نتایج جستجو
از الکتاب
- ۲ عضو (یک زیررده، یک پرونده) - ۲۹ آبان ۱۳۹۲، ساعت ۱۱:۵۴
- یک عضو (یک زیررده، یک پرونده) - ۲۹ آبان ۱۳۹۲، ساعت ۱۳:۵۵
- ایمان و تقوا مى توانید راه تقرب به خداوند را بیابید. ۸- ضرورت رعایت تقوا در گزینش وسیله و راه تقرب به خداوند (یأیها الذین ءامنوا اتقوا اللّه و ابتغوا إلیه۳۹ کیلوبایت (۳٬۴۱۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۱
- وابعث فیهم رسولا ... و من یرغب عن ملة إبرهیم) آیه مورد بحث انسانها را به گزینش آیین ابراهیم دعوت مى کند و آیه هاى گذشته، اشاره به اصول این آیین دارد. جمله۳۹ کیلوبایت (۳٬۰۳۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
- سرنوشت مسلمانان و تبهکاران را یکسان دانسته و آزادى مطلق انسان ها را در برابر گزینش راه درست و نادرست، تعهد کرده است. (أفنجعل المسلمین کالمجرمین ... إنّ لکم۲۵ کیلوبایت (۲٬۰۶۵ واژه) - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۳:۴۶
- روی شناخت. یعنی خدا میدانست که بنیاسرائیل مردمان مؤمنی بودند و استحقاق گزینش داشتند، و دیگران اغلب بتپرست و اهل فسق و فجور بودند. ولی بعدها راه خلاف۲۲ کیلوبایت (۱٬۸۴۱ واژه) - ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۲۲
- گردد! تفسیر آیات ۱ - هیچ انسانى براى آزادى مطلق و عنان گسیخته خویش در برابر گزینش راه درست یا نادرست، از خداوند تضمین و تعهد نگرفته است. (أم لکم أیمن علینا۲۸ کیلوبایت (۲٬۳۵۹ واژه) - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۳:۴۵
- اخترتک فاستمع لما یوحى) به قرینه «لما یوحى»، اختیار شدن موسى(ع) به معناى گزینش او براى پیامبرى و تحمل وحى الهى است. ۲ - موسى(ع) برگزیده خداوند و بهترین۲۹ کیلوبایت (۲٬۵۶۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۴
- أکرمى مثویه عسى أن ینفعنا أو نتخذه ولدًا) ۷- عزیز مصر ، یاورى یوسف(ع) و گزینش او به فرزندى را ، در گرو علاقه مندى یوسف(ع) به وى و همسرش زلیخا مى دانست۵۸ کیلوبایت (۴٬۶۱۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
- زاد و ولدند. (کان من الجنّ ... أفتتّخذونه و ذرّیّته أولیاء من دونى) ۲۸- گزینش ولایت شیطان به جاى ولایت خدا، انتخابى ظالمانه و زشت است. (أفتتّخذونه ...۶۰ کیلوبایت (۴٬۷۷۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۲
- برگردانده شود. در هر صورت برداشت فوق از آیه استفاده مى شود. ۲- فرعون، مردم را در گزینش دین و آیین، نیازمند رخصت دهى خویش مى دانست و آن را حقى براى خود مى شمرد.۳۳ کیلوبایت (۲٬۵۴۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۶
- «ما لهم به من علم و...» بر این نکته دلالت دارد که مشرکان و پدران شان، در گزینش این اعتقاد پایه هاى علمى نداشته اند. مجموع این دو قضیه، گویاى آن است که «جهل»۳۵ کیلوبایت (۲٬۹۰۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۱
- أنزل إلیه ما اتخذوهم أولیاء) ۴- ایمان به خدا، پیامبر (ص) و قرآن ناسازگار با گزینش کافران براى دوستى و ولایت (و لو کانوا یؤمنون باللّه و النبى و ما أنزل إلیه۳۴ کیلوبایت (۲٬۵۵۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
- «الکافرین» مى تواند به این معنا باشد که جعل حجاب از سوى خدا، به خاطر این خصلت و گزینش از سوى کافران بوده است. ۹- شناخت حق و حقیقت، با مانعهایى بس پیچیده و نامرئى۳۹ کیلوبایت (۳٬۲۳۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
- براى انسان است. (قد جاءکم بصائر من ربکم) ۶- آدمى برخوردار از حق انتخاب و گزینش، پس از رویارویى با حق و باطل است. (قد جاءکم بصائر من ربکم فمن أبصر فلنفسه۳۵ کیلوبایت (۲٬۷۸۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۴
- أن ینکح» باشد; یعنى، آیه شریفه حاکى از بى لیاقتى مرد معروف به زنا، براى گزینش همسر از میان زنان مؤمن باشد. ۴ - حرمت ازدواج زنان زناکار، جز با مردان زناکار۳۹ کیلوبایت (۳٬۳۳۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۰
- خیر من استئجرت القوىّ الأمین) ۸ - لزوم معیار قرار دادن توانایى و امانت در گزینش و استخدام کارگران، مدیران و کارگزاران (إنّ خیر من استئجرت القوىّ الأمین)۴۲ کیلوبایت (۳٬۹۱۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
- اتّبع الذین ظلموا أهواءهم بغیر علم) ۴ - مشرکان، در انکار وحدانیت خداوند و گزینش معبودان خویش، دلیل و منطقى نداشته و از هواى نفس خویش تبعیت کردند. (بل اتّبع۴۳ کیلوبایت (۳٬۶۷۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- میکنند» (سُبْحانَ اللَّهِ عَمَّا یَصِفُونَ). تفسیر آیات ۱ - خدا، بى نیاز از گزینش فرزند (ما اتخذ اللّه من ولد) ۲ - خدا، مبرّا از شریک و همتا (و ما کان معه۴۳ کیلوبایت (۳٬۵۶۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۹
- فابعثوا) ظاهراً مراد از مخاطبان جمله «فابعثوا»، عموم مسلمانان هستند. ۴- لزوم گزینش و فرستادن دو داور از خانواده زن و شوهر براى حلّ اختلاف بین آن دو (و ان خفتم۴۳ کیلوبایت (۳٬۶۲۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۹