نتایج جستجو

از الکتاب
  • كسى دست بهم داد قدرت ديگرى باقى نمى گذارد كه عليه او قيام كند يا در كارهايش عيب جوئى و خرده گيرى نمايد. نكاتى چند در عبارت : «ان تعذبهم فانهم عبادك وان تغفرلهم
    ۴۱ کیلوبایت (۴٬۹۷۷ واژه) - ‏۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۰:۱۲
  • در گريبان تا زير بغل فرو بر، به هنگامى كه خارج مى شود سفيدى و درخشندگى بى عيب و نقصى دارد و اين معجزه ديگر است » (طه ۲۲). ۳ به معنى دليل و نشانه خداشناسى
    ۴۱ کیلوبایت (۴٬۶۳۷ واژه) - ‏۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۰۸
  • مقدس خداى تعالى نيست، از قبيل عجز، جهل، ظلم، غفلت و نظائر آن از هر صفت نقص و عيب را، به خدا منسوب مكن. و كوتاه سخن اين كه: تنزيه نام خدا اين است كه وقتى سخن
    ۴۵ کیلوبایت (۵٬۲۸۳ واژه) - ‏۲۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۳۸
  • سراهاى ننگينى بر پا نموده و به حقوق زنان و همسران خود تجاوز كرده اند، ولى اين عيب از قانون نيست و اعمال آنها را نبايد به حساب دستورهاى اسلام گذاشت ، كدام قانون
    ۴۲ کیلوبایت (۴٬۹۷۶ واژه) - ‏۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۷:۳۲
  • رمانى مانند ساير رمانها بود البته اين انتقال به داستانى در خلال داستانى ديگر عيب شمرده مى شد، و ليكن قرآن كريم كتاب هدايت و دلالت و حكمت است ، از هر قضيه و
    ۴۱ کیلوبایت (۴٬۸۹۶ واژه) - ‏۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۱:۱۲
  • مشهور شده اى ، و به همين جهت مخالفان ما از تو مذمت مى كنند، من دوست داشتم عيب بر تو نهم تا دفع شر آنها شود، آنچنان كه خداوند از زبـان دوسـت عـالم مـوسـى
    ۴۴ کیلوبایت (۴٬۸۷۹ واژه) - ‏۱۶ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۵:۱۳
  • الذين آمنوا). «ليمحص » از ماده تمحيص به معنى پاك نمودن چيزى است از هر گونه عيب . آنها مى بايست براى پيروزيهاى آينده در چنين بوته آزمايشى قرار گيرند و عيار
    ۴۲ کیلوبایت (۴٬۷۹۱ واژه) - ‏۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۴۰
  • حالت اولش باز مى گردانيم (۲۱) و دستت را به گريبان خود ببر تا نورانى بدون عيب بيرون آيد، و اين معجره ديگرى است (۲۲) تا آيه هاى بزرگ خويش را به تو بنمايانيم
    ۴۰ کیلوبایت (۴٬۷۱۴ واژه) - ‏۷ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۰۲
  • حق ايشان مستجاب شد، چون همه آنان موحد بوده اند». بعضى ديگر گفته اند: «چه عيب دارد كه منظور از فرزندان را، همه ذرّيه او بگيريم و بگوييم نسبت به بعضى مستجاب
    ۴۱ کیلوبایت (۴٬۸۳۰ واژه) - ‏۳۰ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۳۶
  • بلرزه در آمد و گفت: اى جبرئيل! پروردگار من خودش سلام است (يعنى سلامتى از هر عيب) و سلام از جانب‏ اوست و سلام بسوى او باز ميگردد. خداى عز و جل راست فرموده
    ۴۸ کیلوبایت (۳٬۲۹۴ واژه) - ‏۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۲۴
  • محرك فاعل است در انجام يك فعل ، و همان باعث مى شود كه فاعل فعل را متقن و بى عيب انجام دهد، در نتيجه همان باعث مى شود كه فاعل در فعلش حكيم باشد، چون اگر آن
    ۴۲ کیلوبایت (۵٬۰۷۱ واژه) - ‏۶ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۰۸
  • زيرا اگر بخواهى رشد او را همى نگرى. كسى كه حياء خلعت خود را بر او بپوشاند عيب او از ديده‏ها پوشيده ميماند. كسى كه اعتدال را بجويد، بار تكاليف زندگى بر او
    ۶۸ کیلوبایت (۲٬۴۷۳ واژه) - ‏۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۱۱:۵۶
  • گفتند: خودت جواب نده ، زيرا ممكن است در جوابهايت راه خطا بروى و اين براى تو عيب است ، بنويس به ابن عباس تا وى جواب دهد، معاويه چنين كرد و جواب هاى ابن عباس
    ۴۵ کیلوبایت (۵٬۲۸۹ واژه) - ‏۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۱:۱۳
  • بهشت بيرون شد، و بزمين هبوط كرد، و در تفسير جمله : «فبدت لهما سو آتهما»، (عيب هاشان برايشان هويدا شد) فرمود: قبل از خوردن از آن درخت ، عورت آندو ديده نميشد،
    ۴۱ کیلوبایت (۴٬۶۳۶ واژه) - ‏۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۵۶
  • بر خلاف ميل او مراوده مى كرديد چگونه بود؟ گفتند خدا منزه است كه ما كمترين عيب و عمل زشتى از او نديديم . همسر عزيز گفت : الان حق روشن و برملا گرديد، آرى
    ۳۵ کیلوبایت (۴٬۰۸۸ واژه) - ‏۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۲:۲۰
  • شود، و همانست كه چهره مذهب را در نظر افراد دور افتاده سخت بدنما كرده است . عيب بزرگى كه اين عمل دارد - علاوه بر زشت نشان دادن چهره مذهب - اين است كه گناه
    ۴۲ کیلوبایت (۴٬۶۹۷ واژه) - ‏۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۲۱
  • خدايى ، خود مجرم بوده اند، پس اضلال ايشان اضلال به عنوان مجازات است كه هيچ عيب و اشكالى ندارد، آن اضلالى اشكال دارد و مستلزم جبر است كه ابتدايى باشد و در
    ۴۱ کیلوبایت (۴٬۸۲۰ واژه) - ‏۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۲:۵۲
  • ندارند، اين تعبير درست به اين مى ماند كه مى گوئيم شخص عاشق نمى تواند سخن از عيب معشوق خود را بشنود. بديهى است اين عدم توانائى درك حقايق كه نتيجه لجاجت شديد
    ۵۱ کیلوبایت (۶٬۰۷۲ واژه) - ‏۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۰:۱۰
  • نيست ، و با هستى آميخته با آنهمه نقص و عيبش ، نميتواند آئينه هستى منزه از هر عيب و نقص ، و وجود مقدس از هر عدم خدائى گردد، به قول معروف (تراب كجا؟ و رب الارباب
    ۴۲ کیلوبایت (۴٬۸۳۵ واژه) - ‏۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۵۱
  • مؤلّف: و در بعضى روايات، طهارت را عموميت داده، و به معناى برائت از تمامى عيب ها و مكاره گرفته اند. ترجمه تفسير الميزان جلد ۱ صفحه : ۱۴۰ إِنَّ اللَّهَ لا
    ۴۴ کیلوبایت (۵٬۱۳۵ واژه) - ‏۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۴۴