نتایج جستجو
از الکتاب
- كردن پيشينيان بيشتر بود، ولى به خاطر تكذيب پيامبران الهى نابود شدند. آرى، تمدّن و قدرتها و ثروتها و تحولات هميشه در حال پيشرفت نيست بلكه گاهى امكانات و۳۲ کیلوبایت (۲٬۵۲۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۳۱
- امت هايى كه به سويشان پيامبر مى فرستاد دود كجروى هر امتى به چشم خودش مى رود تمدن بشرى توانائى تسلط بر نظام كون و نواميس طبيعت را ندارد. چكيده سخن در سنت لايتغير۴۲ کیلوبایت (۳٬۳۷۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۶
- گفتنى است که «بُعداً» از مصدرهایى است که همواره بجاى فعل مى آید. ۱۰ - افول تمدن ها و هلاکت جوامع کفرپیشه، نمودى است از خشم و نفرین الهى در حق آنان (فأتبعنا۳۸ کیلوبایت (۲٬۹۶۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۹
- است. قلم سند رسمى است. قلم گزارشگر تاريخ است. سوگند به قلم، نشانه فرهنگ و تمدن است. تكيه بر قلم، تكيه بر سند و استدلال است. «1». تفسير راهنما. جلد 10 -۴۸ کیلوبایت (۴٬۷۲۸ واژه) - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۳:۱۹
- طاغوتها هستند. «طَغَوْا فِي الْبِلادِ فَأَكْثَرُوا فِيهَا الْفَسادَ» 10- تمدن و پيشرفت، اگر همراه با تقوا و صلاح نباشد عامل سقوط و هلاكت است. «فَصَبَّ۴۱ کیلوبایت (۳٬۸۳۰ واژه) - ۲۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۲:۰۴
- ۲- جانشینى انسان ها و ملت ها به جاى یکدیگر و به ارث بردن تمامى دارایى ها و تمدن هاى پیشینیان. ۳- جانشنى انسان هاى حاضر از انسان هاى پیش از خلقت آدم(ع). برداشت۳۹ کیلوبایت (۳٬۰۸۵ واژه) - ۲۷ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۵۲
- است. قلم سند رسمى است. قلم گزارشگر تاريخ است. سوگند به قلم، نشانه فرهنگ و تمدن است. تكيه بر قلم، تكيه بر سند و استدلال است. «1». تفسير راهنما. جلد 10 -۴۹ کیلوبایت (۴٬۹۳۵ واژه) - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۳:۲۱
- امت هايى كه به سويشان پيامبر مى فرستاد دود كجروى هر امتى به چشم خودش مى رود تمدن بشرى توانائى تسلط بر نظام كون و نواميس طبيعت را ندارد. چكيده سخن در سنت لايتغير۳۶ کیلوبایت (۲٬۷۵۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۶
- امت هايى كه به سويشان پيامبر مى فرستاد دود كجروى هر امتى به چشم خودش مى رود تمدن بشرى توانائى تسلط بر نظام كون و نواميس طبيعت را ندارد. چكيده سخن در سنت لايتغير۴۲ کیلوبایت (۳٬۳۱۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۶
- امت هايى كه به سويشان پيامبر مى فرستاد دود كجروى هر امتى به چشم خودش مى رود تمدن بشرى توانائى تسلط بر نظام كون و نواميس طبيعت را ندارد. چكيده سخن در سنت لايتغير۴۶ کیلوبایت (۳٬۶۵۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۶
- نفاق و ايمان معناى كلمه (( اعراب )) و بيان اينكه باديه نشينان به سبب دروى از تمدن و علم و ادب از معارف دينى دورتر بوده اند تقسيم مؤ منين به سه گروه : سابقون۴۶ کیلوبایت (۳٬۴۸۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۰
- (درباره رابطه عقايد و علوم باعمل و مسئله خرافه گرايى ) علت گرايش به خرافات اساس تمدن مادى امروز بر خرافه پرستى راهى كه قرآن در اين مورد پيموده است پيروى از دين۴۴ کیلوبایت (۳٬۳۰۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
- زن و مرد عدم اجراى صحيح قانون به معناى نقص در قانونگذارى نيست آزادى زن در تمدن غربى بحث علمى ديگر (درباره زناشوئى و منشاء طبيعى و فطرى آن ) تفسیر آیات «236»۵۷ کیلوبایت (۴٬۵۴۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۵
- زن و مرد عدم اجراى صحيح قانون به معناى نقص در قانونگذارى نيست آزادى زن در تمدن غربى بحث علمى ديگر (درباره زناشوئى و منشاء طبيعى و فطرى آن ) تفسیر آیات «234»۵۵ کیلوبایت (۴٬۳۵۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۵
- قوم ثمود، هم كشاورزى خوبى داشتند، «فِي جَنَّاتٍ وَ عُيُونٍ وَ زُرُوعٍ» هم تمدّن و خانهسازى «مِنَ الْجِبالِ بُيُوتاً» و هم رفاه و امنيّت. فارِهِينَ ..۲۷ کیلوبایت (۲٬۳۶۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
- نيست، ظلم كليد زوال قدرت است. فَأَخْرَجْناهُمْ ... 6- فرعونيان در مصر داراى تمدّن بودند. «وَ كُنُوزٍ وَ مَقامٍ كَرِيمٍ» 7- يكى از سنّتهاى الهى، جايگزين كردن۲۸ کیلوبایت (۲٬۲۰۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
- بعلاوه اين تنها نرگس نيست كه به عجمان تعلّق داشته، بلكه ايرانيان باستان در اوج تمدن مادى مىزيستهاند، و از كليه مظاهر خوشگذرانى و تجمّل برخوردار بودهاند، و۳ کیلوبایت (۱۸۸ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۵:۲۰
- شده لوط را دیدند; ولى از آن عبرت نگرفتند. ۶ - آثار به جاى مانده از شهرها و تمدن هاى نابود شده از عذاب الهى، درس عبرتى براى همه نسل ها (و لقد أتوا على القریة۵۴ کیلوبایت (۵٬۰۴۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۱
- زن و مرد عدم اجراى صحيح قانون به معناى نقص در قانونگذارى نيست آزادى زن در تمدن غربى بحث علمى ديگر (درباره زناشوئى و منشاء طبيعى و فطرى آن ) تفسیر آیات «230»۵۶ کیلوبایت (۴٬۵۸۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۵
- بطور كلى تكامل نوع انسانى در علم و تمدن بوسيله ذريه هاو نسل ها صورت گرفته ، يعنى مردم هر دوره مقدارى از علم و تمدن را از نسل سابق خود ارث برده و مقدارى۳۸ کیلوبایت (۴٬۶۷۰ واژه) - ۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۱:۱۳