نتایج جستجو

از الکتاب
  • بود، و زكات آنها ربع مال، و نماز آنها غير از مسجد جايز نبود. و چون جامه آنها نجس شدى آب مطهر نبود، بايد آن را قطع كنند و وقتى گناه مى‌كردند علامت آن گناه برايشان
    ۱۱۰ کیلوبایت (۱۰٬۱۳۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
  • 6- آن كه دست و پا بسته و مار و عقربها مسلط بر او، مثال زنى كه وضو و لباسش نجس و غسل جنابت و حيض نكرده و اهانت به نماز نموده. 7- كور و كر و لال، زنى كه بچه
    ۱۲۷ کیلوبایت (۱۲٬۹۹۸ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
  • جماعت‌ ‌ما ‌را‌ مسلمان‌ نميدانند. و اما خوارج‌ و نصاب‌ و غلات‌ شيعه‌ ‌که‌ نجس‌ و كافرند همان‌ حكم‌ كافر ‌را‌ دارند لذا خداوند ‌در‌ ‌اينکه‌ ‌آيه‌ ميفرمايد
    ۵۱ کیلوبایت (۴٬۵۱۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۹
  • به اينكه سكينت از جنود خداى تعالى است معناى : (( إِنَّمَا الْمُشرِكُونَ نجَسٌ )) استشهاد امام هادى (ع ) در پاسخ متوكل به آيه (لقد نصركم فى مواطن كثيره
    ۵۵ کیلوبایت (۴٬۹۰۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۸
  • ترس و لرز مى توانند داخل مسجدالحرام شوند، و ليكن در آيه : «انما المشركون نجس فلا يقربوا المسجدالحرام بعد عامهم هذا»، (مشركين نجسند و ديگر بعد از امسال
    ۴۱ کیلوبایت (۴٬۶۷۱ واژه) - ‏۱ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۲۶
  • اللّه‌ ‌عليه‌ ‌السلام‌). توضيح‌ الكلام‌ اينكه‌ خبيث‌ چيزهاي‌ پست‌، ردي‌، نجس‌، حرام‌، زشت‌ ‌را‌ مي‌گويند مقابل‌ طيب‌ ‌که‌ اطلاق‌ ‌بر‌ زمين‌ ميشود (وَ البَلَدُ
    ۵۵ کیلوبایت (۴٬۴۸۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۰
  • الحرام‌ ‌را‌ ندارند چنانچه‌ ‌در‌ ‌آيه‌ شريفه‌ ميفرمايد إِنَّمَا المُشرِكُون‌َ نَجَس‌ٌ فَلا يَقرَبُوا المَسجِدَ الحَرام‌َ بَعدَ عامِهِم‌ هذا الاية ‌در‌ همين‌
    ۵۹ کیلوبایت (۵٬۱۹۸ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۸
  • مقدّسى است كه مشرك، حقّ ورود به آنجا را ندارد. «إِنَّمَا الْمُشْرِكُونَ نَجَسٌ فَلا يَقْرَبُوا الْمَسْجِدَ الْحَرامَ» «2» محلّ عبادت و مساجد مقدّس است
    ۶۴ کیلوبایت (۵٬۹۰۴ واژه) - ‏۱۳ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۳۵
  • چنانچه‌ مي‌فرمايد: «يا أَيُّهَا الَّذِين‌َ آمَنُوا إِنَّمَا المُشرِكُون‌َ نَجَس‌ٌ فَلا يَقرَبُوا المَسجِدَ الحَرام‌َ بَعدَ عامِهِم‌ هذا» توبه‌ آيه 28. جواب‌:
    ۷۶ کیلوبایت (۶٬۹۳۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۸
  • ميكنند مثل‌ نماز، زكاة، صوم‌، خمس‌، اجراء حدود و ‌غير‌ اينها و البته‌ اينها نجس‌ هستند و مرتد و ‌از‌ دين‌ اسلام‌ خارج‌ هستند. و ممكن‌ ‌است‌ ترك‌ مطلق‌ ‌باشد‌
    ۸۱ کیلوبایت (۷٬۷۱۶ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۷
  • الكتاب ، و المشركين منفكين ، حتى تاتيهم البينه ». و يا فرموده : «انما المشركون نجس ، فلا يقربوا المسجد الحرام » و يا فرموده : «كيف يكون للمشركين عهد» و نيز مى
    ۴۲ کیلوبایت (۴٬۸۶۱ واژه) - ‏۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۷:۳۲
  • عَنْ لَحْمِ اَلْكَلْبِ فَقَالَ هُوَ مَسْخٌ قُلْتُ هُوَ حَرَامٌ قَالَ هُوَ نَجَسٌ أُعِيدُهَا ثَلاَثَ مَرَّاتٍ كُلَّ ذَلِكَ هُوَ يَقُولُ هُوَ نَجَسٌ‏
    ۲ کیلوبایت (۳۱ واژه) - ‏۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۴:۴۴
  • غَيْرِ ذَلِكَ لاَ يَجُوزُ اَلصَّلاَةُ فِي شَيْ‏ءٍ مِنَ اَلْحَدِيدِ فَإِنَّهُ نَجَسٌ مَمْسُوخٌ‏
    ۵ کیلوبایت (۳۴ واژه) - ‏۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۳:۵۸
  • بايد عدّه وفات‌ بگيرد و احتياج‌ بطلاق‌ ندارد مي‌تواند شوهر بگيرد. ديگر بدنش‌ نجس‌ مي‌شود. ديگر آنكه‌ مرتدّ واجب‌ القتل‌ ‌است‌، و امّا ‌در‌ قبولي‌ توبه ‌او‌
    ۱۰۵ کیلوبایت (۸٬۷۳۷ واژه) - ‏۴ تیر ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۳۰
  • اين دو در پاره اى از جهات و اجزاى تركيبى با هم شباهت دارند، هر دو ناپاك و نجس هستند، در حالى كه اگر چه در پاره اى از جهات با هم شباهت دارند، ولى از جهاتى
    ۴۱ کیلوبایت (۴٬۹۲۰ واژه) - ‏۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۱۳
  • هم نمى دهد، و بالاخره ساير واجبات را هم ترك مى كند، و هيچ فرقى بين پاك و نجس ، و حلال و حرام نمى گذارد، و خلاصه در راه زندگى همچنان پيش مى رود، هر چه پيش
    ۴۴ کیلوبایت (۵٬۲۳۸ واژه) - ‏۲۹ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۴۷
  • ثَوَاباً وَ لاَ يَخَافُونَ وَ اَللَّهِ مِنْهُ عِقَاباً حَيُّهُمْ أَعْمَى نَجِسٌ وَ مَيِّتُهُمْ فِي‏ اَلنَّارِ مُبْلَسٌ فَجَاءَهُمْ بِنُسْخَةِ مَا فِي‏ اَلصُّحُفِ
    ۱۹ کیلوبایت (۱٬۱۹۵ واژه) - ‏۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۱۹
  • اينكه در غلاف عورتش برص افتاده بود، و در مذهب حرانيها هر كس مبتلا به برص ميشد نجس و پليد مى بود، و بهمين جهت بود كه ابراهيم ختنه كرد، و غلاف خود را بريد، و
    ۴۱ کیلوبایت (۴٬۵۲۱ واژه) - ‏۱ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۱۶
  • فرش رسول خدا «صلّى الله عليه و آله و سلّم» است، و تو به خاطر مشرک بودنت، نجس و پليد هستى و نمى توانى روى اين فرش بنشينى. ترجمه تفسير الميزان جلد ۲۰ صفحه
    ۴۵ کیلوبایت (۵٬۳۶۴ واژه) - ‏۲۸ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۴:۰۲
نمایش ( | ۲۰تای بعدی) (۲۰ | ۵۰ | ۱۰۰ | ۲۵۰ | ۵۰۰)