نتایج جستجو
از الکتاب
- ندانيد، بلكه لطف او بدانيد بِنِعْمَةِ رَبِّكَ ... 21- ياد نعمتها انسان را از يأس و خودباختگى نجات داده و مقاومت او را در جلد 10 - صفحه 520 برابر حوادث زياد۳۸ کیلوبایت (۳٬۶۸۱ واژه) - ۱۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۳:۰۷
- ندانيد، بلكه لطف او بدانيد بِنِعْمَةِ رَبِّكَ ... 21- ياد نعمتها انسان را از يأس و خودباختگى نجات داده و مقاومت او را در جلد 10 - صفحه 520 برابر حوادث زياد۳۷ کیلوبایت (۳٬۷۳۹ واژه) - ۱۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۳:۰۷
- ندانيد، بلكه لطف او بدانيد بِنِعْمَةِ رَبِّكَ ... 21- ياد نعمتها انسان را از يأس و خودباختگى نجات داده و مقاومت او را در جلد 10 - صفحه 520 برابر حوادث زياد۴۳ کیلوبایت (۳٬۸۲۷ واژه) - ۱۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۳:۰۹
- و بيان احكام باز تعجيل در عقوبت دنيوى جلد 3 صفحه 349 نميفرمايد تا بكلّى يأس از صلاح آنها حاصل شود و دلالت دارد بر اينكه مأمور به توبه است اختصاص امر باهل۴۳ کیلوبایت (۳٬۵۷۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
- او که مؤمن بايد بين خوف و رجاء باشد نه امن من مكر اللّه و نه يأس من روح اللّه و در بسياري از اخبار دارد رجاء او بيشتر از خوف۴۳ کیلوبایت (۳٬۶۶۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۶
- نيست و قابل درك نيست. جلد 13 - صفحه 52 (وَ قَد خابَ) خيب نااميدي و يأس و قطع رحمت است. (مَنِ افتَري) البتّه افتراء علي اللّه و علي الانبياء۴۲ کیلوبایت (۳٬۵۶۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۵
- بيان: اين آيه ترشيح است براى تمثيل كسانى كه مصرند بر كفر به اموات و مبالغه در يأس ايشان از ايمان، يعنى چنانچه شنوانيدن سخن به مردگان متعذر است، همچنين شنوانيدن۴۰ کیلوبایت (۳٬۵۱۲ واژه) - ۲۷ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۳۹
- ولى از جاهل پذيرفته است فيض ره فرموده شايد سبب عدم قبول از عالم در اين وقت ياس از زندگى باشد براى حصول امارات مرگ بخلاف جاهل كه او مأيوس نميشود مگر وقت معاينه۴۴ کیلوبایت (۳٬۹۷۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۹
- در اينکه آيه بيان ميفرمايد. و از آن جمله يائسه که سنش بحد يأس رسيده باشد در هاشميات شصت سال «ستين سنه» و در غير هاشميات۴۳ کیلوبایت (۳٬۵۷۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۳۰
- الْمُؤْمِناتِ ... 4- راه توبه همواره باز است و براى هيچ كس بنبست وجود ندارد و لذا يأس از رحمت خدا ممنوع است. (آرى، خداوند حتّى شكنجهگرانى كه مؤمنان را مىسوزاندند،۴۰ کیلوبایت (۳٬۳۳۵ واژه) - ۲ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۰۵:۴۹
- كَفي بِاللّهِ بَينِي وَ بَينَكُم شَهِيداً اينکه آيه شريفه پس از يأس از ايمان اينکه كفار و مشركين که ديگر قابل هدايت نيستند كأنه ميفرمايد۴۳ کیلوبایت (۳٬۴۳۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- پاكدامن، لواط، گواهى ناحق، نااميدى از رحمت خداوند، ايمن دانستن خود از عذاب الهى، يأس از رحمت الهى، كمك و تكيه به ظالمان، سوگند دروغ، حبس و ندادن حق ديگران، دروغ،۸۹ کیلوبایت (۸٬۰۰۹ واژه) - ۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۲۳
- او که مؤمن بايد بين خوف و رجاء باشد نه امن من مكر اللّه و نه يأس من روح اللّه و در بسياري از اخبار دارد رجاء او بيشتر از خوف۴۵ کیلوبایت (۳٬۳۵۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۶
- است و فرمود از رحمت و فرج و گشايش خداوند براى اهل ايمان مأيوس نباشيد چون يأس از رحمت خدا از معاصى كبيره است و مؤمن اميد خير دارد از خداوند در بلاء، و شكر۴۵ کیلوبایت (۳٬۹۹۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۵
- هر مرتبه از معاصي و اعمال سيئه باشد بايد رجاء داشته باشد که يأس از روح اللّه هم از كبار معاصي است و گفتند: خوف سه مرتبه دارد:۴۲ کیلوبایت (۳٬۶۱۱ واژه) - ۱۹ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۲۶
- است. به فرش حصيرى نيز از آن جهت حصير مىگويند كه در هم بافته شده است. 1- يأس و نااميدى از رحمت الهى روا نيست. خداوند، براى مفسدان نيز راه بازگشت را باز۴۰ کیلوبایت (۳٬۳۵۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
- در كنار هم نقش تربيتى دارند. اميد، به تنهايى سبب غرور، وبيم از تنهايى، سبب يأس مىشود. «يُحَذِّرُكُمُ اللَّهُ نَفْسَهُ ... وَ اللَّهُ رَؤُفٌ بِالْعِبادِ»۴۷ کیلوبایت (۳٬۹۰۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
- اسراف و تبذير و تضييع مال و غير اينها و چه در حدّ تفريط ذلت و خفت و يأس من روح اللّه و قنوط و بخل و چه در امور دنيويه نه غرق دنيا و نه۵۱ کیلوبایت (۴٬۲۸۲ واژه) - ۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۱۶
- رجاء اينست که بايمن شدن از عذاب الهي نرسد که اينکه هر دو «ياس من روح اللّه و امن من مكر اللّه» از گناهان كبيره است. 2-۵۹ کیلوبایت (۴٬۸۰۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
- الْمُؤْمِناتِ ... 4- راه توبه همواره باز است و براى هيچ كس بنبست وجود ندارد و لذا يأس از رحمت خدا ممنوع است. (آرى، خداوند حتّى شكنجهگرانى كه مؤمنان را مىسوزاندند،۵۰ کیلوبایت (۴٬۱۸۹ واژه) - ۲ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۰۵:۴۸
- بازگرديد و از ما دور شويد كه شما را از اين نور نصيبى نيست. اين كلام را بر وجه يأس آنها گويند، زيرا مىدانند در پس ايشان نورى نيست و منافقان به تصور نور در عقب،۶۱ کیلوبایت (۵٬۰۱۸ واژه) - ۶ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۴۸
- تأثير نميدادند و شرط امر بمعروف و نهي از منكر احتمال تأثير است و با يأس واجب نيست. كَذلِكَ نَبلُوهُم ابتلاء بمعني امتحان است چون تمام موجودات۵۵ کیلوبایت (۴٬۳۷۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
- هنوز حيض نديدهاند اگر چه از نه سال متجاوز شدهاند ايندو دسته كه يكى بعنوان يأس و ارتياب معرّفى شده و ديگر بعنوان حيض نديدن هر دو بايد سه ماه هلالى بعد از۶۳ کیلوبایت (۵٬۵۱۳ واژه) - ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۱۵
- است که بين خوف و رجاء باشد نه ايمن از عذاب الهي باشد و نه ياس من روح اللّه، در بعض اخبار دارد ميفرمايد: مؤمن بين خوف و رجاء۶۲ کیلوبایت (۵٬۴۳۳ واژه) - ۱۱ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۰:۴۴
- بخاطر ظاهر شدن آثار و نشانه هاى آن ، و نزديك شدن به ياس را هم عرفا ياس مى گويند، ولى ياس حقيقى و قاطع نيست . جمله «حتى اذا استيئس ...» متعلق غايتى است كه از۳۹ کیلوبایت (۴٬۵۹۹ واژه) - ۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۲:۳۶
- خود را حفظ كنيد و گرفتار گناه شديد، راه توبه باز است و نبايد اميد شما به يأس تبديل شود. تُوبُوا إِلَى اللَّهِ ... عَسى رَبُّكُمْ در دنيا و آخرت، پيامبر۸۱ کیلوبایت (۶٬۵۷۴ واژه) - ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۱۱
- كمالات بشر است. «يُحِبُّهُمْ وَ يُحِبُّونَهُ» 10- با نويد جايگزينى ديگران، جلو يأس و ترس را بگيريد. مَنْ يَرْتَدَّ ... فَسَوْفَ يَأْتِي ... وَ لا يَخافُونَ۸۹ کیلوبایت (۷٬۶۵۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
- و توصيههاى بىدليل دنيوى در جوامع فاسد، جدا است. شفاعت، براى جلوگيرى از يأس و نااميدى و ايجاد پيوند مردم با اولياى خداست. شفاعت، پاداشى است كه خداوند۱۴۲ کیلوبایت (۱۱٬۵۴۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۵
- نيست كسى از مغفرت او مايوس و از روح و رحمتش نااميد گردد، زيرا نمى توان اين ياس و نوميدى را به مانعى كه جلو مغفرت خدا را بگيرد توجيه نمود، تنها چيزى كه مايه۴۰ کیلوبایت (۴٬۵۹۲ واژه) - ۲۶ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۴۸
- آنجا كه در شدائد سخت ، انسان از نجات خود ماءيوس مى شود، اين ماده در مورد ياس نيز به كار رفته است ، و نامگذارى «ابليس » به اين نام به خاطر همين معنى است۴۷ کیلوبایت (۵٬۳۶۳ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۵:۳۷
- اَلدُّنْيَا وَ يُبْسٍ مِنْ أَغْصَانِهَا وَ اِنْتِثَارٍ مِنْ وَرَقِهَا وَ يَأْسٍ مِنْ ثَمَرِهَا وَ اِغْوِرَارٍ مِنْ مَائِهَا قَدْ دَرَسَتْ أَعْلاَمُ اَلْهُدَى۱۹ کیلوبایت (۱٬۱۹۵ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۱۹
- ببيند، در طلبش بر مى خيزد، و اگر شرّى به او برسد، بيش از اندازه دچار نوميدى و يأس مى گردد. چون مى بيند اسبابى را كه به آن ها تكيه داشت، همه از كار افتاده. و۲۵ کیلوبایت (۲٬۹۶۰ واژه) - ۱۴ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۴۷
- اين ظالمان يار و ياورى- كه آنها را نجات دهد- ندارد) (مائده: ۷۲). و پس از آن يأس و نوميدى از رحمت خدا است زيرا خداوند عزّ و جلّ ميفرمايد: إِنَّهُ لا يَيْأَسُ۲۸ کیلوبایت (۹۵۰ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۵:۲۸
- است كه دل را نور و صفا مى بخشد، و به پيروزيها اميدوار مى كند، و گرد و غبار ياس و نوميدى را از صفحه روح انسان مى زدايد. در حديثى آمده است كه پيغمبر اكرم (صلى۳۳ کیلوبایت (۴٬۰۶۱ واژه) - ۲۰ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۴۳
- تكامل انسان امكانپذير نيست ، يا گرفتار غرور و غفلت مى شود، و يا در گرداب ياس و نوميدى فرو مى رود. و به تعبير ديگر توصيف او به «عزيز» و «غفار» دليل ديگرى۴۱ کیلوبایت (۴٬۷۲۷ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۴:۵۹
- از آنجا كه اين تحضيض بر امرى ماضى واقع شده كه هنوز تحقق نيافته قهرا معناى ياس و نوميدى را افاده مى كند، ياسى كه مساوى با نفى است ، و چون چنين مفادى داشته۴۲ کیلوبایت (۴٬۸۲۵ واژه) - ۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۱:۵۲
- ۶۸ و به اين ترتيب اميد آنها را در مورد جدائى از شياطين براى هميشه مبدل به ياس مى كند و چه طاقتفرساست تحمل اين همنشينى ؟! در تفسير اين آيه احتمالات ديگرى۴۲ کیلوبایت (۴٬۹۰۵ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۵:۳۶
- بگذرد باعث جرئت و غفلت است ، و اگر بيم و انذار بيش از اندازه باشد نتيجهاش ياس و نوميدى و خاموش شدن شعله هاى عشق و تحرك است . درست به همين دليل در آيات۴۱ کیلوبایت (۴٬۵۵۸ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۰۹
- كند، اين جمله ها كه از صراحت و قاطعيت سرشار است اين اميد را به كلى مبدل به ياس مى كند و به آنها نشان ميدهد كه مطلب بالاتر از آن است كه آنها مى پندارند و۴۴ کیلوبایت (۵٬۲۴۰ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۰۲
- گفته اند درست در همين لحظه بود كه ساره در آن سن زياد و بعد از رسيدن به حد ياس ، بار ديگر عادت ماهيانه را كه نشانه امكان تولد فرزند بود پيدا كرد و لذا وقتى۴۳ کیلوبایت (۵٬۰۷۸ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۰:۱۳
- » كه دو وصف از اوصاف اميد بخش پروردگار است در پايان آيه جائى براى كمترين ياس و نوميدى باقى نمى گذارد آرى به همين دليل آيه فوق گسترده ترين آيات قرآن است۴۷ کیلوبایت (۵٬۵۳۲ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۵:۰۳
- . فَلَمَّا استَيْئَسوا مِنْهُ خَلَصوا نجِيًّا ... در مجمع البيان گفته : «ياس » به معناى قطع شدن طمع آدمى است از امرى كه بدان طمع داشته و بصورت : «يئس -۴۲ کیلوبایت (۴٬۷۹۳ واژه) - ۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۲:۲۳
- منان محروم در هر عصر و زمان به اين وعده بزرگ الهى دلگرم شوند و گرد و غبار ياس و نوميدى را از دل و جان خود بشويند و براى ادامه مبارزه با لشكر باطل آماده۴۸ کیلوبایت (۵٬۶۷۹ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۴:۵۵
- ولى داراى اثر روانى هستند: فال نيك اميد آفرين است در حالى كه فال بد موجب ياس و نوميدى و ناتوانى مى شود. تفسير نمونه جلد ۱۲ صفحه ۵۳ و از آنجا كه اسلام ،۴۱ کیلوبایت (۴٬۹۲۴ واژه) - ۱۶ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۴:۴۹