه) - ‏۲۰ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۴۳
  • گفت: چطور چنين چيزى ممكن است؟ سلمان گفت: بله ممكن است، چون ارواح مؤمنان در برزخى از زمين قرار دارند، هر كجا بخواهند مى روند، ولى جان كفّار در سجّين است (و
    ۴۴ کیلوبایت (۴٬۷۸۳ واژه) - ‏۷ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۴:۵۹
  • فرمايد: «آنهايى كه نافرمانى خدا و پيامبر كنند واز مرزها تجاوز نمايند جاودانه در آتش خواهند بود» (و من يعض الله و رسوله و يتعد حدوده يدخله نارا خالدا فيها) البته
    ۴۸ کیلوبایت (۵٬۲۷۲ واژه) - ‏۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۷:۳۳