نتایج جستجو
از الکتاب
- التكوير ٤ (رده بى رغبتى به امکانات مادى)مادى در صحنه هولناک برپایى قیامت، جذابیت خود را از دست داده و مالکان ثروت، رغبتى به نگه دارى آن نخواهند داشت. (و إذا العشار عطّلت) ۴ - ثروت ها، هر چند گران۲۰ کیلوبایت (۱٬۷۳۱ واژه) - ۱۱ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۶:۲۲
- براى جنگ آماده مىكردى. قواعد: جمع قائده است [نور:60]. زنان بازنشسته كه رغبتى به نكاح ندارند[بقره:127]. آن در آيه جمع قاعده به معنى پايه هاست يعنى آنگاه۳ کیلوبایت (۲۰۸ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۳۰
- براى جنگ آماده مىكردى. قواعد: جمع قائده است [نور:60]. زنان بازنشسته كه رغبتى به نكاح ندارند[بقره:127]. آن در آيه جمع قاعده به معنى پايه هاست يعنى آنگاه۳ کیلوبایت (۲۱۰ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۴۰
- الأحزاب ٣٧ (رده بى رغبتى محمد به زینب بنت جحش)أَنْ يَكُونَ لَهُمُ الْخِيَرَةُ» پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله تصميم و رغبتى براى ازدواج با زينب نداشت، لذا سفارش او به زيد، حفظ همسرش بوده نه طلاق او۹۲ کیلوبایت (۷٬۹۴۱ واژه) - ۴ آذر ۱۴۰۰، ساعت ۰۵:۵۷
- صَاحِبِي فِي شِدَّتِي، وَ يَا وَلِيِّي فِي نِعْمَتِي، وَ يَا غِيَاثِي فِي رَغْبَتِي؛ «اى سبب آماده من در اندوه من! و اى يار من در سختى من! و اى اختياردار من۹ کیلوبایت (۵۶۲ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۳۳
- از اكل او هست نه سيري و شبعي در او است و نه بيميلي و بيرغبتي و نه مانعي از اكل آنها هست هر چه بخواهند (آیه 33)- «که هرگز قطع۱۶ کیلوبایت (۱٬۲۹۱ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۲۶
- دارد، چنانكه از حلال باشد، صفا و نورانيت و رغبتى به عبادات حاصل شود، لكن حرام به عكس كدرت و كسالت و بىرغبتى به طاعات را ظاهر سازد و تأكيدات وارده شرع مقدس۴۱ کیلوبایت (۳٬۵۰۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۹
- دارد. ۴ - اشراف حاضر در مجلس پیامبر(ص) در ماجراى ابن ام مکتوم، بر اثر بى رغبتى خود، از آموختن و به خاطر سپردن معارف قرآن محروم بودند. (فمن شاء ذکره) ۵ -۲۶ کیلوبایت (۲٬۳۸۹ واژه) - ۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۶:۵۵
- صفحه 340 مقدّس طوى برو بسوى فرعون همانا او سركشى نمود پس بگو آيا براى تو رغبتى هست بآنكه پاك شوى و راهنمائى كنم تو را بسوى پروردگارت پس بترسى پس نشان۲۵ کیلوبایت (۲٬۲۹۸ واژه) - ۲۰ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۷:۵۶
- اَللَّهُمَّ مَنْ أَصْبَحَتْ حَاجَتُهُ إِلَى مَخْلُوقٍ فَإِنَّ حَاجَتِي وَ رَغْبَتِي إِلَيْكَ اَلْحَمْدُ لِرَبِّ اَلصَّبَاحِ اَلْحَمْدُ لِفَالِقِ اَلْإِصْبَاحِ۵ کیلوبایت (۳۱ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۳:۵۶
- قُلِ اَللَّهُمَّ إِلَيْكَ بَسَطْتُ يَدِي وَ فِيمَا عِنْدَكَ عَظُمَتْ رَغْبَتِي فَاقْبَلْ سَيْحَتِي وَ اِغْفِرْ لِي وَ اِرْحَمْنِي اَللَّهُمَّ إِنِّي أَعُوذُ۶ کیلوبایت (۴۱ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۵۵
- صفحه 340 مقدّس طوى برو بسوى فرعون همانا او سركشى نمود پس بگو آيا براى تو رغبتى هست بآنكه پاك شوى و راهنمائى كنم تو را بسوى پروردگارت پس بترسى پس نشان۳۲ کیلوبایت (۲٬۹۰۰ واژه) - ۲۰ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۷:۵۷
- صفحه 340 مقدّس طوى برو بسوى فرعون همانا او سركشى نمود پس بگو آيا براى تو رغبتى هست بآنكه پاك شوى و راهنمائى كنم تو را بسوى پروردگارت پس بترسى پس نشان۳۱ کیلوبایت (۲٬۷۴۵ واژه) - ۲۰ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۰۰
- له، اللهم اوسع على من فضلك، و اتمم علي نعمتك، و استعملنى في طاعتك و اجعل رغبتى فيما عندك، و توفنى على ملتك و ملة رسولك صلى اللَّه عليه و آله». على بن ابراهيم،۶ کیلوبایت (۳۲۳ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۳۲
- صفحه 340 مقدّس طوى برو بسوى فرعون همانا او سركشى نمود پس بگو آيا براى تو رغبتى هست بآنكه پاك شوى و راهنمائى كنم تو را بسوى پروردگارت پس بترسى پس نشان۳۵ کیلوبایت (۲٬۸۳۲ واژه) - ۲۰ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۷:۵۹
- صفحه 340 مقدّس طوى برو بسوى فرعون همانا او سركشى نمود پس بگو آيا براى تو رغبتى هست بآنكه پاك شوى و راهنمائى كنم تو را بسوى پروردگارت پس بترسى پس نشان۳۵ کیلوبایت (۳٬۱۴۹ واژه) - ۲۰ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۷:۵۸
- آن است كه قوتها برابر نيازهاست. «طوع» به معناى رغبت و «كره» به معناى بىرغبتى است. عبارتِ «اسْتَوى» هرگاه در كنار حرف «على» قرار گيرد، به معناى سلطه۳۸ کیلوبایت (۳٬۲۲۷ واژه) - ۱۵ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۲۴
- رِضًا لاَ سَخَطَ عَلَيَّ بَعْدَهُ أَبَداً وَ أَعْطِنِي جَمِيعَ سُؤْلِي وَ رَغْبَتِي وَ أُمْنِيَّتِي وَ إِرَادَتِي وَ صَرَفْتَ عَنِّي مَا أَكْرَهُ وَ أَحْذَرُ۳۴ کیلوبایت (۱۶ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۴:۰۰
- جلد 2، صفحه 428 و تفسير قمى جلد 2، صفحه 22. جلد 7 - صفحه 415 كند در شما رغبتى، يا ترسى پس برگرديد دو مرتبه به دريا. فَيُرْسِلَ عَلَيْكُمْ قاصِفاً مِنَ۳۹ کیلوبایت (۲٬۹۱۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
- سزايى سختتر از قساوت قلب و تسلّط شيطان و وسوسههاى او، ميل به گناه و بىرغبتى به عبادت، همراهى و همكارى با افراد نا اهل و سرگرمى به دنيا و غفلت از حقّ۵۹ کیلوبایت (۴٬۹۴۰ واژه) - ۲۸ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۷:۰۴
- زشت است براى مؤمن كه ميل و رغبتى در او باشد كه او را خوار كند. حضرت صادق عليه السّلام فرمود: چه زشت است براى مؤمن كه ميل و رغبتى در او باشد كه او را خوار۲ کیلوبایت (۱۲۰ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۲۸
- وَ كِفْلَيْنِ مِنْ رَحْمَتِكَ وَ بَيِّضْ وَجْهِي بِنُورِكَ وَ اِجْعَلْ رَغْبَتِي فِيمَا عِنْدَكَ وَ تَوَفَّنِي فِي سَبِيلِكَ عَلَى مِلَّتِكَ وَ مِلَّةِ۲۷ کیلوبایت (۱٬۷۴۱ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۳۳
- الْأَحْبارِ» 2- بهرهگيرى علما از مال مردم و بهره نرساندن به آنان كه موجب بىرغبتى مردم به دين مىشود شايد مصداقِ «صدّ عن سبيل اللَّه» باشد. لَيَأْكُلُونَ أَمْوالَ۷۰ کیلوبایت (۵٬۸۷۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۹
- در او طمعى باشد كه او را بكشاند، و چه بد بندهايست آن بنده كه در او ميل و رغبتى باشد كه او را خوار كند. از او، از پدرش، از آنكه او را ذكر كرده روايت است۳ کیلوبایت (۳۳۶ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۲۸
- «بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ» اما بعد همانا كه شخص منافق (و دورو) رغبتى ندارد بدان چه مردمان با ايمان بوسيله آن سعادتمند شدند، و شخص سعادتمند پند۹ کیلوبایت (۵۱۴ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۳:۳۹
- به خود بدهيم، با آن همه دواعى قوى كه مسلمانان در حفظ قرآن و آن همه شوق و رغبتى كه در فراگرفتن آن از خود نشان مى دادند؟! و آن همه سعى و كوششى كه رسول خدا۴۱ کیلوبایت (۵٬۱۳۰ واژه) - ۲۶ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۳۶
- فرموده است: علّت سه طلاق آنست كه در مهلت و فاصلهاى كه ميان هر يك از آنها است رغبتى و خواهشى از سوى مرد پديد آيد، يا خشم او فرو نشيند اگر موجب طلاق خشم بوده،۶ کیلوبایت (۲۰۱ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۵:۲۷
- مال نصيبى ناپايدار و سايهاى زود گذر است، و اكنون او را بهمسرى با خديجه رغبتى است و خديجه را بازدواج با او شوقى، و آنچه از مهريّه و صداق باشد بر عهده من۸ کیلوبایت (۲۵۴ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۵:۲۵
- ايمن نگرداند در نافرمانىهاى خدا و ايشان را رخصت ندهد، و قرآن را از روى بى رغبتى ترك نكند كه به سوى غير آن رغبت كند. بدانيد و آگاه باشيد كه خيرى نيست در علمى۹ کیلوبایت (۷۶۲ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۲۳
- والدين نمىماند و حقّشان شناخته نمىشود و خويشى قطع مىشود، و پدر و مادر رغبتى به فرزند، نخواهند داشت، و در تربيت او كوششى نخواهند كرد براى آنكه اميدى به۳۰ کیلوبایت (۱٬۰۷۳ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۵:۲۸
- آمده كه فرمودند: مردم، خدا را سه جور عبادت مى كنند: طبقه اى او را به خاطر رغبتى كه به ثوابش دارند، عبادت مى كنند كه عبادت آنان، عبادت حريصان است، و منشأ۴۰ کیلوبایت (۴٬۸۱۸ واژه) - ۱ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۶:۵۵
- انگيزش را كه بيشتر رنگ و بو و طعم است از دست مى دهد، و ديگر انسان به آن چيرها رغبتى پيدا نمى كند، بلكه طبع آدمى از آن متنفر مى شود، آن حالت اولى طهارت ، و حالت۴۲ کیلوبایت (۴٬۸۶۱ واژه) - ۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۷:۳۲
- و در نوشتم و از روى آن، نسخهاى برداشتم. پدرم فرمود كه: آيا تو را ميل و رغبتى هست كه آن را به من بنمايى؟ جابر عرض كرد: آرى، پس پدرم با جابر همراه شد و۵۳ کیلوبایت (۳٬۶۵۱ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۱۸