نتایج جستجو
از الکتاب
- البلد ٦ (رده سرزنش تفاخر)امام على(ع) ۵ انفاق: ادعاى دروغ در انفاق ۴; ارزش انفاق ۳; منت در انفاق ۱، ۲ تفاخر: سرزنش تفاخر ۲ ثروتمندان: امتنان ثروتمندان ۱; عجب ثروتمندان ۱; مباهات ثروتمندان۳۴ کیلوبایت (۳٬۲۶۳ واژه) - ۲۰ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۳:۰۶
- الحديد ٢٠ (رده آثار تفاخر)مال و اولاد و خدم، تفاخر. بعضى اكابر در وصف دنيا گفتهاند: الدّنيا لعب كلعب الصبيان و لهو كلهو الفتيان و زينة كزينة النسوان و تفاخر كتفاخر الاقران و تكاثر۷۴ کیلوبایت (۶٬۰۸۹ واژه) - ۶ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۸
- النساء ٣٦ (رده تفاخر در احسان)اهمیّت احسان ۷، ۸ ; تفاخر در احسان ۲۲ ; تکبر در احسان ۲۲ ; موانع احسان ۲۱ اختلاف: اجتناب از اختلاف ۳ تفاخر: آثار تفاخر ۲۱ ; سرزنش تفاخر ۱۶، ۱۷، ۱۸ تکبر: آثار۷۱ کیلوبایت (۶٬۲۹۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۹
- الزخرف ٥٢ (رده تفاخر فرعون)مىگويد: «لا يَكادُ يُبِينُ» موسى نمىتواند روشن سخن بگويد. در اين آيات، ترس، تفاخر، استبداد، عجب، عقيده باطل، تكيه بر ثروت و استفاده از زرق و برق كه از ويژگىهاى۲۸ کیلوبایت (۲٬۴۵۲ واژه) - ۹ مهر ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۱۲
- النساء ٣٨ (رده آثار تفاخر)۶ ; بخیل و شیطان ۱۱ ; ریاکارى بخیل ۶ تربیت: عوامل مؤثّر در تربیت ۱۵ تفاخر: آثار تفاخر ۵، ۱۰ تکبر: آثار تکبر ۵، ۱۰ ; عوامل تکبر ۱۲ خدا: عذاب خدا ۳ ; محبت۳۱ کیلوبایت (۲٬۳۲۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۹
- الشعراء ٧١ (رده تفاخر قوم ابراهیم)استمرار و «عکوف» (مصدر «عاکفین») به معناى ملازم بودن است. ۳ - دلبستگى عمیق و تفاخر قوم ابراهیم، به مسلک شرک آلود خویش (إذ قال ... ما تعبدون . قالوا نعبد أصنامًا۴۰ کیلوبایت (۳٬۷۲۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
- النساء ٣٧ (رده آثار تفاخر)بخل ۳ بخیل: صفات بخیل ۵ ; کفر بخیل ۱۰ ; کیفر بخیل ۸ ; محرومیت بخیل ۱ تفاخر: آثار تفاخر ۳ تکبّر: آثار تکبّر ۳ خدا: عذاب خدا ۱۵ ; فضل خدا ۶، ۷ ; محبت خدا ۱،۳۷ کیلوبایت (۳٬۰۴۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۹
- الزخرف ٥١ (رده تفاخر فرعون)۱۱ ۱۰ عواطف: آثار تحریک عواطف ۶ فرعون: آثار حاکمیت فرعون ۸; ترس فرعون ۴; تفاخر فرعون ۲; حاکمیت فرعون ۱; حکومت استبدادى فرعون ۷; روش مبارزه فرعون ۶; عجب۳۴ کیلوبایت (۲٬۷۸۷ واژه) - ۹ مهر ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۱۱
- كدام يك از دو گروه مقام بهتر و مجلس نيكوتر (و آراستهتر) دارد، اين همان تفاخر به مال و زينت دنيا است لذا در جواب آيه بعدى آمده: «وَكَمْ أَهْلَكْنا قَبْلَهُمْ۳ کیلوبایت (۲۱۴ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۴۴
- زندگى و تجسيم آن است كه كار انسان از بچگى با بازى، سپس مشغوليت، آنگاه زينت و تفاخر و غيره شروع مىشود. * [انبیاء:16]. [دخان:38]. مراد آن است كه آسمانهاو زمين۵ کیلوبایت (۴۶۸ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۱۱
- مواصلات داشته باشيد و همه را از يك نر و ماده آفريدهايم. غرض از آيه ظاهراً نفى تفاخر باانساب و احساب است و همه مردم يكسان اند و احترام و اكرام با تقوى است. لا۵ کیلوبایت (۴۷۲ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۴۴
- زندگى و تجسيم آن است كه كار انسان از بچگى با بازى، سپس مشغوليت، آنگاه زينت و تفاخر و غيره شروع مىشود. * [انبیاء:16]. [دخان:38]. مراد آن است كه آسمانهاو زمين۶ کیلوبایت (۵۵۶ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۰۵
- آیات شامل این کلمه فخر (۶ بار) وَ بَيْنَکُم زِينَة تَکَاثُر فِي لَهْو الْأَمْوَال لَعِب الدّنْيَا الْأَوْلاَد الْحَيَاة کَمَثَل غَيْث أَنّمَا در حال بارگیری۱ کیلوبایت (۲۴ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۲۸
- آیات شامل این کلمه کثر (۱۶۷ بار) وَ فِي بَيْنَکُم الْأَمْوَال تَفَاخُر الْأَوْلاَد زِينَة کَمَثَل غَيْث لَهْو أَعْجَب الْکُفّار نَبَاتُه لَعِب در حال بارگیری۱ کیلوبایت (۲۴ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۲۸
- الْکُفّار يَعِدُهُم نَبَاتُه ثُم الشّيْطَان رَجِلِک بَيْنَکُم يَهِيج إِلاّ تَفَاخُر فَتَرَاه غُرُورا بِخَيْلِک مُصْفَرّا عَلَيْهِم زِينَة در حال بارگیری..۱ کیلوبایت (۳۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۰۰
- نَبَاتُه الْأَمْوَال يَهِيج فِي تَکَاثُر فَتَرَاه مُصْفَرّا بَيْنَکُم يَکُون تَفَاخُر در حال بارگیری...۲ کیلوبایت (۶۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۲۸
- واسطه بودن امت بينرسول و مردم است غرض خداوند از تغيير قبله در برابر سرزنش تفاخر يهود، پيامبر (ص ) منتظر رسيدن حكم تغيير قبله بود تغيير قبله از بيت المقدس۲۴ کیلوبایت (۱٬۸۱۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
- بِکُلِّ رِیعٍ آیَةً تَعْبَثُونَ). این قوم متمکن و ثروتمند برای خود نمایی و تفاخر بر دیگران بناهایی بر نقاط مرتفع کوهها و تپهها، (همچون برج و مانند آن) میساختند۲۳ کیلوبایت (۱٬۹۴۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
- الْحَدِيث يَشْتَرِي مَا لَلدّار زِينَة مَن لِيُضِل النّاس تُؤْمِنُوا عَن سَبِيل تَفَاخُر خَيْر مِن هٰذِه تَتّقُوا بَيْنَکُم أَنّمَا أَعْمَالَکُم إِنّمَا اللّه الْمُفْلِحُون۶ کیلوبایت (۵۵۳ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۰۵
- بنگريم، شايد به اين نتيجه برسيم كه لباسهايى كه پوشيدن آنها با دلربايى و تفاخر و اسراف و شهوتانگيزى همراه باشد، به لباسهاى سياه و بدبو و آتشزاى قيامت۳۱ کیلوبایت (۲٬۷۲۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۷
- آنروز گفته بودند خواند و اين معنى بر طبع خزرج گران آمد و شروع بجواب طعن و تفاخر آنها نمودند و از طرفين صحبتهاى خشونت آميز رد و بدل شد تا آنكه هر دسته اسلحه۲۸ کیلوبایت (۲٬۲۱۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۷
- و زحمتهاي بسيار در مقام تحصيل مال و جاه و خوش گذراني و تزين و تفاخر بيكديگر و گرم معاصي و طغيان و ظلم و غفلت از خدا و دين، و آخرت۳۶ کیلوبایت (۳٬۱۷۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- واسطه بودن امت بينرسول و مردم است غرض خداوند از تغيير قبله در برابر سرزنش تفاخر يهود، پيامبر (ص ) منتظر رسيدن حكم تغيير قبله بود تغيير قبله از بيت المقدس۳۴ کیلوبایت (۲٬۴۴۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
- طغيان در افراد مختلف، تفاوت دارد: «1» طغيان عالمان، در علم است كه به وسيلهى تفاخر و مباهات جلوه مىكند. طغيان ثروتمندان در مال است كه به وسيلهى بخل خود را۳۲ کیلوبایت (۲٬۵۹۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۹
- رنگها و زبانها به معرفت الهى مىرسد ولى جاهل، رنگ و زبان را وسيلهى تحقير و تفاخر قرار مىدهد. «لِلْعالِمِينَ» وَ مِنْ آياتِهِ خَلْقُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ۳۸ کیلوبایت (۳٬۳۳۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- مسلمان شدند به نعمت اسلام به صلح و صفا گرائيدند تا اين كه ميان دو نفر آنان تفاخر و مفاخره پيش آمد. آن دو نفر ثعلبة بن غنم از اوس و سعد بن زرارة از خزرج بود۴۱ کیلوبایت (۳٬۵۴۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۷
- فعل، امکانپذیر است. سپاس با زبان، و بذل و بخشش از آن. ذکر ثروت و قدرت برای تفاخر، مراد نیست. Tabber requires Javascript to function. آيات ۱ - ۱۱ سوره ضُحى۴۲ کیلوبایت (۳٬۷۴۹ واژه) - ۱۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۳:۱۰
- است. شأن نزول: «شیخ طوسی» گوید: مسروق گويد: مسلمين و اهل كتاب با يكديگر تفاخر و فخرفروشى ميكردند، مسلمين مى گفتند: ما بيشتر هدايت يافته ايم، اهل كتاب۴۰ کیلوبایت (۳٬۳۲۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۰
- و در برابر «ذكر خدا»، خاشع نمى شود پنج خصلت زندگى دنيا: لهو، لعب، زينت، تفاخر و تكاثر مَثَلى براى بيان فريبندگى دنيا تفاوت معنای آيه: «سَابِقُوا إلى مَغفِرَةٍ۳۷ کیلوبایت (۳٬۱۵۵ واژه) - ۶ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۷
- اين انسان است كه به خاطر عدم استفاده صحيح، آن را لهو و لعب و وسيله زينت و تفاخر و تكاثر قرار مىدهد. 1- دلدادگى به دنيا و دنياطلبى، از عوامل اساسى سستى و۳۸ کیلوبایت (۳٬۱۳۰ واژه) - ۶ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۰۰
- و در برابر «ذكر خدا»، خاشع نمى شود پنج خصلت زندگى دنيا: لهو، لعب، زينت، تفاخر و تكاثر مَثَلى براى بيان فريبندگى دنيا تفاوت معنای آيه: «سَابِقُوا إلى مَغفِرَةٍ۵۰ کیلوبایت (۴٬۰۸۳ واژه) - ۶ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۷
- مسئوليّت بود، كه مىتوانست جلو آثار سوء قحطى و خشكسالى را بگيرد، نه به خاطر تفاخر و سوء استفاده. سؤال: چرا يوسف با حكومت كافر همكارى كرد؟ مگر قرآن از آن نهى۵۸ کیلوبایت (۵٬۵۰۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۵
- واسطه بودن امت بينرسول و مردم است غرض خداوند از تغيير قبله در برابر سرزنش تفاخر يهود، پيامبر (ص ) منتظر رسيدن حكم تغيير قبله بود تغيير قبله از بيت المقدس۵۱ کیلوبایت (۳٬۷۷۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
- آيه 38 اعلَمُوا أَنَّمَا الحَياةُ الدُّنيا لَعِبٌ وَ لَهوٌ وَ زِينَةٌ وَ تَفاخُرٌ بَينَكُم وَ تَكاثُرٌ فِي الأَموالِ وَ الأَولادِ حديد آيه 19، بالاخره۲۷ کیلوبایت (۲٬۱۵۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۶
- آيه 38 اعلَمُوا أَنَّمَا الحَياةُ الدُّنيا لَعِبٌ وَ لَهوٌ وَ زِينَةٌ وَ تَفاخُرٌ بَينَكُم وَ تَكاثُرٌ فِي الأَموالِ وَ الأَولادِ حديد آيه 19، بالاخره۲۶ کیلوبایت (۱٬۹۷۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۶
- آيه 38 اعلَمُوا أَنَّمَا الحَياةُ الدُّنيا لَعِبٌ وَ لَهوٌ وَ زِينَةٌ وَ تَفاخُرٌ بَينَكُم وَ تَكاثُرٌ فِي الأَموالِ وَ الأَولادِ حديد آيه 19، بالاخره۲۹ کیلوبایت (۲٬۲۶۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۶
- ميفرمايد اعلَمُوا أَنَّمَا الحَياةُ الدُّنيا لَعِبٌ وَ لَهوٌ وَ زِينَةٌ وَ تَفاخُرٌ بَينَكُم وَ تَكاثُرٌ فِي الأَموالِ وَ الأَولادِ- الي قوله تعالي-۲۸ کیلوبایت (۲٬۲۸۹ واژه) - ۹ مهر ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۳۲
- ميفرمايد: اعلَمُوا أَنَّمَا الحَياةُ الدُّنيا لَعِبٌ وَ لَهوٌ وَ زِينَةٌ وَ تَفاخُرٌ بَينَكُم وَ تَكاثُرٌ فِي الأَموالِ وَ الأَولادِ كَمَثَلِ غَيثٍ أَعجَبَ۳۴ کیلوبایت (۲٬۸۸۴ واژه) - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۳۱
- واسطه بودن امت بينرسول و مردم است غرض خداوند از تغيير قبله در برابر سرزنش تفاخر يهود، پيامبر (ص ) منتظر رسيدن حكم تغيير قبله بود تغيير قبله از بيت المقدس۷۳ کیلوبایت (۵٬۹۱۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
- فرمود كه: چون مردى را ديديد كه بسيار نماز مىكند و روزه بسيار مىگيرد، به او تفاخر و مباهات مكنيد، تا نظر نماييد و ببينيد كه عقلش چگونه است». آل عمران ١٩٠ آل۴ کیلوبایت (۴۴۹ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۲۰
- واسطه بودن امت بينرسول و مردم است غرض خداوند از تغيير قبله در برابر سرزنش تفاخر يهود، پيامبر (ص ) منتظر رسيدن حكم تغيير قبله بود تغيير قبله از بيت المقدس۱۲۱ کیلوبایت (۱۰٬۷۰۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
- خداوند متعال أَنَّمَا الحَياةُ الدُّنيا لَعِبٌ وَ لَهوٌ وَ زِينَةٌ وَ تَفاخُرٌ بَينَكُم وَ تَكاثُرٌ فِي الأَموالِ وَ الأَولادِ كَمَثَلِ غَيثٍ أَعجَبَ۷۱ کیلوبایت (۵٬۸۹۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
- رواياتى است كه در شأن نزول سوره وارد شده كه: دو قبيله از انصار با يكديگر تفاخر مى كردند به داشتن مردانى از زندگان و در آخر از مُردگان. و در بعضى ديگر آمده۴۱ کیلوبایت (۴٬۷۹۱ واژه) - ۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۲۰:۰۴
- آمده است آفة الدين الحسد و العجب و الفخر: آفت دين حسد است و خود بزرگ بينى و تفاخر. اين به خاطر آن است كه حسود در واقع معترض به حكمت خدا است كه كه چرا به افرادى۳۹ کیلوبایت (۴٬۶۶۲ واژه) - ۲۰ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۵۰
- بدست آورند، و منظورشان از كسب ، ترجمه تفسير الميزان جلد ۱۰ صفحه ۱۴۳ اين تفاخر و تكاثر (كه بين دنياپرستان هست ) نبوده باشد و آنگاه از آنچه به دست آورده۴۳ کیلوبایت (۵٬۱۴۴ واژه) - ۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۱:۵۰
- ندارد، لكن آيه شريفه قبله اى جديد براى مسلمانان معين كرد، و سرزنش يهود و تفاخر آنها را خاتمه داد، ترجمه تفسير الميزان جلد ۱ صفحه : ۴۹۰ علاوه بر اينكه تكليف۴۲ کیلوبایت (۵٬۰۰۳ واژه) - ۱ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۵۸