نتایج جستجو

از الکتاب
نتایج ۱ - ۱۰۰ از ۴۴۹
جستجوی پیشرفته

جستجو در فضاهای نام:

  • امر مى کند که بدون تحقیق، شخص مشکوک را نکشید. ۲- مؤمنان، هنگام روانه شدن براى جهاد، باید نسبت به اسلام و کفر افراد و نیروهاى مقابل تحقیق نمایند. (یا ایّها
    ۷۳ کیلوبایت (۶٬۲۶۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۰
  • می‌آورند باید از روی تحقیق باشد. نخست می‌فرماید: «ای کسانی که ایمان آورده‌اید! اگر شخص فاسقی خبری برای شما بیاورد در باره آن تحقیق کنید» (یا أَیُّهَا الَّذِینَ
    ۶۳ کیلوبایت (۶٬۰۳۰ واژه) - ‏۱۳ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۳۸
  • «یأس» در اینجا به همان معناى معروف آن است، ولى لازمه هر یأسى علم به عدم تحقیق آن موضوع است، بنابراین، ثبوت یأس آنها لازمه اش علم آنهاست، ولى این گفتار
    ۴ کیلوبایت (۳۳۳ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۴۶
  • آل عمران ١٦٥ (رده روش تحقیق)
    آثار ایمان ۱۱ پیروزى:۲، ۴ آثار پیروزى ۲، ۴ ۱۲ تاریخ: ذکر حوادث تاریخ ۴ تحقیق: روش تحقیق ۶ تذکر: آثار تذکر ۴ جهاد: فرار از جهاد ۷ خدا: قدرت خدا ۱۰ دشمنان:۱۲
    ۳۸ کیلوبایت (۳٬۲۱۸ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
  • النساء ٥١ (رده تحقیق در تاریخ)
    است که چنین خطرى شما را نیز تهدید مى کند و هشیار باشید. ۷- دعوت قرآن به تحقیق در احوال پیروان ادیان گذشته، براى درس آموزى و عبرت از آنان (الم تر الى الذین
    ۴۲ کیلوبایت (۳٬۳۱۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۹
  • Javascript to function. و هنگامی که خبری از پیروزی یا شکست به آنها برسد، (بدون تحقیق،) آن را شایع می‌سازند؛ در حالی که اگر آن را به پیامبر و پیشوایان -که قدرت
    ۵۳ کیلوبایت (۴٬۳۴۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۰
  • الغدير ص 1 تا 24 در خصوص شعر ممدوح و شعراء حق مطلب را ادا كرده است طالبان تحقيق به آنجا رجوع كنند. آيا رسول خدا صلى اللّه عليه و آله و سلم شعر گفته است؟
    ۱۴ کیلوبایت (۱٬۲۸۸ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۱۴
  • با امام «علیه السلام» بگوید: ما در کتاب خود سیصد سال مییابیم و ایضاً باید تحقیق کرد که در آن روز حساب شمسى در عربستان معمول بوده یا نه؟ و آیه ما بعد که مى‏گوید
    ۸ کیلوبایت (۹۲۱ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۰۲
  • نوميد نمى‌شود.» ای فرزندان من، بروید (به ملک مصر) و از حال یوسف و برادرش تحقیق کرده و جویا شوید و از رحمت خدا نومید مباشید که هرگز جز کافران هیچ کس از رحمت
    ۴۹ کیلوبایت (۴٬۲۳۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۵
  • ستمگر و متجاوز نباشد بر او گناهى نيست، زيرا خدا آمرزنده و مهربان است. به تحقیق، خدا حرام گردانید بر شما مردار و خون و گوشت خوک را و آنچه را که به اسم غیر
    ۶۸ کیلوبایت (۶٬۰۴۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
  • راندن اهل تحقیق و بى پاسخ گذاشتن سؤالات آنان، نکوهیده و ناروا است. (و أمّا السائل فلاتنهر) «سائل»، کلمه اى است مطلق و بر پرسشگران و اهل تحقیق نیز قابل تطبیق
    ۴۳ کیلوبایت (۳٬۸۲۷ واژه) - ‏۱۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۳:۰۹
  • بالا مى‌بريم و فوق هر صاحب دانشى دانشورى است. پس (یوسف یا مأمور او) شروع در تحقیق از بارهای ایشان پیش از بار برادر کرد، آخر آن مشربه را از بار برادر خود (بنیامین)
    ۷۳ کیلوبایت (۶٬۱۷۶ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۵
  • استنتاج كرده است و در ص 20 ذيل فصل «وزنه‏هاى عمل» روايت فوق را نقل كرده. بنابر تحقيق ايشان: عمل با عامل توزين خواهد شد، على هذا انبياء و اوصياء كه با عمال بيكرانشان
    ۲۰ کیلوبایت (۲٬۰۶۸ واژه) - ‏۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۴۴
  • ميكنيد ‌ يا ‌ تكذيب‌ مينمائيد و بالجمله‌ كافر ميشويد. تفسیر آیات ۱- پرسش و تحقیق درباره احکام ناگفته الهى، مورد نهى خداوند در تمامى ادیان (لاتسئلوا عن اشیاء
    ۲۲ کیلوبایت (۱٬۷۲۶ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
  • استفاده مى شود و با توجه به این که ماده «تبصرون» به معناى نگاه همراه با تحقیق و تأمل است، استفاده مى شود که مشکل کافران، سطحى نگرى است. ۵ - مطالعه در وجود
    ۲۵ کیلوبایت (۲٬۲۷۹ واژه) - ‏۲ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۲۱
  • دارند، نه روح حق طلبی، و نه این مقدار از ج5، ص29 تقوا که آنها را دعوت به تحقیق و تدبر در آیات الهی کند. تفسیر آیات ۱ - اتمام حجت خداوند بر کافران، با ابلاغ
    ۲۳ کیلوبایت (۲٬۰۶۶ واژه) - ‏۲۵ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۱۹
  • تأکیدها و حاکی از قاطعیت تمام است، سبب شد که بت پرستان کمی به خود آمده در صدد تحقیق بر آیند، رو به سوی ابراهیم کرده: «گفتند: آیا مطلب حقّی برای ما آورده‌ای یا
    ۲۶ کیلوبایت (۲٬۱۱۱ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
  • جوئيم در دوام و ثبات پرستش، و در جميع مقاصد و حوائج از ذات تو يارى خواهيم. تحقيق: يكى از محسنات بلاغت، اسلوب التفات است؛ و يكى از اقسام آن، التفات از غيبت
    ۱۷۰ کیلوبایت (۱۵٬۱۹۰ واژه) - ‏۲۴ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۰:۳۱
  • اَيْقَنَهُ» هر دو به يك معنى اند يعنى تحقيق كرد و به يقين رسيد. به احتمال قوى مراد از «يُوقِنُونَ» در آياتى نظير [جاثية:4]. مراد تحقيق كردن و يقين جستجو كردن است
    ۷ کیلوبایت (۶۴۰ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۱۴
  • اَيْقَنَهُ» هر دو به يك معنى اند يعنى تحقيق كرد و به يقين رسيد. به احتمال قوى مراد از «يُوقِنُونَ» در آياتى نظير [جاثية:4]. مراد تحقيق كردن و يقين جستجو كردن است
    ۷ کیلوبایت (۶۱۶ واژه) - ‏۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۲۶
  • دیار خود) هجرت کرده و به سوی شما آمدند (ممکن است جاسوس باشند) شما از آنها تحقیق کرده و امتحانشان کنید و البته خدا به (صدق و کذب) ایمانشان داناتر است، اگر
    ۱۰۵ کیلوبایت (۸٬۷۳۷ واژه) - ‏۴ تیر ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۳۰
  • «شأن» و «أمر» نیز از جمله معانى ذکر شده براى این کلمه است (قاموس). ۳ - لزوم تحقیق در باره انحرافات فکرى و عقیدتى مردم و شناخت علل و زمینه هاى آن (قال فما خطبک
    ۲۸ کیلوبایت (۲٬۵۷۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۵
  • پراکندگى را مى رساند و تصریح به آن، اهمیت موضوع را افاده مى کند. ۶ - مطالعه و تحقیق در نظام حیات، راهى براى دستیابى انسان به یقین در خداشناسى (و فى خلقکم ..
    ۲۲ کیلوبایت (۱٬۸۰۶ واژه) - ‏۵ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۲۸
  • کذبین) ۶- سابقه نیک متهمان و سوگند آنان بر بى گناهى ، مانع جواز بازرسى و تحقیق درباره اتهام آنان نمى شود. (قالوا تالله لقد علمتم ... فما جزؤه إن کنتم کذبین)
    ۲۸ کیلوبایت (۲٬۳۷۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۵
  • را دائمى و غيرقابل تخلف و تغيير معرفى مى كند پنج نكته درباره صراط مستقيم تحقيق درباره معنى هدايت در «إهدنا الصراط المستقيم» جواب از اشكالى كه به صاحب صحاح
    ۱۸۴ کیلوبایت (۱۶٬۸۴۸ واژه) - ‏۲۴ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۰:۳۹
  • فاسق معلوم باشديعنى: اى اهل ايمان اگر فاسقى خبرى پيش شما آورد در باره آن تحقيق كنيد مبادا از روى عدم علم قومى راآسيب رسانيد و بركرده خويش پشيمان شويد. اين
    ۷ کیلوبایت (۷۴۵ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۰۵
  • فاسق معلوم باشديعنى: اى اهل ايمان اگر فاسقى خبرى پيش شما آورد در باره آن تحقيق كنيد مبادا از روى عدم علم قومى راآسيب رسانيد و بركرده خويش پشيمان شويد. اين
    ۷ کیلوبایت (۷۴۳ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۱۰
  • بودنش را آفتابى كرده‏اند. در جلد سوّم جنايات تاريخ تحت عنوان «افسانه غرانيق» تحقيق رشيقى درباره مجعوليّت آن شده كه در خور تحسين است. عجب است كه از دّر منثور
    ۹ کیلوبایت (۸۶۶ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۲۲
  • فاسق معلوم باشديعنى: اى اهل ايمان اگر فاسقى خبرى پيش شما آورد در باره آن تحقيق كنيد مبادا از روى عدم علم قومى راآسيب رسانيد و بركرده خويش پشيمان شويد. اين
    ۷ کیلوبایت (۷۵۹ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۸
  • «نَحْنُ اَبْناءُاللّه وَ اَحِبّ‏ائُهُ» كه قول ديگر يهود است. ولى بنا بر تحقيق كه گذشت شقّ اوّل صحيح‏تر است و اينكه الميزان فرموده: سياق آيه ما بعد «اِتَّخَذوا
    ۱۲ کیلوبایت (۸۱۲ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۰
  • قرآن معجزه پیامبراسلام است. گفتنى است تأکید شدن این حقیقت با لام قسم و حرف تحقیق (لقد) مؤید همین برداشت است. انسان: ذکر انسان ۴ تربیت: روش تربیت ۷ تعقل: آثار
    ۳۳ کیلوبایت (۲٬۷۹۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
  • قطعاً. این واژه را نباید همواره به معنی زجر و ردع بدانیم. بلکه می‌تواند حرف تحقیق و تنبیه و جواب باشد و (به راستی) و (حقّا) و (هان) و (آری) معنی شود (نگا:
    ۳۶ کیلوبایت (۳٬۴۱۱ واژه) - ‏۱۲ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۵:۰۶
  • گرو وحى و متکى به منبع علم الهى بود. (و یسئَلونک ... فقل ) ۱۰ - وجود روحیه تحقیق و بررسى بین مسلمانان صدراسلام (و یسئَلونک ) ۱۱ - بیان و ابلاغ معارف الهى
    ۳۳ کیلوبایت (۲٬۹۰۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۵
  • استنتاج كرده است و در ص 20 ذيل فصل «وزنه‏هاى عمل» روايت فوق را نقل كرده. بنابر تحقيق ايشان: عمل با عامل توزين خواهد شد، على هذا انبياء و اوصياء كه با عمال بيكرانشان
    ۱۹ کیلوبایت (۱٬۹۸۴ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۴۸
  • استنتاج كرده است و در ص 20 ذيل فصل «وزنه‏هاى عمل» روايت فوق را نقل كرده. بنابر تحقيق ايشان: عمل با عامل توزين خواهد شد، على هذا انبياء و اوصياء كه با عمال بيكرانشان
    ۱۹ کیلوبایت (۱٬۹۸۶ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۵۹
  • استنتاج كرده است و در ص 20 ذيل فصل «وزنه‏هاى عمل» روايت فوق را نقل كرده. بنابر تحقيق ايشان: عمل با عامل توزين خواهد شد، على هذا انبياء و اوصياء كه با عمال بيكرانشان
    ۱۸ کیلوبایت (۱٬۹۸۲ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۰۹
  • است و راجع به تفصيل به الميزان ذيل 143 سوره بقره رجوع شود كه به طور مشروح تحقيق شده است بى انصافى است كه گفته شود: «اِجْتَباكُمْ» به معنى برگزيدن مردم براى
    ۴ کیلوبایت (۳۰۵ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۳۶
  • و او را مطمئن کنند که جریان امر همین بوده، نه کم و نه زیاد، گفتند: «برای تحقیق بیشتر از شهری که ما در آن بودیم سؤال کن» (وَ سْئَلِ الْقَرْیَةَ الَّتِی کُنَّا
    ۳۷ کیلوبایت (۳٬۳۵۶ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۵
  • ... و إنّا على ءاثرهم مقتدون) ۱۳ - آثار فکرى و اعتقادى پیشینیان، سزاوار تحقیق و بازنگرى است; و نه سزاوار پیروى و تقلید. (على ءاثرهم مقتدون) از لحن انتقادى
    ۳۵ کیلوبایت (۲٬۵۱۸ واژه) - ‏۹ مهر ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۴۸
  • منتشر نكرد و باعث ناامنى نشد بلكه به اولى الامر ارجاع كرد تا در باره آن تحقيق كنند. اين لفظ تنها يكبار در كلام الله آمده است. مِنْهُم وَ الّذِين لَعَلِمَه
    ۳ کیلوبایت (۲۲۵ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۵۳
  • Tabber requires Javascript to function. ما آب فراوان از آسمان فرو ریختیم، |به تحقيق ما آب فراوانى [از آسمان‌] فرو ريختيم كه ما آب را به صورت بارشى فرو ريختيم؛
    ۲۶ کیلوبایت (۲٬۲۳۲ واژه) - ‏۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۷:۳۷
  • مجيد به معنى تزويج وازدواج است مگر [نور:3]. كه شايد به معنى جماع باشد و تحقيق خواهدشد. اينك بعضى از آيات. [نساء:22]. زنانى را كه پدرانتان تزويج كرده تزويج
    ۵ کیلوبایت (۴۴۰ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۳۱
  • مجيد به معنى تزويج وازدواج است مگر [نور:3]. كه شايد به معنى جماع باشد و تحقيق خواهدشد. اينك بعضى از آيات. [نساء:22]. زنانى را كه پدرانتان تزويج كرده تزويج
    ۵ کیلوبایت (۴۶۳ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۳۰
  • [بقره:169]. مراد از سوء در مقابل فحشاء چيست؟ ايضاً در آيه [يوسف:24]. اهل تحقيق گفته‏اند گناه را از آن سؤ و سيئه گفته‏اند كه براى گناهكار بدى پيش مى‏آورد،
    ۵ کیلوبایت (۵۲۰ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۴۸
  • بیان شده است. در این صورت پیام آیه شریفه این است که فکر روزى، شما را از تحقیق و اندیشه در آیات الهى باز ندارد; زیرا خداوند روزى شما را تضمین کرده است.
    ۴۱ کیلوبایت (۳٬۶۴۰ واژه) - ‏۲ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۰۸:۳۰
  • وُجُوهِهِمْ عُمْياً وَ بُكْماً وَ صُمًّا «1». بنابراين اخبار به ماضى به جهت تحقيق و تيقن وقوع آن است. تفسير اثنا عشرى    ج‌1    63     ختمت عليك بان لا تعلم،
    ۱۲۸ کیلوبایت (۱۱٬۳۶۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۲
  • استنتاج كرده است و در ص 20 ذيل فصل «وزنه‏هاى عمل» روايت فوق را نقل كرده. بنابر تحقيق ايشان: عمل با عامل توزين خواهد شد، على هذا انبياء و اوصياء كه با عمال بيكرانشان
    ۲۲ کیلوبایت (۲٬۳۱۸ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۱۲
  • داده بود به دست آنها افتاد او را با هلهله و غوغا كشان‏كشان بردند و چون مجال تحقيق بيشتر نبود به دارش زدند گوئى كاهنان يهود و لشكريان قيصر را مقصود آن بود كه
    ۲۹ کیلوبایت (۳٬۰۴۱ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۰
  • مجيد به معنى تزويج وازدواج است مگر [نور:3]. كه شايد به معنى جماع باشد و تحقيق خواهدشد. اينك بعضى از آيات. [نساء:22]. زنانى را كه پدرانتان تزويج كرده تزويج
    ۵ کیلوبایت (۵۰۸ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۲۹
  • انجام دادم و به خود ظلم کردم پس مرا بیامرز که تو بهترین آمرزنده اى ... به تحقیق تو بخشنده گناه و رحیم هستى». ۱۳ - از امام صادق(ع) روایت شده که: «ان اللّه
    ۴۸ کیلوبایت (۴٬۲۵۸ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۲
  • مى آید که تأمین نیازها یکى از دلایل عمده پرستش ها است. ۹- وادار ساختن مردم به تحقیق و تفکر با طرح پرسش، در باره عقیده ها و عملکردهاى شان، روشى نیکو در تربیت
    ۴۳ کیلوبایت (۳٬۹۰۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۳
  • مختلف است. به مؤمنان اجازه می‌دهد سخنان دیگران را مطالعه و بررسی کنند و اهل تحقیق باشند. وَ کَتَبْنَا لَهُ‌ فِي‌ الْأَلْوَاحِ‌... (۱) وَ يَسْتَجِيبُ‌ الَّذِينَ‌
    ۴۶ کیلوبایت (۳٬۷۴۱ واژه) - ‏۱۶ دی ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۱۳
  • [بقره:169]. مراد از سوء در مقابل فحشاء چيست؟ ايضاً در آيه [يوسف:24]. اهل تحقيق گفته‏اند گناه را از آن سؤ و سيئه گفته‏اند كه براى گناهكار بدى پيش مى‏آورد،
    ۶ کیلوبایت (۵۷۶ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۴۴
  • بنى اسرائيل: داستان بقره بنى اسرائيل كه در قرآن مجيد نقل شده قابل دقّت و تحقيق است. ما عين آنرا نقل و درباره آن گفتگو مى‏كنيم. [بقره:67-73]. يعنى: آنگاه‏كه
    ۲۰ کیلوبایت (۲٬۲۰۵ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۵۹
  • وهب بن منّبه است و كعب الاحبار آن را تصديق مى‏كند، حال اين دو نفر بر اهل تحقيق روشن است، در كتاب سيرى در اسلام وضع آن دو را ضمن بحث جاعلين حديث، آشكار كرده‏ام
    ۸ کیلوبایت (۸۶۳ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۵۰
  • مقام يقين دانسته است. بنابر قول راغب مى‏شود گفت: چون‏اند مشدّد و مخّف براى تحقيق است اگر بعد از ظّن بكار روند قرينه بودن ظّن به معنى يقين است مثل آيات فوق
    ۶ کیلوبایت (۵۴۹ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۱۷
  • روايت برهان كه در سندش عمر بن شمر هست روشن است و در روايت قرب الاسناد نيز تحقيق لازم است و آنچه از ابن عباس و غيره نقل شده موضوعيّت ندارد و الله العام. وَ
    ۸ کیلوبایت (۸۲۶ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۰۶
  • از الميزان) اهل سنت آيه را به «عصبه» حمل كرده‏اند كه انشاءاللَّه در «ولى» تحقيق و رد آن خواهد آمد. [مائده:89]. تعقيد يمين به معنى قصد در يمين و سوگند خوردن
    ۹ کیلوبایت (۹۶۲ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۳۲
  • [بقره:169]. مراد از سوء در مقابل فحشاء چيست؟ ايضاً در آيه [يوسف:24]. اهل تحقيق گفته‏اند گناه را از آن سؤ و سيئه گفته‏اند كه براى گناهكار بدى پيش مى‏آورد،
    ۶ کیلوبایت (۶۲۷ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۱۲
  • به جاى کشتن وى دستور داد برجى بسازند تا او نسبت به درستى ادعاى آن حضرت به تحقیق بپردازد. آل فرعون: آثار تلاش مؤمن آل فرعون ۱۵; انذارهاى مؤمن آل فرعون ۵;
    ۴۵ کیلوبایت (۳٬۵۶۲ واژه) - ‏۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۴۸
  • می‌رسیم که در آن به چند حکم مهم اشاره شده است. ج2، ص638 1- نخست سخن از لزوم تحقیق در همه چیز به میان آورده، می‌فرماید: «و از آنچه به آن آگاهی نداری پیروی مکن»
    ۴۶ کیلوبایت (۴٬۲۷۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
  • قد شرکوکم فى الأجر ث--م قرء «و لا على الذین إذا ما أتوک ... الآیة» ; به تحقیق گروههایى را در مدینه بر جاى گذاشتید که شما چیزى را هزینه [جنگ ]نکرده اید
    ۴۳ کیلوبایت (۳٬۵۳۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۹
  • است؛ و زندگی این دنیا جز کالای فریبنده نیست. همه كس مرگ را مى‌چشد، و به تحقيق در روز قيامت مزد اعمال شما را به كمال خواهند داد. و هر كس را از آتش دور سازند
    ۵۰ کیلوبایت (۴٬۲۱۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
  • دلخواه آنها می‌آورد، عده‌ای را تکذیب می‌کردند؛ و عده‌ای را می‌کشتند. به تحقيق ما از بنى اسرائيل پيمان گرفتيم و پيامبرانى به سوى آنها فرستاديم، [اما] هرگاه
    ۳۹ کیلوبایت (۲٬۷۱۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
  • و غير عربى گفته‏اند. (ديوان دين ص 106 - 124). نگارنده پس از تعمق و دقت، تحقيق ايشان را مورد قبول ندانستم زيرا اولا: هيچ يك از قُرّاءِ باءِ «ابّ» را بى
    ۸ کیلوبایت (۸۳۸ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۴۷
  • از الميزان) اهل سنت آيه را به «عصبه» حمل كرده‏اند كه انشاءاللَّه در «ولى» تحقيق و رد آن خواهد آمد. [مائده:89]. تعقيد يمين به معنى قصد در يمين و سوگند خوردن
    ۱۰ کیلوبایت (۹۹۷ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۸:۰۰
  • البحر و رزقناهم من الطیّبات و فضّلناهم على کثیر ممّن خلقنا تفضیلاً» پس به تحقیق خداوند عزّوجلّ خبر داده است از [چگونگى ]برترى بخشیدن آدمى زاده بر سایر مخلوقاتش
    ۵۲ کیلوبایت (۴٬۵۵۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
  • یعنی، پیامبران رسالت او را عملا ابلاغ کنند و اتمام حجت نمایند. نکته‌ها: 1- تحقیق گسترده‌ای پیرامون علم غیب با دقت در آیات مختلف قرآن به خوبی روشن می‌شود که
    ۵۵ کیلوبایت (۵٬۲۱۶ واژه) - ‏۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۲:۰۸
  • مضمون‌ ‌را‌ ‌از‌ حضرت‌ صادق‌ ‌عليه‌ السّلام‌ روايت‌ كرده‌ 133 اشاره (آیه 1)- تحقیق در باره حروف مقطعه قرآن: «الم» (الم). در آغاز 29 سوره از قرآن با حروف مقطعه
    ۶۷ کیلوبایت (۶٬۱۷۷ واژه) - ‏۲۵ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۰۴:۴۶
  • ميفرمايد: اشاره (آیه 9) شأن نزول: جمعی از سران قریش، دو نفر از یاران خود را برای تحقیق در باره دعوت پیامبر اسلام علیه السّلام به سوی دانشمندان یهود در مدینه فرستادند،
    ۵۸ کیلوبایت (۵٬۶۸۸ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۱
  • مى‏كردند و تقديس مى‏نمودند؟! گوئيم: چون اكثريت بشر جاهل اند و نوعاً پى سؤال و تحقيق نمى‏روند وقتى كه چيزى ميان مردم رسميت پيدا كرد مردم آن را حقيقت مى‏دانند
    ۱۱ کیلوبایت (۱٬۲۱۹ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۱۰
  • الغدير ص 1 تا 24 در خصوص شعر ممدوح و شعراء حق مطلب را ادا كرده است طالبان تحقيق به آنجا رجوع كنند. آيا رسول خدا صلى اللّه عليه و آله و سلم شعر گفته است؟
    ۱۱ کیلوبایت (۱٬۲۰۷ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۰۳
  • فصلى بنام «يونس در كام نهنگ» باز كرده و در باره نهنگى كه آن حضرت را بلعيده تحقيق نموده است و بالاخره نظر داده كه ممكن است يونس «عليه السلام» رانهنگ «كاشالو»
    ۱۱ کیلوبایت (۱٬۱۵۸ واژه) - ‏۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۴۲
  • ‌در‌ انظار مسلمين‌ رسواشان‌ مينمود زيرا ‌خدا‌ ‌بر‌ ‌هر‌ چيزي‌ توانا ‌است‌ و تحقيق‌ كلام‌ ‌در‌ ذيل‌ ‌اينکه‌ ‌آيه‌ ‌در‌ سه‌ مقام‌ ‌است‌: «مقام‌ اول‌» ‌در‌ معناي‌
    ۵۷ کیلوبایت (۴٬۶۷۹ واژه) - ‏۲۸ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۷:۰۵
  • التّفكّر حياة قلب البصير كما يمشى المستنير فى الظّلمات بالنّور «1». فرمود: به تحقيق اين قرآن، در او است نشانه‌هاى هدايت و چراغهاى تاريكيهاى ضلالت، پس بايد به
    ۲۰ کیلوبایت (۱٬۴۵۱ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
  • الضعفاء و لا على المرضى و لا على الذین لا یجدون ما ینفقون حرج» ... ; ... به تحقیق خداوند بر بندگان احتجاج مى کند به چیزى که به آنها عطا فرموده و شناختى که
    ۴۹ کیلوبایت (۳٬۹۴۱ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۹
  • و آله مشغول نماز صبح بود، و در آن تلاوت قرآن می‌کرد، گروهی از جن در صدد تحقیق از علّت قطع اخبار آسمانها از خود بودند صدای تلاوت قرآن محمد صلّی اللّه علیه
    ۵۴ کیلوبایت (۴٬۸۶۲ واژه) - ‏۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۳۵
  • «4» تفسير مجمع البيان، جلد اوّل، صفحه 382. تفسير اثنا عشرى، ج‌1، ص: 492 7- تحقيق علم و اتقان عمل. 8- علم به احكام شريعت. و تسميه علم به حكمت به جهت آنست كه
    ۴۰ کیلوبایت (۳٬۴۳۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
  • (77) بعد از آن وصف فرمايد قرآن شريف را: وَ إِنَّهُ لَهُدىً‌: و بدرستى و تحقيق كه قرآن هر آينه راهنماينده است به حق، وَ رَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِينَ‌: و بخشايش
    ۲۷ کیلوبایت (۲٬۳۱۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
  • السّلام نقل نموده كه طسم معناى آن انا الطّالب السّميع المبدى المعيد است و تحقيق حقيق راجع بفواتح السور در اول سوره بقره گذشت و نيز نقل شده كه طاء اشاره بشجره
    ۲۸ کیلوبایت (۲٬۴۰۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۲
  • الغدير ص 1 تا 24 در خصوص شعر ممدوح و شعراء حق مطلب را ادا كرده است طالبان تحقيق به آنجا رجوع كنند. آيا رسول خدا صلى اللّه عليه و آله و سلم شعر گفته است؟
    ۱۲ کیلوبایت (۱٬۳۲۷ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۵
  • است که پرسش مطرح شده در آیه، درباره دورى و نزدیکى خداست. ۲ - جواز پرسش و تحقیق درباره صفات خداوند و چگونگى آنها (و إذا سألک عبادى عنى فإنى قریب) ۳ - خداوند،
    ۵۹ کیلوبایت (۵٬۳۴۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
  • ندای دعوت اسلام می‌رسد ولی به صورت ناقص و غیرقانع کننده، و خودشان هم اهل تحقیق و پژوهش نیستند. - کسانی که ندای دعوت اسلام بدیشان می‌رسد و آن را می‌پذیرند
    ۵۴ کیلوبایت (۴٬۵۱۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۳
  • مواطن کثیرة» فعددنا تلک المواطن فکانت ثمانین ; ... خداوند مى فرماید: «به تحقیق خدا شما را در مواطن کثیره یارى کرد.» ما این مواطن را شمردیم هشتاد مورد بود»
    ۵۵ کیلوبایت (۴٬۹۰۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۸
  • خواهد شد سفارش کرد که نزد مالک و صاحب اختیار خود (شاه) از من سخن بگو» تا تحقیق کند و بی‌گناهی من ثابت گردد (وَ قالَ لِلَّذِی ظَنَّ أَنَّهُ ناجٍ مِنْهُمَا
    ۵۸ کیلوبایت (۵٬۳۹۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
  • را بر او حرام کند، و جایگاهش آتش است، و برای ستمکاران هیچ یاوری نیست. به تحقيق آنان كه گفتند كه خدا همان مسيح پسر مريم است، كافر شدند. مسيح گفت: اى بنى
    ۵۳ کیلوبایت (۳٬۸۵۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
  • و خصوص پيغمبر خاتم و ائمه ما عليهم السّلام و حضرت زهرا سلام اللّه عليها تحقيق آنستكه از ترك اولى هم مأمون بودند و ضمنا اشعار فرموده است بمصلحتى كه در ترك
    ۴۵ کیلوبایت (۳٬۹۰۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۹
  • است كه افراد را در خود غرق مى‌كند. «يَخُوضُوا» 3- هر تحقيق و پژوهشى ارزش ندارد. گاهى انسان در عين تحقيق، بازيگر است. جلد 8 - صفحه 479 «يَخُوضُوا وَ يَلْعَبُوا»
    ۲۸ کیلوبایت (۲٬۴۷۷ واژه) - ‏۹ مهر ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۳۲
  • اقوالي‌ ‌که‌ ‌در‌ حروف‌ تهجي‌ و حروف‌ ابجد و اخباري‌ ‌که‌ نقل‌ كرده‌اند و تحقيق‌ كلام‌ ‌در‌ ‌آنها‌ ‌را‌ بيان‌ كرده‌ايم‌ رجوع‌ فرمائيد. تَنزِيل‌ُ الكِتاب‌ِ
    ۱۵ کیلوبایت (۱٬۱۶۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۸
  • لذا فرمان «انظروا» شامل تمامى موارد مذکور در آیه است. ۱۴- لزوم مطالعه و تحقیق در چگونگى ثمر دادن و رشد و رسیدن میوه هاى درختان (أنظروا إلى ثمره إذا أثمر
    ۶۳ کیلوبایت (۴٬۹۰۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۴
  • بحكم‌ عقل‌ چون‌ احتمال‌ خطر ميرود، دفع‌ ضرر محتمل‌ واجب‌ ‌است‌ بايد بروند و تحقيق‌ كنند و حق‌ و باطل‌ ‌را‌ ‌از‌ ‌هم‌ جدا كنند مثل‌ احتمال‌ سارق‌ و قطاع‌ طريق‌
    ۳۴ کیلوبایت (۳٬۰۴۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
  • بوديد در قصر و تخفيف آن در حال سفر و خوف و مراعات كنيد حدود آنرا يا بنابر تحقيق سابق چون مطمئن شديد از تعرض دشمن پس بر پا داريد نماز را بنحويكه مأمور بوديد
    ۳۵ کیلوبایت (۲٬۹۴۶ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۰
  • اجله و فى فراغه قبل اوان شغله و فى متنفّسه قبل ان يؤخذ بكظمه. «1» يعنى: به تحقيق خداى متعال داناى جميع نهانى‌ها و آگاه تمام انديشه‌هاست، يعنى عالم است به
    ۱۸ کیلوبایت (۱٬۲۱۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۰
  • متعدّده كه بطرق معتبره از ائمه هدى عليهم السلام نقل شده پنج علم است كه بطور تحقيق و تفصيل مخصوص بذات اقدس الهى است اوّل علم بوقت قيامت كبرى است دوم علم بوقت
    ۶۱ کیلوبایت (۵٬۶۳۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۸
  • كننده در اين آيه فرمود: «2» اوهام قلوب، دقيقتر است از ابصار عيون. تو به تحقيق درك مى‌كنى به وهم خود، سند و هند و شهرهائى كه داخل آنها نشدى و درك ننمودى
    ۳۹ کیلوبایت (۳٬۵۴۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۴
  • ديگر و حدّ آن صد تازيانه است مطلقا يا در صورت محصنه نبودن والا رجم است و تحقيق آن‌ جلد 4 صفحه 77 موكول بفقه ميباشد و در خاتمه خداوند اشاره بشدت جهالت و
    ۴۲ کیلوبایت (۴٬۰۹۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۱
  • متعدّده كه بطرق معتبره از ائمه هدى عليهم السلام نقل شده پنج علم است كه بطور تحقيق و تفصيل مخصوص بذات اقدس الهى است اوّل علم بوقت قيامت كبرى است دوم علم بوقت
    ۳۹ کیلوبایت (۳٬۲۵۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۸
  • عَهِدْنا إِلى‌ آدَمَ مِنْ قَبْلُ فَنَسِيَ وَ لَمْ نَجِدْ لَهُ عَزْماً «115» وبه تحقيق، پيش از اين با آدم پيمان بستيم، امّا او فراموش كرد و ما عزم استوارى براى
    ۴۱ کیلوبایت (۳٬۹۵۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۵
  • لِلمُتَّقِين‌َ ‌در‌ دو ‌آيه‌ ‌بعد‌ ‌با‌ اينكه‌ اختصاص‌ بآنها ندارد، لكن‌ ‌بر‌ حسب‌ تحقيق‌ موافق‌ ‌با‌ بسياري‌ ‌از‌ محققين‌ و مأخوذ ‌از‌ بسياري‌ ‌از‌ آيات‌ شريفه‌
    ۱۷ کیلوبایت (۱٬۲۳۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
  • جليّه و خفيّه شده و مفسرين هم باختلاف در اين مقام اظهار نظر نموده‌اند و تحقيق همانست كه بيان شد و البتّه مقرّبان درگاه الهى در اعلى درجات بهشتهاى پرنعمت
    ۲۰ کیلوبایت (۱٬۶۶۳ واژه) - ‏۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۱۱
نمایش (۱۰۰تای قبلی | ) (۲۰ | ۵۰ | ۱۰۰ | ۲۵۰ | ۵۰۰)