نتایج جستجو

از الکتاب
  • منقول است كه: اولواالعزم عبارت‏اند، نوح، ابراهيم، موسى، عيسى، محمد عليهم السلام گفتند چرا اولواالعزم شدند؟ فرمود: چون نوح كتاب و شريعتى آورد پيامبران بعد از
    ۱۰ کیلوبایت (۱٬۰۲۵ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۱۷
  • آيات [صافات:76-82] ثمّ براى ترتيب خبر است وگرنه مى بايست غرق قوم قبل از نجات نوح و اهلش گفته شود مگر آنكه بگوئيم: نجات با سوار شدن بكشتى تحقّق يافته است، در
    ۹ کیلوبایت (۲۸۴ واژه) - ‏۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۰
  • رحم وحد ابراهيم موت ى ک سدس اول ثلث بنو ن سلم ثم قول اتى ربع هن وفى قرب صحب نوح ربب وحى انن عظم امم ظلم موسى جنن ثنى ا حين جنف يمن جزى خير حمل ابو سعر طوع
    ۵ کیلوبایت (۲۸۲ واژه) - ‏۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۵
  • حافظ پند در خود نگهدارد. مقصود از اين جاريه چيست؟ ارباب تفسير آن را كشتى نوح گفته‏اند، نا گفته نماند ما قبل دو آيه فوق درباره هلاكت عاد و ثمود و قوم فرعون
    ۱۵ کیلوبایت (۱٬۰۹۷ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۱۵
  • به معنى جاهليّت گذشته گرفته است بعضى‏ها آن را زمان بين آدم و نوح و بعضى ما بين ادريس و نوح و بعضى زمان داود و سليمان، بعضى زمان ولادت ابراهيم و بعضى زمان
    ۱۱ کیلوبایت (۱٬۰۷۶ واژه) - ‏۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۳
  • الحج ٤٤ (رده عذاب استیصال قوم نوح)
    قوم لوط: عذاب استیصال قوم لوط ۱۰; هلاکت قوم لوط ۱۰ قوم نوح: عذاب استیصال قوم نوح ۱۰; هلاکت قوم نوح ۱۰ کافران: زمینه تنبه کافران ۴; عذاب استیصال کافران ۵;
    ۴۰ کیلوبایت (۳٬۱۹۱ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۸
  • هود ١٠١ (رده ظلم قوم نوح)
    لوط: ظلم قوم لوط ۵; عذاب قوم لوط ۶; کیفر قوم لوط ۶ قوم نوح: ظلم قوم نوح ۵; عذاب قوم نوح ۶; کیفر قوم نوح ۶ کافران: عوامل عذاب کافران ۴ کیفر: تهدید به کیفر ۱۳
    ۴۸ کیلوبایت (۳٬۷۴۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
  • الأنعام ٨٩ (رده قضاوت نوح)
    مقامات موسى(ع) ۲; نبوت موسى(ع) ۲ نبوت: مقام نبوت ۵ نوح(ع): قضاوت نوح(ع) ۲; مقامات نوح(ع) ۲; نبوت نوح(ع) ۲ هارون(ع): قضاوت هارون(ع) ۲; مقامات هارون(ع) ۲;
    ۴۸ کیلوبایت (۳٬۴۴۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۴
  • قولى، آشكار شدن معمولى نيست بلكه شبيه به فرياد است. درباره دعوت حضرت نوح هست [نوح:8-10] مقابله جهار با اعلان مبيّن بودن جهار به معنى فرياد است يعنى آنها
    ۵ کیلوبایت (۴۵۹ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۴۷
  • داده شده که، «بِأَعْیُنِنَا» اشاره به فرشتگانى است که در امر هدایت «کشتى نوح» دخالت داشتند; ولى این تفسیر نیز، به همان دلیلى که در بالا گفته شد، ضعیف است
    ۳ کیلوبایت (۲۳۲ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۳۷
  • هود ٥٠ (رده پیشگویى نوح)
    عاد ۸ گرایشها: گرایش به عبادت ۹; گرایش به معبود ۹ مشرکان: ۸ نوح(ع): پیشگویى نوح(ع) ۱۵; نوح(ع) هنگام مرگ ۱۵ هود(ع): بعثت هود(ع) ۱۵; تعالیم هود(ع) ۵; خویشاوندان
    ۴۲ کیلوبایت (۳٬۶۳۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۳
  • دأب قوم نوح... عادت مستمرى است که آنها داشتند و آن استمرار بر شرک و طغیان و ظلم و کفران بود. دئب‌ (۶ بار) مِثْل وَ قَوْم الْأَحْزَاب يَوْم نُوح عَلَيْکُم
    ۳ کیلوبایت (۲۲۴ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۰۵
  • جاى خانه ادريس است كه در آن جامه مى‏دوخت. در مجمع البيان فرموده: او جدّ پدر نوح است و اسم او در تورات اخنوخ است گفته شده او را در اثر كثرت درس كتب ادريس گفتند
    ۶ کیلوبایت (۶۱۷ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۱۱
  • قولى، آشكار شدن معمولى نيست بلكه شبيه به فرياد است. درباره دعوت حضرت نوح هست [نوح:8-10] مقابله جهار با اعلان مبيّن بودن جهار به معنى فرياد است يعنى آنها
    ۶ کیلوبایت (۵۴۸ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۵۹
  • است. [عنكبوت:14]. غرض از طوفان طغيان آب و طوفان حضرت نوح عليه السلام است درباره اين طوفان در «نوح» صحبت خواهد شد. * [اعراف:133] مراد از طوفانى كه فرعونيان
    ۴ کیلوبایت (۳۷۷ واژه) - ‏۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۴۵
  • الفرقان ٣٩ (رده هلاکت قوم نوح)
    مينمودند كه نامش شاه درخت بود و يافث بن نوح آنرا در كنار چشمه‌ئى كه نامش روشاب بود كاشته بود و بعد از طوفان آن درخت براى نوح روئيد و آن قوم را اصحاب رس گفتند
    ۴۵ کیلوبایت (۴٬۳۹۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۱
  • يكى از دو احتمال اول است زيرا در اين سوره ابتدا حكايت نوح ذكر شده و در ذيل آن آمده «سَلامٌ عَلى نُوحٍ فى الْعالَمين» پس از آن در ذيل حكايت ابراهيم آمده «سَلامٌ
    ۵ کیلوبایت (۵۴۷ واژه) - ‏۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۵۳
  • الأعراف ٧٣ (رده عقیده قوم نوح)
    ثمود ۲۲ قوم عاد: عقیده قوم عاد ۱۹ ; قوم عاد و نبوت بشر ۱۹ قوم نوح: عقیده قوم نوح ۱۹ ; قوم نوح و نبوت بشر ۱۹ گیاهان: مالک گیاهان ۲۴ مشرکان:۹ معجزه: کیفیت ایجاد
    ۵۹ کیلوبایت (۴٬۸۹۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۶
  • مجمع ذيل آيه 65 اعراف درباره عاد فرموده او عاد پسر عوص پسر ارم پسر سام بن نوح بود. على هذا عاد نام شخصى است كه قبيله و قوم با نام او تسميه شده در اقرب الموارد
    ۵ کیلوبایت (۳۳۹ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۸:۰۱
  • علت آن آشكار شدن خطوط در آن است [قمر:13]. نوح را به چيزى كه تخته‏ها و مسمارها داشت حمل كرديم منظور كشتى نوح «عليه السلام» و الواح جمع لوح است. [اعراف:154-150-145]
    ۳ کیلوبایت (۳۰۹ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۴۹